Vaata peasisu
Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU (RRF) (EST)

Aitame Jaapani turule

EISi poolt ellu kutsutud programm „Süsteemne eksport Jaapanis“ on mõeldud IKT ja Targa Linna sektori ettevõtetele esimeseks sammuks Jaapanisse eksportimisel. See aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.

Programmi kandideerimine on lõppenud.

Nimi
Süsteemne eksport Jaapanis
Kestus
Algab jaanuaris 2024, kestab 6 kuud
Hind
VKE: 2000 eurot; Suurettevõte: 3000 eurot
Töökeel
inglise keel
Staatus
Suletud

Kelle jaoks on programm mõeldud?

  • Programmis saab osaleda kuni kaheksa IKT ja Targa Linna sektori ettevõtet, kes soovivad siseneda Jaapani turule või seal tegevust taaskäivitada ning kelle tegevusala, toode ja/või teenus panustab oma olemuselt Jaapani valitsuse välja töötatud programmi „Society 5.0“ strateegiliste eesmärkide saavutamisesse.
  • Ettevõttel on olemas ekspordikogemus (teistelt turgudelt) ja finantsiline võimekus Jaapani turule sisenemiseks.
  • Ettevõtte viimase majandusaasta ekspordikäive on vähemalt 50 000 eurot või kogukäive vähemalt 200 000 eurot.
  • Igast ettevõttest saab osaleda kuni kaks inimest (soovitatav).
  • Osalejate puhul eeldame, et nende töö sisuks on ekspordi planeerimine, aktiivne müügitöö välisturgudel ja rahvusvaheliste müügipartneritega suhtlemine ning inglise keele oskus on vähemalt C1 tasemel.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.

Kandideerimisel EISi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Jaapani turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Jaapani turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Miks programmis osaleda?

Võimalus kohalike ekspertide toel siseneda oma toote või teenusega Jaapani turule.

Nõu ja abi

valdkonna tippkonsultantidelt Jaapanis

Selge arusaam

uuest sihtturust

Individuaalsed turuvisiidid

Jaapanisse

Programmi ülesehitus

Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Kick-off: Jaapani ärikultuur, IKT sektor ja selle võimalused

  • Ekspordiprogrammi tutvustus
  • Turutrendid ja võtmetegijad turul
  • Välisettevõtete võimalused turul

Jaapani turule sisenemine

  • Toote/teenuse positsioneerimine
  • Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik

Jaapani ärikultuur ja kommunikatsioon

  • Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
  • Äritavad ja etikett
  • Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
  • Turundus Jaapani viisil

Individuaalsed nõustamised

Nõustamised 1-3: Turu taust

  • Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
  • Ettevõtte turule sisenemise strateegia
  • Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
  • Kliendisegmendid
  • Konkurents Jaapani turul

Nõustamine 4: Lokaliseerimine

  • Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
  • Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)

Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus

  • Partneri profiil
  • Valitud jaotuskanalid
  • Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
  • Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)

Jaapani andmekaitseseadus ja andmete edastamine EU ja Jaapani vahel

  • Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
  • Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama

Individuaalsed nõustamised

Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis

  • Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
  • Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel

Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks

  • Müügimaterjalide ülevaatus
  • Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks

Avalikud hanked Jaapanis

  • Jaapani hangete süsteem
  • Hangetel osalemise võimaluste otsimine
  • Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
  • Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid

Individuaalne turuvisiit

Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.

  • Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
  • Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
  • Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu

Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.

EIS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Tokyo ja Tokyo-​Tallinn,
  • majutus 4* hotellis.

Järelnõustamine

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Programmi sisu

Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

  • Ekspordiprogrammi tutvustus
  • Turutrendid ja võtmetegijad turul
  • Välisettevõtete võimalused turul

  • Toote/teenuse positsioneerimine
  • Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik

  • Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
  • Äritavad ja etikett
  • Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
  • Turundus Jaapani viisil

Nõustamised 1-3: Turu taust

  • Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
  • Ettevõtte turule sisenemise strateegia
  • Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
  • Kliendisegmendid
  • Konkurents Jaapani turul

Nõustamine 4: Lokaliseerimine

  • Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
  • Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)

Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus

  • Partneri profiil
  • Valitud jaotuskanalid
  • Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
  • Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)

  • Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
  • Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama

Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis

  • Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
  • Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel

Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks

  • Müügimaterjalide ülevaatus
  • Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks

  • Jaapani hangete süsteem
  • Hangetel osalemise võimaluste otsimine
  • Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
  • Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid

Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.

  • Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
  • Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
  • Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu

Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.

EIS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Tokyo ja Tokyo-​Tallinn,
  • majutus 4* hotellis.

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Konsultandid

Marcel Rasingeril on 12-aastane kogemus ürituste ja ärikohtumiste korraldamisel ning programmide juhtimisel Jaapanis.

Ta on 2007 aastal lõpetanud Viini Ülikoolis rahvusvahelise ärijuhtimise eriala. 2011 aasta jaanuaris kolis ta Jaapanisse Tokyosse, kus töötas Advantage Austria Tokyo tehnoloogiavaldkonna juhina. Tema peamiseks ülesandeks oli toetada Austria tehnoloogiaettevõtteid, kes on huvitatud Jaapani turule sisenemisest. Praegu on ta ettevõtte genten LLC asutaja ja juht, mille eesmärk on toetada välismaiste ettevõtete ja idufirmade edukat sisenemist Jaapani turule.

Marcel Rasinger LinkedIn’is

Lucal Escoffieril on enam kui 20-aastane kogemus kolmel kontinendil teadusorganisatsioonide, idufirmade ja suurettevõtetega rahvusvaheliste projektide, ärivisiitide, seminaride, konverentside ja võrgustumissündmuste korraldamisel.

Tal on Parma ülikooli intellektuaalomandiõiguse magistrikraad. Pärast mitmeaastast tööd Itaalia nano-biotehnoloogia ettevõttes kolis ta 2008. aastal Seattle’isse, et töötada Washingtoni Ülikoolis külalislektorina. Alates aastast 2013 on ta resideerunud Jaapanis ning hetkel juhib peamiselt oma Tokyos asuvat konsultatsioonifirmat. Samuti juhib ta EU-Japan Tööstuskoostöö Keskuse tehnoloogiasiirde ja Space.Japan kasutajatoe tööd.

Luca on avaldatud autor, kellel on suur hulk artikleid ja kolm raamatut innovatsiooni/IP-ga seotud teemadel.

Luca Escoffier LinkedIn’is

Daniel Schwarzil on rohkem kui 15-aastat kogemust IT-süsteemide inseneri/arhitektina, omades laiapõhjalist kogemust erinevates valdkondades alates IT-infrastruktuurist kuni küberturvalisuse ja tehnilise ennetuseni.

Finants- ja kindlustussektoris on Daniel osalenud selliste tööstusharu liidrite, nagu IBM, FI-TS ja Talanx, aga ka teiste silmapaistvate finantsteenuste pakkujate projektides. Ta on ettevõtja ja ITB-GBS Tokyo juht. Samuti töötab ta lektorina Tokyo Tehnoloogiainstituudis, kus juhendab tehisintellektile ja andme-eetikale keskenduvat veebikursust. Tema volikirjade hulka kuulub Euroopa privaatsus- ja küberturvalisuse keskuse (ECPC) andmekaitseametniku sertifikaat.

Daniel Schwarz LinkedIn’is

Partnerid ja lisainfo

Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ja Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Kontakt

Kontakt

Ille Metsla
projektijuht
EDULUGU | Eesti väikeettevõte MySnack pürgib visalt rahvusvahelisele turule: „Julgus, koostöö ja läbimõeldud tarneahel“

Premium Brands OÜ (MySnack) on Eesti ettevõte, mis on viimastel aastatel teinud silmapaistva hüppe kohaliku tootja staatusest rahvusvahelistele turgudele. Ettevõtte tegevjuht ja asutaja Ellyt Talv usub, et edu võti peitub julgetes sammudes, tugevas meeskonnas ja koostöös – olgu selleks partnerid Aasias või Eesti riigi ­tugistruktuurid. „Meie missioon on pakkuda naturaalseid, toitaineterikkaid ja maitsvaid snäkke, mis sobivad ka allergikutele ja toidutalumatusega inimestele ning aitavad ennetada ülekaalu. Lisaks oleme keskendunud kestlikkusele ja keskkonnasõbralikule tootmisele,“ ütleb Talv. Statistika järgi on juba üle 43% maailma täiskasvanutest ülekaalulised (WHO, 2023), mistõttu näeb tänavu maikuus Eesti parim tarneahelajuht 2025 tiitli saanud Premium Brands OÜ asutaja ja

VIDEOINTERVJUU | Nortali Lähis-Ida ja Aafrika piirkonna tegevjuht Taavi Einaste: „Riigi tugi aitab valideerida kliendi otsustajat, et meiega tasub asja ajada!“

Mis aitab Eesti tehnoloogiaettevõttel välisturul läbi lüüa – eriti siis, kui mäng käib suurte globaalsete tegijate kõrval? Nortali Lähis-Ida ja Aafrika piirkonna juht Taavi Einaste räägib EISi ekspordi osakonna juhi Eva-Kristiina Ponomarjovile, miks on kõige raskem alati müüa just seda projekti, mis parasjagu käsil, ja kuidas riigi tugi aitab nende klientide silmis usaldust võita. Kuid intervjuu pole ainult ühepoolne – vestluse käigus esitab ka Taavi mõned küsimused riigi esindajale Eva-Kristiinale. Nortali Lähis-Ida ja Aafrika piirkonna tegevjuht Taavi Einaste tõdeb vestluses, et kõige raskem on alati müüa seda projekti, mis parasjagu käsil on. Müügiprotsessis mängivad tema sõnul rolli erinevad tegurid: kui

EIS-i Laheriikide ekspordinõunik Fatoumata Talli nõuanded Eesti ettevõtetele, kes soovivad Laheriikide turule siseneda

Eesti ettevõtjaid aitab nüüd Laheriikide turgudele sisenemisel Dubais baseeruv uus ekspordinõunik Fatoumata Tall – kogenud rahvusvahelise kaubanduse ekspert, kes toetab Eesti ettevõtjaid nii sobivate äripartnerite leidmisel kui ka kasuliku turuinfo kogumisel. Tema kogemuse põhjal sõltub edu selles piirkonnas eelkõige usalduslike suhete loomisest, kohaliku ärikultuuri mõistmisest ja strateegilisest kohanemisest. Intervjuus jagab ta konkreetseid soovitusi ja tähelepanekuid, mis aitavad vältida levinud vigu ja luua tugeva aluse koostööks. Fatoumata, oled töötanud EISis Eesti ettevõtetega juba üle kuue kuu. Kas oskad nüüd välja tuua peamised väljakutsed, millega Eesti ettevõtted Pärsia Laheriikidesse sisenedes silmitsi seisavad? Peamisteks väljakutseteks on ärikultuuri mõistmine – siin on suhete loomine

Järgmisel aastal USA-s tehast avav Silen: kindla sihiga edasi ka tariifide ebakindluse kiuste

USA turul tegutseb Silen juba alates 2019. aastast, ent hiljutised arutelud võimalike tollitariifide tõusu üle on tekitanud paljudes eksportööride ringkondades ebakindlust. 2023. aastal Ettevõtluse auhindadel Aasta Eksportööri tiitli võitnud Sileni juhi Endrus Arge sõnul on ettevõtte suutnud oma sealsete partneritega koostööd edukalt jätkata ja isegi müüki kasvatada võrreldes eelmise aastaga. Järgmisel aastal plaanib ettevõte avada USA-s ka uue kokkupanekutehase. „Eks nagu ikka, see tariifide teema ajab paljud ärevusse – teadmatust on liiga palju ja see ei mõju ärikeskkonnale kunagi hästi,“ ütleb Arge, kelle vaikuseruume tootev ettevõte on oma helikindlate kabiinidega jõudnud enam kui 60 riiki. Tariifid mõjutavad Arge sõnul ennekõike

Nõudlus rallib: aasta lõpuni toodangu läbi müünud Raiku uus tehas aitab kasvava müügiga sammu pidada

RAIKU, Eesti iduettevõte, mis on välja töötanud uuendusliku pakenditäitematerjali – puidust vedrud ja sellest valmistatud kangad, matid – on äratanud suurt huvi maailma luksusbrändide hulgas. 2025. aasta lõpuni on ettevõtte toodang läbi müüdud. Nõudlusega sammu pidamiseks on kerkimas ettevõte uus tehas luksusbrändide mekasse Prantsusmaale. „Otsus rajada järgmine tootmine Prantsusmaale on sisuliselt 2-3 aasta töö ja tagasiside tulemus antud turul,“ rääkis ettevõtte RAIKU juht ja kaasasutaja Karl Pärtel. Riik on üks suurimaid ja olulisemaid luksusbrändide turge maailmas, mistõttu on see ettevõtte jaoks strateegiline asukoht. Kuna ettevõtte ambitsioonid on rahvusvahelised, siis seda enam rõõmustab Pärtelit, et Prantsuse turg ootab neid. „Oleme saanud

Tagasi üles