Kõik postitused
Mitmekeelsus organisatsioonis: väljakutsetest väärtusteni
Eesti tööjõuturu rahvusvahelistumine ei ole enam trend — see on igapäev. Personalivaldkonna küsimus ei ole enam “Kas me oleme mitmekeelsed?”, vaid: Kui hästi me suudame mitmekeelset meeskonda kaasata? Kuidas tagada, et kõik töötajad saaksid oma potentsiaali rakendada? Praktilised kogemuslood Eesti ettevõtetest ja ühest ülikoolist näitavad selgelt, et meil on ühised väljakutsed ja üksteiselt õppides on meil võimalus need eriilmeliselt lahendada. Enda kogemust jagasid Karl Storz, Fujitsu, Eesti Energia ja TalTechi personalijuhid 4. novembril toimunud PARE Harjumaa klubi sündmusel. Karl Storz Video Endoscopy Estonia Karl Storz Video Endoscopy Estonia meeskonnas on tööl 13 erineva emakeelega töötajat. Väljakutsed Lahendusfookus + tootmise koolitajad on ametikoht, mitte “kõrvalt juhendamine” + juhendid muutuvad visuaalsemaks + isetekkeline keelekümblus tootmises + kultuuriline teadlikkus on osa töökultuurist Karl Storz Video Endoscopy Estonia on selge näide, et mitmekeelsus vajab süsteemsust – mitte juhust. Fujitsu Estonia Fujitsu on Rahvusvaheline ettevõte, mis on Eestis tegutsenud alates 1991. aastast. ~300 töötajat, töökeeli praegu 6 (varasemalt 9). Olenevalt osakonnast on vajalik vähemalt ühe järgneva keele oskus: eesti, inglise, soome, rootsi, norra, taani, (läti, leedu või saksa) keel. Personalitiim täheldas, et ka individuaalsete tasuliste keelekursuste pakkumine ei tähenda, et inimesed keelt reaalselt kasutama hakkaks. Seetõttu loobuti laiapõhjalisest keeleõppesse investeerimisest. Täna keskendutakse sellele, et: + töö- ja eraelu oleks tasakaalus + kaugtöö toimiks + kaasatus tekiks loomulikult + mitmekeelne töö ei muutuks “kohustuseks” Eesti keelt kasutatakse peamiselt üritustel ja igapäevasuhtluses, tutvustused on sageli inglise keeles. Fujitsu kogemus näitab, et keelelised valikud peavad lähtuma päris vajadusest, mitte heast soovist. Enefit (Eesti Energia) Enefitis töötab 4726 töötajat ning mitmekeelsus mõjutab seal kõiki protsesse: + koostööd -> eesmärk: tugevamad suhted, meeskond + protsesside kulgemise tempot -> töötaja on konkurentsivõimelisem + dokumendihaldust -> suurem kaasatus + siseveebi / info jagamist -> väiksem töötajate voolavus + koolitusi ja keeleõpet -> motivatsioon ka iseseisvalt õppida + ürituste korraldust -> positiivne mõju moraali/kultuuri
Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus
•
05.11.2025
•
5 min