EASi Jaapani ekspordinõunik: oluline on lugu teie toodete ja teenuste ümber
EASi Jaapani ekspordinõunik Makoto Suhara on rahvusvahelise ärikonsultatsiooniga tegelenud üle 20 aasta. Ta on nõustanud mitmeid Jaapani börsil noteeritud ettevõtteid ning omab kogemusi peaaegu kõigis tööstusharudes alates auto- ja elektroonikatööstustest kuni toidu ja joogisektori, moe, kosmeetika ning farmaatsiasektorini.
Viimased kaks aastat EASis Eesti ettevõtteid konsulteerinud Makoto on ka Ameerika, Hiina ja Prantsuse ettevõtteid Jaapani turule siseneda aidanud. “Näiteks töötasin ma Hiina lennukompanii Spring Airlines’iga, et nad ülireguleeritud Jaapani turule aidata. Eesti ettevõtetest olen töötanud näiteks Viveo Healthi, Estonia klaverivabriku, Cleveroni ja Helmesega,“ loetles Makoto.
Tema sõnul nõuab Jaapanis siseringi saamine palju kannatlikkust, kuid need, kes on Jaapanlaste poolt omaks võetud jäävad siseringi igaveseks. “Kuna jaapani ühiskond on juba praegu küllastunud headest toodetest ja teenustest, ei osta nad tooteid ja teenuseid hindade ja funktsioonide põhjal – pigem on oluline lugu teie toodete ja teenuste ümber,” rääkis Makoto.
Sama kehtib tema sõnul ka ärikontaktide loomise kohta. “Potentsiaalsele partneri usalduse võitmiseks tuleb ennast tutvustada Jaapani ühiskonnale ainulaadse inimesena, mitte ainult inimesena, kes üritab tooteid ja teenuseid müüa, “selgitas Makoto.
Nii USA kui ka Hiina ülikoolis magistrikraadi omandanud Makoto sõnul on peale COVID-19 kriisi muutunud kuumaks teemaks “targa linna lahendused”. “See on ainult üks näide. Minu töö on aidata teil kohandada oma tooteid ja teenuseid selliseks, et Jaapani ettevõtted ja tarbijad neid mõistaksid ja armastaksid,” kutsus Makoto Eesti ettevõtjaid üles endaga ühendust võtma.
Pikemalt loe Makoto nõuannete kohta Äripäevast ning kui tunned huvi Jaapani turule eksportimise vastu, siis võta Makotoga otse ühendust:
Makoto Suhara
EASi Aasia keskuse Jaapani ekspordinõunik
[email protected]