Vaata peasisu Kaasrahastanud Euroopa Liit kaksilogo, (EST)

Ida-Viru väike- ja keskmise suurusega ettevõtjate investeeringute toetus

Toetame Ida-​Viru majanduse mitmekesistamist

Toetuse abil panustame uusi töökohti loovate või olemasolevaid sälitavate Ida-Virumaa väike- ja keskmise suurusega ettevõtjate konkurentsivõime kasvu ja  lisandväärtuse kasvu. Julgustame ettevõtteid oma äritegevust mitmekesistama.
Toetuse abil on võimalik investeerida tootearendusse, samuti ettevõtte toote või teenusega seotud protsesside arendustesse.

Seoses meetme eelarve täitumisega on taotluste vastuvõtmine peatatud.
Taotlusi on esitatud meetme eelarvest rohkem. Esitatud taotlusi hindame nende esitamise ajalises järjestuses kuni eelarve vahendite lõppemiseni.
Seisuga 30.08.2024 on rahastatud taotlusi 6,14 miljoni euro eest ning menetluses on taotlusi üle 9,7 miljoni euro ulatuses.

 

Nimi
Ida-Viru väike- ja keskmise suurusega ettevõtjate investeeringute toetus
Suurim toetus
500 000
Omafinantseering
vähemalt 20%
Kogu toetussumma
15 000 000
Staatus
Suletud

Kelle jaoks on toetus mõeldud?

Toetust võib taotleda Eesti äriregistrisse kantud äriühing.
Toetust ei saa taotleda äriühing, kelle tegevusala või projekt, millele toetust taotletakse, kuulub järgmiste tegevusalade hulka:

  • põllumajandus, metsamajandus ja kalapüük
  • hulgi- ja jaekaubandus, välja arvatud mootorsõidukite ja mootorrataste hooldus ja remont
  • programmeerimine, konsultatsioonid jms tegevused
  • finants- ja kindlustustegevus
  • juriidilised toimingud ja arvepidamine
  • peakontorite tegevus ja juhtimisalane nõustamine
  • reklaamindus ja turu-uuringud
  • rentimine ja kasutusrent
  • ajutise tööjõu rent
  • hasartmängude ja kihlvedude korraldamine

Toetuse taotleja peab olema väike- või keskmise suurusega ettevõte (VKE). Vaata VKE definitsiooni

 

Mille jaoks toetust saab?

Toetame uue ettevõtte või üksuse rajamist, uue toote tootmist või teenuse osutamist, tootmisvõimsuse suurendamist või olemasoleva ettevõtja kogu tootmisprotsessi täielikku ümberkorraldamist:

  • masinate ja seadmete ning nende kasutamiseks vajamineva immateriaalse vara ost
  • maa soetamine ning hoonete ja rajatiste ehitamine
  • võrguühendusega liitumine või olemasoleva võrguühenduse muutmine
  • tootearendus ja selle tulemusel valminud intellektuaalomandi esmakaitse taotlemine
  • ettevõtja toote või teenusega seotud protsesside arendus
  • põhimõtte „ei kahjusta oluliselt” ja kliimakindluse hinnangu koostamine
  • projekti ettevalmistamine
  • projekteerimine

Mis minu ettevõttes muutub?

Suureneb ettevõtte konkurentsivõime

Kasvab toote või teenuse lisandväärtus

uued või säilitatud töökohad Ida-Virumaal

Eelnõustamine

Enne taotluse esitamist tuleb läbida kohustuslik eelnõustamine.
Eelnõustamine on lõpetatud, kuna nõustamisele on esitatud taotlusvooru eelarvest oluliselt rohkem projektiplaane.

Taotluse menetlemise etapid

 

Taotluse ettevalmistamine

Taotlus täidetakse ja esitatakse struktuurifondide e-​toetuse keskkonnas

NB! Taotlemisele eelneb kohustuslik eelnõustamine. Taotlusele tuleb lisada eelnõustamise tulemusena positiivse hinnangu saanud projektiplaan.

Valmista taotluse lisadokumendid eelnevalt ette:

Taotlusvormi näidis (täidetakse ja esitatakse e-toetuse keskkonnas)

Projektiplaani juhend

Majandusnäitajate prognoosi vorm

Tegevuskava ja eelarve vorm

Juhend “Ei kahjusta oluliselt” põhimõtte kohta

“Ei kahjusta oluliselt” hindamise vorm

Hindamise võib läbi viia keskkonnavaldkonnas teadmisi omav isik, kelleks võib olla spetsialist või ekspert, kellel on keskkonnavaldkonnaga seotud haridus või varasem kogemus.  „Ei kahjusta oluliselt“ põhimõttele vastavust võib hinnata taotleja, kes omab vastavat pädevust või väline keskkonnaekspert.

Korduma kippuvad küsimused (KKK) „ei kahjusta oluliselt/DNSH“ teemal „ei kahjusta oluliselt“ põhimõttega arvestamiseks toetuste taotlemisel ja andmisel. Koostaja: Kristel Lopsik (RTK)

Kontserni liikmete skeem EISi vormil (juhul kui taotleja kuulub kontserni ja kontserni andmed ei ole äriregistris kuvatud)

Volikirja näidis (juhul kui taotluse allkirjastaja ei ole taotleja esindusõiguslik isik)

Taotlusele tuleb lisada veel:

  • Taotleja äriplaan
  • Projekti eelarve aluseks olevad kalkulatsioonid
  • Dokumendid, mis kinnitavad taotleja kinnistu, millele tarnitavate seadmete ostuks toetust taotletakse, omandi- või kasutusõigust, või asjaolu, et taotleja on sõlminud vähemalt kirjaliku eelkokkuleppe kinnistu omanikuga kinnistu omandamiseks või rentimiseks projekti abikõlblikkuse perioodil ja vähemalt kolme aasta jooksul projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest arvates
  • Jooksva aasta bilanss ja kasumiaruanne viimase lõppenud kvartali seisuga
  • Taotlemisele eelnenud majandusaasta aruanne, kui selle esitamise tähtaeg on saabunud, aga see ei ole kättesaadav äriregistris
  • Taotleja kontserni kuuluvuse korral emaettevõtja või kontserni viimase kinnitatud majandusaasta aruande koopi, kui aruanne ei ole äriregistrist kättesaadav
  • Kontserni konsolideeritud majandusnäitajad (töötajate arv, bilanss ja kasumiaruanne) tuleb esitada, kui ettevõte kuulub kontserni ja kontserni kuulumine ei ole tuvastatav äriregistri andmete põhjal

Taotluse esitamine

Seoses meetme eelarve täitumisega on taotluste vastuvõtmine peatatud.

Taotlus täidetakse ja esitatakse struktuurifondide e-​toetuse keskkonnas:

esita taotlus

Taotluse hindamine

Kõiki taotlusi hinnatakse vastavalt valikumetoodikale

Valikumetoodika

Projekti elluviimine

Vii tegevused lähtuvalt projektiplaanis kirjeldatust edukalt ellu ja saavuta seatud eesmärgid!

Olles saanud toetust Õiglase Ülemineku Fondist, on sul kohustus avalikkust toetuse kasutamisest teavitada.

Teenuse/kauba hankimise korraldamisel on mittehankekohustuslaste puhul oluline:

  • toetusraha säästlik kasutamine
  • kõikide pakkujate, sh potentsiaalsete, võrdne kohtlemine ehk pakkujatele ühesuguse lähteülesande/pakkumiskutse esitamine
  • ostmisel olemasoleva konkurentsi kasutamine, konkurentsi edendamine, sh. vajadusel hinnapakkumiste küsimine väljastpoolt Eestit
  • hinnapakkumiste küsimise ja saamise dokumentatsiooni säilitamine ajaliselt loogilises järjestuses ehk hankimine läbipaistvalt ja tagantjärgi kontrollitavalt
  • tehingute tegemine on keelatud tulumaksuseaduse §8 tähenduses seotud isikute vahel
  • 100 000 eurot ja enam maksvate ostude puhul tuleb ostumenetlus viia läbi riigihangete registris (RHR)Vaata riigihangete registri kasutusjuhendit (vaata “Juhend toetuse saajale, kes ei ole hankija RHS tähenduses”)

Toetuse saajal on kohustus eristada projektiga seotud kulud teistest kuludest. Projekti kulude eristamist on sõltuvalt ettevõttes kasutusel olevast raamatupidamistarkvarast võimalik korraldada läbi projektile eraldi kulukonto avamise või projekti kulude eristamise, konto koodidele vastavate tunnuste lisamisega (objekt, projekt vms).

Aruandlus

Esita projektiga seonduv aruandlus ja väljamaksetaotlused struktuurifondide e-​toetuse keskkonna kaudu:

esita aruanne

Vahe- ja lõpparuande näidisvorm

Jooksvate küsimuste tekkimisel, oleme sulle alati toeks!

Projekti etapid

Enne taotluse esitamist tuleb läbida kohustuslik eelnõustamine.
Eelnõustamine on lõpetatud, kuna nõustamisele on esitatud taotlusvooru eelarvest oluliselt rohkem projektiplaane.

Taotluse menetlemise etapid

 

Taotlus täidetakse ja esitatakse struktuurifondide e-​toetuse keskkonnas

NB! Taotlemisele eelneb kohustuslik eelnõustamine. Taotlusele tuleb lisada eelnõustamise tulemusena positiivse hinnangu saanud projektiplaan.

Valmista taotluse lisadokumendid eelnevalt ette:

Taotlusvormi näidis (täidetakse ja esitatakse e-toetuse keskkonnas)

Projektiplaani juhend

Majandusnäitajate prognoosi vorm

Tegevuskava ja eelarve vorm

Juhend “Ei kahjusta oluliselt” põhimõtte kohta

“Ei kahjusta oluliselt” hindamise vorm

Hindamise võib läbi viia keskkonnavaldkonnas teadmisi omav isik, kelleks võib olla spetsialist või ekspert, kellel on keskkonnavaldkonnaga seotud haridus või varasem kogemus.  „Ei kahjusta oluliselt“ põhimõttele vastavust võib hinnata taotleja, kes omab vastavat pädevust või väline keskkonnaekspert.

Korduma kippuvad küsimused (KKK) „ei kahjusta oluliselt/DNSH“ teemal „ei kahjusta oluliselt“ põhimõttega arvestamiseks toetuste taotlemisel ja andmisel. Koostaja: Kristel Lopsik (RTK)

Kontserni liikmete skeem EISi vormil (juhul kui taotleja kuulub kontserni ja kontserni andmed ei ole äriregistris kuvatud)

Volikirja näidis (juhul kui taotluse allkirjastaja ei ole taotleja esindusõiguslik isik)

Taotlusele tuleb lisada veel:

  • Taotleja äriplaan
  • Projekti eelarve aluseks olevad kalkulatsioonid
  • Dokumendid, mis kinnitavad taotleja kinnistu, millele tarnitavate seadmete ostuks toetust taotletakse, omandi- või kasutusõigust, või asjaolu, et taotleja on sõlminud vähemalt kirjaliku eelkokkuleppe kinnistu omanikuga kinnistu omandamiseks või rentimiseks projekti abikõlblikkuse perioodil ja vähemalt kolme aasta jooksul projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest arvates
  • Jooksva aasta bilanss ja kasumiaruanne viimase lõppenud kvartali seisuga
  • Taotlemisele eelnenud majandusaasta aruanne, kui selle esitamise tähtaeg on saabunud, aga see ei ole kättesaadav äriregistris
  • Taotleja kontserni kuuluvuse korral emaettevõtja või kontserni viimase kinnitatud majandusaasta aruande koopi, kui aruanne ei ole äriregistrist kättesaadav
  • Kontserni konsolideeritud majandusnäitajad (töötajate arv, bilanss ja kasumiaruanne) tuleb esitada, kui ettevõte kuulub kontserni ja kontserni kuulumine ei ole tuvastatav äriregistri andmete põhjal

Seoses meetme eelarve täitumisega on taotluste vastuvõtmine peatatud.

Taotlus täidetakse ja esitatakse struktuurifondide e-​toetuse keskkonnas:

esita taotlus

Kõiki taotlusi hinnatakse vastavalt valikumetoodikale

Valikumetoodika

Vii tegevused lähtuvalt projektiplaanis kirjeldatust edukalt ellu ja saavuta seatud eesmärgid!

Olles saanud toetust Õiglase Ülemineku Fondist, on sul kohustus avalikkust toetuse kasutamisest teavitada.

Teenuse/kauba hankimise korraldamisel on mittehankekohustuslaste puhul oluline:

  • toetusraha säästlik kasutamine
  • kõikide pakkujate, sh potentsiaalsete, võrdne kohtlemine ehk pakkujatele ühesuguse lähteülesande/pakkumiskutse esitamine
  • ostmisel olemasoleva konkurentsi kasutamine, konkurentsi edendamine, sh. vajadusel hinnapakkumiste küsimine väljastpoolt Eestit
  • hinnapakkumiste küsimise ja saamise dokumentatsiooni säilitamine ajaliselt loogilises järjestuses ehk hankimine läbipaistvalt ja tagantjärgi kontrollitavalt
  • tehingute tegemine on keelatud tulumaksuseaduse §8 tähenduses seotud isikute vahel
  • 100 000 eurot ja enam maksvate ostude puhul tuleb ostumenetlus viia läbi riigihangete registris (RHR)Vaata riigihangete registri kasutusjuhendit (vaata “Juhend toetuse saajale, kes ei ole hankija RHS tähenduses”)

Toetuse saajal on kohustus eristada projektiga seotud kulud teistest kuludest. Projekti kulude eristamist on sõltuvalt ettevõttes kasutusel olevast raamatupidamistarkvarast võimalik korraldada läbi projektile eraldi kulukonto avamise või projekti kulude eristamise, konto koodidele vastavate tunnuste lisamisega (objekt, projekt vms).

Esita projektiga seonduv aruandlus ja väljamaksetaotlused struktuurifondide e-​toetuse keskkonna kaudu:

esita aruanne

Vahe- ja lõpparuande näidisvorm

Jooksvate küsimuste tekkimisel, oleme sulle alati toeks!

Abiks taotlejale

Klienditeenindus

klienditeenindus@​eis.​ee

+372 627 9700

 

Avasta, milliseid projekte ja mis mahus oleme aastate jooksul toetanud.

Uuri lähemalt
Eesti majatehaste uus kasv ja miljardiline käive saab tuule tiibadesse Euroopast

Eesti puitmajasektori ettevõtted on tuleviku osas optimistlikud, olgugi, et 2024. aasta oli vähese välisnõudluse tõttu majanduslikult keerukas ja sama tõotab tulla ka 2025. aasta. Optimismi tekitab Puitmajaliidu tegevjuhi Annika Kadaja sõnul Euroopa kliimaeesmärkidest tingitud kasvav nõudlus puidust ehitamise järele, mis on uus kasvuvõimalus Eesti ettevõtetele, aidates täita ka sektori miljardi euro suurust ekspordikäibe ambitsiooni. „Sektori optimistlikku väljavaadet toetab Euroopa seatud kliimaeesmärkidest välja kasvav tugevam nõudlus puidust ehitamisele ja energiatõhusatele ning kestlikele lahendustele ehk just sellistele lahendustele, mida Eesti majatehased pakuvad,“ jagas Annika Kadaja. Sihtriikides on juba välja töötatud või koostamisel ehitussektorit suunavad strateegiad: näiteks süsinikujalajälje arvutamine ja arvestamine ehituses, kohaliku

Ettevõtjad ei pea uuel aastal kauba saabumise andmeid enam esitama

Alates 2025. aasta algusest ei pea ettevõtjad kauba saabumisel Euroopa Liidust (EL-ist) statistikaametile enam andmeid esitama. Sellega väheneb EL-i liikmesriikidega kaubavahetust pidavate paljude ettevõtjate halduskoormus keskmiselt kolmandiku võrra.  Eesti läheb uuel aastal impordistatistika koostamisel üle EL-i liikmesriikide detailandmete kasutamisele (SIMSTAT). See tähendab, et kauba saabumise kohta saadakse andmed teiste liikmesriikide lähetusandmetest. EL-i liikmesriikide kohta statistika tegemiseks kogutakse edaspidi Intrastati küsimustikuga andmeid ainult kauba lähetamise kohta.  Väliskaubandusstatistika tiimijuht Evelin Puura tuletab meelde, et 2025. aasta jaanuaris tuleb veel viimast korda Intrastati „Kauba saabumise“ küsimustikus esitada andmed 2024. aasta detsembris EL-i riikidest Eestisse saabunud kaupade kohta. „2025. aasta veebruaris jaanuari kohta enam

Ettevõtluse auhind 2024: Eesti parimad eksportöörid laienevad isuga

Ettevõtluskonkursi „Ettevõtluse auhind“ aasta eksportööri kategooria kolm nominenti on täiesti eriilmelised: üks on juba tuntud suur tegija, teine kiiresti tõusev täht, aga on ka ettevõte, mille tõeline tõus võib alata lähikuudel. Eestis on kõigi turuosa väikeste killast. Kaitsetööstus DefSecintel Solutions on nomineeritud ka aasta innovaatori kategoorias ja sai alguse, kui selle tegevjuht Jaanus Tamm lahkus ettevõttest, mis kaitse- ja julgeolekuvaldkonna asemel teise suuna valis. Toona ei olnud valdkond nii kuum, Euroopas ei olnud sõda. Küll oli arenenud tehnoloogia ja tehisaruga andis juba palju ära teha. Tamm leidis, et kaitse- ja julgeolekuvaldkonnas saab selle valguses palju ära teha. „Tundsin mitmeid piirivalvejuhte

Tööstuse ja energeetika suurnimed naudivad megatrendide edulainet

Kolm aasta konkurentsivõimelisima tööstus- ja energeetikaettevõtte nominenti tegutsevad suurte muutustega sektorites ning on selle keskel eduks väga hästi varustatud. Maailma suurima kaablitootja Eesti haru Prysmian Group Baltics ekspordib 90 protsenti oma toodangust, peamiselt Põhja-Euroopasse. Nende kliendid on elektri jaotus- ja põhivõrgud, telekommunikatsiooni ettevõtted ning ehitusturul osalejad. Tootmine asub Keilas, müügikontorid on lisaks Eestile veel Lätis ja Leedus. „Meil on ajaloos olnud vaid üks kahjumlik aasta, see oli 2008. aastal, kriisi haripunktis,“ ütleb tegevjuht Tarvo Leppik. Prysmiani peakontor asub Milanos ja sealsel börsil on ettevõte ka noteeritud. Kokku on grupis 50 riigis 108 tehast ja ligi 30 000 töötajat. „Meie Brayton

Tööstussümbioosi võimalused: kuidas ettevõtted saavad koostöös luua jätkusuutlikuma tuleviku 

Tööstussümbioosi seminar tõi kokku Eesti ettevõtted, et avastada, kuidas omavaheline koostöö ja ressursivahetus aitab luua tõhusamaid ja keskkonnasõbralikumaid tootmisprotsesse. Osalejad said uusi teadmisi, loodi väärtuslikke kontakte ning algatati reaalseid projekte, mis aitavad kaasa ringmajanduse laiemale juurutamisele. See seminar oli võimalus, millest haarasid kinni mitmed ettevõtted.  Türi Kultuurikeskuses toimunud seminar keskendus tööstussümbioosi kontseptsiooni tutvustamisele ning ettevõtete vaheliste sümbioosivõrgustike loomisele. Kuigi praktika pole veel Eestis laialt levinud, pakub see ettevõtetele võimalust jagada tootmisjääke ja ressursse, vähendades sellega nii keskkonnamõju kui ka kulusid. Seminar oli kohalolijatele ideaalne võimalus mõelda läbi, kuidas oma tootmises tekkivaid ülejääke teisele ettevõttele edasi anda ning samas ka ise

Tagasi üles