Vaata peasisu

Ajujahi võitjaid eriolukord ei morjenda

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus
28. aprill 2020
4 min

Kuidas on koroonakriis mõjutanud äsja Ajujahi võitnud ettevõtteid? Mida kasulikku andis Eesti suurimal äriideede konkursil osalemine võitjatele?

Tänavuse Ajujahi esikoha napsas endale trükikodade ressursikasutust optimeeriv Pagerr , mis pakub ettevõtetele ja eraisikutele vahendusteenust, mis aitab trükiseid tellida keskkonnasäästlikumalt. Ettevõtte asutaja Rudolf-Gustav Hanni märgib, et Ajujaht andis tohutul hulgal teadmisi, kuidas ettevõtet arendada ning veelgi suuremalt mõelda. “Ajujahi konkursile kandideerisime viiekesi, tänaseks on meie tiim kasvanud poole suuremaks ning meie lahendusest on huvitatud juba üle 20 trükikoja,” selgitab Rudolf-Gustav.

Ajujahi käigus arendas Pagerr välja oma tehnoloogia prototüübi ning ärimudeli, tänu saatega kaasnenud tähelepanule on leitud ka esimesed suuremad kliendid. “Näeme suurima sihtturuna Saksamaad, sealset turupotentsiaali hindame 340 miljoni euro suuruseks, ühtlasi saaksime säästa kuni 4 miljonit puud. Nii ootamegi selle protsessi kiirendamiseks eriolukorra peatset lõppemist.”

Kuigi trükisektori käibed on langenud kuni 80 protsenti, näeb Pagerr seda võimalusena uute kokkulepete sõlmimiseks ning trükikulu vähendamiseks, sest kliendid otsivad odavamaid võimalusi ning hindavad keskkonnasäästlikkust üha kõrgemalt. “Julgustan kõiki huvilisi Ajujahi konkursil kandideerima, sest uute ja teistmoodi ideede elluviimise alustamiseks on see kõige õigem koht,” on Rudolf-Gustav kindel.

Konkursil ingelinvestorite investeeringu ning üldarvestuses teise koha pälvinud aligner.io tegevjuht Sandra Roosna tsiteerib alustuseks mentorina appi tulnud Lingvisti asutajat Ott Jalakat – “Ajujaht on kõige tähtsam!”. Sellise veendumusega on hea võistlustulle astuda ning programmist maksimum võtta.

Aligner.io arendas välja veebirakenduse, kus sisu loojad saavad töötada mitmekeelse sisuga korraga. Unikaalne algoritm sünkroniseerib kõik keeled omavahel, mis võtab maha keelte haldamise keerukuse. Kuudepikkusest kooskõlastusringist saab nutika rakenduse abil vaid minuteid võttev efektiivne protsess. “Osalesime kõigil koolitustel, sealhulgas ka personaalsetel konsultatsioonidel koolitajatega. Õnneks oli meie toode juba sellises arengustaadiumis, et saime õpitut kohe rakendada,” märgib Sandra.

Kõige praktilisemaks osutus iirlase Howard Kinkstoni seminar, kes jagas väga konkreetseid soovitusi turunduskanalite ja tulemuste analüüsimiseks mõeldud tööriistade osas. “Saime koolitajate abiga selgemalt sõnastada oma sihtrühmad ning viia nendeni läbimõeldud sõnumid Aligneri eeliste kohta. Peame oma ressursse väga targalt kasutama, sest hetkel on meie tiimis vaid 6 inimest. Olime varem saanud kätt harjutada ka teistel ettevõtluskonkurssidel, kuid Ajujahi tase ning korralduslik pool oli selgelt parim.”

Praegune eriolukord on Alignerile pigem hoogu juurde andnud, kasutajate aktiivsuse kasv on kerkinud nii märtsis kui ka aprillis, sest kvaliteetset tõlget pakkuv platvorm aitab ettevõtetel kulusid kokku hoida. “Keelebarjääri ületamine on kulukas ja aeganõudev investeering, teame seda omast käest, sest kõik Aligneri kaasasutajad on selle probleemiga varasematel ametikohtadel kokku puutunud,” selgitab Sandra rakenduse loomise tagamaid.

Esmase eesmärgina loetleb Sandra võimalikult paljude kasutajateni jõudmist, et seeläbi paremini mõista võimalikke valdkondi, kus tõlkeplatvorm aitaks luua kõige suuremat väärtust. Hetkel on Aligneri üheks suureks eeliseks teiste ees tasuta kasutusvõimalus, kuid ingelinvestorite poolt auhinnafondile lisatud 89 tuhat eurot sunnib väga täpselt läbi mõtlema ka toote hinnastamist. Aligneril on tänaseks kasutajaid 20 riigis ja peale Ajujahti on neid lisandumas rohkemgi.

Ajujahi konkursi finaali jõudis ka Sharewell, mis aitab ettevõtetel leida uutele toodetele ja arendustele testkasutajaid. Sharewelli veduri Sten Kreisbergi hinnangul tegi konkursil osalemise lihtsamaks toetav ja professionaalne korraldusmeeskond. “Kohtunike ja kaamerate ees esinemine lisas toredat stressifaktorit, mis mõnedele osalejatele osutuski komistuskiviks,” muigab Sten.

Sharewelli teenus arenes protsessi käigus väga kiiresti, fookust aitas hoida ja olulisele keskenduda kohtunike pidev tagasiside. “Saime väga palju tuge meie mentorilt Ivo Remmelgalt ning õnneks jätkame temaga koostööd konkursiväliselt, sest tema kogemustest on meil palju õppida.” Eelkõige andis Ajujaht Sharewelli tiimile kindluse, et lahendatakse õiget probleemi ning liigutakse õiges suunas. “Täna on meil paigas visioon ja teame täpselt, millist väärtust suudame oma klientidele pakkuda. Meie tööriist aitab kliendil kiiresti mõista, mis tema lahenduse juures toimib ja mis mitte, salvestades testkasutaja reaktsioonid ja ülesande lahenduskäigu,” selgitab Sten.

Ajujahi finaali järel on Sharewell saanud märkimisväärse tähelepanu osaliseks, seda nii Eestis kui ka välisturgudel, muuhulgas on juba alustatud koostööd ettevõtetega Soomes ja Liechtensteinis. Kuigi esialgu oli kavas liikuda Lääne-Euroopa ja USA poole järgmisel aastal, on eriolukord kaasa aidanud selle tegevuse kiirendamisele. “Ettevõtted vajavad testkasutajaid väga ning kaugtöö tingimustes on distantsilt testimise lahendamine varasemast veelgi olulisem,” on Sten veendunud ärimudeli toimimises ka kriisiajal.

Jaga postitust

Tagasi üles