Jätkuvad reisipiirangud loovad virtuaalseid ärivõimalusi ka Hiinas
Eesti toidu- ja joogisektori ettevõtete esimesed sammud Hiina suunas
2020. aasta tühistatud messide, ümberkorraldatud lennureiside ja kaotatud võimaluste keskel oleme endalt küsinud, kas virtuaalsed veebitegevused ikka pakuvad lahendust kasutamata jäänud ärivõimaluste tasakaalustamiseks. 2021. aastal on aeg mõtted ning plaanid ellu viia, et kriisiajal tekkinud ärivõimalused realiseerida.
Kuna 2021. aasta esimene pool ei tundu jätkuvale kriisile leevendust toovat ja Aasia-suunalisi reisikoridore avavat, siis korraldasime 28. jaanuaril selle aasta esimese eduka veebipõhise B2B kontaktide loomise ürituse Hiina turu suunal. Seekord suunasime enda ressursid toidu- ja joogisektorile ning üritusest võttis osa 21 Eesti ettevõtet, kes said ära kasutada võimalust kohtuda vähemalt kolme potentsiaalse Hiina partneriga. Kohtumise käigus tutvustasid ettevõtjad oma äri ja tooteid ning seejärel alustasid läbirääkimisi koostöövõimalusteks. Üks ühele kohtumised korraldati Zoomi kaudu, mida koordineeriti suurepäraselt Tallinna, Pärnu, Pekingi ja Ningbo vahel. Üritus sai võimalikuks tänu kohalikele partnerlussidemetele ehk Ningbo vallavalitsuse kaubandusosakonnale.
Ningbo on rannikulinn Jangtse jõe delta lõunapoolsel küljel, mille geograafiline asukoht toimib kui värav Hiinasse.
Ka Hiina ettevõtjad on täna sunnitud virtuaalsete kohtumistega harjuma
Kasutada virtuaalset vormi, et luua partnerlussidemeid just Hiina suunal on eriti muljetavaldav, sest Hiina turul mängivad suurt rolli inimestevahelised suhted ja vahetu, isiklik kontakt. Messide ja muude tavapäraste ürituste puhul on ainuüksi kohalolek oluline ning annab potentsiaalsete Hiina partnerite silmis brändile usaldusväärsust juurde. Toidu- ja joogitoodete müük virtuaalkanalite kaudu on seejuures eriti raske, kuna tooteid teatavasti läbi ekraani maitsta ei saa. Kuigi möödunud aasta on rahvusvahelise äri tegemisel toonud kaasa enneolematuid takistusi, siis tänases olukorras on isegi Hiina ettevõtted virtuaalsete lahendustega harjumas ning Eesti ekspordimahud Aasia suunal on jätkuvalt kasvamas.
29. jaanuaril üks-ühele toimunud veebikohtumised on kõigest esimene osa Hiina ja Eesti ettevõtete tulevaste koostööde jätkusuutlikust teekonnast. Lähikuudel korraldatakse potentsiaalsete Hiina ostjatega veel veebipõhiseid B2B kohtumisi (nt China Online Grocery Summit B2B Smart Meetings ja China Wine&Spirits Online Summit B2B Smart Meetings), mis on edaspidi suunatud juba ka järgmistele sektoritele. Huvitatud Eesti ettevõtetele tehakse EASi Aasia keskuse ekspertide poolt esmane taustakontroll, veendumaks, et toode vastab Hiina turule pääsu eeskirjadele. Samuti korraldatakse ettevõtjatele koolitus, kus antakse erinevaid näpunäiteid ning nõuandeid, kuidas end ette valmistada. Hea ettevalmistus ning esimene kohtumine võimaliku partneriga on kogu müügiprotsessi juures kõige olulisem, kuna loob aluse potentsiaalseks pikaajaliseks koostööks.
Samal ajal ei tohiks ettevõtted alahinnata kohtumiste järgsete tegevuste olulisust, mistõttu nõustab EAS kõiki osalenud ettevõtteid ka kohtumiste järgselt. Just vajaliku tegevuskava koostamine ning järelsuhtlus võimaldavad loodud kontaktid kindlustada ja tehingud ellu viia. Esimest omalaadset virtuaalset üritust võib EASi Hiina ekspordinõuniku Ilaria Perla sõnul seega pidada edukaks, kuna pea kõik kohtumistel osalenud ettevõtted on nüüdseks juba ametis enda uutele Hiina partneritele lisainfo jagamisega.
Eesti toiduettevõtjad panustavad Hiinas puhtale ja tervislikule toodangule
Ajal, mil aina rohkem hiinlasi saab Eestit tundma, seostatakse meie riiki üha enam sõnadega „puhas” ja „tervislik”, mis kirjeldavad Eestit ja B2B ürituse käigus esitletud toidu- ja joogisektori tooteid ideaalselt. Neid samu omadussõnu kasutab oma toodete kirjeldamiseks näiteks mahlatootja SEMU, juba kolmandat põlve tegutsev Tartust pärit ettevõte, kes jaanuaris toimunud B2B kohtumisest osa võttis, et leida oma toodete edasimüügiks usaldusväärne koostööpartner.
SEMU ekspordi- ja müügijuht Tarmo Prangli sõnul kohtusid nad virtuaalüritusel nelja potentsiaalse Hiina partneriga, kelle seast loodavad ühega tõsisemate läbirääkimisteni jõuda. „Positiivne oli ürituse sujuv kulg ja üllatas ka see, et osalejad olid kursis Eesti asukoha ja loodusega. Väga heaks abiks olid EASi Hiina eksperdid Rafael ja Ilaria. Mõlemaga on koostöö väga meeldiv, info liigub kiiresti ning näpunäited on põhjalikud ja asjakohased,” kirjeldab Prangel veebikohtumisi.
Personaalsetel ja sihitud veebikohtumistel osales lisaks veel 20 Eesti toidu- ja joogisektori ettevõtet: Siidrikoda OÜ, Gin Queens OÜ, AS A. Le Coq, AS Värska Vesi, AS Salvest, Haage Joogid OÜ, Tanker Brewery OÜ, TOHI DISTILLERY OÜ, AS Liviko, PRFoods, Aablu OÜ, LOOV Organic OÜ, La Muu AS, Saku Õlletehase AS, EBM Grupp AS, Peenjoogivabrik Nudist OÜ, Pöide Pruulikoda OÜ, Revala LTD, OÜ Saaregurmee ja Luzerna OÜ.
Rohkem infot Hiina ja Aasia turu võimaluste kohta leiad EASi Aasia keskuse veebilehelt.
Kui tunned huvi Hiina turu vastu, siis võta ühendust EASi ekspordinõunikuga:
Ilaria Perla
Ekspordinõunik |