Vaata peasisu
Kaasrahastanud Euroopa Liit kaksilogo, (EST)

Ida-Viru väike- ja keskmise suurusega ettevõtjate investeeringute toetus

Toetame Ida-​Viru majanduse mitmekesistamist

Toetuse abil panustame uusi töökohti loovate või olemasolevaid sälitavate Ida-Virumaa väike- ja keskmise suurusega ettevõtjate konkurentsivõime kasvu ja  lisandväärtuse kasvu. Julgustame ettevõtteid oma äritegevust mitmekesistama.
Toetuse abil on võimalik investeerida tootearendusse, samuti ettevõtte toote või teenusega seotud protsesside arendustesse.

Seoses meetme eelarve täitumisega on taotluste vastuvõtmine peatatud.
Taotlusi on esitatud meetme eelarvest rohkem. Esitatud taotlusi hindame nende esitamise ajalises järjestuses kuni eelarve vahendite lõppemiseni.
Seisuga 30.08.2024 on rahastatud taotlusi 6,14 miljoni euro eest ning menetluses on taotlusi üle 9,7 miljoni euro ulatuses.

 

Nimi
Ida-Viru väike- ja keskmise suurusega ettevõtjate investeeringute toetus
Suurim toetus
500 000
Omafinantseering
vähemalt 20%
Kogu toetussumma
15 000 000
Staatus
Suletud

Kelle jaoks on toetus mõeldud?

Toetust võib taotleda Eesti äriregistrisse kantud äriühing.
Toetust ei saa taotleda äriühing, kelle tegevusala või projekt, millele toetust taotletakse, kuulub järgmiste tegevusalade hulka:

  • põllumajandus, metsamajandus ja kalapüük
  • hulgi- ja jaekaubandus, välja arvatud mootorsõidukite ja mootorrataste hooldus ja remont
  • programmeerimine, konsultatsioonid jms tegevused
  • finants- ja kindlustustegevus
  • juriidilised toimingud ja arvepidamine
  • peakontorite tegevus ja juhtimisalane nõustamine
  • reklaamindus ja turu-uuringud
  • rentimine ja kasutusrent
  • ajutise tööjõu rent
  • hasartmängude ja kihlvedude korraldamine

Toetuse taotleja peab olema väike- või keskmise suurusega ettevõte (VKE). Vaata VKE definitsiooni

 

Mille jaoks toetust saab?

Toetame uue ettevõtte või üksuse rajamist, uue toote tootmist või teenuse osutamist, tootmisvõimsuse suurendamist või olemasoleva ettevõtja kogu tootmisprotsessi täielikku ümberkorraldamist:

  • masinate ja seadmete ning nende kasutamiseks vajamineva immateriaalse vara ost
  • maa soetamine ning hoonete ja rajatiste ehitamine
  • võrguühendusega liitumine või olemasoleva võrguühenduse muutmine
  • tootearendus ja selle tulemusel valminud intellektuaalomandi esmakaitse taotlemine
  • ettevõtja toote või teenusega seotud protsesside arendus
  • põhimõtte „ei kahjusta oluliselt” ja kliimakindluse hinnangu koostamine
  • projekti ettevalmistamine
  • projekteerimine

Mis minu ettevõttes muutub?

Suureneb ettevõtte konkurentsivõime

Kasvab toote või teenuse lisandväärtus

uued või säilitatud töökohad Ida-Virumaal

Eelnõustamine

Enne taotluse esitamist tuleb läbida kohustuslik eelnõustamine.
Eelnõustamine on lõpetatud, kuna nõustamisele on esitatud taotlusvooru eelarvest oluliselt rohkem projektiplaane.

Taotluse menetlemise etapid

 

Taotluse ettevalmistamine

Taotlus täidetakse ja esitatakse struktuurifondide e-​toetuse keskkonnas

NB! Taotlemisele eelneb kohustuslik eelnõustamine. Taotlusele tuleb lisada eelnõustamise tulemusena positiivse hinnangu saanud projektiplaan.

Valmista taotluse lisadokumendid eelnevalt ette:

Taotlusvormi näidis (täidetakse ja esitatakse e-toetuse keskkonnas)

Projektiplaani juhend

Majandusnäitajate prognoosi vorm

Tegevuskava ja eelarve vorm

Juhend “Ei kahjusta oluliselt” põhimõtte kohta

“Ei kahjusta oluliselt” hindamise vorm

Hindamise võib läbi viia keskkonnavaldkonnas teadmisi omav isik, kelleks võib olla spetsialist või ekspert, kellel on keskkonnavaldkonnaga seotud haridus või varasem kogemus.  „Ei kahjusta oluliselt“ põhimõttele vastavust võib hinnata taotleja, kes omab vastavat pädevust või väline keskkonnaekspert.

Korduma kippuvad küsimused (KKK) „ei kahjusta oluliselt/DNSH“ teemal „ei kahjusta oluliselt“ põhimõttega arvestamiseks toetuste taotlemisel ja andmisel. Koostaja: Kristel Lopsik (RTK)

Kontserni liikmete skeem EISi vormil (juhul kui taotleja kuulub kontserni ja kontserni andmed ei ole äriregistris kuvatud)

Volikirja näidis (juhul kui taotluse allkirjastaja ei ole taotleja esindusõiguslik isik)

Taotlusele tuleb lisada veel:

  • Taotleja äriplaan
  • Projekti eelarve aluseks olevad kalkulatsioonid
  • Dokumendid, mis kinnitavad taotleja kinnistu, millele tarnitavate seadmete ostuks toetust taotletakse, omandi- või kasutusõigust, või asjaolu, et taotleja on sõlminud vähemalt kirjaliku eelkokkuleppe kinnistu omanikuga kinnistu omandamiseks või rentimiseks projekti abikõlblikkuse perioodil ja vähemalt kolme aasta jooksul projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest arvates
  • Jooksva aasta bilanss ja kasumiaruanne viimase lõppenud kvartali seisuga
  • Taotlemisele eelnenud majandusaasta aruanne, kui selle esitamise tähtaeg on saabunud, aga see ei ole kättesaadav äriregistris
  • Taotleja kontserni kuuluvuse korral emaettevõtja või kontserni viimase kinnitatud majandusaasta aruande koopi, kui aruanne ei ole äriregistrist kättesaadav
  • Kontserni konsolideeritud majandusnäitajad (töötajate arv, bilanss ja kasumiaruanne) tuleb esitada, kui ettevõte kuulub kontserni ja kontserni kuulumine ei ole tuvastatav äriregistri andmete põhjal

Taotluse esitamine

Seoses meetme eelarve täitumisega on taotluste vastuvõtmine peatatud.

Taotlus täidetakse ja esitatakse struktuurifondide e-​toetuse keskkonnas:

esita taotlus

Taotluse hindamine

Kõiki taotlusi hinnatakse vastavalt valikumetoodikale

Valikumetoodika

Projekti elluviimine

Vii tegevused lähtuvalt projektiplaanis kirjeldatust edukalt ellu ja saavuta seatud eesmärgid!

Olles saanud toetust Õiglase Ülemineku Fondist, on sul kohustus avalikkust toetuse kasutamisest teavitada.

Teenuse/kauba hankimise korraldamisel on mittehankekohustuslaste puhul oluline:

  • toetusraha säästlik kasutamine
  • kõikide pakkujate, sh potentsiaalsete, võrdne kohtlemine ehk pakkujatele ühesuguse lähteülesande/pakkumiskutse esitamine
  • ostmisel olemasoleva konkurentsi kasutamine, konkurentsi edendamine, sh. vajadusel hinnapakkumiste küsimine väljastpoolt Eestit
  • hinnapakkumiste küsimise ja saamise dokumentatsiooni säilitamine ajaliselt loogilises järjestuses ehk hankimine läbipaistvalt ja tagantjärgi kontrollitavalt
  • tehingute tegemine on keelatud tulumaksuseaduse §8 tähenduses seotud isikute vahel
  • 100 000 eurot ja enam maksvate ostude puhul tuleb ostumenetlus viia läbi riigihangete registris (RHR)Vaata riigihangete registri kasutusjuhendit (vaata “Juhend toetuse saajale, kes ei ole hankija RHS tähenduses”)

Toetuse saajal on kohustus eristada projektiga seotud kulud teistest kuludest. Projekti kulude eristamist on sõltuvalt ettevõttes kasutusel olevast raamatupidamistarkvarast võimalik korraldada läbi projektile eraldi kulukonto avamise või projekti kulude eristamise, konto koodidele vastavate tunnuste lisamisega (objekt, projekt vms).

Aruandlus

Esita projektiga seonduv aruandlus ja väljamaksetaotlused struktuurifondide e-​toetuse keskkonna kaudu:

esita aruanne

Vahe- ja lõpparuande näidisvorm

Jooksvate küsimuste tekkimisel, oleme sulle alati toeks!

Projekti etapid

Enne taotluse esitamist tuleb läbida kohustuslik eelnõustamine.
Eelnõustamine on lõpetatud, kuna nõustamisele on esitatud taotlusvooru eelarvest oluliselt rohkem projektiplaane.

Taotluse menetlemise etapid

 

Taotlus täidetakse ja esitatakse struktuurifondide e-​toetuse keskkonnas

NB! Taotlemisele eelneb kohustuslik eelnõustamine. Taotlusele tuleb lisada eelnõustamise tulemusena positiivse hinnangu saanud projektiplaan.

Valmista taotluse lisadokumendid eelnevalt ette:

Taotlusvormi näidis (täidetakse ja esitatakse e-toetuse keskkonnas)

Projektiplaani juhend

Majandusnäitajate prognoosi vorm

Tegevuskava ja eelarve vorm

Juhend “Ei kahjusta oluliselt” põhimõtte kohta

“Ei kahjusta oluliselt” hindamise vorm

Hindamise võib läbi viia keskkonnavaldkonnas teadmisi omav isik, kelleks võib olla spetsialist või ekspert, kellel on keskkonnavaldkonnaga seotud haridus või varasem kogemus.  „Ei kahjusta oluliselt“ põhimõttele vastavust võib hinnata taotleja, kes omab vastavat pädevust või väline keskkonnaekspert.

Korduma kippuvad küsimused (KKK) „ei kahjusta oluliselt/DNSH“ teemal „ei kahjusta oluliselt“ põhimõttega arvestamiseks toetuste taotlemisel ja andmisel. Koostaja: Kristel Lopsik (RTK)

Kontserni liikmete skeem EISi vormil (juhul kui taotleja kuulub kontserni ja kontserni andmed ei ole äriregistris kuvatud)

Volikirja näidis (juhul kui taotluse allkirjastaja ei ole taotleja esindusõiguslik isik)

Taotlusele tuleb lisada veel:

  • Taotleja äriplaan
  • Projekti eelarve aluseks olevad kalkulatsioonid
  • Dokumendid, mis kinnitavad taotleja kinnistu, millele tarnitavate seadmete ostuks toetust taotletakse, omandi- või kasutusõigust, või asjaolu, et taotleja on sõlminud vähemalt kirjaliku eelkokkuleppe kinnistu omanikuga kinnistu omandamiseks või rentimiseks projekti abikõlblikkuse perioodil ja vähemalt kolme aasta jooksul projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest arvates
  • Jooksva aasta bilanss ja kasumiaruanne viimase lõppenud kvartali seisuga
  • Taotlemisele eelnenud majandusaasta aruanne, kui selle esitamise tähtaeg on saabunud, aga see ei ole kättesaadav äriregistris
  • Taotleja kontserni kuuluvuse korral emaettevõtja või kontserni viimase kinnitatud majandusaasta aruande koopi, kui aruanne ei ole äriregistrist kättesaadav
  • Kontserni konsolideeritud majandusnäitajad (töötajate arv, bilanss ja kasumiaruanne) tuleb esitada, kui ettevõte kuulub kontserni ja kontserni kuulumine ei ole tuvastatav äriregistri andmete põhjal

Seoses meetme eelarve täitumisega on taotluste vastuvõtmine peatatud.

Taotlus täidetakse ja esitatakse struktuurifondide e-​toetuse keskkonnas:

esita taotlus

Kõiki taotlusi hinnatakse vastavalt valikumetoodikale

Valikumetoodika

Vii tegevused lähtuvalt projektiplaanis kirjeldatust edukalt ellu ja saavuta seatud eesmärgid!

Olles saanud toetust Õiglase Ülemineku Fondist, on sul kohustus avalikkust toetuse kasutamisest teavitada.

Teenuse/kauba hankimise korraldamisel on mittehankekohustuslaste puhul oluline:

  • toetusraha säästlik kasutamine
  • kõikide pakkujate, sh potentsiaalsete, võrdne kohtlemine ehk pakkujatele ühesuguse lähteülesande/pakkumiskutse esitamine
  • ostmisel olemasoleva konkurentsi kasutamine, konkurentsi edendamine, sh. vajadusel hinnapakkumiste küsimine väljastpoolt Eestit
  • hinnapakkumiste küsimise ja saamise dokumentatsiooni säilitamine ajaliselt loogilises järjestuses ehk hankimine läbipaistvalt ja tagantjärgi kontrollitavalt
  • tehingute tegemine on keelatud tulumaksuseaduse §8 tähenduses seotud isikute vahel
  • 100 000 eurot ja enam maksvate ostude puhul tuleb ostumenetlus viia läbi riigihangete registris (RHR)Vaata riigihangete registri kasutusjuhendit (vaata “Juhend toetuse saajale, kes ei ole hankija RHS tähenduses”)

Toetuse saajal on kohustus eristada projektiga seotud kulud teistest kuludest. Projekti kulude eristamist on sõltuvalt ettevõttes kasutusel olevast raamatupidamistarkvarast võimalik korraldada läbi projektile eraldi kulukonto avamise või projekti kulude eristamise, konto koodidele vastavate tunnuste lisamisega (objekt, projekt vms).

Esita projektiga seonduv aruandlus ja väljamaksetaotlused struktuurifondide e-​toetuse keskkonna kaudu:

esita aruanne

Vahe- ja lõpparuande näidisvorm

Jooksvate küsimuste tekkimisel, oleme sulle alati toeks!

Abiks taotlejale

Klienditeenindus

klienditeenindus@​eis.​ee

+372 627 9700

 

Avasta, milliseid projekte ja mis mahus oleme aastate jooksul toetanud.

Uuri lähemalt
INTERVJUU | Eesti ettevõtjaid aitab nüüd Laheriikide turule sisenemisel kohapealne uus ekspordinõunik Fatoumata Tall. Kes ta on ja kuidas ta Eesti ettevõtteid Laheriikides aitab?

Eesti ettevõtjaid aitab nüüd Laheriikide turgudele sisenemisel Dubais baseeruv uus ekspordinõunik Fatoumata Tall – kogenud rahvusvahelise kaubanduse ekspert, kes toetab Eesti ettevõtjaid nii sobivate äripartnerite leidmisel kui ka kasuliku turuinfo kogumisel. Uurisime temalt, kes ta on, milline on tema varasem kogemus selles valdkonnas ja kuidas ta Eesti ettevõtteid kohapeal aitab. Fatoumata, sul on laialdane töökogemus Lähis-Idas rahvusvahelise kaubanduse ja investeeringute valdkonnas. Millega täpselt su varasemad ametikohad hõlmasid?Om varasemas ametis aitasin rahvusvahelistel ettevõtetel siseneda Lähis-Ida turgudele, töötades erinevates valdkondades, keskendudes eelkõige kuuele Laheriigile – Araabia Ühendemiraadid, Saudi Araabia, Omaan, Kuveit, Katar ja Bahrein. Olen teinud koostööd Ühendkuningriigi Ettevõtluse ja Kaubanduse Ministeeriumiga,

Eesti ettevõte Matek tõusis Saksamaal kortermajade tehaselise renoveerimise liidriks

Kui viimasel ajal on meedias kõneainet pakkunud Eesti kinnisvaraarendajate aktiivsus Riia kinnisvaraturul, siis vähem on räägitud sellest, kuidas üks Eesti ettevõte tegutseb edukalt hoopis Saksamaal – ja seda mitte kinnisvaraarendajana, vaid hoonete renoveerijana. Puitmajade ja – konstruktsioonide projekteerimise, tootmise ning ehitamisega tegelev Matek on tänaseks saanud Saksamaal kortermajade tehaselise renoveerimise valdkonnas turuliidriks, olles näiteks viimaste aastate jooksul renoveerinud 15 hoonet alltöövõtjana. Hiljuti sõlmis ettevõte 25 miljoni eurose lepingu ühe kogukonnakeskuse-lasteaia-hooldekodu ehitamiseks Weiherhammeri maakonnas ja seda juba peatöövõtjana. Ettevõtte müügidirektor Kaarel Väer avab lähemalt, kuidas see edu on saavutatud ja mida tulevik ettevõttele toob. Murranguline aasta Saksamaal „Matekile oli 2024. aasta

Layerwoodi tehas
Ida-Virumaale kerkib õiglase ülemineku fondi kaasabil Eesti kaasaegseim puidutöötlemistehas

Kohtla-Järvele investeeritakse sel ja tuleval aastal 29 miljonit eurot, et rajada täielikult digitaliseeritud ja automatiseeritud liimpuittoodete tehas. Osaühing Layerwood Production investeerib 16 miljonit eurot ning Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) toetab piirkonna ettevõtlust mitmekesistavat projekti õiglase ülemineku fondi vahenditest 13 miljoni euroga. Tehas hakkab tööle kõige kaasaegsema tehnoloogiaga ning loob Ida-Virumaale kõrge tootlikkusega töökohti. “Uus tehas kujundab Ida-Viru tööstuse tulevikku ja pakub piirkonna inimestele tarka tööd, mis tähendab paremat töötasu, kaasaegseid töötingimusi ja professionaalseid arenguvõimalusi. Samuti hakkab uus tehas suurendama Eesti eksporditulusid, enamik toodangust on kavandatud eksportimiseks eeskätt Euroopa turule, kus nõudlus kvaliteetselt ja kestlikult toodetud liimpuittoodete järele on kasvutrendis,”

Kaitsetööstuse huviorbiidis: 5.0 Robotics toodetud CNC-masinad murravad rindele

Mis ühendab Suurbritannia tuntud Vormel 1 tiimi, Austraalias meditsiinilisi prototüüpe valmistavat arsti, Rootsis jalgratastele eritellimusel raame disainivat väiketootjat ning pisikest puidutöökoda Eestis? Õige vastus on, et kõik nad kasutavad Eestis 5.0 Robotics poolt toodetud nutikaid, kompaktseid ja energiatõhusaid CNC-masinaid, mida kasutatakse erinevate materjalide lõikamiseks, freesimiseks, puurimiseks ja muude täppistöötluste tegemiseks. Nüüd tunneb ettevõtte innovaatiliste AI juhitud tööpinkide vastu huvi ka kaitsetööstus. Kui mõelda ettevõtte peale, mis toodab tööpinke, millega nende kliendid saavad omakorda midagi toota, võiks ju eeldada, et tegemist on suure tehasega. Ometi nii see pole – 5.0 Robotics praegune tehas asub Lasnamäel Tähesaju City-is, kuhu kuulub palju kaubandushooneid

Ekspordilaen – ettevõtte võimalus kasvuks ja uutele turgudele sisenemiseks

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) pakub ühe teenusena eksportivatele ettevõtetele mõeldud ekspordilaenu, mis suurendab konkurentsivõimet ja võib olla abiks tehingute võitmisel. Ekspordilaenu sihtgrupiks on Eestis loodud kapitalimahuka kestvuskauba või teenuse eksportija, kes müüb lõppkliendile. Seega ei sobi ekspordilaen ettevõtetele, kes müüvad välismaale edasimüüjate või vahendajate kaudu. Ekspordilaen võimaldab müüa kaupa või teenust pika maksetähtajaga, saades kuni 95% müügitehingu rahast kätte kohe kauba või teenuse üleandmisel. Minimaalne maksetähtaja pikkus algab 2 aastast ja võib pikeneda kuni 10 aastani. Laenusumma ulatub maksimaalselt 15 miljoni euroni ostja kohta. Kui ekspordi müügitehingute puhul võimaldab ekspordilaen pakkuda ostjale lisaks kauba või teenuse müügile ostu finantseerimise

Tagasi üles