Vaata peasisu Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU (RRF) (EST)

Aitame Saksamaa turule

EISi poolt ellu kutsutud ekspordiprogramm „Tervisetehnoloogia eksport Saksamaale“ on mõeldud tervisetehnoloogia ettevõtetele esimeseks sammuks Saksamaale eksportimisel. Programm aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.

Programmi kandideerimine on lõppenud.

Nimi
Tervisetehnoloogia eksport Saksamaale
Kestus
6 kuud
Hind
VKE - 2000 €; suurettevõte - 3000 €

Kelle jaoks on programm mõeldud?

Lävend osaleda soovivatele ettevõtetele.

Kandideerimisel EISi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Saksamaa turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Saksmaa turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Miks programmis osaleda?

Võimalus kohalike ekspertide toel siseneda oma toote või teenusega Saksamaa turule.

Nõu ja abi

valdkonna tippkonsultantidelt Saksamaal

Selge arusaam

uuest sihtturust

Turuvisiit Saksamaale ja individuaalsed kohtumised

Saksamaale

Programmi ülesehitus

Programm* koosneb ava- ja lõppseminarist Tallinnas, veebiseminaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub turuvisiit Saksamaale, Baden-Württembergi liidumaale. Visiidi esimene päev toimub kõikidele osalejatele koos, millele järgnevad individuaalsed kohtumised kahel järgneval päeval. Pärast turuvisiiti on võimalik kasutada individuaalseid järelnõustamisi.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Avaseminar Tallinnas

Esimene päev

  • Ekspordiprogrammi, osalejate ja partnerite tutvustus
  • 25+ aastat meditsiiniseadmete valdkonna kogemust Saksamaal ja Euroopas, Marco Kalms, Kalms Consulting asutaja ja tegevjuht
  • Saksamaa tervishoiusüsteemi struktuur ja peamised turuosalised

Lõuna

  • Saksamaa turule sisenemise projektide kogemused: Mis töötab, mis võib valesti minna ja kuidas teha vigade parandust?
  • Kuidas tehakse äri Eestis, mis on erinev ja mis sarnane Saksamaaga?
    Interaktiivne sessioon Saksamaa ärikultuuri tundmaõppimiseks.

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega

Õhtusöök

Teine päev

  • Muutused Saksamaa tervishoiusüsteemis

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega jätkuvad

 

Individuaalsed nõustamised

Programm sisaldab 6 individuaalset nõustamist (a’ 60 min), lisaks järelnõustamised pärast turuvisiiti soovi korral.
Individuaalsete nõustamiste teemad on indikatiivsed. Lõplikud nõustamisteemad selguvad koostöös osalevate ettevõtetega, lähtuvalt nende profiilist ja vajadusest.
Indikatiivsed individuaalsete nõustamiste teemad:

  • Turunõuded ja turu-uuring
  • Saksamaa tervishoiusüsteem ja teenuste hüvitamine
  • Turule sisenemise starteegia ja äriplaan
  • Strateegiad ja lokaliseerimine
  • Turuosaliste kontaktid ja turundus
  • Ettevalmistus Saksamaa turuvisiidiks

 

 

 

 

Veebiseminarid

Programm sisaldab 3 veebiseminari üldiste teemade katmiseks, mis on olulised kõikidele ettevõtetele:

  • Veebiseminar “Tervishoiutoodete ja -teenuste hüvitamine vs. turundus”
  • Veebiseminar  “Otsemüük vs. töötamine  distribuutoritega”
  • Saksamaa tervishoiupoliitika ja valitsuse otsused

NB! Veebiseminaride teemad ja sisu võivad muutuda vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele ja vajadustele.

 

Turuvisiit Saksamaale ja individuaalsed kohtumised

Programmi tähtsaks osaks on turuvisiit Saksamaale Baden-Württembergi liidumaale. Programmi esimesel päeval külastab kogu grupp Saksamaa tervisetehnoloogia valdkonnas võtmerolli omavaid asutusi nt tervishoiu, tervisetehnoloogia, tervisekindlustuse korraldusega seotuid asutusi parema ülevaate saamiseks kohalikest tervishoiu struktuuridest ning  klastreid võrgustumise eesmärgil. Esimese päeva programmi koostamisel lähtume ettevõtete profiilidest ja huvidest. Kahel järgneval päeval toimuvad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete klientidega individuaalse kava alusel, et testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Saksamaa turule.

Turuvisiit toimub orienteeruvalt märtsis 2024. Turuvisiidi kestus on 3,5 päeva koos lennuajaga Saksamaale ja tagasi.

EIS korraldab Saksmaa turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Saksamaa ja Saksamaa-​Tallinn ja kohapealsed transpordikulud
  • majutus vähemalt 3* hotelli ühekohalistes tubades

Lõppseminar

Lõppseminar toimub pärast turuvisiiti Saksamaale koha peal Tallinnas koos konsultantide ja korraldajatega.

Esimene päev

  • Tagasiside turuvisiidile ja arutelu
  • Õpikohad ja edasised sammud

Lõuna

  • Individuaalsed konsultatsioonid

Teine päev

Individuaalsed konsultatsioonid jätkuvad

 

 

 

Järelnõustamine

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Oodatavad tulemused

Programmi tulemusel osalejad:

  • tunnevad Saksamaa tervisetehnoloogiate valdkonna ülesehitust ja võimalusi, teavad oma kliendisegmenti, konkurentsiolukorda ja turu nõudeid;
  • mõistavad Saksamaa tervishoiusüsteemi toimimist ja rahastusmudeleid;
  • suudavad oma kliendi jaoks väärtuspakkumise kokku panna;
  • teavad, millise strateegiaga turule siseneda ning on koostanud esialgse plaani vajalikest tegevustest ja ressurssidest;
  • oskavad hinnastada oma toodet/teenust Saksamaa turul;
  • on saanud Saksamaa ärikultuuri alase ettevalmistuse;
  • teavad, milliseid sertifikaate, litsentse jm lube nad vajavad oma toodete/teenuste müügiks Saksamaa turul ja kuidas neid taotleda;
  • on kursis võimalike tolliprotseduuridega;
  • teavad, kuidas oma toodet/teenust Saksamaa turul positsioneerida ja sihtrühmale tutvustada, on kursis peamiste turunduskanalite, -võimaluste ja -trendidega;
  • on külastanud sihtturgu ja kohtunud sealsete potentsiaalsete klientide või partneritega, on saanud hea ülevaate konkurentsist ning edasistest võimalustest Saksamaa turul.

Programmi sisu

Programm* koosneb ava- ja lõppseminarist Tallinnas, veebiseminaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub turuvisiit Saksamaale, Baden-Württembergi liidumaale. Visiidi esimene päev toimub kõikidele osalejatele koos, millele järgnevad individuaalsed kohtumised kahel järgneval päeval. Pärast turuvisiiti on võimalik kasutada individuaalseid järelnõustamisi.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Esimene päev

  • Ekspordiprogrammi, osalejate ja partnerite tutvustus
  • 25+ aastat meditsiiniseadmete valdkonna kogemust Saksamaal ja Euroopas, Marco Kalms, Kalms Consulting asutaja ja tegevjuht
  • Saksamaa tervishoiusüsteemi struktuur ja peamised turuosalised

Lõuna

  • Saksamaa turule sisenemise projektide kogemused: Mis töötab, mis võib valesti minna ja kuidas teha vigade parandust?
  • Kuidas tehakse äri Eestis, mis on erinev ja mis sarnane Saksamaaga?
    Interaktiivne sessioon Saksamaa ärikultuuri tundmaõppimiseks.

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega

Õhtusöök

Teine päev

  • Muutused Saksamaa tervishoiusüsteemis

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega jätkuvad

 

Programm sisaldab 6 individuaalset nõustamist (a’ 60 min), lisaks järelnõustamised pärast turuvisiiti soovi korral.
Individuaalsete nõustamiste teemad on indikatiivsed. Lõplikud nõustamisteemad selguvad koostöös osalevate ettevõtetega, lähtuvalt nende profiilist ja vajadusest.
Indikatiivsed individuaalsete nõustamiste teemad:

  • Turunõuded ja turu-uuring
  • Saksamaa tervishoiusüsteem ja teenuste hüvitamine
  • Turule sisenemise starteegia ja äriplaan
  • Strateegiad ja lokaliseerimine
  • Turuosaliste kontaktid ja turundus
  • Ettevalmistus Saksamaa turuvisiidiks

 

 

 

 

Programm sisaldab 3 veebiseminari üldiste teemade katmiseks, mis on olulised kõikidele ettevõtetele:

  • Veebiseminar “Tervishoiutoodete ja -teenuste hüvitamine vs. turundus”
  • Veebiseminar  “Otsemüük vs. töötamine  distribuutoritega”
  • Saksamaa tervishoiupoliitika ja valitsuse otsused

NB! Veebiseminaride teemad ja sisu võivad muutuda vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele ja vajadustele.

 

Programmi tähtsaks osaks on turuvisiit Saksamaale Baden-Württembergi liidumaale. Programmi esimesel päeval külastab kogu grupp Saksamaa tervisetehnoloogia valdkonnas võtmerolli omavaid asutusi nt tervishoiu, tervisetehnoloogia, tervisekindlustuse korraldusega seotuid asutusi parema ülevaate saamiseks kohalikest tervishoiu struktuuridest ning  klastreid võrgustumise eesmärgil. Esimese päeva programmi koostamisel lähtume ettevõtete profiilidest ja huvidest. Kahel järgneval päeval toimuvad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete klientidega individuaalse kava alusel, et testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Saksamaa turule.

Turuvisiit toimub orienteeruvalt märtsis 2024. Turuvisiidi kestus on 3,5 päeva koos lennuajaga Saksamaale ja tagasi.

EIS korraldab Saksmaa turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Saksamaa ja Saksamaa-​Tallinn ja kohapealsed transpordikulud
  • majutus vähemalt 3* hotelli ühekohalistes tubades

Lõppseminar toimub pärast turuvisiiti Saksamaale koha peal Tallinnas koos konsultantide ja korraldajatega.

Esimene päev

  • Tagasiside turuvisiidile ja arutelu
  • Õpikohad ja edasised sammud

Lõuna

  • Individuaalsed konsultatsioonid

Teine päev

Individuaalsed konsultatsioonid jätkuvad

 

 

 

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Programmi tulemusel osalejad:

  • tunnevad Saksamaa tervisetehnoloogiate valdkonna ülesehitust ja võimalusi, teavad oma kliendisegmenti, konkurentsiolukorda ja turu nõudeid;
  • mõistavad Saksamaa tervishoiusüsteemi toimimist ja rahastusmudeleid;
  • suudavad oma kliendi jaoks väärtuspakkumise kokku panna;
  • teavad, millise strateegiaga turule siseneda ning on koostanud esialgse plaani vajalikest tegevustest ja ressurssidest;
  • oskavad hinnastada oma toodet/teenust Saksamaa turul;
  • on saanud Saksamaa ärikultuuri alase ettevalmistuse;
  • teavad, milliseid sertifikaate, litsentse jm lube nad vajavad oma toodete/teenuste müügiks Saksamaa turul ja kuidas neid taotleda;
  • on kursis võimalike tolliprotseduuridega;
  • teavad, kuidas oma toodet/teenust Saksamaa turul positsioneerida ja sihtrühmale tutvustada, on kursis peamiste turunduskanalite, -võimaluste ja -trendidega;
  • on külastanud sihtturgu ja kohtunud sealsete potentsiaalsete klientide või partneritega, on saanud hea ülevaate konkurentsist ning edasistest võimalustest Saksamaa turul.

Konsultandid

Marco Kalmsil on 30- aastane kogemus tervishoiutööstuse erinevates valdkondades nagu operatiivjuhtimine, strateegia, turule sisenemine ja tervishoiukulude hüvitamine.

Ta on töötanud pikki aastaid American Medical Systems, Inc, heaks. EMEA regiooni (ingl. keeles Euroopa, Lähis-ida ja Aafrika turud) Euroopa regiooni juhina on ta välja töötanud hulgaliselt turule sisenemise starteegiaid. 2012. aastal asutas ta ettevõtte Kalms Consulting keskendudes rahvusvaheliste meditsiiniseadmete ettevõtete Euroopa turule aitamisele.

Marco Kalms LinkedIn’is

Dr. Benjamin Schulz on biofüüsika, meditsiinitehnoloogia, turuanalüüside ja strateegilise ärijuhtimise ekspert.

Benjaminil on doktorikraad füüsikas, optika ja bioorgaaniliste süsteemide alal. Ta on töötanud taastuvenergia- ja meditsiinitehnoloogia ettevõtetes ning juhtinud 50 -liikmelist tiimi. Benjamin Schulzil on kogemusi uute toodete ja tehnoloogiate arendamises ja turule toomises.

 

Dr. Benjamin Schulz LinkedIn’is

Partnerid ja lisainfo

Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ning Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Kontakt

Karin Alliksaar

Kontakt

Karin Alliksaar
teenusejuht
Äsja valminud Laheriikide strateegiad aitavad Eesti ettevõtetel siseneda Katari, Saudi-Araabia ja Araabia Ühendemiraatide turgudele

Need kolm strateegiat pakuvad põhjalikku ülevaadet ja olulisi teadmisi Eesti ettevõtetele, sealhulgas idufirmadele, kes soovivad uurida võimalusi Saudi Araabia, Katari ja Araabia Ühendemiraatide kiiresti arenevatel turgudel. Saudi Araabia Eesti eksportööridele pakub strateegia väärtuslikku infot, mis aitab näha peamisi kasvuvõimalusi ja annab praktilisi juhiseid seadusandluse, investeeringutoetuste ja erimajandustsoonide kohta. Selle eesmärk on aidata ettevõtetel leida võimalusi digiarengus ja kestlikus majandamises ning pakkuda soovitusi, kuidas edukalt Saudi Araabia turule siseneda. Vastavalt Saudi Araabia Visioonile 2030 toob see esile riigi strateegilised sammud majanduse mitmekesistamiseks, keskendudes sektoritele nagu IKT, finantstehnoloogia, taastuvenergia ja nutikad linnad. Araabia Ühendemiraadid AÜE pakub kiiresti areneva ja uuendusmeelse majandusega suurt

Aasta eksportöör Nortal: kui meie klientidel läheb hästi, läheb ka meil hästi

Möödunud aasta tõi Eesti tehnoloogiaettevõttele Nortal märkimisväärset edu ja rahvusvahelist tunnustust. Majanduslangusest hoolimata kasvas ettevõtte müügitulu 224 miljoni euroni, millest 196 miljonit tuli ekspordist. Mis peitub edu taga ja millisena näeb äsja Ettevõtluse auhinna konkursil aasta eksportööri tiitli saanud Nortal tulevikku, selgitab Nortal Eesti juht Ats Albre. “See, et oleme olnud võimelised kasvama keerulises majanduskeskkonnas, on suur tunnustus meie tiimile,” ütleb Albre. Nortali kasvustrateegia on olnud tema sõnul mitmekihiline: osa kasvust on tulnud ettevõtete ostmise kaudu, kuid suur osa edust on saavutatud ka orgaanilise laienemisega. 2023. aastal ostis Nortal rahvusvahelise tarkvaraarendaja Questers, mis liideti tütarettevõtte Pwrteams alla, ja hiljuti ka

30-aastase ettevõtte algus: „Peterburist rongiga toodud 6 tsisternitäit siirupit müüdi kohalikule magusatootjale 10-kordse hinnaga ja selle rahaga osteti tehas“

Need, kes sõidavad Tallinnast Pärnusse või saartele, teavad hästi, kuhu poole Ääsmäel suunda hoida, et õigesse kohta jõuda. Vähem inimesi teab, et sealsamas teede ristumiskoha lähedal keset põlde asub 10 miljonilise aastakäibega ja oma tooteid 60  riiki eksportiva eduka snäkitootja Balsnacki tehas.  „Kui Ääsmäe koolis tunnid lõppesid, tulid lapsed peale tunde tehasesse ema juurde, uksed olid siis kõik lahti ja istusid liini äärde. Ühe käega tegid koolitööd ja teise käega võtsid liinilt kartulikrõpsu,“ meenutab sel aastal Ettevõtluse auhinna konkursil top 5 eksportööri hulka jõudnud snäkitootja Balsnacki arendusjuht Reigo Rusing naerdes ettevõtte algusaastaid.  Täna on olukord tehasesse pääsemise ja toiduohutuse kontrolli

Ettevõtluse auhind 2024: Eesti parimad eksportöörid laienevad isuga

Ettevõtluskonkursi „Ettevõtluse auhind“ aasta eksportööri kategooria kolm nominenti on täiesti eriilmelised: üks on juba tuntud suur tegija, teine kiiresti tõusev täht, aga on ka ettevõte, mille tõeline tõus võib alata lähikuudel. Eestis on kõigi turuosa väikeste killast. Kaitsetööstus DefSecintel Solutions on nomineeritud ka aasta innovaatori kategoorias ja sai alguse, kui selle tegevjuht Jaanus Tamm lahkus ettevõttest, mis kaitse- ja julgeolekuvaldkonna asemel teise suuna valis. Toona ei olnud valdkond nii kuum, Euroopas ei olnud sõda. Küll oli arenenud tehnoloogia ja tehisaruga andis juba palju ära teha. Tamm leidis, et kaitse- ja julgeolekuvaldkonnas saab selle valguses palju ära teha. „Tundsin mitmeid piirivalvejuhte

Valminud on turundusmaterjalid kõigile neile, kes soovivad oma tooteid, teenuseid või sektorit rahvusvahelisel tasandil esitleda

Kõigile neile, kes soovivad oma tooteid, teenuseid või sektorit rahvusvahelisel tasandil professionaalselt ja efektiivselt esitleda, on koostöös sektorite liitude ja ettevõtetega loodud spetsiaalsed turundusmaterjalid. Nende eesmärk on toetada neid, kes Eestit esindavad või soovivad tutvustada konkreetset sektorit maailmas ning on mõeldud kasutamiseks kõigile: Eesti eksportivad ja eksporti plaanivad ettevõtted, sektorite esindajad, poliitikud, ametnikud ning äridelegatsioonid jne.  Materjalid on loodud kaheksale kiire kasvupotentsiaaliga ekspordisektorile – haridustehnoloogia, tervisetehnoloogia, kaitsetööstus, puidutööstus, toidu- ja joogitööstus, merendus, IKT ja rohetehnoloogia. Kuidas saavad need turundusmaterjalid Sind aidata?  Olgu tegu sektori tutvustamisega uuel eksportturul, investoritele esitlemise või rahvusvahelisel konverentsil ettekande tegemisega – need materjalid pakuvad väärtuslikku tuge.

Tagasi üles