Vaata peasisu Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU (RRF) (EST)

Aitame Saksamaa turule

EISi poolt ellu kutsutud ekspordiprogramm „Tervisetehnoloogia eksport Saksamaale“ on mõeldud tervisetehnoloogia ettevõtetele esimeseks sammuks Saksamaale eksportimisel. Programm aitab tutvuda sihtturuga, mõista oma äripotentsiaali ning panna paika süsteemne sisenemiskava.

Programmi kandideerimine on lõppenud.

Nimi
Tervisetehnoloogia eksport Saksamaale
Kestus
6 kuud
Hind
VKE - 2000 €; suurettevõte - 3000 €

Kelle jaoks on programm mõeldud?

Lävend osaleda soovivatele ettevõtetele.

Kandideerimisel EISi vastavuskontrolli läbinud ettevõtete esindajatega viiakse läbi veebiintervjuud Saksamaa turu ekspertide poolt, kes muuhulgas hindavad ettevõtte toote/teenuse potentsiaali Saksmaa turul ning annavad omapoolse hinnangu ettevõtte eesmärkide täitmise realistlikkuse ja programmi sobivuse kohta. Antud hinnangut võetakse arvesse hindamiskomisjoni poolt otsuste tegemisel.

Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Miks programmis osaleda?

Võimalus kohalike ekspertide toel siseneda oma toote või teenusega Saksamaa turule.

Nõu ja abi

valdkonna tippkonsultantidelt Saksamaal

Selge arusaam

uuest sihtturust

Turuvisiit Saksamaale ja individuaalsed kohtumised

Saksamaale

Programmi ülesehitus

Programm* koosneb ava- ja lõppseminarist Tallinnas, veebiseminaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub turuvisiit Saksamaale, Baden-Württembergi liidumaale. Visiidi esimene päev toimub kõikidele osalejatele koos, millele järgnevad individuaalsed kohtumised kahel järgneval päeval. Pärast turuvisiiti on võimalik kasutada individuaalseid järelnõustamisi.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Avaseminar Tallinnas

Esimene päev

  • Ekspordiprogrammi, osalejate ja partnerite tutvustus
  • 25+ aastat meditsiiniseadmete valdkonna kogemust Saksamaal ja Euroopas, Marco Kalms, Kalms Consulting asutaja ja tegevjuht
  • Saksamaa tervishoiusüsteemi struktuur ja peamised turuosalised

Lõuna

  • Saksamaa turule sisenemise projektide kogemused: Mis töötab, mis võib valesti minna ja kuidas teha vigade parandust?
  • Kuidas tehakse äri Eestis, mis on erinev ja mis sarnane Saksamaaga?
    Interaktiivne sessioon Saksamaa ärikultuuri tundmaõppimiseks.

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega

Õhtusöök

Teine päev

  • Muutused Saksamaa tervishoiusüsteemis

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega jätkuvad

 

Individuaalsed nõustamised

Programm sisaldab 6 individuaalset nõustamist (a’ 60 min), lisaks järelnõustamised pärast turuvisiiti soovi korral.
Individuaalsete nõustamiste teemad on indikatiivsed. Lõplikud nõustamisteemad selguvad koostöös osalevate ettevõtetega, lähtuvalt nende profiilist ja vajadusest.
Indikatiivsed individuaalsete nõustamiste teemad:

  • Turunõuded ja turu-uuring
  • Saksamaa tervishoiusüsteem ja teenuste hüvitamine
  • Turule sisenemise starteegia ja äriplaan
  • Strateegiad ja lokaliseerimine
  • Turuosaliste kontaktid ja turundus
  • Ettevalmistus Saksamaa turuvisiidiks

 

 

 

 

Veebiseminarid

Programm sisaldab 3 veebiseminari üldiste teemade katmiseks, mis on olulised kõikidele ettevõtetele:

  • Veebiseminar “Tervishoiutoodete ja -teenuste hüvitamine vs. turundus”
  • Veebiseminar  “Otsemüük vs. töötamine  distribuutoritega”
  • Saksamaa tervishoiupoliitika ja valitsuse otsused

NB! Veebiseminaride teemad ja sisu võivad muutuda vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele ja vajadustele.

 

Turuvisiit Saksamaale ja individuaalsed kohtumised

Programmi tähtsaks osaks on turuvisiit Saksamaale Baden-Württembergi liidumaale. Programmi esimesel päeval külastab kogu grupp Saksamaa tervisetehnoloogia valdkonnas võtmerolli omavaid asutusi nt tervishoiu, tervisetehnoloogia, tervisekindlustuse korraldusega seotuid asutusi parema ülevaate saamiseks kohalikest tervishoiu struktuuridest ning  klastreid võrgustumise eesmärgil. Esimese päeva programmi koostamisel lähtume ettevõtete profiilidest ja huvidest. Kahel järgneval päeval toimuvad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete klientidega individuaalse kava alusel, et testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Saksamaa turule.

Turuvisiit toimub orienteeruvalt märtsis 2024. Turuvisiidi kestus on 3,5 päeva koos lennuajaga Saksamaale ja tagasi.

EIS korraldab Saksmaa turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Saksamaa ja Saksamaa-​Tallinn ja kohapealsed transpordikulud
  • majutus vähemalt 3* hotelli ühekohalistes tubades

Lõppseminar

Lõppseminar toimub pärast turuvisiiti Saksamaale koha peal Tallinnas koos konsultantide ja korraldajatega.

Esimene päev

  • Tagasiside turuvisiidile ja arutelu
  • Õpikohad ja edasised sammud

Lõuna

  • Individuaalsed konsultatsioonid

Teine päev

Individuaalsed konsultatsioonid jätkuvad

 

 

 

Järelnõustamine

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Oodatavad tulemused

Programmi tulemusel osalejad:

  • tunnevad Saksamaa tervisetehnoloogiate valdkonna ülesehitust ja võimalusi, teavad oma kliendisegmenti, konkurentsiolukorda ja turu nõudeid;
  • mõistavad Saksamaa tervishoiusüsteemi toimimist ja rahastusmudeleid;
  • suudavad oma kliendi jaoks väärtuspakkumise kokku panna;
  • teavad, millise strateegiaga turule siseneda ning on koostanud esialgse plaani vajalikest tegevustest ja ressurssidest;
  • oskavad hinnastada oma toodet/teenust Saksamaa turul;
  • on saanud Saksamaa ärikultuuri alase ettevalmistuse;
  • teavad, milliseid sertifikaate, litsentse jm lube nad vajavad oma toodete/teenuste müügiks Saksamaa turul ja kuidas neid taotleda;
  • on kursis võimalike tolliprotseduuridega;
  • teavad, kuidas oma toodet/teenust Saksamaa turul positsioneerida ja sihtrühmale tutvustada, on kursis peamiste turunduskanalite, -võimaluste ja -trendidega;
  • on külastanud sihtturgu ja kohtunud sealsete potentsiaalsete klientide või partneritega, on saanud hea ülevaate konkurentsist ning edasistest võimalustest Saksamaa turul.

Programmi sisu

Programm* koosneb ava- ja lõppseminarist Tallinnas, veebiseminaridest ja individuaalsetest nõustamistest, mille toel valmistavad osalejad ette turule sisenemist. Programmi lõpus toimub turuvisiit Saksamaale, Baden-Württembergi liidumaale. Visiidi esimene päev toimub kõikidele osalejatele koos, millele järgnevad individuaalsed kohtumised kahel järgneval päeval. Pärast turuvisiiti on võimalik kasutada individuaalseid järelnõustamisi.

* Ajakava ja sisu täpsustub vastavalt osalejate profiilile

Esimene päev

  • Ekspordiprogrammi, osalejate ja partnerite tutvustus
  • 25+ aastat meditsiiniseadmete valdkonna kogemust Saksamaal ja Euroopas, Marco Kalms, Kalms Consulting asutaja ja tegevjuht
  • Saksamaa tervishoiusüsteemi struktuur ja peamised turuosalised

Lõuna

  • Saksamaa turule sisenemise projektide kogemused: Mis töötab, mis võib valesti minna ja kuidas teha vigade parandust?
  • Kuidas tehakse äri Eestis, mis on erinev ja mis sarnane Saksamaaga?
    Interaktiivne sessioon Saksamaa ärikultuuri tundmaõppimiseks.

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega

Õhtusöök

Teine päev

  • Muutused Saksamaa tervishoiusüsteemis

Individuaalsed konsultatsioonid ettevõtetega jätkuvad

 

Programm sisaldab 6 individuaalset nõustamist (a’ 60 min), lisaks järelnõustamised pärast turuvisiiti soovi korral.
Individuaalsete nõustamiste teemad on indikatiivsed. Lõplikud nõustamisteemad selguvad koostöös osalevate ettevõtetega, lähtuvalt nende profiilist ja vajadusest.
Indikatiivsed individuaalsete nõustamiste teemad:

  • Turunõuded ja turu-uuring
  • Saksamaa tervishoiusüsteem ja teenuste hüvitamine
  • Turule sisenemise starteegia ja äriplaan
  • Strateegiad ja lokaliseerimine
  • Turuosaliste kontaktid ja turundus
  • Ettevalmistus Saksamaa turuvisiidiks

 

 

 

 

Programm sisaldab 3 veebiseminari üldiste teemade katmiseks, mis on olulised kõikidele ettevõtetele:

  • Veebiseminar “Tervishoiutoodete ja -teenuste hüvitamine vs. turundus”
  • Veebiseminar  “Otsemüük vs. töötamine  distribuutoritega”
  • Saksamaa tervishoiupoliitika ja valitsuse otsused

NB! Veebiseminaride teemad ja sisu võivad muutuda vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele ja vajadustele.

 

Programmi tähtsaks osaks on turuvisiit Saksamaale Baden-Württembergi liidumaale. Programmi esimesel päeval külastab kogu grupp Saksamaa tervisetehnoloogia valdkonnas võtmerolli omavaid asutusi nt tervishoiu, tervisetehnoloogia, tervisekindlustuse korraldusega seotuid asutusi parema ülevaate saamiseks kohalikest tervishoiu struktuuridest ning  klastreid võrgustumise eesmärgil. Esimese päeva programmi koostamisel lähtume ettevõtete profiilidest ja huvidest. Kahel järgneval päeval toimuvad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete klientidega individuaalse kava alusel, et testida oma väärtuspakkumise ja ärimudeli sobivust Saksamaa turule.

Turuvisiit toimub orienteeruvalt märtsis 2024. Turuvisiidi kestus on 3,5 päeva koos lennuajaga Saksamaale ja tagasi.

EIS korraldab Saksmaa turuvisiidi lennupiletid ja majutuse. Programmi raames kaetakse ettevõttele järgmised kulud:

  • lennupiletid Tallinn-​Saksamaa ja Saksamaa-​Tallinn ja kohapealsed transpordikulud
  • majutus vähemalt 3* hotelli ühekohalistes tubades

Lõppseminar toimub pärast turuvisiiti Saksamaale koha peal Tallinnas koos konsultantide ja korraldajatega.

Esimene päev

  • Tagasiside turuvisiidile ja arutelu
  • Õpikohad ja edasised sammud

Lõuna

  • Individuaalsed konsultatsioonid

Teine päev

Individuaalsed konsultatsioonid jätkuvad

 

 

 

Vajadusel toimub 4 kuu jooksul pärast programmi lõppu üks individuaalne järelnõustamine, mille käigus saab arutada tekkinud küsimusi.

Programmi tulemusel osalejad:

  • tunnevad Saksamaa tervisetehnoloogiate valdkonna ülesehitust ja võimalusi, teavad oma kliendisegmenti, konkurentsiolukorda ja turu nõudeid;
  • mõistavad Saksamaa tervishoiusüsteemi toimimist ja rahastusmudeleid;
  • suudavad oma kliendi jaoks väärtuspakkumise kokku panna;
  • teavad, millise strateegiaga turule siseneda ning on koostanud esialgse plaani vajalikest tegevustest ja ressurssidest;
  • oskavad hinnastada oma toodet/teenust Saksamaa turul;
  • on saanud Saksamaa ärikultuuri alase ettevalmistuse;
  • teavad, milliseid sertifikaate, litsentse jm lube nad vajavad oma toodete/teenuste müügiks Saksamaa turul ja kuidas neid taotleda;
  • on kursis võimalike tolliprotseduuridega;
  • teavad, kuidas oma toodet/teenust Saksamaa turul positsioneerida ja sihtrühmale tutvustada, on kursis peamiste turunduskanalite, -võimaluste ja -trendidega;
  • on külastanud sihtturgu ja kohtunud sealsete potentsiaalsete klientide või partneritega, on saanud hea ülevaate konkurentsist ning edasistest võimalustest Saksamaa turul.

Konsultandid

Marco Kalmsil on 30- aastane kogemus tervishoiutööstuse erinevates valdkondades nagu operatiivjuhtimine, strateegia, turule sisenemine ja tervishoiukulude hüvitamine.

Ta on töötanud pikki aastaid American Medical Systems, Inc, heaks. EMEA regiooni (ingl. keeles Euroopa, Lähis-ida ja Aafrika turud) Euroopa regiooni juhina on ta välja töötanud hulgaliselt turule sisenemise starteegiaid. 2012. aastal asutas ta ettevõtte Kalms Consulting keskendudes rahvusvaheliste meditsiiniseadmete ettevõtete Euroopa turule aitamisele.

Marco Kalms LinkedIn’is

Dr. Benjamin Schulz on biofüüsika, meditsiinitehnoloogia, turuanalüüside ja strateegilise ärijuhtimise ekspert.

Benjaminil on doktorikraad füüsikas, optika ja bioorgaaniliste süsteemide alal. Ta on töötanud taastuvenergia- ja meditsiinitehnoloogia ettevõtetes ning juhtinud 50 -liikmelist tiimi. Benjamin Schulzil on kogemusi uute toodete ja tehnoloogiate arendamises ja turule toomises.

 

Dr. Benjamin Schulz LinkedIn’is

Partnerid ja lisainfo

Programmi viivad ellu Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus ning Välisministeerium koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.

Teenust kaasrahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavusrahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Kontakt

Karin Alliksaar

Kontakt

Karin Alliksaar
teenusejuht
Thormi asutajad
Eestlased maailma suurimal toidumessil: 19 ettevõtet, 6 nominatsiooni ja 1 innovatsiooniauhind

Sel nädalal osalevad 19 Eesti ettevõtet koostöös Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusega (EIS) maailma suurimal toidu- ja joogimessil Gulfood 2025. Eesti tooted teenisid innovatsiooniauhindadel kuus nominatsiooni ja ühe esikoha. Araabia Ühendemiraatides Dubais toimuval Gulfoodil nimetati valmistoidu kategoorias kõige innovaatilisemaks tooteks Eesti keskkonnasõbraliku toidu tootja Thormi „rebitud kanatu kookose-karri kastmes“, mis on hernevalgust valmistatud kanafilee analoog maitseküllases kastmes. „Kui maailma juhtivad toiduvaldkonna eksperdid tunnustavad meie toodet parima valmistoiduna, on see tugev argument meie toodete ja tehnoloogia kvaliteedi kohta. See auhind ei tulnud väga suure üllatusena, sest teadsime ka enne, et meie lähenemine ja tooted on maailma tipptase,“ kommenteeris Thormi asutaja ja tegevjuht Peeter

Mis juhtub Eesti ekspordiga aastal 2025 – kuus tuntud majandusanalüütikut jagavad oma nägemust

Statistikaameti värsketel andmetel vähenes kaupade eksport 2024. aastal eelneva aastaga võrreldes 4% ja import 2%. Samal ajal kasvas neljandas kvartalis kaupade eksport juba 6%, viidates võimalikule pöördepunktile. Küsisime kuuelt Eesti majandusanalüütikult, kuidas näevad nemad Eesti ekspordi lähitulevikku – tulemused on teie ees! Tõnu Mertsina, Swedbanki peaökonomist: Eesti ekspordimaht peaks sel aastal suurenema Lisaks teenuste ekspordi mõõdukale kasvule hakkas eelmise aasta lõpus suurenema ka kaupade eksport. Kuigi selle taga oli paljuski 2023. aasta madal võrdlusbaas, kasvas eksport ka kuises võrdluses ehk oli ka tegelikult tugevam. Ligi pool kaupade ekspordi kasvust on tulnud küll vaid kahest tootegrupist – puittoodetest ja mobiilsideseadmetest –

Muuga sadam
Eesti ettevõtjad murravad end Ühendkuningriigi taristuprojektidesse

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) toetab ettevõtjaid eksporditurgudele laienemisel ning viimase aja suund on saada Eesti ettevõtete jalg ukse vahele Ühendkuningriigi taristuprojektides. Seal tegutsevad edukalt suurte objektide seisukorda selgitav GScan, veealuste masinate tootja Stako Diler ning masinatööstuse osapooli ühendav Fractory Solutions. Suured taristuprojektid on need, milleks on vaja tunda avaliku sektori asjaajamise keerukust ja suurprojektide eripära, kuna eelistatakse kohalikke ettevõtteid. Siin tuleb appi Eesti saatkonna ja EISi eksporditugi Ühendkuningriigis kohapeal. Paar aastat tagasi valis just Ühendkuningriigi oma esimeseks turuks objektide läbivalgustamisel kosmilist taustkiirgust rakendav Eesti ettevõte GScan. See turg osutus valituks, kuna seal on rikkalik tööstuspärand ja palju 1960ndatel ja

Saudi Araabia äridelegatsiooni visiit
Eesti ettevõtteid külastanud saudid: alustame koostööd tarnijatega ja otsime juurde!

Jaanuari lõpus külastas Saudi Araabia suuremate kaubanduskettide äridelegatsioon Eesti toiduettevõtteid. Saudid olid nähtust vaimustuses, alustades eestlastega koostööd mitmel rindel. Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) ja Eesti Toiduainetööstuse Liidu korraldatud visiidi eesmärgiks oli Saudi Araabia äridelegatsioonile tutvustada siinseid toidu- ja joogisektori ettevõtteid, võimalusi ja pakkumisi. Delegatsiooni huviorbiidis olid Eesti toidu innovaatilised lahendused ja kvaliteetsed tooted. Lisaks ettevõtetele kohtusid saudid ka regionaal- ja põllumajandusministri Piret Hartmaniga. „Kogemus oli väga positiivne,“ ütles Panda Retail Company esindaja Mohamed Elsayed. „Meile meeldis näha, et Eesti toodetel on hea tugev baassüsteem, millele nad on üles ehitatud – ehk siis nende toorme päritolu, tootmisprotsesside kvaliteet ja usaldusväärsus

Eesti delegatsioon Arab Healthil.
Eesti uuenduslikud tervisetehnoloogia ettevõtted otsivad Laheriikide kaudu väravat maailmasse

Sel nädalal osalevad üheksa Eesti tervishoiusektori tippettevõtet koostöös Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) ja välisministeeriumiga Araabia Ühendemiraatides Dubais toimuval mainekal valdkonna messil Arab Health. 27.-30. jaanuarini vältav Arab Health tähistab tänavu juba oma 50. aastapäeva. Dubaisse on koondunud tervisevaldkonna liidrid üle kogu maailma. See annab EIS-i kaugturgude regiooni juhi Piret Sauteri sõnul hea võimaluse uute sidemete sõlmimiseks. „Eesti tervishoiusektori ettevõtete huvi Laheriikide vastu on jätkuvalt kõrge. Kogu sealses regioonis on tervishoiu valdkond väga kiirelt arenev ning seetõttu on pinnas kontaktide loomiseks väga sobilik. Kuna tegemist on globaalse haardega ärimessiga, siis tasub Arab Healthi messil osalemist vaadelda kui laiemat võimalust oma

Tagasi üles