Esteloni tippkõlarid vallutavad maailma
EASi toetuste abil maailma tippu rühkiv tippkõlareid tootev Estelon on võtnud suure eesmärgi: soovitakse high-end-helitehnika maailm pea peale pöörata. Kuidas selliseid ambitsioonikaid eesmärke ellu viia ja mida selleks vaja on? Vastab Esteloni kaasasutaja ja tegevjuht Alissa Vassilkova.
Esteloni kõlarid on hinnas. Nende toodang pälvib tehnikaekspertide, disainerite kui tippkvaliteediga heli hindavate audiofiilide tähelepanu ja konkureerib kui võrdne võrdsete seas maailma tippudega. „Oleme tootemargi, meeskonna, toote ja ettevõttena tervikuna pidevalt kasvanud,” ütleb Vassilkova. Tema sõnul on teekond olnud ühelt poolt raske, teisalt aga äärmiselt põnev. „Raskused on teinud meid ainult tugevamaks ja julgemaks,” kinnitab ta. Vankumatu eesmärk on olnud jõuda tippu ja praeguseks on ettevõtte enda sõnul õige tee leidnud.
Esteloni lähiaastate plaanis on uut tüüpi toote arendamine ja sellega turule jõudmine. Just selle salapärase uue tootega loodetaksegi high-end-helitehnika maailmas revolutsioon korraldada. Alissa Vassilkova tunnistab, et plaan on väga ambitsioonikas, aga see on ettevõtte DNA-s ja ollakse kindel, et eesmärgid saavutatakse.
Rahvusvahelisel turul konkureerimine ei ole aga sugugi lihtne. „Kui loome ülemaailmset tootemarki, on ilma lisatoeta väga raske luua tugevat tootemarki ja konkureerivat toodet,” räägib Vassilkova. Siin tulebki appi EAS. „On äärmiselt oluline olla pildil, osaleda messidel ja luua turundusmaterjalid, mis võistlevad maailma tippudega. Seega omal ajal eksporditoetuse saamine andis meile võimaluse messidel väljas olla ja oma tooteid tutvustada.”
Kaasasutaja sõnul ollakse sektori uuendusliidrina jõutud faasi, kus turg ootab Estelonilt midagi erilist. „Suurim mõju on olnud meie viimasel arenguprogrammil, mille abil saime arendada uue nn tulevikutoote ja viia oma turundusmaterjalid uuele tipptasemele.”
Vassilkova innustab teisigi ettevõtjaid oma laienemisplaanide elluviimiseks EASi poole pöörduma. „Paljud ettevõtted kardavad kaasnevat bürokraatiat ja seetõttu loobuvad EASi pakutavatest võimalustest. Tegelikult see nii hirmus ei ole,” julgustab tegevjuht. Äriplaan, strateegia ja prognoosid peaksid igal korralikul ettevõttel kirjalikul kujul olemas olema ja kui ei ole, on see suurepärane võimalus need ära vormistada. EASi konsultandid aitavad koostada vajalikud vormid ja on igal sammul toeks, et projekt saaks edukalt ellu viidud.
Kuid toetused ja äriplaan tuleb ka edukalt rakendada. Alissa Vassilkova oskab omast kogemusest juhtida tähelepanu, et eesmärkide saavutamine on vähemalt kaks korda aja- ja rahamahukam, kui algul plaanitud on. Seejuures ei tohiks aga oma lennukate ideede tiibu kärpida. „Eesmärgid peavad alati suuremad olema, isegi kui me saame aru, et ilmselt on neid raske püüda.”
Samuti toob Vassilkova välja, et ettevõtte asutajad ja omanikud ei tohiks mingil juhul tagaplaanile jääda. „Olge pildil, suhelge klientide ja partneritega. See tekitab usaldust, viib kiiremini tehinguteni ja kokkuvõttes olete ise asja juures ning saate paremini ettevõtte tulevikku plaanida.” Ja kui kõik tundub hästi minevat, rahavood on positiivsed ja ettevõtte kontole on seda kogunenud, tuleb kainelt jalad maas hoida – tuleb aeg, kui raha on jälle vähe. Seega soovitab ta alati arvestada ka negatiivsete stsenaariumitega.
Kui palju aga vaatab Alissa Vassilkova tagasi tehtule ja mõtleb, mida oleks võinud teha teisiti. „Mina soovitan tagasi vaatamisele üldse mitte keskenduda, vaid suunata kogu oma fookus hoopis tulevikule.” Tema sõnul võib ju alati mõelda, mida oleks võinud teha teisiti, aga minevikus võeti otsused vastu siiski nii hästi ja õigesti kui võimalik. Ja kui vigadest õpitakse, on ju kõik õigesti tehtud. „Kui strateegia on paigas, tuleb igapäevaotsuseid langetada kiiresti ja edasi liikuda. Ainult asju tehes saame teada, milline on selle otsuse tegelik mõju ja tagajärg ning siis saame ka vastavalt reageerida.”
EASi pakutavate teenustega soovitab Vassilkova tutvuda oma äri edendamise eri etappides. „Oleme leidnud mitu sobivat teenust selleks, et oma ideed ellu viia ja unikaalne toode maailma tuua. Usun, et iga ettevõte, kes mõtleb suurelt, aga on liiga väike, et oma vahenditega tulemuseni jõuda, võiks pöörduda EASi konsultantide poole, kes on väga abivalmid ja aitavad leida sobiva teenuse,” innistab Vassilkova.