Vaata peasisu Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU (RRF) (EST)

Aitame Jaapani turule

EISi poolt ellu kutsutud programm „Süsteemne eksport Jaapanis“ on mõeldud IKT ja Targa Linna sektori ettevõtetele esimeseks sammuks Jaapanisse eksportimisel. See aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.

Programmi kandideerimine on lõppenud.

Nimi
Süsteemne eksport Jaapanis
Kestus
Algab jaanuaris 2024, kestab 6 kuud
Hind
VKE: 2000 eurot; Suurettevõte: 3000 eurot
Töökeel
inglise keel
Staatus
Suletud

Kelle jaoks on programm mõeldud?

  • Programmis saab osaleda kuni kaheksa IKT ja Targa Linna sektori ettevõtet, kes soovivad siseneda Jaapani turule või seal tegevust taaskäivitada ning kelle tegevusala, toode ja/või teenus panustab oma olemuselt Jaapani valitsuse välja töötatud programmi „Society 5.0“ strateegiliste eesmärkide saavutamisesse.
  • Ettevõttel on olemas ekspordikogemus (teistelt turgudelt) ja finantsiline võimekus Jaapani turule sisenemiseks.
  • Ettevõtte viimase majandusaasta ekspordikäive on vähemalt 50 000 eurot või kogukäive vähemalt 200 000 eurot.
  • Igast ettevõttest saab osaleda kuni kaks inimest (soovitatav).
  • Osalejate puhul eeldame, et nende töö sisuks on ekspordi planeerimine, aktiivne müügitöö välisturgudel ja rahvusvaheliste müügipartneritega suhtlemine ning inglise keele oskus on vähemalt C1 tasemel.
  • Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.

Kandideerimisel EISi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Jaapani turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Jaapani turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Miks programmis osaleda?

Võimalus kohalike ekspertide toel siseneda oma toote või teenusega Jaapani turule.

Nõu ja abi

valdkonna tippkonsultantidelt Jaapanis

Selge arusaam

uuest sihtturust

Individuaalsed turuvisiidid

Jaapanisse

Programmi ülesehitus

Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Kick-off: Jaapani ärikultuur, IKT sektor ja selle võimalused

  • Ekspordiprogrammi tutvustus
  • Turutrendid ja võtmetegijad turul
  • Välisettevõtete võimalused turul

Jaapani turule sisenemine

  • Toote/teenuse positsioneerimine
  • Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik

Jaapani ärikultuur ja kommunikatsioon

  • Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
  • Äritavad ja etikett
  • Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
  • Turundus Jaapani viisil

Individuaalsed nõustamised

Nõustamised 1-3: Turu taust

  • Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
  • Ettevõtte turule sisenemise strateegia
  • Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
  • Kliendisegmendid
  • Konkurents Jaapani turul

Nõustamine 4: Lokaliseerimine

  • Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
  • Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)

Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus

  • Partneri profiil
  • Valitud jaotuskanalid
  • Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
  • Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)

Jaapani andmekaitseseadus ja andmete edastamine EU ja Jaapani vahel

  • Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
  • Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama

Individuaalsed nõustamised

Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis

  • Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
  • Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel

Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks

  • Müügimaterjalide ülevaatus
  • Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks

Avalikud hanked Jaapanis

  • Jaapani hangete süsteem
  • Hangetel osalemise võimaluste otsimine
  • Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
  • Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid

Individuaalne turuvisiit

Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.

  • Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
  • Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
  • Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu

Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.

EIS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Tokyo ja Tokyo-​Tallinn,
  • majutus 4* hotellis.

Järelnõustamine

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Programmi sisu

Programm* koosneb seminaridest/webinaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub individuaalne turuvisiit Jaapanisse.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

  • Ekspordiprogrammi tutvustus
  • Turutrendid ja võtmetegijad turul
  • Välisettevõtete võimalused turul

  • Toote/teenuse positsioneerimine
  • Turule sisenemise kanalid ja strateegia valik

  • Jaapani ärikultuur ja selle dimensioonid
  • Äritavad ja etikett
  • Jaapanlaste ootus klienditeeninduses
  • Turundus Jaapani viisil

Nõustamised 1-3: Turu taust

  • Jaapani turu analüüs (näiteks SWOT jmt)
  • Ettevõtte turule sisenemise strateegia
  • Väärtuspakkumise koostamine ja toote/teenuse hinnastamine Jaapanis
  • Kliendisegmendid
  • Konkurents Jaapani turul

Nõustamine 4: Lokaliseerimine

  • Toote/teenuse kohandamine turule vastavaks
  • Reguleeriv raamistik Jaapanis (sertifikaadid, litsentsid, tolliprotseduurid jmt)

Nõustamine 5: Jaotuskanalid, Partnerid, Turundus

  • Partneri profiil
  • Valitud jaotuskanalid
  • Turundustegevused ja parima võimaluse valik selleks (reklaamid, avalikud suhted, online turundus)
  • Vajadusel: vajalik informatsioon oma kontori loomiseks Jaapanis (nt viisa taotlemine jmt)

  • Peamine reguleeriv raamistik andmete edastamisel
  • Andmekaitse reeglid Jaapanis, millega seal tegelev ettevõte peab arvestama

Nõustamine 6: Andmekaitse nõuete järgimine Jaapanis

  • Ettevõtte toote või teenuse vastavus regulatiivsele raamistikule Jaapanis
  • Vajadusel: Järgmised sammud vastavuse tagamiseks enne andmete liigutamist EU ja Jaapani vahel

Nõustamine 7: Ettevalmistus turukülastuseks

  • Müügimaterjalide ülevaatus
  • Ettevalmistus Jaapani turu visiidiks ja potentsiaalsete partnerite/klientidega kohtumiseks

  • Jaapani hangete süsteem
  • Hangetel osalemise võimaluste otsimine
  • Osalemistingimused ja vajalik ettevalmistus
  • Tähelepanekud avalike hangete kohta Jaapanis ning soovitused ja kasulikud nipid

Igale programmis osalevale ettevõttele korraldatakse individuaalne turuvisiit, mis annab vajalikku sektoripõhist turuinfot ning võimaluse testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Jaapani turule.

  • Ettevõtete ja organisatsioonide külastused
  • Kohtumised potentsiaalsete klientide ja partneritega
  • Kokkuvõttev arutelu konsultandiga ja järgmiste sammude arutelu

Turuvisiidid toimuvad orienteeruvalt mai-juuni 2024, koos lendudega arvestada 5 päevaga.

EIS korraldab Jaapani turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Tokyo ja Tokyo-​Tallinn,
  • majutus 4* hotellis.

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Konsultandid

Marcel Rasingeril on 12-aastane kogemus ürituste ja ärikohtumiste korraldamisel ning programmide juhtimisel Jaapanis.

Ta on 2007 aastal lõpetanud Viini Ülikoolis rahvusvahelise ärijuhtimise eriala. 2011 aasta jaanuaris kolis ta Jaapanisse Tokyosse, kus töötas Advantage Austria Tokyo tehnoloogiavaldkonna juhina. Tema peamiseks ülesandeks oli toetada Austria tehnoloogiaettevõtteid, kes on huvitatud Jaapani turule sisenemisest. Praegu on ta ettevõtte genten LLC asutaja ja juht, mille eesmärk on toetada välismaiste ettevõtete ja idufirmade edukat sisenemist Jaapani turule.

Marcel Rasinger LinkedIn’is

Lucal Escoffieril on enam kui 20-aastane kogemus kolmel kontinendil teadusorganisatsioonide, idufirmade ja suurettevõtetega rahvusvaheliste projektide, ärivisiitide, seminaride, konverentside ja võrgustumissündmuste korraldamisel.

Tal on Parma ülikooli intellektuaalomandiõiguse magistrikraad. Pärast mitmeaastast tööd Itaalia nano-biotehnoloogia ettevõttes kolis ta 2008. aastal Seattle’isse, et töötada Washingtoni Ülikoolis külalislektorina. Alates aastast 2013 on ta resideerunud Jaapanis ning hetkel juhib peamiselt oma Tokyos asuvat konsultatsioonifirmat. Samuti juhib ta EU-Japan Tööstuskoostöö Keskuse tehnoloogiasiirde ja Space.Japan kasutajatoe tööd.

Luca on avaldatud autor, kellel on suur hulk artikleid ja kolm raamatut innovatsiooni/IP-ga seotud teemadel.

Luca Escoffier LinkedIn’is

Daniel Schwarzil on rohkem kui 15-aastat kogemust IT-süsteemide inseneri/arhitektina, omades laiapõhjalist kogemust erinevates valdkondades alates IT-infrastruktuurist kuni küberturvalisuse ja tehnilise ennetuseni.

Finants- ja kindlustussektoris on Daniel osalenud selliste tööstusharu liidrite, nagu IBM, FI-TS ja Talanx, aga ka teiste silmapaistvate finantsteenuste pakkujate projektides. Ta on ettevõtja ja ITB-GBS Tokyo juht. Samuti töötab ta lektorina Tokyo Tehnoloogiainstituudis, kus juhendab tehisintellektile ja andme-eetikale keskenduvat veebikursust. Tema volikirjade hulka kuulub Euroopa privaatsus- ja küberturvalisuse keskuse (ECPC) andmekaitseametniku sertifikaat.

Daniel Schwarz LinkedIn’is

Partnerid ja lisainfo

Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ja Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Kontakt

Kontakt

Ille Metsla
projektijuht
Thormi asutajad
Eestlased maailma suurimal toidumessil: 19 ettevõtet, 6 nominatsiooni ja 1 innovatsiooniauhind

Sel nädalal osalevad 19 Eesti ettevõtet koostöös Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusega (EIS) maailma suurimal toidu- ja joogimessil Gulfood 2025. Eesti tooted teenisid innovatsiooniauhindadel kuus nominatsiooni ja ühe esikoha. Araabia Ühendemiraatides Dubais toimuval Gulfoodil nimetati valmistoidu kategoorias kõige innovaatilisemaks tooteks Eesti keskkonnasõbraliku toidu tootja Thormi „rebitud kanatu kookose-karri kastmes“, mis on hernevalgust valmistatud kanafilee analoog maitseküllases kastmes. „Kui maailma juhtivad toiduvaldkonna eksperdid tunnustavad meie toodet parima valmistoiduna, on see tugev argument meie toodete ja tehnoloogia kvaliteedi kohta. See auhind ei tulnud väga suure üllatusena, sest teadsime ka enne, et meie lähenemine ja tooted on maailma tipptase,“ kommenteeris Thormi asutaja ja tegevjuht Peeter

Mis juhtub Eesti ekspordiga aastal 2025 – kuus tuntud majandusanalüütikut jagavad oma nägemust

Statistikaameti värsketel andmetel vähenes kaupade eksport 2024. aastal eelneva aastaga võrreldes 4% ja import 2%. Samal ajal kasvas neljandas kvartalis kaupade eksport juba 6%, viidates võimalikule pöördepunktile. Küsisime kuuelt Eesti majandusanalüütikult, kuidas näevad nemad Eesti ekspordi lähitulevikku – tulemused on teie ees! Tõnu Mertsina, Swedbanki peaökonomist: Eesti ekspordimaht peaks sel aastal suurenema Lisaks teenuste ekspordi mõõdukale kasvule hakkas eelmise aasta lõpus suurenema ka kaupade eksport. Kuigi selle taga oli paljuski 2023. aasta madal võrdlusbaas, kasvas eksport ka kuises võrdluses ehk oli ka tegelikult tugevam. Ligi pool kaupade ekspordi kasvust on tulnud küll vaid kahest tootegrupist – puittoodetest ja mobiilsideseadmetest –

Muuga sadam
Eesti ettevõtjad murravad end Ühendkuningriigi taristuprojektidesse

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) toetab ettevõtjaid eksporditurgudele laienemisel ning viimase aja suund on saada Eesti ettevõtete jalg ukse vahele Ühendkuningriigi taristuprojektides. Seal tegutsevad edukalt suurte objektide seisukorda selgitav GScan, veealuste masinate tootja Stako Diler ning masinatööstuse osapooli ühendav Fractory Solutions. Suured taristuprojektid on need, milleks on vaja tunda avaliku sektori asjaajamise keerukust ja suurprojektide eripära, kuna eelistatakse kohalikke ettevõtteid. Siin tuleb appi Eesti saatkonna ja EISi eksporditugi Ühendkuningriigis kohapeal. Paar aastat tagasi valis just Ühendkuningriigi oma esimeseks turuks objektide läbivalgustamisel kosmilist taustkiirgust rakendav Eesti ettevõte GScan. See turg osutus valituks, kuna seal on rikkalik tööstuspärand ja palju 1960ndatel ja

Saudi Araabia äridelegatsiooni visiit
Eesti ettevõtteid külastanud saudid: alustame koostööd tarnijatega ja otsime juurde!

Jaanuari lõpus külastas Saudi Araabia suuremate kaubanduskettide äridelegatsioon Eesti toiduettevõtteid. Saudid olid nähtust vaimustuses, alustades eestlastega koostööd mitmel rindel. Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) ja Eesti Toiduainetööstuse Liidu korraldatud visiidi eesmärgiks oli Saudi Araabia äridelegatsioonile tutvustada siinseid toidu- ja joogisektori ettevõtteid, võimalusi ja pakkumisi. Delegatsiooni huviorbiidis olid Eesti toidu innovaatilised lahendused ja kvaliteetsed tooted. Lisaks ettevõtetele kohtusid saudid ka regionaal- ja põllumajandusministri Piret Hartmaniga. „Kogemus oli väga positiivne,“ ütles Panda Retail Company esindaja Mohamed Elsayed. „Meile meeldis näha, et Eesti toodetel on hea tugev baassüsteem, millele nad on üles ehitatud – ehk siis nende toorme päritolu, tootmisprotsesside kvaliteet ja usaldusväärsus

Eesti delegatsioon Arab Healthil.
Eesti uuenduslikud tervisetehnoloogia ettevõtted otsivad Laheriikide kaudu väravat maailmasse

Sel nädalal osalevad üheksa Eesti tervishoiusektori tippettevõtet koostöös Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) ja välisministeeriumiga Araabia Ühendemiraatides Dubais toimuval mainekal valdkonna messil Arab Health. 27.-30. jaanuarini vältav Arab Health tähistab tänavu juba oma 50. aastapäeva. Dubaisse on koondunud tervisevaldkonna liidrid üle kogu maailma. See annab EIS-i kaugturgude regiooni juhi Piret Sauteri sõnul hea võimaluse uute sidemete sõlmimiseks. „Eesti tervishoiusektori ettevõtete huvi Laheriikide vastu on jätkuvalt kõrge. Kogu sealses regioonis on tervishoiu valdkond väga kiirelt arenev ning seetõttu on pinnas kontaktide loomiseks väga sobilik. Kuna tegemist on globaalse haardega ärimessiga, siis tasub Arab Healthi messil osalemist vaadelda kui laiemat võimalust oma

Tagasi üles