Vaata peasisu
Eesti Arengu Sihtasutuse, Euroopa Liit Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid ning Eesti Tuleviku Jaoks (EST)

Turuletuleku meistriklass

Praktiline ja sisukas programm ettevõtetele, kes soovivad uue tootega turule tulla. Meistriklassis saad läbi mõelda kõik, mis puudutab uue toote turule toomist, maandades äririske ning kindlustades õigete otsuste tegemise. Töötame koos läbi olulisemad võtmekohad: toote positsioneering, ärimudel, turundus, lansseerimine.

Osalevad ettevõtted saavad programmi jooksul tuge ja nõu oma ala tippekspertidelt. See on unikaalse võimalus kaasata oma ettevõtte arendamisse maailmataseme kompetentsiga konsultante.

Nimi
Turuletuleku meistriklass
Kestus
2 kuud
Hind
499 + km
Töökeel
eesti keel
Staatus
Suletud
Toimumise kuupäev
30. juuni - 01. oktoober 2022
Kandideeri

Kellele on meistriklass mõeldud?

  • Meistriklass sobib ettevõtetele, kellel on välja töötatud uus toode, mida ei ole veel turule toodud ning kel on soov laieneda uutele turgudele, kasvatada eksporti.
  • Meistriklassi töötubadesse on oodatud osalema ettevõtete 2- kuni 3-liikmelised tiimid, millesse kuulub ka vähemalt üks otsustaja. Iseseisvast tööst, mentorlusest ja e-õppest võivad saada osa ka suuremad toote turule toomise tiimid.
  • Meistriklassi kandideeriv ettevõte ei tohi olla raskustes.
  • Vähese tähtsusega abi (VTA) ei ületa 200 000 eurot (maanteetranspordi valdkonna ettevõtetel 100 000 eurot).
Vaata, mis on sinu ettevõtte VTA jääk

Kogemuslood

Krister Rekkaro
Krister Rekkaro
Artproofi partner 

Meie klientideks on rahvusvahelise haardega galeriid, kes pakuvad oma klientidele kaasaegset fotokunsti. Meistriklassi käigus viisime läbi intervjuud Ühendkuningriikide, Saksamaa ja Rootsi galeriidega ning taipasime, et klientide jaoks oli probleemiks hoopis kastide kaal ja nende utiliseerimine.

Loe lisa
Jaana Külm
Jaana Külm
Dipperfoxi juht 

Ilma meistriklassita poleks me sellise ajaga kindlasti nii kaugele jõudnud. Edasi arenes ka meie oma tiim ning õppisime tundma ja mõistma toote kasutajaid.

Loe lisa
Aivar Anderson
Aivar Anderson
Factory Seven juhataja 

Kõige suurem võit on see, et oleme meeskonnaga leidnud ühise keele ning oleme asjadest hakanud paremini ja ühtemoodi aru saama. Kindlasti võidavad sellest kõige rohkem meie kliendid.

Loe lisa

Mis kasu on ettevõttele?

Valmib uue toote turule toomise põhjalikult läbi mõeldud plaan.

Valmib tegevusplaan

uue toote turule toomiseks

Paraneb meeskonnatöö

ühine õppimine ja kogemuste vahetus

Kasvab ekspordivõimekus

paremad võimalused toote ekspordiks

Meie koolitajad ja mentorid

Jana Kukk, PhD on strateegilise disaini agentuuri Rethink kaasasutaja ja äridisainer ning TalTechi teenusedisaini labori d.Lab juht. Ta on tegutsenud 13 aastat teenusedisaini ja strateegilise juhtimise konsultatsioonivaldkonnas ning omandanud doktorikraadi äriteenuste disaini ja väärtuse kujundamises. Lisaks on Jana raamatu „Managing Complexity and Creating Innovation Through Design” üks kaasautoritest. 

Jana toetab meeskondi kahel päeval koolitajana ning mentorina metoodikate, kliendiuuringute ning hinnastamise küsimustes.

Kaarel Oja, PhD kandidaat on strateegilise innovatsiooniagentuuri Quantitas asutaja ja konsultant. Tal on 15 aastat kogemust turunduse- ja innovatsioonistrateegia valdkondades, nõustades rahvusvahelist tooteinnovatsiooni ettevõtetes Fiat Chrysler Automobiles, Ferrero, Luminor ning All Media Baltics. Ta on omandamas doktorikraadi tehnoloogia adaptsioonis TalTechis (turundus) ning  Universita Bocconis (tehnoloogia adaptsioon). 

Kaarel toetab meeskondi koolitajana ning mentorina protsessijuhtimise, tootestrateegia, turundusstrateegia ning turundusanalüütika valdkondades.

Markko Karu töötab igapäevaselt toodete ja teenuste arendamisega, nõustades nii iduettevõtteid kui ka rahvusvahelisi korporatsioone ning aidates neil läbi kasutajakeskse vaatenurga oma tooteid ning teenuseid konkurentsivõimelisemaks muuta. 

Tootedisaineri haridusega Markko on ka õppejõud EBS-is, Eesti Kunstiakadeemias ja TÜ Pärnu kolledžis. 

Markko toetab meeskondi koolitajana innovatsioonimetoodikate ning protsessijuhtimise suundadel.

Jana Budkovskaja, PhD kandidaat töötab varajase staadiumi teadusmahukamate iduettevõtete nõustajana ning prototüüpimise rahastu Prototron tegevjuhina. Ta on kogenud mentor, kes on kaasa teinud projektides Ajujaht, Garage48, TeamLab@Ida-Viru, Objekt.is ning Loomehäkk. Analüütilise keemia tippspetsialistina toob Jana programmi teadusvõrgustiku ning inseneri oskused ning toetab meeskondi tootestrateegia, ärimudelite, arendustöö ja protsessijuhtimine küsimustes teadusmahukate toodete juures.

Siim Saare on rahvusvahelise juhtimiskogemusega ettevõtja ja innovatsioonikonsultant ning sertifitseeritud Google Design Sprintide läbiviija. Siim on tervisetehnoloogia kiirendi Health Founders asutaja ja juhtivpartner, aidates mentorina turule varajase faasi idufirmasid. Varasemalt on ta töötanud üle 10 aasta erinevates suurettevõtetes, olles viimati turundus- ja meediakontserni Dentsu Aegis Networki Baltikumi regiooni tegevjuht. Siim toetab meeskondi ärimudelite, kliendiuuringute, turundusstrateegia ning operatiivjuhtimise vallas.

Lars-Erik Hion on Rethink strateegilise disaini agentuuri juhtivpartner, eelnevalt Luminor Panga teenusedisaini üksuse juht, panga korporatiivmeeskondade juhendaja ning teenusedisaini kultuuri juurutaja. Keerukate toodete turule toomisega on Lars kokku puutunud partnerina Helmeses, Nortali UX osakonna juhina ning veebiarendusfirma Opus asutajana. Lars-Erik toetab meeskondi innovatsioonimetoodikates, kliendi valideerimise, tehnoloogia adaptsiooni ja kasutuskogemuse, IT- ja arendustöö juhtimises, teenusedisainis ning rahvusvahelise müügi küsimustes.

Kristjan Raude on 15-aastase rahvusvahelise juhtimise-, müügi- ja turunduskogemusega Impact 8020 turundusagentuuri asutaja. Ta on tehnoloogiasektoris aktiivne ingelinvestor, kes on toonud 10+ meeskonnaga turule uusi innovaatilisi tooteid ning teenuseid ning Impact 8020 agentuuris töötanud ambitsioonikate VKE-de toodete lansseerimisega. Kristjan on töötanud hinnatud mentorina Garage48, European Innovation Academy ning STARTERtallinn projektide raames ning toetab meeskondi äri- ja erakliendi fookusega müügistrateegia, turundusstrateegia, ekspordi ja digiturunduse teemadel.

Karl Pae on digiturundusagentuuri ePPC asutaja, analüütiline turundaja ning Baltikumi regiooni sertifitseeritud Google’i koolitaja ja mentor. Karl on digiturunduses tegutsenud 12 aastat, mille jooksul on ta aidanud Google’i Iiri kontoris töötades Baltikumi suurimaid kaubamärke Lääne-Euroopa turgudele ning ePPC juhina nõustanud erinevaid ettevõtteid nii Eestist kui ka mujalt riikidest välisturgudele sisemise teemadel. ePPC on agentuuri fookus on eksportivad ettevõtted, kelle käive eksport turgudelt tuleb suures jaos Google’i reklaamide kaudu. Karl toetab meeskondi turundusstrateegia ning ekspordistrateegiaga digiturunduse teemadel.

Veiko Paalandi on 10-aastase turundusuuringute ning 8-aastase analüütilise digiturunduse kogemusega praktik. Viimased kuus aastat on ta aidanud tuntud idufirmade Bondora ja Xolo meeskondades välja töötada ekspordile suunatud digiturunduse praktikaid. Mõlemad on Eestis asuvad ettevõtted, kelle kiire ekspordikasv toetub paljuski digiturundusele ja digitaalsele tootearendusele. 

Veiko toetab meeskondi mentorina digiturunduse ja turundusanalüütika valdkondades.

Avaseminar

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli koolituspäeva

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Koostöö mentoriga

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Programmi lõpetamine

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

Meistriklassi ülesehitus

Sissejuhatus meistriklassi

Koolitajad Jana Kukk ja Kaarel Oja teevad sissejuhatuse meistriklassi.

Neli praktilist töötuba:

  • 1. koolituspäev 14.10.22- Uue toote positsioneerimine – Jana Kukk
  • 2. koolituspäev 28.10.22 – Ärimudeli ja väärtuspakkumise valideerimine  – Jana Kukk
  • 3. koolituspäev 11.11.22- Agiilne turundus ja automatiseerimine  – Kaarel Oja
  • 4. koolituspäev 25.11.22 – Turule tulek ja ellu viimine  –  Markko Karu

Töötoad toimuvad innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses Mektory (Raja 15, Tallinn) ning ettevalmistavad ja kokkuvõtvad kohtumised Zoomi vahendusel.

Iseseisev töö mentoriga (12 tunni ulatuses):

Iseseisvad tööd ja projekti iseseisev elluviimine koostöös mentoriga.

Osalejad tegelevad koolituste vahepealsel ajal mentorite toel praktilise iseseisva tööga, mis on vajalik oma toote turule toomiseks.

Lõpuseminar

  • Meistriklassi kokkuvõte. Jana Kukk ja Kaarel Oja.

Võta ühendust ja uuri lisaks

Meistriklassi viib läbi EASi partner:

Quantitas OÜ

https://launch.quantitas.eu

[email protected] 

Meie kontakt:

Karl-​Villiam Vaserik
äriarenduse projektijuht
keeled: eesti keel, inglise keel
karl-​villiam.​vaserik@​eas.​ee

Programmi kaasrahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Euroopa Regionaalarengu Fond kompenseerib ca 95% programmi kuludest, sh mentorite töötasu.

INTERVJUU | Eesti ettevõtjaid aitab nüüd Laheriikide turule sisenemisel kohapealne uus ekspordinõunik Fatoumata Tall. Kes ta on ja kuidas ta Eesti ettevõtteid Laheriikides aitab?

Eesti ettevõtjaid aitab nüüd Laheriikide turgudele sisenemisel Dubais baseeruv uus ekspordinõunik Fatoumata Tall – kogenud rahvusvahelise kaubanduse ekspert, kes toetab Eesti ettevõtjaid nii sobivate äripartnerite leidmisel kui ka kasuliku turuinfo kogumisel. Uurisime temalt, kes ta on, milline on tema varasem kogemus selles valdkonnas ja kuidas ta Eesti ettevõtteid kohapeal aitab. Fatoumata, sul on laialdane töökogemus Lähis-Idas rahvusvahelise kaubanduse ja investeeringute valdkonnas. Millega täpselt su varasemad ametikohad hõlmasid?Om varasemas ametis aitasin rahvusvahelistel ettevõtetel siseneda Lähis-Ida turgudele, töötades erinevates valdkondades, keskendudes eelkõige kuuele Laheriigile – Araabia Ühendemiraadid, Saudi Araabia, Omaan, Kuveit, Katar ja Bahrein. Olen teinud koostööd Ühendkuningriigi Ettevõtluse ja Kaubanduse Ministeeriumiga,

Miks on Eesti ettevõtetel oluline osaleda ärimissioonidel ja mida nad sellest saavad? Vastab EISi ekspordi osakonna juht Eva-Kristiina Ponomarjov

Ekspordiosakonnas ei paku me ühtegi eksporditeenust enne, kui oleme veendunud, et need loovad ettevõtjatele reaalset väärtust. Just nii on kujunenud ärimissioonidest üks meie nõutumaid teenuseid – neid hindavad kõrgelt nii need, kes alles sihtturule sisenevad, kui ka need, kes soovivad seal laieneda. Olgu ka öeldud, et EIS’is korraldame me käesoleval aastal Eestist välja 10 ärimissiooni ja 5 sissetulevat, mis toetavad meie fookussektorite jätkutegevusi valitud turgudel. Osad neist on juba ka toimunud.  Millest sõltub ärimissiooni edukus?  Mida paremini on ettevõte ette valmistunud, seda tulemuslikumalt saame meie oma tööd teha. Võidavad need, kellel on selge eesmärk ja põhjalik taustatöö tehtud.  Sestap on

Eduka ärimissiooni tulemus: Balsnack saadab esimese merekonteineritäie kartulivahvleid India poole teele – kokku 40 000 pakki

Eelmisel aastal osales kümme Eesti ettevõtet India ärimissioonil ja nüüdseks on osa neist juba esimese laadungi oma kaupu teise maailmaotsa teele saatnud. Varsti peaks leidma India poelettidelt näiteks Saku õlut ja Balsnacki kartulivahvleid. India ärimissiooni, millest võttis osa kümme Eesti toidu- ja joogisektori firmat, korraldasid ühiselt Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS),regionaal- ja põllumajandusministeerium, Eesti suursaatkond New Delhis(välisministeerium) ja Eesti toiduliit. Sellised äridelegatsioonide visiidid võimalikele eksporditurgudele on Balsnacki ekspordijuhi Marko Utsari sõnul Eesti ettevõtetele väga kasulikud. “Kui väike firma läheb üksi kaugesse ja äriliselt tundmatusse suurriiki, on palju raskem leida ärikontakte,” märgib Utsar. „India on rahvaarvult maailma suurim turg, seega võivad

Ettevõtjate kogemus: mida annab ESG strateegia ja kuidas sellega tasuta alustada? 
Ettevõtjate kogemus: mida annab ESG strateegia ja kuidas sellega tasuta alustada? 

Kuigi Euroopa Komisjon kaalub hetkel ESG ehk jätkusuutliku ettevõtluse aruandluskohustuse ja kestlikkusalase hoolsuskohustuse lihtsustamist, jääb ESG strateegiline tähtsus ettevõtetele alles. Värsked uuringud näitavad, et kliendid, partnerid ja hanked ootavad ettevõtetelt jätkusuutlikkusega arvestamist, olgu selleks keskkonnamõjude juhtimine, sotsiaalne vastutus või läbipaistev juhtimine.  Swedbanki 2025. aasta tööstusuuring ja Sustinere kevadine kliendiküsitlus kinnitavad, et ESG strateegia aitab maandada riske, tugevdada positsiooni rahvusvahelistel turgudel ja toetada tootearendust. Just selleks, et ESG-ga sihipäraselt alustada, on Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) loonud tasuta veebipraktikumid ja viinud läbi ka ESG strateegia meistriklasse.  Kuidas ettevõtted on jõudnud ESG strateegiani  Oma kogemusest ESG strateegia loomisel räägivad meistriklassis osalenud Eesti

Aafrika ärifoorum tõi Tallinnasse kokku üle 350 ettevõtja, poliitikakujundaja ja spetsialisti

Täna, 27. mail toimub Tallinnas kolmandat korda rahvusvaheline Aafrika ärifoorum. Ürituse eesmärk on tugevdada koostööd Eesti ja Aafrika ettevõtete ja organisatsioonide vahel ning luua uusi ärivõimalusi. „Aafrika ärifoorum toob Tallinnasse üle 350 ettevõtja, investori, poliitikakujundaja ja spetsialisti enam kui 35 riigist ning on suurim taoline konverents Baltikumis,“ ütles välisminister Margus Tsahkna. Tema sõnul on see on hea võimalus luua vahetuid kontakte ning saada praktilist nõu konkreetsete riikide äri- ja ekspordivõimaluste kohta. Tänavune programm keskendub e-valitsemisele, digitaliseerimisele ja rohelistele energialahendustele. „Aafrika ärifoorum on meie Aafrika-suunalise äridiplomaatia alustala. Järgmiste konkreetsete sammudena läheme koos ettevõtjatega mitmetele olulistele Aafrika äriüritustele. Novembris osaleme Africa Tech

Tagasi üles