Vaata peasisu Kaasrahastanud Euroopa Liit kaksilogo, (EST)

Pane andmed ja digilahendused enda kasuks tööle!

Tegemist on loomemajandus ettevõtetele ja nende sidusvaldkondadele suunatud riiklikult rahastatud programmiga, mis aitab tõsta äriprotsesside, teenuste, tootmis- ja tarneahelate efektiivsust digitaliseerimise ning reaalajamajanduse lahenduste kasutuselevõtu kaudu. Osalemise tulemusena paraneb ettevõtte strateegiline juhtimine läbi andmete kasutamise.

3-kuulise programmi tulemusena koostate tippkoolitajate ja personaalse mentori abiga tegevuskava vabalt valitud protsessi efektiivsuse tõstmiseks. Omandate digitaliseerimise projekti läbiviimiseks vajalikud kompetentsid ja saate ülevaate võimalikest tarkvaradest, millega loomeettevõtluses protsesse tõhustada.

Meistriklassi silmapaistvamaid osalejaid ootab 10 000 EUR suurune auhinnafond arendustegevuste jätkamiseks. 

Programmi rahastuse info leiad  siit.

Kandideerimine on lõppenud.

Nimi
Reaalajamajanduse ja digitaliseerimise meistriklass loomeettevõtetele
Kestus
3 kuud
Hind
500 eurot + KM
Töökeel
eesti keel
Staatus
Suletud

Kellele on meistriklass mõeldud?

Praktikum on suunatud Eestis registreeritud ja loomemajanduse või sidusvaldkonnas* tegutsevale ambitsioonikate eesmärkide ja kasvupotentsiaaliga väike- ja keskmise suurusega ettevõttele, kus on vähemalt 2 töötajat ning kes omab ekspordikogemust või planeerib eksportimisega alustada. 

  • ambitsioonikale ettevõttele, kel on soov protsesse tõhustada
  • omavad piisavalt ressursse, et programmis saaksid osaleda 2 -3 inimest, sh kuulub tiimi vähemalt üks otsustaja 
  • ettevõttele, kes on ekspordikogemusega või planeerib eksporti

    Loomemajanduse valdkonnad
    *loomemajanduse sidusvaldkond on majandusvaldkond, mis paikneb kultuuri- ja loomeprotsesside väärtusahelas loomise, tootmise, levitamise ja vahendamise ning kättesaadavaks tegemise lülides ning milles peamine lisandväärtust loov sisend tuleb loomemajanduse valdkondadest

    Teenuses osalemise VTA (vähese tähtsusega abi) ettevõtte kohta on kuni 21 627,6 eurot.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Mis sinu ettevõttes muutub?

Uued oskused

digitaalsete protsesside rakendamiseks

Valmib strateegiline plaan

ettevõtte efektiivsuse tõstmiseks

Paraneb meeskonnatöö

ühine õppimine ja kogemuste vahetus

Kandideerimine

  • Kandideerimisankeedi täitnud ettevõtted, kes vastavad osalejatele ettenähtud tingimustele, kutsutakse virtuaalsele 15min tutvumisintervjuule. Intervjuul käsitletavad teemad saadetakse kandideerijale peale intervjueerimisaja kinnitamist. 
  • Vestluse tulemusena hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. 
  • Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EISi hindamiskomisjon. 
  • Programmi valitakse osalema 13 tugevamat ettevõtet 
  • Koolitused toimuvad Tallinnas ja nendel osalemine on ettevõtetele kohustuslik. 

Programmi ajakava

12. märts – AVAPÄEV
Mentorite ja ettevõtete tutvumine, koostööpaarid.

Avapäeva eesmärk on osapoolte omavaheline tutvumine, et moodustada meistriklassiks sobivaimad ettevõtete ja mentorite koostööpaarid ning jagada kasulikke teadmisi algavaks programmiks. Toimuvad lühikohtumised ja koolitajate ettekanded digitaliseerimisest, reaalajamajandusest, ettevõtete tõhustamisest konkurentsis püsimiseks ja trendidest – protsesside automatiseeritus kui konkurentsivõime ja jätkusuutlikkuse alus, loovus versus tõhusus, Gartner’I tehnoloogiate hüpertsükkel ja millest tekib ebaefektiivsus ettevõtetes.

14. märts kell 09.00-11.00 – 1. veebiseminar
Protsesside modelleerimise tarkvarad ja metodoloogia. Koolitajad Andro Kullerkupp, Lauri Antalainen, Siim Sims.

20. märts – 1. töötuba
Reaalajamajandus. Ettevõtte äri- ja IT arhitektuur. Praktiku kogemuslugu. Põhikoolitajad Juhan Pukk ja Lauri Antalainen.

Töötoas räägime, mis on reaalajamajanduse peamised lahendused ja nende lahenduste mõju ning põhiline kasu ettevõtluses. Selgitame organisatsiooni äri- ja IT arhitektuuri olemust ja nende omavahelist seost, äri- ja IT arhitektuuride rolli organisatsiooni protsesside digitaliseerimisel, automatiseerimisel ja reaalajamajanduse lahenduste rakendamisel. Osalejad defineerivad äriarhitektuuri ja selle erinevaid mudeleid ja kirjeldavad oma ettevõtte IT arhitektuuri ning tuvastavad selle peamised kitsaskohad. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsest kogemusest.

10. aprill – 2. töötuba
Protsesside efektiivsuse tõstmine, automatiseerimine ja digitaliseerimine. AI, tehisintellekt ja teised tehnoloogiad. Praktiku kogemuslugu.

Põhikoolitajad Lauri Antalainen ja Aleksandr Miina.

Töötoa eesmärgiks on käsitleda hetkeolukorra protsesside (AS-IS) kirjeldamise viide, meetodeid ja tööriistu, selgitada võimalikud kaod protsessides ning leida nende kõrvaldamise viisid. Selle tulemusena on võimalik arendada uut, efektiivsemat ja digitaliseeritud tuleviku protsessi (TO-BE), defineerida funktsionaalsete ja mittefunktsionaalsete nõuete sisu ning alustada nende kirjeldamisega arutades seejuures erinevate digitaalsete tehnoloogiate (sh tehisintellekti) kasutamise võimalusi. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsest kogemusest.

17. aprill kell 10.00-12.00 – 2. veebiseminar
AI tööriistade kasutamisest ettevõtetes. Koolitaja Sandra Reivik.

03. mai – 3. töötuba
Andmete juhtimine, andmete standardiseerimine, kvaliteet ja väärindamine. Infoturve, kaasaegsed tarkvaralised lahendused ja praktiku kogemuslugu.

Põhikoolitajad Juhan Pukk ja Lauri Antalainen.

Töötoa eesmärgiks on käsitleda andmete tähtsust organisatsiooni toimimise ja arendamise vaatenurgast, mille raames selgitatakse andmete kvaliteedi mõistet, andmete kogumise, säilitamise ja töötlemise põhiprintsiipe, andmete kasutamise võimalusi ettevõtte ärianalüüsi jaoks. Täiendavalt puudutatakse infoturvet kui digitaliseerimisega kaasnevat olulist aspekti – mis on selle mõiste, vajadus, ettevõtte infoturbe olukorra kaardistamine ja parandussammude defineerimine. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsetest kogemustest.

22. mai – 4. töötuba
Digitaliseerimise projekti teostamine ja mõju. Eesmärgistamine ja mõõtmine. Muudatuste juhtimine. Ettevalmistus lõpuürituseks.

Koolitajad Juhan Pukk, Aleksandr Miina, Roger Allas.

Töötoa eesmärgiks on teha selgeks võimalike digilahenduste pakkujate valikukriteeriumid ja defineerida eduka projekti komponendid – mõju ja tasuvus, korrektne projekti- ja muudatuste juhtimine. Tuginedes eelnevates töötubades tehtule defineerib ettevõte teenuse/toote tarnija valiku põhimõtted ja kriteeriumid ning nende tähtsus. Teises pooles keskenduvad ettevõtted käesoleva projekti realiseerimise ja juhtimise teemadele määrates projektijuhi rolli, projekti ärilise mõju ja tasuvuse ehk tulemuste eesmärgistamise ja mõõtmise plaani ning muudatuste juhtimise, projekti jätkamise ja lõpetamisega seotud tegevuste kava.

11. juuni – LÕPUÜRITUS
Ettevõtted esitlevad valminud digitaliseerimise tegevuskavasid ja edasisi tegevusplaane.

Programmi lõpetamine ja žürii jagab silmapaistvamate osalejate vahel auhinnafondi.

Koolitajad

Koolitajate ja mentorite kohta saate lisa lugeda SIIT.

Koolitaja ja mentor Aleksandr Miina

Aleksandr Miina on operatsioonide juhtimise (inglise keeles operations management) ning protsesside juhtimise konsultant, nõustaja  ja mentor, Lean Digital asutaja ja juhatuse liige, EISi kvalifitseeritud protsesside juhtimise diagnostika ja digitaliseerimise teekaardi konsultant. Praktilise kogemuse organisatsioonide ja protsesside arendamist ja digitaliseerimist (sh EISi tellitud projektid) on Aleksandr saanud läbi töökogemuse erinevates tootmisettevõtetes ning ka teostades arendusprojekte erinevates organisatsioonides.

Loe programmi ekspertide kohta pikemalt SIIT.

Koolitaja Juhan Madis Pukk

Juhan Pukk IT valdkonnas töötanud juba üle 10 aasta ning omab laia ülevaadet kogu valdkonnas toimuvast. Suure panuse annab ta Eesti IT sektorile olles Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu (ITL) president.

Loe programmi ekspertide kohta pikemalt SIIT.

Koolitaja ja mentor Lauri Antalainen

Lauri Antalainen on enam kui 10 aastat tegelenud erinevate tööstusettevõtete nõustamisega muuhulgas protsesside optimeerimisel, kvaliteedijuhtimissüsteemide juurutamisel, digitaliseerimisel ja automatiseerimisel, tootmise korraldamisel ja hankijate hindamisel.

Loe programmi ekspertide kohta pikemalt SIIT.

Koostöö mentoriga

Mentoritena on digitaliseerimise meistriklassi kaasatud pikaajalise valdkondliku kogemusega eksperdid. Mentoritega saad täpsemalt tutvuda SIIN.
Mentor osaleb ettevõttega koos kõikides töötubades ja toetab eesmärkide saavutamiseks kogu meeskonda ka vahepealsel ajal 30h ulatuses sh tegevuskava koostamisel.

Avapäev

Tutvumine koolitajate ja mentoritega.

  • Programmi tutvustamine
  • Mentorite ja ettevõtete lühitutvustused
  • Digitaliseerimise ja reaalajamajanduse põhimõisted ja trendid
  • Mentorite ja ettevõtete lühikohtumised
  • Osalejatevaheline võrgustumine

Avapäeval toimuvate lühikohtumiste järgselt moodustatakse meistriklassiks ettevõtete ning mentorite koostööpaarid.

Töötoad ja veebiseminarid

Kõik programmi töötoad toimuvad füüsiliste koolitustena Tallinnas ja iga ettevõte on oodatud osalema 2-3 liikmega. Lisaks meeskonnale osaleb igas töötoas ettevõttega koos ka personaalne mentor. Programmi veebiseminarid toimuvad virtuaalses keskkonnas ja nendes on võimalik ettevõttel osaleda endale sobivast asukohast, kaasates soovi korral kuulama ka laiendatud meeskonda. 

Tegevuskava

Programmis osalevatel ettevõtetel valmib tegevuskava, vabalt valitud protsessi või protsessi lõigu efektiivsuse tõstmiseks digitaliseerimise ja/või reaalajamajandusega seotud tehnoloogiate kasutuselevõtu abil. Iga töötuba ja veebiseminar annab oma ülesannete ja infoga tegevuskava koostamisse sisendit. Lõplik tegevuskava valmib programmi lõpuks ja selle eesmärk on kindlustada ettevõtte tulemuslik edasiliikumine ka pärast meistriklassi lõppu. 

Lõpuüritus ja auhinnad

Programmi lõpuüritusel osalevad kõik programmist osa võtnud ettevõtted, mentorid, koolitajad, korraldajad, žüriiliikmed ning EISi esindajad. Lõpuürituse eesmärk on esitleda žüriile oma tegevuskava ja elluviimise plaane. 

Žürii hindab ettevõtete ja ideede arengut programmi jooksul; motivatsiooni, võimekust ja meeskonda idee elluviimiseks; plaani läbimõeldust, jätkusuutlikkust ja võidufondi kasutust ning esitluse kvaliteeti.  

Parimatele osalejatele on välja pandud 10 000 euro suurune auhinnafond, mis jaotatakse 3 parima ettevõtte vahel. Auhinnafondi eesmärk on võimaldada ettevõtetel jätkata oma tegevuskava elluviimist.

Teekond

  • Kandideerimisankeedi täitnud ettevõtted, kes vastavad osalejatele ettenähtud tingimustele, kutsutakse virtuaalsele 15min tutvumisintervjuule. Intervjuul käsitletavad teemad saadetakse kandideerijale peale intervjueerimisaja kinnitamist. 
  • Vestluse tulemusena hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks. 
  • Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EISi hindamiskomisjon. 
  • Programmi valitakse osalema 13 tugevamat ettevõtet 
  • Koolitused toimuvad Tallinnas ja nendel osalemine on ettevõtetele kohustuslik. 

12. märts – AVAPÄEV
Mentorite ja ettevõtete tutvumine, koostööpaarid.

Avapäeva eesmärk on osapoolte omavaheline tutvumine, et moodustada meistriklassiks sobivaimad ettevõtete ja mentorite koostööpaarid ning jagada kasulikke teadmisi algavaks programmiks. Toimuvad lühikohtumised ja koolitajate ettekanded digitaliseerimisest, reaalajamajandusest, ettevõtete tõhustamisest konkurentsis püsimiseks ja trendidest – protsesside automatiseeritus kui konkurentsivõime ja jätkusuutlikkuse alus, loovus versus tõhusus, Gartner’I tehnoloogiate hüpertsükkel ja millest tekib ebaefektiivsus ettevõtetes.

14. märts kell 09.00-11.00 – 1. veebiseminar
Protsesside modelleerimise tarkvarad ja metodoloogia. Koolitajad Andro Kullerkupp, Lauri Antalainen, Siim Sims.

20. märts – 1. töötuba
Reaalajamajandus. Ettevõtte äri- ja IT arhitektuur. Praktiku kogemuslugu. Põhikoolitajad Juhan Pukk ja Lauri Antalainen.

Töötoas räägime, mis on reaalajamajanduse peamised lahendused ja nende lahenduste mõju ning põhiline kasu ettevõtluses. Selgitame organisatsiooni äri- ja IT arhitektuuri olemust ja nende omavahelist seost, äri- ja IT arhitektuuride rolli organisatsiooni protsesside digitaliseerimisel, automatiseerimisel ja reaalajamajanduse lahenduste rakendamisel. Osalejad defineerivad äriarhitektuuri ja selle erinevaid mudeleid ja kirjeldavad oma ettevõtte IT arhitektuuri ning tuvastavad selle peamised kitsaskohad. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsest kogemusest.

10. aprill – 2. töötuba
Protsesside efektiivsuse tõstmine, automatiseerimine ja digitaliseerimine. AI, tehisintellekt ja teised tehnoloogiad. Praktiku kogemuslugu.

Põhikoolitajad Lauri Antalainen ja Aleksandr Miina.

Töötoa eesmärgiks on käsitleda hetkeolukorra protsesside (AS-IS) kirjeldamise viide, meetodeid ja tööriistu, selgitada võimalikud kaod protsessides ning leida nende kõrvaldamise viisid. Selle tulemusena on võimalik arendada uut, efektiivsemat ja digitaliseeritud tuleviku protsessi (TO-BE), defineerida funktsionaalsete ja mittefunktsionaalsete nõuete sisu ning alustada nende kirjeldamisega arutades seejuures erinevate digitaalsete tehnoloogiate (sh tehisintellekti) kasutamise võimalusi. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsest kogemusest.

17. aprill kell 10.00-12.00 – 2. veebiseminar
AI tööriistade kasutamisest ettevõtetes. Koolitaja Sandra Reivik.

03. mai – 3. töötuba
Andmete juhtimine, andmete standardiseerimine, kvaliteet ja väärindamine. Infoturve, kaasaegsed tarkvaralised lahendused ja praktiku kogemuslugu.

Põhikoolitajad Juhan Pukk ja Lauri Antalainen.

Töötoa eesmärgiks on käsitleda andmete tähtsust organisatsiooni toimimise ja arendamise vaatenurgast, mille raames selgitatakse andmete kvaliteedi mõistet, andmete kogumise, säilitamise ja töötlemise põhiprintsiipe, andmete kasutamise võimalusi ettevõtte ärianalüüsi jaoks. Täiendavalt puudutatakse infoturvet kui digitaliseerimisega kaasnevat olulist aspekti – mis on selle mõiste, vajadus, ettevõtte infoturbe olukorra kaardistamine ja parandussammude defineerimine. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsetest kogemustest.

22. mai – 4. töötuba
Digitaliseerimise projekti teostamine ja mõju. Eesmärgistamine ja mõõtmine. Muudatuste juhtimine. Ettevalmistus lõpuürituseks.

Koolitajad Juhan Pukk, Aleksandr Miina, Roger Allas.

Töötoa eesmärgiks on teha selgeks võimalike digilahenduste pakkujate valikukriteeriumid ja defineerida eduka projekti komponendid – mõju ja tasuvus, korrektne projekti- ja muudatuste juhtimine. Tuginedes eelnevates töötubades tehtule defineerib ettevõte teenuse/toote tarnija valiku põhimõtted ja kriteeriumid ning nende tähtsus. Teises pooles keskenduvad ettevõtted käesoleva projekti realiseerimise ja juhtimise teemadele määrates projektijuhi rolli, projekti ärilise mõju ja tasuvuse ehk tulemuste eesmärgistamise ja mõõtmise plaani ning muudatuste juhtimise, projekti jätkamise ja lõpetamisega seotud tegevuste kava.

11. juuni – LÕPUÜRITUS
Ettevõtted esitlevad valminud digitaliseerimise tegevuskavasid ja edasisi tegevusplaane.

Programmi lõpetamine ja žürii jagab silmapaistvamate osalejate vahel auhinnafondi.

Koolitajate ja mentorite kohta saate lisa lugeda SIIT.

Koolitaja ja mentor Aleksandr Miina

Aleksandr Miina on operatsioonide juhtimise (inglise keeles operations management) ning protsesside juhtimise konsultant, nõustaja  ja mentor, Lean Digital asutaja ja juhatuse liige, EISi kvalifitseeritud protsesside juhtimise diagnostika ja digitaliseerimise teekaardi konsultant. Praktilise kogemuse organisatsioonide ja protsesside arendamist ja digitaliseerimist (sh EISi tellitud projektid) on Aleksandr saanud läbi töökogemuse erinevates tootmisettevõtetes ning ka teostades arendusprojekte erinevates organisatsioonides.

Loe programmi ekspertide kohta pikemalt SIIT.

Koolitaja Juhan Madis Pukk

Juhan Pukk IT valdkonnas töötanud juba üle 10 aasta ning omab laia ülevaadet kogu valdkonnas toimuvast. Suure panuse annab ta Eesti IT sektorile olles Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu (ITL) president.

Loe programmi ekspertide kohta pikemalt SIIT.

Koolitaja ja mentor Lauri Antalainen

Lauri Antalainen on enam kui 10 aastat tegelenud erinevate tööstusettevõtete nõustamisega muuhulgas protsesside optimeerimisel, kvaliteedijuhtimissüsteemide juurutamisel, digitaliseerimisel ja automatiseerimisel, tootmise korraldamisel ja hankijate hindamisel.

Loe programmi ekspertide kohta pikemalt SIIT.

Mentoritena on digitaliseerimise meistriklassi kaasatud pikaajalise valdkondliku kogemusega eksperdid. Mentoritega saad täpsemalt tutvuda SIIN.
Mentor osaleb ettevõttega koos kõikides töötubades ja toetab eesmärkide saavutamiseks kogu meeskonda ka vahepealsel ajal 30h ulatuses sh tegevuskava koostamisel.

Tutvumine koolitajate ja mentoritega.

  • Programmi tutvustamine
  • Mentorite ja ettevõtete lühitutvustused
  • Digitaliseerimise ja reaalajamajanduse põhimõisted ja trendid
  • Mentorite ja ettevõtete lühikohtumised
  • Osalejatevaheline võrgustumine

Avapäeval toimuvate lühikohtumiste järgselt moodustatakse meistriklassiks ettevõtete ning mentorite koostööpaarid.

Kõik programmi töötoad toimuvad füüsiliste koolitustena Tallinnas ja iga ettevõte on oodatud osalema 2-3 liikmega. Lisaks meeskonnale osaleb igas töötoas ettevõttega koos ka personaalne mentor. Programmi veebiseminarid toimuvad virtuaalses keskkonnas ja nendes on võimalik ettevõttel osaleda endale sobivast asukohast, kaasates soovi korral kuulama ka laiendatud meeskonda. 

Programmis osalevatel ettevõtetel valmib tegevuskava, vabalt valitud protsessi või protsessi lõigu efektiivsuse tõstmiseks digitaliseerimise ja/või reaalajamajandusega seotud tehnoloogiate kasutuselevõtu abil. Iga töötuba ja veebiseminar annab oma ülesannete ja infoga tegevuskava koostamisse sisendit. Lõplik tegevuskava valmib programmi lõpuks ja selle eesmärk on kindlustada ettevõtte tulemuslik edasiliikumine ka pärast meistriklassi lõppu. 

Programmi lõpuüritusel osalevad kõik programmist osa võtnud ettevõtted, mentorid, koolitajad, korraldajad, žüriiliikmed ning EISi esindajad. Lõpuürituse eesmärk on esitleda žüriile oma tegevuskava ja elluviimise plaane. 

Žürii hindab ettevõtete ja ideede arengut programmi jooksul; motivatsiooni, võimekust ja meeskonda idee elluviimiseks; plaani läbimõeldust, jätkusuutlikkust ja võidufondi kasutust ning esitluse kvaliteeti.  

Parimatele osalejatele on välja pandud 10 000 euro suurune auhinnafond, mis jaotatakse 3 parima ettevõtte vahel. Auhinnafondi eesmärk on võimaldada ettevõtetel jätkata oma tegevuskava elluviimist.

Aasta eksportöör Nortal: kui meie klientidel läheb hästi, läheb ka meil hästi

Möödunud aasta tõi Eesti tehnoloogiaettevõttele Nortal märkimisväärset edu ja rahvusvahelist tunnustust. Majanduslangusest hoolimata kasvas ettevõtte müügitulu 224 miljoni euroni, millest 196 miljonit tuli ekspordist. Mis peitub edu taga ja millisena näeb äsja Ettevõtluse auhinna konkursil aasta eksportööri tiitli saanud Nortal tulevikku, selgitab Nortal Eesti juht Ats Albre. “See, et oleme olnud võimelised kasvama keerulises majanduskeskkonnas, on suur tunnustus meie tiimile,” ütleb Albre. Nortali kasvustrateegia on olnud tema sõnul mitmekihiline: osa kasvust on tulnud ettevõtete ostmise kaudu, kuid suur osa edust on saavutatud ka orgaanilise laienemisega. 2023. aastal ostis Nortal rahvusvahelise tarkvaraarendaja Questers, mis liideti tütarettevõtte Pwrteams alla, ja hiljuti ka

Ettevõtluse auhind 2024: Eesti parimad eksportöörid laienevad isuga

Ettevõtluskonkursi „Ettevõtluse auhind“ aasta eksportööri kategooria kolm nominenti on täiesti eriilmelised: üks on juba tuntud suur tegija, teine kiiresti tõusev täht, aga on ka ettevõte, mille tõeline tõus võib alata lähikuudel. Eestis on kõigi turuosa väikeste killast. Kaitsetööstus DefSecintel Solutions on nomineeritud ka aasta innovaatori kategoorias ja sai alguse, kui selle tegevjuht Jaanus Tamm lahkus ettevõttest, mis kaitse- ja julgeolekuvaldkonna asemel teise suuna valis. Toona ei olnud valdkond nii kuum, Euroopas ei olnud sõda. Küll oli arenenud tehnoloogia ja tehisaruga andis juba palju ära teha. Tamm leidis, et kaitse- ja julgeolekuvaldkonnas saab selle valguses palju ära teha. „Tundsin mitmeid piirivalvejuhte

Ettevõtluse auhind 2024: Digitaliseerimise tipud nopivad oma sammude vilju

Ettevõtluskonkursi „Ettevõtluse auhind“ aasta tööstuse digitaliseerija nominendid astusid äri muutvaid samme olude sunnil, kuid nopivad nüüd automatiseerimise vilju. Digisammud aitavad lahendada töötajate puudust ja kasvatada tootlikkust. Esimene nominent Mistra-Autex teenib 90% käibest autodele interjöörimaterjalide tootmisega ja nende tooteid leiab nii pakiruumist kui ka salongist, alates Volvodest ja lõpetades Mercedese ning Porschega. Ülejäänud üheksa protsenti käibest moodustab üks välismaine vaikusekabiinide tootja ja viimase ühe protsendi seas on näiteks vaibad, mille peal viimastel kahtedel suveolümpiamängudel on medaleid püüdnud sportvõimlejad. „Vaip meie poolt, viimistlus ühe Soome ettevõtte poolt. See on imepisike osa meie ärist, aga selline ohoo-osa,“ räägib Mistra-Autexi omanik Priit Tamm. Mistra-Autex

Ettevõtluse auhind 2024 | Eesti innovatsioonitipp: tahaks jõuluks rohkem ruutmeetreid, mitte raha

Ettevõtluskonkursi „Ettevõtluse auhind“ aasta innovaatori nominendid aitavad säästa – raha, keskkonda ja inimelusid. Praeguseks maailma tippu jõudnud tehnoloogia on kohati sündinud garaažis ja katse-eksituse meetodil. Esimene nominent R8 Techonogies tegeleb hoonete energiatarbimise optimeerimisega, millega aina elektrinäljasemas maailmas aidatakse kaasa kinnisvarasektori energiakadude vähendamisele. „Kõige odavam elekter on see elekter, mida ei olegi vaja toota,“ on nende põhisõnum. Ettevõtte partner Kristo Peerna ja arendusjuht Ahmet Köse saavad nominatsiooni üle rõõmustada teist aastat järjest. Eelmisel aastal kaotati Peerna sõnul Eesti kõige innovaatilisemale ettevõttele ehk Icosagen Cell Factory OÜ-le. „Meie ettevõttes on 35% töötajatest doktorikraadiga ja kasutame erinevaid algoritme ning AI-lahendusi. See on Eestis

Digitaliseerimise meistriklass andis Plaat Detailile uue suuna ja aitas ettevõtte protsessid põhjalikult ümber kujundada

Plaat Detail OÜ, spetsialiseerunud lamineeritud mööblikomponentide tootmisele, seisab silmitsi paljudele tootmisettevõtetele tuttavate väljakutsetega: keerulised protsessid, käsitsi haldus ja aegunud tööviisid. Kui ettevõte otsustas liituda EIS-i digitaliseerimise meistriklassiga, oli nende eesmärgiks leida lahendus eritootmise planeerimise ja tootmisinfo kättesaadavuse probleemidele. Kuid selle asemel, et keskenduda ainult konkreetsele tootmisprobleemile, avanes meistriklassis võimalus kaardistada ja uuendada kogu ettevõtte töökorraldus. Ettevõtte finants- ja arendusjuhi Annika Valksaare sõnul oli toona tootmine valdavalt paberil. Töökäsud liikusid mööda tootmisüksuseid käsitsi, mis tekitas infotõrkeid ja ebamugavusi. Kuigi ettevõte oli juba loonud mobiilirakenduse tööajaarvestuseks, oli selge, et paberipõhine tootmisjuhtimine ei suutnud enam toetada Plaat Detaili kasvuambitsioone. Ettevõte vajas kaasaegset ERP

Tagasi üles