Aasta innovaatori tiitel on ettevõtlusauhindade eksklusiivsemaid kategooriaid
Eelmisel aastal kandideeris käsitööšokolaade tootev Chocolala “Ettevõtluse auhind 2020” konkursil aasta uuendaja kategoorias. Kuigi võit jäi mullu käeulatusest napilt välja, tõi ka nominatsioon ettevõttele palju väärtuslikku tähelepanu.
Chocolala asutaja Kristi Lehtise sõnul on viimane aasta kulgenud põnevalt. “Avasime just uue šokolaadimuuseumi, kuhu ootame külalisi igal ajal vaatama, kuidas me šokolaadi teeme ning proovima kätt interaktiivsetel eksponaatidel – ning seda kõike tasuta. Samuti oleme kohe turule toomas uut kuuma šokolaadi tootesarja. Tänu uuele e-poele ning aktiivsemale digiturundusele on meie e-müük kasvanud poole võrra,” sedastab Lehtis.
Oma rolli müügikasvus mängis ka aasta uuendaja nominatsiooniga kaasnenud tähelepanu. “Meie käive mullu ei langenud, sest jõuluaeg tegi koroonast tingitud vahepealse sulgemise kenasti tasa. Arvestades, et meie ostjad olid Eesti inimesed ja ettevõtted, olen veendunud, et ettevõtluskonkursil pälvitud tähelepanu aitas sellele kaasa,” märgib Lehtis.
Kandideerimise ajal juhtis Chocolala sellele ka ise tähelepanu oma sotsiaalmeediakanalites. “Olime erakordselt õnnelikud, et meid märgati just aasta uuendaja kategoorias, sest panustame innovatsiooni igal aastal 15 protsenti oma käibest ning teeme tootearendust koos Tartu ülikooli teadlastega ja väliskonsultantidega.”
Võidu asemel pälvis Chocolala mullusel konkursil küll poodiumikoha, kuid pettumuse asemel süstis see meeskonda tahet olla veelgi uuendusmeelsemad. “Meie eesmärk on tulevikus see tiitel võita, mitte vaid nominendiks jääda. Seega kandideerime kindlasti uuesti, kuid enne seda tuleme turule uute ja veelgi innovaatilisemate toodetega,” lubab Lehtis.
Tutvudes teiste nominentide ankeetidega, märkas Lehtis, et pea kõik nimetasid kandideerimise ühe peamise põhjusena soovi oma töötajate head tööd esile tuua ning kasvatada nende motivatsiooni. “Nii ka meie.
Kandideerimine mõjub hästi töötajate moraalile, ettevõtte mainele ja ka tootearendusele.
Oleme pidevalt kandideerinud ka rahvusvahelistel konkurssidel ning toonud igal aastal oma šokolaadide eest medaleid koju. Tänu konkurssidel toimuvale mõõduvõtmisele teame nüüd kindlalt, et meie kvaliteet on paljudest välismaa konkurentidest peajagu üle,” on Lehtis varjamatult uhke.
EASi innovatsioonivaldkonna juhi Inge Laasi sõnul on tänavusel konkursil muutunud lisaks uuendaja kategooria nimetusele ka statuut. “Aasta innovaator on eksklusiivne kategooria, kuhu ootame osalema ettevõtteid, kelle jaoks on süstemaatiline innovatsioon keskne väärtus, strateegiline instrument ja edu alus,” rõhutab Laas, kelle sõnul investeerivad sellised ettevõtted sihipäraselt uute teadmiste ja oskuste otsingusse ja arendusse, otsivad uusi arengusuundi ning teevad koostööd teadusasutustega.
“Eriti silmapaistvatel innovaatoritel on lausa oma teadlastest koosnev meeskond – need ettevõtted toovadki turule murrangulisi tooteid, saavutavad olulise ärieelise ning nende arengutrajektoor on tunduvalt järsema tõusunurgaga kui tavalistel ettevõtetel. EASi teenustes on võialused nii teadusasutustega koostööks ja toetus teadlase palkamiseks. Alati ei pea oma teadusmeeskonda tekitama, mõistlik on alustada esimesest sammust ja leida võimalusi innovatsiooni tekkeks,” selgitab Laas. Innovaatorid mõtlevad juba täna tulevikule ning otsivad ja ka leiavad innovaatilisi ärivõimalusi, trotsides ebaõnnestumisi neist õppides ja valmistudes uute riskide võtmiseks.
“Need on ettevõtted, kes viivad Eesti elu ja ärikeskkonna järgmisele tasemele”, võtab aasta innovaatoriks kandideerima sobivad ettevõtted kokku Laas.
Kandideerimine “Ettevõtluse auhinnale 2021” on avatud kuni 5. juulini. Loe lähemalt ->