Aitame Saksamaa turule
EISi poolt ellu kutsutud ekspordiprogramm „Tervisetehnoloogia eksport Saksamaale“ on mõeldud tervisetehnoloogia ettevõtetele esimeseks sammuks Saksamaale eksportimisel. Programm aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.
Programmi kandideerimine on lõppenud.
Kelle jaoks on programm mõeldud?
- Programmis saab osaleda kuni 8 tervisetehnoloogia ettevõtet, kes soovivad siseneda Saksamaa turule või seal tegevust taaskäivitada ning kelle tegevusala, toode ja/või teenus panustab oma olemuselt Saksamaa tervisetehnoloogia prioriteetsetesse suundadesse ja/või tervishoiu väljakutsete lahendamisse
- Igast ettevõttest saab osaleda kuni kaks inimest (soovitatav).
- Osalejate puhul eeldame, et nende töö sisuks on ekspordi planeerimine, aktiivne müügitöö välisturgudel ja rahvusvaheliste müügipartneritega suhtlemine ning inglise keele oskus on vähemalt C1 tasemel.
- Programmis osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi.
Lävend osaleda soovivatele ettevõtetele.
Kandideerimisel EISi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Saksamaa turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Saksmaa turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääkMiks programmis osaleda?
Nõu ja abi
valdkonna tippkonsultantidelt Saksamaal
Selge arusaam
uuest sihtturust
Turuvisiit Saksamaale ja individuaalsed kohtumised
Saksamaale
Programmi ülesehitus
Programm* koosneb ava- ja lõppseminarist Tallinnas, veebiseminaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub turuvisiit Saksamaale, Baden-Württembergi liidumaale. Visiidi esimene päev toimub kõikidele osalejatele koos, millele järgnevad individuaalsed kohtumised kahel järgneval päeval. Pärast turuvisiiti on võimalik kasutada individuaalseid järelnõustamisi.
* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile
Avaseminar Tallinnas
Esimene päev
- Ekspordiprogrammi, osalejate ja partnerite tutvustus
- 25+ aastat meditsiiniseadmete valdkonna kogemust Saksamaal ja Euroopas, Marco Kalms, Kalms Consulting asutaja ja tegevjuht
- Saksamaa tervishoiusüsteemi struktuur ja peamised turuosalised
Lõuna
- Saksamaa turule sisenemise projektide kogemused: Mis töötab, mis võib valesti minna ja kuidas teha vigade parandust?
- Kuidas tehakse äri Eestis, mis on erinev ja mis sarnane Saksamaaga?
Interaktiivne sessioon Saksamaa ärikultuuri tundmaõppimiseks.
Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega
Õhtusöök
Teine päev
- Muutused Saksamaa tervishoiusüsteemis
Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega jätkuvad
Individuaalsed nõustamised
Programm sisaldab 6 individuaalset nõustamist (a’ 60 min), lisaks järelnõustamised pärast turuvisiiti soovi korral.
Individuaalsete nõustamiste teemad on indikatiivsed. Lõplikud nõustamisteemad selguvad koostöös osalevate ettevõtetega, lähtuvalt nende profiilist ja vajadusest.
Indikatiivsed individuaalsete nõustamiste teemad:
- Turunõuded ja turu-uuring
- Saksamaa tervishoiusüsteem ja teenuste hüvitamine
- Turule sisenemise starteegia ja äriplaan
- Strateegiad ja lokaliseerimine
- Turuosaliste kontaktid ja turundus
- Ettevalmistus Saksamaa turuvisiidiks
Veebiseminarid
Programm sisaldab 3 veebiseminari üldiste teemade katmiseks, mis on olulised kõikidele ettevõtetele:
- Veebiseminar “Tervishoiutoodete ja -teenuste hüvitamine vs. turundus”
- Veebiseminar “Otsemüük vs. töötamine distribuutoritega”
- Saksamaa tervishoiupoliitika ja valitsuse otsused
NB! Veebiseminaride teemad ja sisu võivad muutuda vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele ja vajadustele.
Turuvisiit Saksamaale ja individuaalsed kohtumised
Programmi tähtsaks osaks on turuvisiit Saksamaale Baden-Württembergi liidumaale. Programmi esimesel päeval külastab kogu grupp Saksamaa tervisetehnoloogia valdkonnas võtmerolli omavaid asutusi nt tervishoiu, tervisetehnoloogia, tervisekindlustuse korraldusega seotuid asutusi parema ülevaate saamiseks kohalikest tervishoiu struktuuridest ning klastreid võrgustumise eesmärgil. Esimese päeva programmi koostamisel lähtume ettevõtete profiilidest ja huvidest. Kahel järgneval päeval toimuvad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete klientidega individuaalse kava alusel, et testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Saksamaa turule.
Turuvisiit toimub orienteeruvalt märtsis 2024. Turuvisiidi kestus on 3,5 päeva koos lennuajaga Saksamaale ja tagasi.
EIS korraldab Saksmaa turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:
- lennupiletid Tallinn-Saksamaa ja Saksamaa-Tallinn ja kohapealsed transpordikulud
- majutus vähemalt 3* hotelli ühekohalistes tubades
Lõppseminar
Lõppseminar toimub pärast turuvisiiti Saksamaale koha peal Tallinnas koos konsultantide ja korraldajatega.
Esimene päev
- Tagasiside turuvisiidile ja arutelu
- Õpikohad ja edasised sammud
Lõuna
- Individuaalsed konsultatsioonid
Teine päev
Individuaalsed konsultatsioonid jätkuvad
Järelnõustamine
Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.
Oodatavad tulemused
Programmi tulemusel osalejad:
- tunnevad Saksamaa tervisetehnoloogiate valdkonna ülesehitust ja võimalusi, teavad oma kliendisegmenti, konkurentsiolukorda ja turu nõudeid;
- mõistavad Saksamaa tervishoiusüsteemi toimimist ja rahastusmudeleid;
- suudavad oma kliendi jaoks väärtuspakkumise kokku panna;
- teavad, millise strateegiaga turule siseneda ning on koostanud esialgse plaani vajalikest tegevustest ja ressurssidest;
- oskavad hinnastada oma toodet/teenust Saksamaa turul;
- on saanud Saksamaa ärikultuuri alase ettevalmistuse;
- teavad, milliseid sertifikaate, litsentse jm lube nad vajavad oma toodete/teenuste müügiks Saksamaa turul ja kuidas neid taotleda;
- on kursis võimalike tolliprotseduuridega;
- teavad, kuidas oma toodet/teenust Saksamaa turul positsioneerida ja sihtrühmale tutvustada, on kursis peamiste turunduskanalite, -võimaluste ja -trendidega;
- on külastanud sihtturgu ja kohtunud sealsete potentsiaalsete klientide või partneritega, on saanud hea ülevaate konkurentsist ning edasistest võimalustest Saksamaa turul.
Programmi sisu
Programm* koosneb ava- ja lõppseminarist Tallinnas, veebiseminaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub turuvisiit Saksamaale, Baden-Württembergi liidumaale. Visiidi esimene päev toimub kõikidele osalejatele koos, millele järgnevad individuaalsed kohtumised kahel järgneval päeval. Pärast turuvisiiti on võimalik kasutada individuaalseid järelnõustamisi.
* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile
Esimene päev
- Ekspordiprogrammi, osalejate ja partnerite tutvustus
- 25+ aastat meditsiiniseadmete valdkonna kogemust Saksamaal ja Euroopas, Marco Kalms, Kalms Consulting asutaja ja tegevjuht
- Saksamaa tervishoiusüsteemi struktuur ja peamised turuosalised
Lõuna
- Saksamaa turule sisenemise projektide kogemused: Mis töötab, mis võib valesti minna ja kuidas teha vigade parandust?
- Kuidas tehakse äri Eestis, mis on erinev ja mis sarnane Saksamaaga?
Interaktiivne sessioon Saksamaa ärikultuuri tundmaõppimiseks.
Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega
Õhtusöök
Teine päev
- Muutused Saksamaa tervishoiusüsteemis
Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega jätkuvad
Programm sisaldab 6 individuaalset nõustamist (a’ 60 min), lisaks järelnõustamised pärast turuvisiiti soovi korral.
Individuaalsete nõustamiste teemad on indikatiivsed. Lõplikud nõustamisteemad selguvad koostöös osalevate ettevõtetega, lähtuvalt nende profiilist ja vajadusest.
Indikatiivsed individuaalsete nõustamiste teemad:
- Turunõuded ja turu-uuring
- Saksamaa tervishoiusüsteem ja teenuste hüvitamine
- Turule sisenemise starteegia ja äriplaan
- Strateegiad ja lokaliseerimine
- Turuosaliste kontaktid ja turundus
- Ettevalmistus Saksamaa turuvisiidiks
Programm sisaldab 3 veebiseminari üldiste teemade katmiseks, mis on olulised kõikidele ettevõtetele:
- Veebiseminar “Tervishoiutoodete ja -teenuste hüvitamine vs. turundus”
- Veebiseminar “Otsemüük vs. töötamine distribuutoritega”
- Saksamaa tervishoiupoliitika ja valitsuse otsused
NB! Veebiseminaride teemad ja sisu võivad muutuda vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele ja vajadustele.
Programmi tähtsaks osaks on turuvisiit Saksamaale Baden-Württembergi liidumaale. Programmi esimesel päeval külastab kogu grupp Saksamaa tervisetehnoloogia valdkonnas võtmerolli omavaid asutusi nt tervishoiu, tervisetehnoloogia, tervisekindlustuse korraldusega seotuid asutusi parema ülevaate saamiseks kohalikest tervishoiu struktuuridest ning klastreid võrgustumise eesmärgil. Esimese päeva programmi koostamisel lähtume ettevõtete profiilidest ja huvidest. Kahel järgneval päeval toimuvad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete klientidega individuaalse kava alusel, et testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Saksamaa turule.
Turuvisiit toimub orienteeruvalt märtsis 2024. Turuvisiidi kestus on 3,5 päeva koos lennuajaga Saksamaale ja tagasi.
EIS korraldab Saksmaa turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:
- lennupiletid Tallinn-Saksamaa ja Saksamaa-Tallinn ja kohapealsed transpordikulud
- majutus vähemalt 3* hotelli ühekohalistes tubades
Lõppseminar toimub pärast turuvisiiti Saksamaale koha peal Tallinnas koos konsultantide ja korraldajatega.
Esimene päev
- Tagasiside turuvisiidile ja arutelu
- Õpikohad ja edasised sammud
Lõuna
- Individuaalsed konsultatsioonid
Teine päev
Individuaalsed konsultatsioonid jätkuvad
Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.
Programmi tulemusel osalejad:
- tunnevad Saksamaa tervisetehnoloogiate valdkonna ülesehitust ja võimalusi, teavad oma kliendisegmenti, konkurentsiolukorda ja turu nõudeid;
- mõistavad Saksamaa tervishoiusüsteemi toimimist ja rahastusmudeleid;
- suudavad oma kliendi jaoks väärtuspakkumise kokku panna;
- teavad, millise strateegiaga turule siseneda ning on koostanud esialgse plaani vajalikest tegevustest ja ressurssidest;
- oskavad hinnastada oma toodet/teenust Saksamaa turul;
- on saanud Saksamaa ärikultuuri alase ettevalmistuse;
- teavad, milliseid sertifikaate, litsentse jm lube nad vajavad oma toodete/teenuste müügiks Saksamaa turul ja kuidas neid taotleda;
- on kursis võimalike tolliprotseduuridega;
- teavad, kuidas oma toodet/teenust Saksamaa turul positsioneerida ja sihtrühmale tutvustada, on kursis peamiste turunduskanalite, -võimaluste ja -trendidega;
- on külastanud sihtturgu ja kohtunud sealsete potentsiaalsete klientide või partneritega, on saanud hea ülevaate konkurentsist ning edasistest võimalustest Saksamaa turul.
Konsultandid
Marco Kalmsil on 30- aastane kogemus tervishoiutööstuse erinevates valdkondades nagu operatiivjuhtimine, strateegia, turule sisenemine ja tervishoiukulude hüvitamine.
Ta on töötanud pikki aastaid American Medical Systems, Inc, heaks. EMEA regiooni (ingl. keeles Euroopa, Lähis-ida ja Aafrika turud) Euroopa regiooni juhina on ta välja töötanud hulgaliselt turule sisenemise starteegiaid. 2012. aastal asutas ta ettevõtte Kalms Consulting keskendudes rahvusvaheliste meditsiiniseadmete ettevõtete Euroopa turule aitamisele.
Dr. Benjamin Schulz on biofüüsika, meditsiinitehnoloogia, turuanalüüside ja strateegilise ärijuhtimise ekspert.
Benjaminil on doktorikraad füüsikas, optika ja bioorgaaniliste süsteemide alal. Ta on töötanud taastuvenergia- ja meditsiinitehnoloogia ettevõtetes ning juhtinud 50 -liikmelist tiimi. Benjamin Schulzil on kogemusi uute toodete ja tehnoloogiate arendamises ja turule toomises.
Partnerid ja lisainfo
Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ning Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.
Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.