Vaata peasisu

Roheline Laine toob lavale kestliku kommunikatsiooni eksperdi Ryan Tymi

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus
10. aprill 2025
4 min

Juba neljandat korda toimub Eestis konverents Roheline Laine, mille eestvedajaks on Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) koostöös Miltton New Nordicsi, Rohetiigri ja Turundajate Liiduga.

Sel aastal toimub konverents 22.-23. aprillil Tallinnas, Vabamus. Loe lähemalt ja registreeri end juba täna.

Konverentsi esimese päeva alapealkiri on “Kestlikkus ilma rohepesu ja valehäbita” ning see on suunatud eelkõige turismi-​​ ja loomeettevõtetele, aga ka kõigile teistele, kes soovivad õppida kommunikatsioonis kestlikkust paremini esile tooma. Teine päev keskendub hoonete rekonstrueerimise ja jätkusuutlikkuse teemadele.

Üheks peaesinejaks esimesel päeval on mitmete auhindadega pärjatud brändikonsultant, disainer ja Londoni kommunikatsiooniettevõtte Lantern asutaja Ryan Tym. Ryan räägib konverentsil, kuidas turismiettevõtted oma kommunikatsioonis kestlikkust paremini esile tõsta saaksid. Samuti pakub ta Eesti turismi-​ ja loomeettevõtjatele väärtuslikku inspiratsiooni maailma tipptegijate kogemustest, muutes keerulised teemad selgeks, praktiliseks ja julgustavalt lihtsaks. Ryan Timi kohta saad lähemalt lugeda siit.

Ryan selgitab kestliku turismi kommunikeerimise tagamaid

Brändistrateegina aitab Ryan organisatsioonidel oma sihtrühmadega paremat kontakti luua. Teda paelub turismindus ja eriliste, tihtipeale üldsusele tundmatute reisikohtade avastamine ning maailmale tutvustamine. Just seepärast on ta oma südameasjaks võtnud rohelisema reisimise ja sellega tegelevate ettevõtete konsulteerimise. “Mulle meeldib eelarvamusi ümber lükata ja sihtpaikade suurimaid väljakutseid hoopis nende väärtuseks pöörata,” ütleb ta.

Küsisime Ryani käest mõned küsimused ja uurisime, millest ta konverentsil rääkida plaanib.

Miks on kestlikust turismist rääkimine tänapäeval nii oluline?

Uuringud näitavad, et paljud ei tea, kuidas jätkusuutlikuma reisimisega algust teha. Tihtipeale küll väidetakse, et soovitakse kestlikumalt reisida, kuid päriselt selleni ei jõuta. Soovide ja tegelike ostuotsuste vahel on suur lõhe. Kõige levinum “roheline” tegu reisil olles on näiteks hotellitoast lahkudes tulede kustutamine, aga paljud ei tee isegi seda.

Samal ajal koguvad turismivastased protestid Euroopas hoogu. Käimas on meie valdkonna jaoks üks pöördelisemaid perioode ja meil on veel pikk tee minna, et oma sõnumeid tõhusamalt edasi anda.


Millised on kõige põnevamad kestliku brändingu trendid, mida oled viimasel ajal märganud?

Hetkel on mind kõnetanud uuringud, mis viitavad, et mida vähem organisatsioonid kestlikkusest räägivad, seda suurem on mõju.

Näiteks, kui restoranid ei too menüüs eraldi välja, et tegu on taimse või vegan toiduga, tellitakse seda suurema tõenäosusega kui neid toitusid, mille juures on märge olemas. Või teine näide – kui suurendada taimsete valikute hulka selle asemel, et reklaamida „lihavaba esmaspäeva“, on tulemus märgatavalt parem.

Samasugune muster kehtib ka ärimaailmas. Vaadates Forbes´i 50 kestlikuima ettevõtte nimekirja, on eesotsas just need, kes kestlikkusest kõige vähem räägivad.


Millist mõju avaldab rohepööre brändingule järgmise 5-10 aasta jooksul?

Paljud tarbijad ei näe brändi „rohelisust“ enam erilise eelisena, vaid pigem on see saanud eelduseks. Lähiaastate suurim väljakutse brändingus ja disainis on tõenäoliselt see, kuidas kestlikkusega seotud sõnumeid võimalikult kaasahaaravalt ja originaalselt edasi anda, samal ajal kui kõik ettevõtted püüavad öelda sisuliselt sama asja.

Rääkides aga turismist on oluline rõhutada just vastutustundliku ja keskkonda säästva reisimise eeliseid – vähem rahvast, taskukohasemad võimalused ja tähendusrikkamad elamused.
Kui saaksid konverentsil osalejatele jagada ühe huvitavat mõtet või tsitaati, siis mis see oleks?

Leia viis, kuidas öelda, et oled kestlik, ilma seda otseselt mainimata!

Jätkusuutlikkuse kommunikeerimine nõnda, et sa seda otsesõnu välja ei too, on kahtlemata põnev väljakutse!

Kui kestlikkuse edendamine on ka sinu südameasi, siis ootame sind Rohelise Laine konverentsile! Registreeri end siin.

Jaga postitust

Tagasi üles