Pane andmed ja digilahendused enda kasuks tööle!
Tegemist on loomemajandus ettevõtetele ja nende sidusvaldkondadele suunatud riiklikult rahastatud programmiga, mis aitab tõsta äriprotsesside, teenuste, tootmis- ja tarneahelate efektiivsust digitaliseerimise ning reaalajamajanduse lahenduste kasutuselevõtu kaudu. Osalemise tulemusena paraneb ettevõtte strateegiline juhtimine läbi andmete kasutamise.
3-kuulise programmi tulemusena koostate tippkoolitajate ja personaalse mentori abiga tegevuskava vabalt valitud protsessi efektiivsuse tõstmiseks. Omandate digitaliseerimise projekti läbiviimiseks vajalikud kompetentsid ja saate ülevaate võimalikest tarkvaradest, millega loomeettevõtluses protsesse tõhustada.
Meistriklassi silmapaistvamaid osalejaid ootab 10 000 EUR suurune auhinnafond arendustegevuste jätkamiseks.
Programmi rahastuse info leiad siit.
Kandideerimine on lõppenud.
Kellele on meistriklass mõeldud?
Praktikum on suunatud Eestis registreeritud ja loomemajanduse või sidusvaldkonnas* tegutsevale ambitsioonikate eesmärkide ja kasvupotentsiaaliga väike- ja keskmise suurusega ettevõttele, kus on vähemalt 2 töötajat ning kes omab ekspordikogemust või planeerib eksportimisega alustada.
- ambitsioonikale ettevõttele, kel on soov protsesse tõhustada
- omavad piisavalt ressursse, et programmis saaksid osaleda 2 -3 inimest, sh kuulub tiimi vähemalt üks otsustaja
- ettevõttele, kes on ekspordikogemusega või planeerib eksporti
Loomemajanduse valdkonnad*loomemajanduse sidusvaldkond on majandusvaldkond, mis paikneb kultuuri- ja loomeprotsesside väärtusahelas loomise, tootmise, levitamise ja vahendamise ning kättesaadavaks tegemise lülides ning milles peamine lisandväärtust loov sisend tuleb loomemajanduse valdkondadest
Teenuses osalemise VTA (vähese tähtsusega abi) ettevõtte kohta on kuni 21 627,6 eurot.
Mis sinu ettevõttes muutub?
Uued oskused
digitaalsete protsesside rakendamiseks
Valmib strateegiline plaan
ettevõtte efektiivsuse tõstmiseks
Paraneb meeskonnatöö
ühine õppimine ja kogemuste vahetus
Kandideerimine
- Kandideerimisankeedi täitnud ettevõtted, kes vastavad osalejatele ettenähtud tingimustele, kutsutakse virtuaalsele 15min tutvumisintervjuule. Intervjuul käsitletavad teemad saadetakse kandideerijale peale intervjueerimisaja kinnitamist.
- Vestluse tulemusena hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks.
- Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EISi hindamiskomisjon.
- Programmi valitakse osalema 13 tugevamat ettevõtet
- Koolitused toimuvad Tallinnas ja nendel osalemine on ettevõtetele kohustuslik.
Programmi ajakava
12. märts – AVAPÄEV
Mentorite ja ettevõtete tutvumine, koostööpaarid.
Avapäeva eesmärk on osapoolte omavaheline tutvumine, et moodustada meistriklassiks sobivaimad ettevõtete ja mentorite koostööpaarid ning jagada kasulikke teadmisi algavaks programmiks. Toimuvad lühikohtumised ja koolitajate ettekanded digitaliseerimisest, reaalajamajandusest, ettevõtete tõhustamisest konkurentsis püsimiseks ja trendidest – protsesside automatiseeritus kui konkurentsivõime ja jätkusuutlikkuse alus, loovus versus tõhusus, Gartner’I tehnoloogiate hüpertsükkel ja millest tekib ebaefektiivsus ettevõtetes.
14. märts kell 09.00-11.00 – 1. veebiseminar
Protsesside modelleerimise tarkvarad ja metodoloogia. Koolitajad Andro Kullerkupp, Lauri Antalainen, Siim Sims.
20. märts – 1. töötuba
Reaalajamajandus. Ettevõtte äri- ja IT arhitektuur. Praktiku kogemuslugu. Põhikoolitajad Juhan Pukk ja Lauri Antalainen.
Töötoas räägime, mis on reaalajamajanduse peamised lahendused ja nende lahenduste mõju ning põhiline kasu ettevõtluses. Selgitame organisatsiooni äri- ja IT arhitektuuri olemust ja nende omavahelist seost, äri- ja IT arhitektuuride rolli organisatsiooni protsesside digitaliseerimisel, automatiseerimisel ja reaalajamajanduse lahenduste rakendamisel. Osalejad defineerivad äriarhitektuuri ja selle erinevaid mudeleid ja kirjeldavad oma ettevõtte IT arhitektuuri ning tuvastavad selle peamised kitsaskohad. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsest kogemusest.
10. aprill – 2. töötuba
Protsesside efektiivsuse tõstmine, automatiseerimine ja digitaliseerimine. AI, tehisintellekt ja teised tehnoloogiad. Praktiku kogemuslugu.
Põhikoolitajad Lauri Antalainen ja Aleksandr Miina.
Töötoa eesmärgiks on käsitleda hetkeolukorra protsesside (AS-IS) kirjeldamise viide, meetodeid ja tööriistu, selgitada võimalikud kaod protsessides ning leida nende kõrvaldamise viisid. Selle tulemusena on võimalik arendada uut, efektiivsemat ja digitaliseeritud tuleviku protsessi (TO-BE), defineerida funktsionaalsete ja mittefunktsionaalsete nõuete sisu ning alustada nende kirjeldamisega arutades seejuures erinevate digitaalsete tehnoloogiate (sh tehisintellekti) kasutamise võimalusi. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsest kogemusest.
17. aprill kell 10.00-12.00 – 2. veebiseminar
AI tööriistade kasutamisest ettevõtetes. Koolitaja Sandra Reivik.
03. mai – 3. töötuba
Andmete juhtimine, andmete standardiseerimine, kvaliteet ja väärindamine. Infoturve, kaasaegsed tarkvaralised lahendused ja praktiku kogemuslugu.
Põhikoolitajad Juhan Pukk ja Lauri Antalainen.
Töötoa eesmärgiks on käsitleda andmete tähtsust organisatsiooni toimimise ja arendamise vaatenurgast, mille raames selgitatakse andmete kvaliteedi mõistet, andmete kogumise, säilitamise ja töötlemise põhiprintsiipe, andmete kasutamise võimalusi ettevõtte ärianalüüsi jaoks. Täiendavalt puudutatakse infoturvet kui digitaliseerimisega kaasnevat olulist aspekti – mis on selle mõiste, vajadus, ettevõtte infoturbe olukorra kaardistamine ja parandussammude defineerimine. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsetest kogemustest.
22. mai – 4. töötuba
Digitaliseerimise projekti teostamine ja mõju. Eesmärgistamine ja mõõtmine. Muudatuste juhtimine. Ettevalmistus lõpuürituseks.
Koolitajad Juhan Pukk, Aleksandr Miina, Roger Allas.
Töötoa eesmärgiks on teha selgeks võimalike digilahenduste pakkujate valikukriteeriumid ja defineerida eduka projekti komponendid – mõju ja tasuvus, korrektne projekti- ja muudatuste juhtimine. Tuginedes eelnevates töötubades tehtule defineerib ettevõte teenuse/toote tarnija valiku põhimõtted ja kriteeriumid ning nende tähtsus. Teises pooles keskenduvad ettevõtted käesoleva projekti realiseerimise ja juhtimise teemadele määrates projektijuhi rolli, projekti ärilise mõju ja tasuvuse ehk tulemuste eesmärgistamise ja mõõtmise plaani ning muudatuste juhtimise, projekti jätkamise ja lõpetamisega seotud tegevuste kava.
11. juuni – LÕPUÜRITUS
Ettevõtted esitlevad valminud digitaliseerimise tegevuskavasid ja edasisi tegevusplaane.
Programmi lõpetamine ja žürii jagab silmapaistvamate osalejate vahel auhinnafondi.
Koolitajad
Koolitajate ja mentorite kohta saate lisa lugeda SIIT.
Koostöö mentoriga
Mentoritena on digitaliseerimise meistriklassi kaasatud pikaajalise valdkondliku kogemusega eksperdid. Mentoritega saad täpsemalt tutvuda SIIN.
Mentor osaleb ettevõttega koos kõikides töötubades ja toetab eesmärkide saavutamiseks kogu meeskonda ka vahepealsel ajal 30h ulatuses sh tegevuskava koostamisel.
Avapäev
Tutvumine koolitajate ja mentoritega.
- Programmi tutvustamine
- Mentorite ja ettevõtete lühitutvustused
- Digitaliseerimise ja reaalajamajanduse põhimõisted ja trendid
- Mentorite ja ettevõtete lühikohtumised
- Osalejatevaheline võrgustumine
Avapäeval toimuvate lühikohtumiste järgselt moodustatakse meistriklassiks ettevõtete ning mentorite koostööpaarid.
Töötoad ja veebiseminarid
Kõik programmi töötoad toimuvad füüsiliste koolitustena Tallinnas ja iga ettevõte on oodatud osalema 2-3 liikmega. Lisaks meeskonnale osaleb igas töötoas ettevõttega koos ka personaalne mentor. Programmi veebiseminarid toimuvad virtuaalses keskkonnas ja nendes on võimalik ettevõttel osaleda endale sobivast asukohast, kaasates soovi korral kuulama ka laiendatud meeskonda.
Tegevuskava
Programmis osalevatel ettevõtetel valmib tegevuskava, vabalt valitud protsessi või protsessi lõigu efektiivsuse tõstmiseks digitaliseerimise ja/või reaalajamajandusega seotud tehnoloogiate kasutuselevõtu abil. Iga töötuba ja veebiseminar annab oma ülesannete ja infoga tegevuskava koostamisse sisendit. Lõplik tegevuskava valmib programmi lõpuks ja selle eesmärk on kindlustada ettevõtte tulemuslik edasiliikumine ka pärast meistriklassi lõppu.
Lõpuüritus ja auhinnad
Programmi lõpuüritusel osalevad kõik programmist osa võtnud ettevõtted, mentorid, koolitajad, korraldajad, žüriiliikmed ning EISi esindajad. Lõpuürituse eesmärk on esitleda žüriile oma tegevuskava ja elluviimise plaane.
Žürii hindab ettevõtete ja ideede arengut programmi jooksul; motivatsiooni, võimekust ja meeskonda idee elluviimiseks; plaani läbimõeldust, jätkusuutlikkust ja võidufondi kasutust ning esitluse kvaliteeti.
Parimatele osalejatele on välja pandud 10 000 euro suurune auhinnafond, mis jaotatakse 3 parima ettevõtte vahel. Auhinnafondi eesmärk on võimaldada ettevõtetel jätkata oma tegevuskava elluviimist.
Teekond
- Kandideerimisankeedi täitnud ettevõtted, kes vastavad osalejatele ettenähtud tingimustele, kutsutakse virtuaalsele 15min tutvumisintervjuule. Intervjuul käsitletavad teemad saadetakse kandideerijale peale intervjueerimisaja kinnitamist.
- Vestluse tulemusena hinnatakse ettevõtte sobivust ja motivatsiooni programmis osalemiseks.
- Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EISi hindamiskomisjon.
- Programmi valitakse osalema 13 tugevamat ettevõtet
- Koolitused toimuvad Tallinnas ja nendel osalemine on ettevõtetele kohustuslik.
12. märts – AVAPÄEV
Mentorite ja ettevõtete tutvumine, koostööpaarid.
Avapäeva eesmärk on osapoolte omavaheline tutvumine, et moodustada meistriklassiks sobivaimad ettevõtete ja mentorite koostööpaarid ning jagada kasulikke teadmisi algavaks programmiks. Toimuvad lühikohtumised ja koolitajate ettekanded digitaliseerimisest, reaalajamajandusest, ettevõtete tõhustamisest konkurentsis püsimiseks ja trendidest – protsesside automatiseeritus kui konkurentsivõime ja jätkusuutlikkuse alus, loovus versus tõhusus, Gartner’I tehnoloogiate hüpertsükkel ja millest tekib ebaefektiivsus ettevõtetes.
14. märts kell 09.00-11.00 – 1. veebiseminar
Protsesside modelleerimise tarkvarad ja metodoloogia. Koolitajad Andro Kullerkupp, Lauri Antalainen, Siim Sims.
20. märts – 1. töötuba
Reaalajamajandus. Ettevõtte äri- ja IT arhitektuur. Praktiku kogemuslugu. Põhikoolitajad Juhan Pukk ja Lauri Antalainen.
Töötoas räägime, mis on reaalajamajanduse peamised lahendused ja nende lahenduste mõju ning põhiline kasu ettevõtluses. Selgitame organisatsiooni äri- ja IT arhitektuuri olemust ja nende omavahelist seost, äri- ja IT arhitektuuride rolli organisatsiooni protsesside digitaliseerimisel, automatiseerimisel ja reaalajamajanduse lahenduste rakendamisel. Osalejad defineerivad äriarhitektuuri ja selle erinevaid mudeleid ja kirjeldavad oma ettevõtte IT arhitektuuri ning tuvastavad selle peamised kitsaskohad. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsest kogemusest.
10. aprill – 2. töötuba
Protsesside efektiivsuse tõstmine, automatiseerimine ja digitaliseerimine. AI, tehisintellekt ja teised tehnoloogiad. Praktiku kogemuslugu.
Põhikoolitajad Lauri Antalainen ja Aleksandr Miina.
Töötoa eesmärgiks on käsitleda hetkeolukorra protsesside (AS-IS) kirjeldamise viide, meetodeid ja tööriistu, selgitada võimalikud kaod protsessides ning leida nende kõrvaldamise viisid. Selle tulemusena on võimalik arendada uut, efektiivsemat ja digitaliseeritud tuleviku protsessi (TO-BE), defineerida funktsionaalsete ja mittefunktsionaalsete nõuete sisu ning alustada nende kirjeldamisega arutades seejuures erinevate digitaalsete tehnoloogiate (sh tehisintellekti) kasutamise võimalusi. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsest kogemusest.
17. aprill kell 10.00-12.00 – 2. veebiseminar
AI tööriistade kasutamisest ettevõtetes. Koolitaja Sandra Reivik.
03. mai – 3. töötuba
Andmete juhtimine, andmete standardiseerimine, kvaliteet ja väärindamine. Infoturve, kaasaegsed tarkvaralised lahendused ja praktiku kogemuslugu.
Põhikoolitajad Juhan Pukk ja Lauri Antalainen.
Töötoa eesmärgiks on käsitleda andmete tähtsust organisatsiooni toimimise ja arendamise vaatenurgast, mille raames selgitatakse andmete kvaliteedi mõistet, andmete kogumise, säilitamise ja töötlemise põhiprintsiipe, andmete kasutamise võimalusi ettevõtte ärianalüüsi jaoks. Täiendavalt puudutatakse infoturvet kui digitaliseerimisega kaasnevat olulist aspekti – mis on selle mõiste, vajadus, ettevõtte infoturbe olukorra kaardistamine ja parandussammude defineerimine. Töötoas astub külalisena üles ka praktik, et jagada näiteid reaalsetest kogemustest.
22. mai – 4. töötuba
Digitaliseerimise projekti teostamine ja mõju. Eesmärgistamine ja mõõtmine. Muudatuste juhtimine. Ettevalmistus lõpuürituseks.
Koolitajad Juhan Pukk, Aleksandr Miina, Roger Allas.
Töötoa eesmärgiks on teha selgeks võimalike digilahenduste pakkujate valikukriteeriumid ja defineerida eduka projekti komponendid – mõju ja tasuvus, korrektne projekti- ja muudatuste juhtimine. Tuginedes eelnevates töötubades tehtule defineerib ettevõte teenuse/toote tarnija valiku põhimõtted ja kriteeriumid ning nende tähtsus. Teises pooles keskenduvad ettevõtted käesoleva projekti realiseerimise ja juhtimise teemadele määrates projektijuhi rolli, projekti ärilise mõju ja tasuvuse ehk tulemuste eesmärgistamise ja mõõtmise plaani ning muudatuste juhtimise, projekti jätkamise ja lõpetamisega seotud tegevuste kava.
11. juuni – LÕPUÜRITUS
Ettevõtted esitlevad valminud digitaliseerimise tegevuskavasid ja edasisi tegevusplaane.
Programmi lõpetamine ja žürii jagab silmapaistvamate osalejate vahel auhinnafondi.
Koolitajate ja mentorite kohta saate lisa lugeda SIIT.
Mentoritena on digitaliseerimise meistriklassi kaasatud pikaajalise valdkondliku kogemusega eksperdid. Mentoritega saad täpsemalt tutvuda SIIN.
Mentor osaleb ettevõttega koos kõikides töötubades ja toetab eesmärkide saavutamiseks kogu meeskonda ka vahepealsel ajal 30h ulatuses sh tegevuskava koostamisel.
Tutvumine koolitajate ja mentoritega.
- Programmi tutvustamine
- Mentorite ja ettevõtete lühitutvustused
- Digitaliseerimise ja reaalajamajanduse põhimõisted ja trendid
- Mentorite ja ettevõtete lühikohtumised
- Osalejatevaheline võrgustumine
Avapäeval toimuvate lühikohtumiste järgselt moodustatakse meistriklassiks ettevõtete ning mentorite koostööpaarid.
Kõik programmi töötoad toimuvad füüsiliste koolitustena Tallinnas ja iga ettevõte on oodatud osalema 2-3 liikmega. Lisaks meeskonnale osaleb igas töötoas ettevõttega koos ka personaalne mentor. Programmi veebiseminarid toimuvad virtuaalses keskkonnas ja nendes on võimalik ettevõttel osaleda endale sobivast asukohast, kaasates soovi korral kuulama ka laiendatud meeskonda.
Programmis osalevatel ettevõtetel valmib tegevuskava, vabalt valitud protsessi või protsessi lõigu efektiivsuse tõstmiseks digitaliseerimise ja/või reaalajamajandusega seotud tehnoloogiate kasutuselevõtu abil. Iga töötuba ja veebiseminar annab oma ülesannete ja infoga tegevuskava koostamisse sisendit. Lõplik tegevuskava valmib programmi lõpuks ja selle eesmärk on kindlustada ettevõtte tulemuslik edasiliikumine ka pärast meistriklassi lõppu.
Programmi lõpuüritusel osalevad kõik programmist osa võtnud ettevõtted, mentorid, koolitajad, korraldajad, žüriiliikmed ning EISi esindajad. Lõpuürituse eesmärk on esitleda žüriile oma tegevuskava ja elluviimise plaane.
Žürii hindab ettevõtete ja ideede arengut programmi jooksul; motivatsiooni, võimekust ja meeskonda idee elluviimiseks; plaani läbimõeldust, jätkusuutlikkust ja võidufondi kasutust ning esitluse kvaliteeti.
Parimatele osalejatele on välja pandud 10 000 euro suurune auhinnafond, mis jaotatakse 3 parima ettevõtte vahel. Auhinnafondi eesmärk on võimaldada ettevõtetel jätkata oma tegevuskava elluviimist.
Teenuse partnerid ja lisainfo
Meie partneriteks teenuse elluviimisel on:
Lisainfot küsi: [email protected]