Vaata peasisu
Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU (RRF) (EST)

Aitame Saksamaa turule

EISi poolt ellu kutsutud ekspordiprogramm „Tervisetehnoloogia eksport Saksamaale“ on mõeldud tervisetehnoloogia ettevõtetele esimeseks sammuks Saksamaale eksportimisel. Programm aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.

Programmi kandideerimine on lõppenud.

Nimi
Tervisetehnoloogia eksport Saksamaale
Kestus
6 kuud
Hind
VKE - 2000 €; suurettevõte - 3000 €

Kelle jaoks on programm mõeldud?

Lävend osaleda soovivatele ettevõtetele.

Kandideerimisel EISi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Saksamaa turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Saksmaa turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Miks programmis osaleda?

Võimalus kohalike ekspertide toel siseneda oma toote või teenusega Saksamaa turule.

Nõu ja abi

valdkonna tippkonsultantidelt Saksamaal

Selge arusaam

uuest sihtturust

Turuvisiit Saksamaale ja individuaalsed kohtumised

Saksamaale

Programmi ülesehitus

Programm* koosneb ava- ja lõppseminarist Tallinnas, veebiseminaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub turuvisiit Saksamaale, Baden-Württembergi liidumaale. Visiidi esimene päev toimub kõikidele osalejatele koos, millele järgnevad individuaalsed kohtumised kahel järgneval päeval. Pärast turuvisiiti on võimalik kasutada individuaalseid järelnõustamisi.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Avaseminar Tallinnas

Esimene päev

  • Ekspordiprogrammi, osalejate ja partnerite tutvustus
  • 25+ aastat meditsiiniseadmete valdkonna kogemust Saksamaal ja Euroopas, Marco Kalms, Kalms Consulting asutaja ja tegevjuht
  • Saksamaa tervishoiusüsteemi struktuur ja peamised turuosalised

Lõuna

  • Saksamaa turule sisenemise projektide kogemused: Mis töötab, mis võib valesti minna ja kuidas teha vigade parandust?
  • Kuidas tehakse äri Eestis, mis on erinev ja mis sarnane Saksamaaga?
    Interaktiivne sessioon Saksamaa ärikultuuri tundmaõppimiseks.

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega

Õhtusöök

Teine päev

  • Muutused Saksamaa tervishoiusüsteemis

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega jätkuvad

 

Individuaalsed nõustamised

Programm sisaldab 6 individuaalset nõustamist (a’ 60 min), lisaks järelnõustamised pärast turuvisiiti soovi korral.
Individuaalsete nõustamiste teemad on indikatiivsed. Lõplikud nõustamisteemad selguvad koostöös osalevate ettevõtetega, lähtuvalt nende profiilist ja vajadusest.
Indikatiivsed individuaalsete nõustamiste teemad:

  • Turunõuded ja turu-uuring
  • Saksamaa tervishoiusüsteem ja teenuste hüvitamine
  • Turule sisenemise starteegia ja äriplaan
  • Strateegiad ja lokaliseerimine
  • Turuosaliste kontaktid ja turundus
  • Ettevalmistus Saksamaa turuvisiidiks

 

 

 

 

Veebiseminarid

Programm sisaldab 3 veebiseminari üldiste teemade katmiseks, mis on olulised kõikidele ettevõtetele:

  • Veebiseminar “Tervishoiutoodete ja -teenuste hüvitamine vs. turundus”
  • Veebiseminar  “Otsemüük vs. töötamine  distribuutoritega”
  • Saksamaa tervishoiupoliitika ja valitsuse otsused

NB! Veebiseminaride teemad ja sisu võivad muutuda vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele ja vajadustele.

 

Turuvisiit Saksamaale ja individuaalsed kohtumised

Programmi tähtsaks osaks on turuvisiit Saksamaale Baden-Württembergi liidumaale. Programmi esimesel päeval külastab kogu grupp Saksamaa tervisetehnoloogia valdkonnas võtmerolli omavaid asutusi nt tervishoiu, tervisetehnoloogia, tervisekindlustuse korraldusega seotuid asutusi parema ülevaate saamiseks kohalikest tervishoiu struktuuridest ning  klastreid võrgustumise eesmärgil. Esimese päeva programmi koostamisel lähtume ettevõtete profiilidest ja huvidest. Kahel järgneval päeval toimuvad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete klientidega individuaalse kava alusel, et testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Saksamaa turule.

Turuvisiit toimub orienteeruvalt märtsis 2024. Turuvisiidi kestus on 3,5 päeva koos lennuajaga Saksamaale ja tagasi.

EIS korraldab Saksmaa turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Saksamaa ja Saksamaa-​Tallinn ja kohapealsed transpordikulud
  • majutus vähemalt 3* hotelli ühekohalistes tubades

Lõppseminar

Lõppseminar toimub pärast turuvisiiti Saksamaale koha peal Tallinnas koos konsultantide ja korraldajatega.

Esimene päev

  • Tagasiside turuvisiidile ja arutelu
  • Õpikohad ja edasised sammud

Lõuna

  • Individuaalsed konsultatsioonid

Teine päev

Individuaalsed konsultatsioonid jätkuvad

 

 

 

Järelnõustamine

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Oodatavad tulemused

Programmi tulemusel osalejad:

  • tunnevad Saksamaa tervisetehnoloogiate valdkonna ülesehitust ja võimalusi, teavad oma kliendisegmenti, konkurentsiolukorda ja turu nõudeid;
  • mõistavad Saksamaa tervishoiusüsteemi toimimist ja rahastusmudeleid;
  • suudavad oma kliendi jaoks väärtuspakkumise kokku panna;
  • teavad, millise strateegiaga turule siseneda ning on koostanud esialgse plaani vajalikest tegevustest ja ressurssidest;
  • oskavad hinnastada oma toodet/teenust Saksamaa turul;
  • on saanud Saksamaa ärikultuuri alase ettevalmistuse;
  • teavad, milliseid sertifikaate, litsentse jm lube nad vajavad oma toodete/teenuste müügiks Saksamaa turul ja kuidas neid taotleda;
  • on kursis võimalike tolliprotseduuridega;
  • teavad, kuidas oma toodet/teenust Saksamaa turul positsioneerida ja sihtrühmale tutvustada, on kursis peamiste turunduskanalite, -võimaluste ja -trendidega;
  • on külastanud sihtturgu ja kohtunud sealsete potentsiaalsete klientide või partneritega, on saanud hea ülevaate konkurentsist ning edasistest võimalustest Saksamaa turul.

Programmi sisu

Programm* koosneb ava- ja lõppseminarist Tallinnas, veebiseminaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub turuvisiit Saksamaale, Baden-Württembergi liidumaale. Visiidi esimene päev toimub kõikidele osalejatele koos, millele järgnevad individuaalsed kohtumised kahel järgneval päeval. Pärast turuvisiiti on võimalik kasutada individuaalseid järelnõustamisi.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Esimene päev

  • Ekspordiprogrammi, osalejate ja partnerite tutvustus
  • 25+ aastat meditsiiniseadmete valdkonna kogemust Saksamaal ja Euroopas, Marco Kalms, Kalms Consulting asutaja ja tegevjuht
  • Saksamaa tervishoiusüsteemi struktuur ja peamised turuosalised

Lõuna

  • Saksamaa turule sisenemise projektide kogemused: Mis töötab, mis võib valesti minna ja kuidas teha vigade parandust?
  • Kuidas tehakse äri Eestis, mis on erinev ja mis sarnane Saksamaaga?
    Interaktiivne sessioon Saksamaa ärikultuuri tundmaõppimiseks.

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega

Õhtusöök

Teine päev

  • Muutused Saksamaa tervishoiusüsteemis

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega jätkuvad

 

Programm sisaldab 6 individuaalset nõustamist (a’ 60 min), lisaks järelnõustamised pärast turuvisiiti soovi korral.
Individuaalsete nõustamiste teemad on indikatiivsed. Lõplikud nõustamisteemad selguvad koostöös osalevate ettevõtetega, lähtuvalt nende profiilist ja vajadusest.
Indikatiivsed individuaalsete nõustamiste teemad:

  • Turunõuded ja turu-uuring
  • Saksamaa tervishoiusüsteem ja teenuste hüvitamine
  • Turule sisenemise starteegia ja äriplaan
  • Strateegiad ja lokaliseerimine
  • Turuosaliste kontaktid ja turundus
  • Ettevalmistus Saksamaa turuvisiidiks

 

 

 

 

Programm sisaldab 3 veebiseminari üldiste teemade katmiseks, mis on olulised kõikidele ettevõtetele:

  • Veebiseminar “Tervishoiutoodete ja -teenuste hüvitamine vs. turundus”
  • Veebiseminar  “Otsemüük vs. töötamine  distribuutoritega”
  • Saksamaa tervishoiupoliitika ja valitsuse otsused

NB! Veebiseminaride teemad ja sisu võivad muutuda vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele ja vajadustele.

 

Programmi tähtsaks osaks on turuvisiit Saksamaale Baden-Württembergi liidumaale. Programmi esimesel päeval külastab kogu grupp Saksamaa tervisetehnoloogia valdkonnas võtmerolli omavaid asutusi nt tervishoiu, tervisetehnoloogia, tervisekindlustuse korraldusega seotuid asutusi parema ülevaate saamiseks kohalikest tervishoiu struktuuridest ning  klastreid võrgustumise eesmärgil. Esimese päeva programmi koostamisel lähtume ettevõtete profiilidest ja huvidest. Kahel järgneval päeval toimuvad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete klientidega individuaalse kava alusel, et testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Saksamaa turule.

Turuvisiit toimub orienteeruvalt märtsis 2024. Turuvisiidi kestus on 3,5 päeva koos lennuajaga Saksamaale ja tagasi.

EIS korraldab Saksmaa turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Saksamaa ja Saksamaa-​Tallinn ja kohapealsed transpordikulud
  • majutus vähemalt 3* hotelli ühekohalistes tubades

Lõppseminar toimub pärast turuvisiiti Saksamaale koha peal Tallinnas koos konsultantide ja korraldajatega.

Esimene päev

  • Tagasiside turuvisiidile ja arutelu
  • Õpikohad ja edasised sammud

Lõuna

  • Individuaalsed konsultatsioonid

Teine päev

Individuaalsed konsultatsioonid jätkuvad

 

 

 

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Programmi tulemusel osalejad:

  • tunnevad Saksamaa tervisetehnoloogiate valdkonna ülesehitust ja võimalusi, teavad oma kliendisegmenti, konkurentsiolukorda ja turu nõudeid;
  • mõistavad Saksamaa tervishoiusüsteemi toimimist ja rahastusmudeleid;
  • suudavad oma kliendi jaoks väärtuspakkumise kokku panna;
  • teavad, millise strateegiaga turule siseneda ning on koostanud esialgse plaani vajalikest tegevustest ja ressurssidest;
  • oskavad hinnastada oma toodet/teenust Saksamaa turul;
  • on saanud Saksamaa ärikultuuri alase ettevalmistuse;
  • teavad, milliseid sertifikaate, litsentse jm lube nad vajavad oma toodete/teenuste müügiks Saksamaa turul ja kuidas neid taotleda;
  • on kursis võimalike tolliprotseduuridega;
  • teavad, kuidas oma toodet/teenust Saksamaa turul positsioneerida ja sihtrühmale tutvustada, on kursis peamiste turunduskanalite, -võimaluste ja -trendidega;
  • on külastanud sihtturgu ja kohtunud sealsete potentsiaalsete klientide või partneritega, on saanud hea ülevaate konkurentsist ning edasistest võimalustest Saksamaa turul.

Konsultandid

Marco Kalmsil on 30- aastane kogemus tervishoiutööstuse erinevates valdkondades nagu operatiivjuhtimine, strateegia, turule sisenemine ja tervishoiukulude hüvitamine.

Ta on töötanud pikki aastaid American Medical Systems, Inc, heaks. EMEA regiooni (ingl. keeles Euroopa, Lähis-ida ja Aafrika turud) Euroopa regiooni juhina on ta välja töötanud hulgaliselt turule sisenemise starteegiaid. 2012. aastal asutas ta ettevõtte Kalms Consulting keskendudes rahvusvaheliste meditsiiniseadmete ettevõtete Euroopa turule aitamisele.

Marco Kalms LinkedIn’is

Dr. Benjamin Schulz on biofüüsika, meditsiinitehnoloogia, turuanalüüside ja strateegilise ärijuhtimise ekspert.

Benjaminil on doktorikraad füüsikas, optika ja bioorgaaniliste süsteemide alal. Ta on töötanud taastuvenergia- ja meditsiinitehnoloogia ettevõtetes ning juhtinud 50 -liikmelist tiimi. Benjamin Schulzil on kogemusi uute toodete ja tehnoloogiate arendamises ja turule toomises.

 

Dr. Benjamin Schulz LinkedIn’is

Partnerid ja lisainfo

Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ning Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Kontakt

Karin Alliksaar

Kontakt

Karin Alliksaar
teenusejuht
Ekspordikonverents Smart North Summit – mis see on ja miks peaksid sellest osa võtma?

Eesti eksport on taas kasvukursil. Et seda kasvu veelgi tagant tõugata saavad Tallinnas järgmisel nädalal kokku Eesti majanduses oluliste sektorite tipptegijad üle maailma. Esmakordselt toimub Eestis rahvusvaheline ekspordikonverents Smart North Summit, kuhu kutsume ka sind, hea ettevõtja. Smart North Summit’i mõte on tutvustada maailma mõjukatele ettevõtetele ja otsustajatele Eestit: meie julgust, innovatsiooni ja usaldusväärsust. Teisalt aga tuua Eesti ettevõtetele maailm füüsiselt koju kätte, sest Eestis saavad kokku kolme kriitilise olulisusega sektori, roheenergeetika, kaitsetööstuse ning IKT eksperdid ja otsustajad Euroopast ja USA-st Lähis-Ida, Aafrika ja Aasiani välja. Oma kogemust tulevad jagama ning uusi partnerlussuhteid looma juhid ettevõtetest Marubeni Corporation (Jaapan), Sinai

Tallinnas kohtusid Euroopa ekspordiagentuuride esindajad

29.-30. aprillil kohtusid Tallinnas Euroopa ekspordiagentuuride esindajad, et kahepäevase sündmuse käigus jagada omavahel parimaid praktikaid riiklike eksporditeenuste arendamiseks ja pakkumiseks, ekspordi kasvatamiseks ning rahvusvahelise koostöö edendamiseks. Tänavust kohtumist, mis oli arvult juba 92., korraldas Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS). Sündmus on EISi ekspordi osakonna lähiturgude regiooni juhi ja tänavuse kohtumise ühe eestvedaja Tiina Tuisu sõnul võimalus rahvusvaheliselt kogemusi, töövõite ja ka ebaõnnestumisi jagada ning seeläbi üksteiselt õppida. “Otsest igapäevast koostööd me küll organisatsioonidena ei tee, aga oleme välisriikide kolleegidega suhtluses täheldanud, et rõõmud ja mured on meil suhteliselt sarnased,” toonitas Tiina Tuisk. Kuidas tagada eksporditeenuste asjakohasus ja tulemuslikkus võimekate eksportööride

Edulugu messilt Korea Build 2025: Eesti arhitektuuritarkvara jõudis Korea turule

EISi korraldatud äridelegatsiooni tulemusel leidis Eesti arhitektuuribüroo Creatomus Solutions Lõuna-Koreast koostööpartneri – puidust moodulmajade tootja Space Factory. Eesti ettevõte arendab tootja jaoks nutikat tarkvara, mis aitab automatiseerida moodulmajade projekteerimist ja viib Eesti tehnoloogia uuele kontinendile. Veebruari lõpus toimus Lõuna-Koreas Aasia juhtiv ehitus- ja arhitektuurimess Korea Build 2025, kus Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) korraldatud äridelegatsiooni raames võttis messist osa 11 Eesti puidu- ja arhitektuuriettevõtet. Messil toimus ka Eesti arhitektuuri- ja disainiseminar, kus osales üle 150 Korea arhitekti ja ehitusvaldkonna spetsialisti. Eesti messiesinemised keskendusid jätkusuutlikule puitarhitektuurile ja innovaatilistele lahendustele – valdkondadele, mis üha enam kõnetavad Lõuna-Korea ehitussektorit.  Esimesest kontaktist koostööni  Creatomus

Saku Õlletehas alustas eksporti Indiasse

Saku Õlletehas laieneb maailma ühele suurimale ja kiiremini kasvavale turule – ligikaudu 1,4 miljardi elanikuga Indiasse. Saku Õlletehase toodangust jõuavad Indias poelettidele Saku Originaal, Saku Kuld, Rock IPA ja Saku On Ice. Esimene kogus tooteid peaks jõudma India poelettidele juba juuli teises pooles. Saku Õlletehase peamised eksporditurud on traditsiooniliselt Läänemere ümbruse ja erinevad muud Euroopa riigid. Aastaid on Saku eksportinud oma tooteid Islandile, Saksamaale, Küprosele, Kreekasse, Hispaaniasse ja Slovakkiasse ning kaugematesse riikidesse, nagu Araabia Ühendemiraadid, Hiina ja Austraalia. Möödunud aastal lisandusid uute eksporditurgudena Malta, Rumeenia ning 130 miljoni elanikuga saareriik Jaapan. Tänavu alustab Saku Õlletehas aga oma seni suurimale turule

Eesti suursaadik Marika Linntam: meie ettevõtetel on Saksimaal palju toimumas

Eesti äridelegatsioon külastab 6.–8. maini koos Vabariigi Presidendiga Saksimaa liidumaad. Visiidi raames toimuvad mitmed äriseminarid, külastatakse kohalikke ettevõtlusorganisatsioone ning nii Nortali kontorit kui ka peagi valmivat Skeletoni tehast. „Eesti ettevõtetel on Saksimaal väga palju toimumas – Skeletonil on siin valmimas uus tehas, mis on suurim Eesti ettevõtte tehtud tööstusinvesteering Saksamaale, Nortal avas uue kontori ning Praktikal lõi kohaliku partneriga äsja haridustehnoloogia ühisettevõtte,“ ütles Eesti suursaadik Saksamaal Marika Linntam ning rõhutas, et potentsiaali on ettevõtlussidemeid veelgi parandada. Eesti jaoks on Saksamaa tähtsuselt viies eksporditurg, väga jõudsalt on kasvanud teenuste eksport Saksamaale. „Saksamaa on Eesti ettevõtjatele ühtaegu suur turg ning strateegiline investor. Saksamaa

Tagasi üles