Eduka ärimissiooni tulemus: Balsnack saadab esimese merekonteineritäie kartulivahvleid India poole teele – kokku 40 000 pakki

Eelmisel aastal osales kümme Eesti ettevõtet India ärimissioonil ja nüüdseks on osa neist juba esimese laadungi oma kaupu teise maailmaotsa teele saatnud. Varsti peaks leidma India poelettidelt näiteks Saku õlut ja Balsnacki kartulivahvleid.
India ärimissiooni, millest võttis osa kümme Eesti toidu- ja joogisektori firmat, korraldasid ühiselt Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS),regionaal- ja põllumajandusministeerium, Eesti suursaatkond New Delhis(välisministeerium) ja Eesti toiduliit.
Sellised äridelegatsioonide visiidid võimalikele eksporditurgudele on Balsnacki ekspordijuhi Marko Utsari sõnul Eesti ettevõtetele väga kasulikud.
“Kui väike firma läheb üksi kaugesse ja äriliselt tundmatusse suurriiki, on palju raskem leida ärikontakte,” märgib Utsar.
„India on rahvaarvult maailma suurim turg, seega võivad seal Eesti ettevõtetele avaneda ka suured võimalused,“ lisab ta.
Balsnack leidis visiidil koostööpartneri, kes ka esimese tellimuse tegi. Juunis läheb esimene merekonteineritäis kartulivahvleid India poole teele – kokku 40 000 pakki.
“Tegemist on edasimüüjaga, kes varustab Indias vähemalt 10 000 müügipunkti. Nad käisid ka Eestis Balsnacki tootmist vaatamas,” selgitab Utsar.
Seepärast läheb Balsnack ka sel aastal taas Indiasse ja kohtub sealsete ettevõtetega. Just selliselt – võimalikke sihtturge külastades ja aktiivselt messidel osaledes leitaksegi ekspordivõimalusi. Balsnack on viimase viie aasta jooksul sihipäraselt laiendanud tegevust rahvusvahelistel turgudel ja jõudnud juba 62 riiki.
“Ekspordimaht on selle aja jooksul kasvanud viiekordseks ning moodustab nüüd poole ettevõtte kogukäibest,” märgib Marko Utsar.
India turu eripärad
India turu eripäradest rääkides – nende esimene huvi on meelitada tootmine sinna kohapeale. Teine teema on kõrged maksud. Tolli- ja ekspordimaksud võivad olenevalt tootekategooriast küündida isegi 50%-ni. Eesti toodetele on maksud ligikaudu 30%, see tingib ka väga tugeva hinnasurve.
Kõige keerulisem nii kaugele ja keerulisele turule sisenemisel – eriti just toidu- ja joogisektoris – on EIS-i ekspordinõuniku Vinod Basliyali sõnul paljude tundmatute teguritega kohanemine. Nendeks on kohalike tarbijate käitumine, regulatsioonid, turustuskanalid, geograafi lised eripärad, hinnastamine ja tihe konkurents.
India on erakordselt mitmekesine – mitte ainult keeleliselt ja kultuuriliselt, vaid ka taristu ja ostujõu poolest. See tähendab, et Eesti ettevõtted ei saa loota tavapärasele ekspordimudelile. Eesti firmade üks suuremaid takistusi on olnud raskused sobiva kohaliku partneri leidmisel, kes aitaks neid keerukusi paremini mõista ja nendega toime tulla.
„EIS-is toetamegi kogu seda protsessi, korraldades ärimissioone ja sihitud ärikohtumisi, samuti oleme kutsunud India ostudelegatsioone Eestisse, et nad saaksid meie toodetega ja ettevõtete võimetega siinkohapeal tutvuda,“ ütleb Basliyal. Eesti ettevõtetele tähendab edu Indias sageli läbimõeldud kohandamist – olgu selleks tootemärgistus, hinnastamine või positsioneerimine turul.
EIS-i Aasia regiooni juht Marek Roostar toob esile, et India tohutu turg ja kiiresti arenev majandus on meelitanud kohale maailma menukamaid toidu- ja joogimarke, samal ajal püüavad tugevad kohalikud ettevõtted samamoodi oma tarbijate lojaalsust hoida – kõik see muudab sealseturu äärmiselt konkurentsitihedaks.
Edu saavutamiseks peab toode India tarbijas huvi tekitama – see algab nutikast turule sisenemise strateegiast ja tugevatest kohalikest partneritest. „Nii suurel turul nagu India on nähtavus võtmetähtsusega,“ märgib Roostar. See ei ole oluline ainult vahetu müügi jaoks, vaid ka kaubamärgi pikaajalise väärtuse loomiseks ning piirkondlike investorite, ühisettevõtete ja tarnijateni tee avamiseks.
Nähtavuse suurendamise hea näide on 2024. aasta detsembris toimunud SIAL India mess, kus Eesti toidu- ja joogimargid tõusid tugevaltesile. Ettevõtted nagu TFTAK, Revala, Yook ja Haage pälvisid innovatsiooniauhindu, aidates tugevdada Eesti kui kvaliteedile ja uuenduslikkusele orienteeritud ning rahvusvahelisele koostööle avatudriigi mainet.
Artikkel on refereeritud Delfist: Armastatud Eesti ettevõtted proovivad õnne suurimal turul. Mida on vaja, et teisel pool maakera läbi lüüa?
Loe ka: Saku Õlletehas alustas eksporti Indiasse
Head ettevõtjad – kui näete oma ettevõtte turuna Indiat, siis pöörduge julgelt meie nõunike poole, et saada personaalset juhendamist ja tuge. Aitame Eesti ettevõtteid igal sammul.
Grace Neha Nathaniel
projektijuht (India)
+372 5819 0569
Grace.Nathaniel@eis.ee
Vinod Basliyal
Ekspordinõunik (India)E-post: vinod.basliyal@eis.ee
Tel: +91 981 08 38 190
Keeled: inglise keel