Vaata peasisu

Eesti auhinnatud käsitöödžinni edu Aasias: Junimperium saatis juba kuu pärast Foodexi messi esimese tellimuse Jaapanisse

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus
25. aprill 2025
5 min

Eesti auhinnatud käsitöödžinnivabrik Junimperium astus kindla sammuga Aasia turule, saates vaid kuu pärast osalemist Tokyo Foodexi messil esimese tellimuse Jaapanisse. Sealsed kohalikud baaripidajad ja maaletoojad hindasid kõrgelt nii Junimperiumi unikaalseid maitseid kui ka rahvusvahelisi tunnustusi. Ettevõtte kogemus näitab, et hästi läbimõeldud messiosalus ja tugev toode võivad kiiresti viia uue ekspordituruni.

Jaapan – uus tärkav turg käsitöödžinnile

Junimperiumi juhatuse liige Priit Põldmäe meenutab, et tänavusele Foodexi messile Jaapanis mindi lootusrikkalt, ent siiski realistlike ootustega: „Oleme varasemalt osalenud suurematel messidel nii Londonis kui Berliinis, aga koos Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusega (EIS) messile minek oli meile esmakordne,“ ütleb Põldmäe.

„Jaapan tundus meile põnev turg, kus käsitöödžinni turg on alles kasvamas, ja seetõttu tundus messile minek hea võimalusena ka Aasia turul oma tooteid testida,“ jätkab ta.

Messile läks Junimperium Põldmäe sõnul kogu tootevalikuga, kuid erilist tähelepanu pöörasid nad Jaapani maitseeelistustele. „Panime rõhku Jaapani populaarsematele maitsetele – kirsi- ja ploomilistele, aga popimad olid hoopis jaapanlaste jaoks uudsemad maitsed nagu rabarber ja pohl,“ naerab Põldmäe.

Kõigi lemmikuteks olid tema sõnul ettevõtte kõige suuremate ja uhkemate auhindadega GIN AWARDSIL maailma parima džinni tiitlid võitnud Junimperiumi Sloe dzinn ja Navy Strength džinn. „Üldiselt võlus maitsjaid meie toodete puhas selge maitse ja äratuntavalt tugev kadaka aroom,“ meenutab Põldmäe.

Tema sõnul käis Junimperiumi stendi juures ühel hetkel ka Tokyo suurima džinnivalikuga (1000 erinevat džinni) baari omanik, kes maitses ettevõtte spetsiaalselt nende enda džinni jaoks loodud toonikut. „Parim, mis ta kunagi proovinud. Ja need on tema enda sõnad,“ meenutab Põldmäe.

Eesti ettevõtete ühisstendi eelised messidel

Tokyos toimunud toidu- ja joogimessil Foodex osales Junimperium Eesti ühisstendi koosseisus ning see osutus igati toetavaks lahenduseks. „Ühisstendil osalemisel on omad plussid – võimalik kulusid kokku hoida ja saada varasematelt osalejatelt väärtuslikku kogemusinfot ja nõuandeid,“ ütles Põldmäe. Ta tõi esile ka praktilise toe, mida naaberosalejad pakkusid tõlke ja korralduslike küsimuste lahendamisel: „Üksi minnes tuleb ikkagi niiöelda jalgratas leiutada.“

Ka Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuselt (EIS) saadud tugi oli nende jaoks esmakordselt märkimisväärne. „Me ei ole varasemalt palju EISi abile lootnud ja oleme proovinud ise hakkama saada, kuid see viimane kogemus oli küll väga positiivne,“ nentis Põldmäe. „Oleme juba saanud abi erinevate huviliste taustakontrolliks ja nüüd ka julgemad taotlema vahendeid ekspordi tarbeks vajaliku tootmise optimeerimiseks ja võimekuse tõstmiseks.“

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse Jaapani turu projektijuht Tsubasa Yoshito sõnul on Jaapan suur turg, kuid sugugi mitte lihtne. „Hinnakonkurents on äge ja müügieduks ei piisa pelgalt sellest, et kaup on imporditud. Kui varem oli Jaapan džinni osas puhtalt importija rollis, siis nüüd ekspordib riik ka oma kaubamärke – mängu on tulnud näiteks suured tegijad nagu Suntory. Eesti ettevõtetel on siin edu saavutamiseks vaja tugevat unikaalset müügiargumenti, maailmatasemel kvaliteeti ja selget turustrateegiat. Junimperiumi eristumiseks polnud oluline ainult nende boks Foodexi messil, vaid ka hilisem tegevus – külastati kohalikke baare ja alkoholitootjaid ning õpiti turgu tundma kohapeal. Selline pühendumus tasub end ära,“ märkis Yoshito.

Esimene tellimus kuu pärast messi

Messist oli vaevu kuu möödunud, kui Jaapanisse läkski juba esimene tellimus. „Koostööhuvilisi on tegelikult koguni mitu ja me ei välista juba ka teise tellimuse saatmist,“ ütles Põldmäe.

„Esimene partii suundub peamiselt tutvustuseks ning läheb ettevõtjale, kes on varemgi Eesti tootjatega koostööd teinud, ning ühele Tokyo džinnibaare ühendavale ettevõttele. Tellija hinnangul mängis valiku tegemisel olulist rolli Junimperiumi rahvusvaheline tunnustus – auhinnatud džinnid olidki fookuses,“ märgib Põldmäe.

Jaapani joogikultuuris on Põldmäe sõnul käsitöödžinnil täiesti oma koht tekkimas. „Uuringu kohaselt joovad jaapanlased kolmandiku saket, kolmandiku shochu’d ja kolmandiku viskit,“ selgitas ta. „Samas on noorem põlvkond välja kasvamas konservatiivsematest kommetest ja ühe joogina on nad avastanud just käsitöö destilleeritud džinni, mis on ju kõige puhtama kooslusega kange naps.“ Tema sõnul toetavad džinni populaarsuse kasvu nii selle puhtus kui ka selle ümber tekkiv tarbimiskultuur.

Soovitus Eesti ettevõtjatele: minge messile sihitult

Lõpetuseks julgustas Põldmäe ka teisi Eesti ettevõtteid rahvusvahelistel messidel osalema: „Julgustan proovima, kuid messile tuleb minna ikka sihitult, tehes kindlaks, kes on teie klient piirkonnas ja mis on teie tugevused piirkonnas läbilöömiseks. Lihtsalt huvi pärast proovima minemisel võib tabada suur pettumus – selle vältimiseks tasub teha eeltööd,“ kinnitab Põldmäe.

Head uudised Jaapani tellimusega ei lõpe – Juninperium sai sel nädalal teada, et nende džinn on saanud värskelt auhindu juurde. „Tegelikult saime just tagasiside Londonist – mainekal Gin Awardsil pälvisid lausa neli meie džinni Eesti parima tiitli omas klassis ning kandideerivad nüüd maailma parima tiitlile,“ märkis Põldmäe. „Need tulemused selguvad juuni alguses Londonis,“ lisas ta.

Hea teada:

  • 2021. aastal tunnistati maailma parimaks Junimperium Sloe Gin, 2023. aastal Junimperium Navy stranth Gin.
  • Junimperiumi tegemistega on võimalik lähemalt tutvuda nende Telliskivi tehases.

Artikli fotol: Junimperiumi juhatuse liige Priit Põldmäe, džinnimester Aare Ormus ja müügijuht Jaagup Rooso.

Jaga postitust

Tagasi üles