Vaata peasisu Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU (RRF) (EST)

Aitame Jaapani turule

EISi poolt ellu kutsutud programm „Süsteemne eksport Jaapanis“ on mõeldud IKT ja Targa Linna sektori ettevõtetele esimeseks sammuks Jaapanisse eksportimisel. See aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.

Programmi kandideerimine on lõppenud.

Nimi
Süsteemne eksport Jaapanis
Kestus
Algab jaanuaris 2024, kestab 6 kuud
Hind
VKE: 2000 eurot; Suurettevõte: 3000 eurot
Töökeel
inglise keel
Staatus
Suletud

Kelle jaoks on programm mõeldud?

  • Programmis saab osaleda kuni kaheksa IKT ja Targa Linna sektori ettevõtet, kes soovivad siseneda Jaapani turule või seal tegevust taaskäivitada ning kelle tegevusala, toode ja/või teenus panustab oma olemuselt Jaapani valitsuse välja töötatud programmi „Society 5.0“ strateegiliste eesmärkide saavutamisesse.
  • Ettevõttel on olemas ekspordikogemus (teistelt turgudelt) ja finantsiline võimekus Jaapani turule sisenemiseks.
  • Ettevõtte viimase majandusaasta ekspordikäive on vähemalt 50 000 eurot või kogukäive vähemalt 200 000 eurot.
  • Igast ettevõttest saab osaleda kuni kaks inimest (soovitatav).
  • Osalejate puhul eeldame, et nende töö sisuks on ekspordi planeerimine, aktiivne müügitöö välisturgudel ja rahvusvaheliste müügipartneritega suhtlemine ning inglise keele oskus on vähemalt C1 tasemel.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.

Kandideerimisel EISi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Jaapani turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Jaapani turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Miks programmis osaleda?

Võimalus kohalike ekspertide toel siseneda oma toote või teenusega Jaapani turule.

Nõu ja abi

valdkonna tippkonsultantidelt Jaapanis

Selge arusaam

uuest sihtturust

Individuaalsed turuvisiidid

Jaapanisse

Programmi ülesehitus

Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Kick-off: Jaapani ärikultuur, IKT sektor ja selle võimalused

  • Ekspordiprogrammi tutvustus
  • Turutrendid ja võtmetegijad turul
  • Välisettevõtete võimalused turul

Jaapani turule sisenemine

  • Toote/teenuse positsioneerimine
  • Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik

Jaapani ärikultuur ja kommunikatsioon

  • Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
  • Äritavad ja etikett
  • Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
  • Turundus Jaapani viisil

Individuaalsed nõustamised

Nõustamised 1-3: Turu taust

  • Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
  • Ettevõtte turule sisenemise strateegia
  • Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
  • Kliendisegmendid
  • Konkurents Jaapani turul

Nõustamine 4: Lokaliseerimine

  • Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
  • Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)

Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus

  • Partneri profiil
  • Valitud jaotuskanalid
  • Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
  • Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)

Jaapani andmekaitseseadus ja andmete edastamine EU ja Jaapani vahel

  • Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
  • Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama

Individuaalsed nõustamised

Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis

  • Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
  • Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel

Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks

  • Müügimaterjalide ülevaatus
  • Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks

Avalikud hanked Jaapanis

  • Jaapani hangete süsteem
  • Hangetel osalemise võimaluste otsimine
  • Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
  • Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid

Individuaalne turuvisiit

Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.

  • Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
  • Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
  • Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu

Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.

EIS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Tokyo ja Tokyo-​Tallinn,
  • majutus 4* hotellis.

Järelnõustamine

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Programmi sisu

Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

  • Ekspordiprogrammi tutvustus
  • Turutrendid ja võtmetegijad turul
  • Välisettevõtete võimalused turul

  • Toote/teenuse positsioneerimine
  • Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik

  • Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
  • Äritavad ja etikett
  • Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
  • Turundus Jaapani viisil

Nõustamised 1-3: Turu taust

  • Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
  • Ettevõtte turule sisenemise strateegia
  • Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
  • Kliendisegmendid
  • Konkurents Jaapani turul

Nõustamine 4: Lokaliseerimine

  • Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
  • Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)

Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus

  • Partneri profiil
  • Valitud jaotuskanalid
  • Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
  • Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)

  • Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
  • Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama

Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis

  • Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
  • Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel

Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks

  • Müügimaterjalide ülevaatus
  • Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks

  • Jaapani hangete süsteem
  • Hangetel osalemise võimaluste otsimine
  • Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
  • Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid

Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.

  • Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
  • Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
  • Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu

Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.

EIS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Tokyo ja Tokyo-​Tallinn,
  • majutus 4* hotellis.

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Konsultandid

Marcel Rasingeril on 12-aastane kogemus ürituste ja ärikohtumiste korraldamisel ning programmide juhtimisel Jaapanis.

Ta on 2007 aastal lõpetanud Viini Ülikoolis rahvusvahelise ärijuhtimise eriala. 2011 aasta jaanuaris kolis ta Jaapanisse Tokyosse, kus töötas Advantage Austria Tokyo tehnoloogiavaldkonna juhina. Tema peamiseks ülesandeks oli toetada Austria tehnoloogiaettevõtteid, kes on huvitatud Jaapani turule sisenemisest. Praegu on ta ettevõtte genten LLC asutaja ja juht, mille eesmärk on toetada välismaiste ettevõtete ja idufirmade edukat sisenemist Jaapani turule.

Marcel Rasinger LinkedIn’is

Lucal Escoffieril on enam kui 20-aastane kogemus kolmel kontinendil teadusorganisatsioonide, idufirmade ja suurettevõtetega rahvusvaheliste projektide, ärivisiitide, seminaride, konverentside ja võrgustumissündmuste korraldamisel.

Tal on Parma ülikooli intellektuaalomandiõiguse magistrikraad. Pärast mitmeaastast tööd Itaalia nano-biotehnoloogia ettevõttes kolis ta 2008. aastal Seattle’isse, et töötada Washingtoni Ülikoolis külalislektorina. Alates aastast 2013 on ta resideerunud Jaapanis ning hetkel juhib peamiselt oma Tokyos asuvat konsultatsioonifirmat. Samuti juhib ta EU-Japan Tööstuskoostöö Keskuse tehnoloogiasiirde ja Space.Japan kasutajatoe tööd.

Luca on avaldatud autor, kellel on suur hulk artikleid ja kolm raamatut innovatsiooni/IP-ga seotud teemadel.

Luca Escoffier LinkedIn’is

Daniel Schwarzil on rohkem kui 15-aastat kogemust IT-süsteemide inseneri/arhitektina, omades laiapõhjalist kogemust erinevates valdkondades alates IT-infrastruktuurist kuni küberturvalisuse ja tehnilise ennetuseni.

Finants- ja kindlustussektoris on Daniel osalenud selliste tööstusharu liidrite, nagu IBM, FI-TS ja Talanx, aga ka teiste silmapaistvate finantsteenuste pakkujate projektides. Ta on ettevõtja ja ITB-GBS Tokyo juht. Samuti töötab ta lektorina Tokyo Tehnoloogiainstituudis, kus juhendab tehisintellektile ja andme-eetikale keskenduvat veebikursust. Tema volikirjade hulka kuulub Euroopa privaatsus- ja küberturvalisuse keskuse (ECPC) andmekaitseametniku sertifikaat.

Daniel Schwarz LinkedIn’is

Partnerid ja lisainfo

Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ja Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Kontakt

Kontakt

Ille Metsla
projektijuht
D’DIFFERENCE’i unikaalne juuksemask võitis ilutööstuse messil Cosmoprof Worldwide 2025 CosmoTrends tunnustuse

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) koostöös Organic Estonia MTÜ-ga viis kaheksa Eesti ettevõtet ühisstendiga rahvusvahelisele ilutööstuse messile Cosmoprof Worldwide 2025, mis toimus 20.-22.03 Bolognas. Eesti brändi D’DIFFERENCE toode Fast & Glorious Liquid Hair Mask märgiti “TUNNUSTATUD” tooteks kõrgelt hinnatud CosmoTrends Report 2025 aruandes. D’DIFFERENCE brändijuht Carmen Kibur: “Tegemist ainulaadse tootega juuksehooldusturul, mis annab juustele sekunditega peegelläike, kiirendab juuste kuivamist pärast pesu ja lihtsustab kammitavust ning niisutab juukseid põhjalikult. Kasutada võivad juuksemaski kõik, kes soovivad saavutada lamineeritud juuste efekti kodustes tingimustes.” Cosmoprof Awards konkursile saadetud toodete valikust koostab BEAUTYSTREAMS’i ekspertide meeskond iga-aastase CosmoTrends Report aruande, kogumaks kokku ülemaailmsed ilutrendid, mis kerkivad

Ülemaailmne huvi: Tengelpung leidis messil kliente igalt kontinendilt

Eesti ettevõte Be Secured kaubamärk Tengelpung äratas hiljuti Hispaanias, Barcelonas toimunud rahvusvahelisel IT-messil MWC erinevate riikide ametnike ja küberturvalisuse spetsialistide seas tähelepanu oma häkkimiskindlate turvakottide, -taskute ja -karpidega. Eesootavad kuud tulevad ettevõttele tihedad: kui kõigi huvilistega müügitehinguni jõutakse, on ettevõttel vaja toota kuni paartuhat turvataskut ja -kotti. Eriliseks teeb Tengelpunga kotid ja -taskud see, et need kaitsevad väliselt nutiseadmeid häkkerite rünnakute eest. See on oluline näiteks palju reisivate poliitikute ja valitsuse liikmete, ametnike ning ettevõtjate jaoks, et oma digiseadmeid kaitsta ja vältida petturite ohvriks langemast. Näiteks nende kõige väiksem toode, RFID-kaitsega turvatasku, on mõeldud pangakaartide, ID-kaartide ja autovõtmete kaitseks signaalivaraste

Jaapani abielupaar, kes armus Eestisse: Eesti disain ja maitsed vallutavad Osakat

Osaka on Jaapani suuruselt kolmas linn, kus elab üle 2,7 miljoni inimese. Linna südames tegutseb üks eriline pood ja kohvik nimega RUJA+285BLUE, mille loojateks on Jaapani abielupaar, kes kannavad südames erilist kiindumust Eestisse. Nende teekond Eesti toodete importimiseni algas ootamatult – ning kujunes tõeliseks armastuslooks. „Alguses müüsime Rootsi ja Soome moekaupu,“ meenutavad Hiroyoshi Iwano ja Hitomi Iwano. „Aga 2018. aastal korraldas üks meie sõber, kes töötab muusikaagentuuris, Jaapanis kontserdi Eesti Vabariigi 100. aastapäeva tähistamiseks. Me hakkasime teda aitama Eesti disaini tutvustamisega – ja sellest hetkest alates oleme Eestisse lihtsalt ära armunud,“ ütlevad Iwanod. See armastus viis neid korduvalt Eestit külastama,

Kagu-Aasia ekspordipäeval avalikustati Malaisia, Tai, Vietnami, Indoneesia, Filipiinide ja Singapuri turgudele sisenemist toetavad ekspordistrateegiad

Välisministeeriumis toimus 3. aprillil Kagu-Aasia ekspordipäev, mis tõi kokku ettevõtjad, rahvusvahelised eksperdid ja diplomaadid. Üritusel jagati kogemusi ja nõu ning avalikustati ekspordi strateegiad erinevatele Kagu-Aasia turgudele sisenemise toetamiseks. Ürituse avas välisministeeriumi välismajanduse ja arengukoostööküsimuste asekantsler Mariin Ratnik, kes rõhutas Kagu-Aasia kui regiooni võimalusi. „Mul on hea meel näha, et nii paljud Eesti ettevõtted on valmis avastama uusi võimalusi maailma ühes dünaamilisemas ja kiirema majanduskasvuga piirkonnas. Kagu-Aasia on majanduslikult erakordselt elujõuline piirkond, kus elab üle 680 miljoni inimese ja asuvad maailma kiiremini kasvava majandusega riigid,“ rääkis Ratnik. Asekantsleri sõnul iseloomustab piirkonda noor ja tehnoloogialembene rahvastik ning kasvav keskklass. „See piirkond on

Kosilased himustavad Eesti haridusidu ALPA Kids

Eesti haridustehnoloogia ettevõte ALPA Kids, mis tegutseb hetkel kaheksal välisturul, kasvab nii kiiresti, et kasutajaskonna tempokas suurenemine on äratanud huvi mitmete suurettevõtete hulgas. „Oleme saanud juba mitmeid ettepanekuid väljaostuks, seejuures veel riskikapitali kaasamatagi,“ ütles ALPA Kidsi kaasasutaja ja tegevjuht Kelly Lilles. ALPA Kids loob õppemänge 3-8aastastele lastele. Ettevõte eristub teistest õppemängude arendajatest eelkõige emakeelsete ja lokaliseeritud õppematerjalide pakkumisega. „Meie mängud arvestavad iga riigi unikaalseid kultuurilisi eripärasid, et lapsed tunneksid end õpikeskkonnas koduselt ja saaksid uusi teadmisi paremini seostada ümbritseva keskkonnaga,“ selgitas ettevõtte kaasasutaja ja tegevjuht Kelly Lilles.See tähendab, et kuigi ALPA Kidsi digiõppemängude mängumehaanika on kõigil eksporditurgudel sama, siis sisu

Tagasi üles