Eesti kohvibränd Kohe sisenes Lõuna-Korea turule ja püüdleb Amazoni
Aastaid siinsel turul tegutsenud lahustuva kohvi bränd Kohe piilub naaberriikidesse laienemise kõrvalt ka pisut kaugemale – hiljuti siseneti Lõuna-Korea turule ning eesmärgiks on hakata müüma lahustuvat kohvi ka Amazonis.
Korea turule sisenemine sai alguse huvist uute regioonide vastu, kuhu laieneda ning EIS-i toel osaleti sealsel toidumessil. Otsustavaks saigi usaldusväärse maaletooja leidmine, kes aitas kohandada brändi ja pakendit Korea turu vajadustele. Kuigi esimesed kogemused on veel värsked, on ettevõttel ambitsioon kasvada Korea suurimaks lahustuva kohvi brändiks ja järgmisena suunduda Jaapani turule. Järgneb intervjuu Coffee Crystal OÜ müügi-ja ekspordijuhi Jordan Vähesooga.
Millistel turgudel Coffee Crystal hetkel tegutseb ja miks sisenete nüüd just Korea turule?
Müüme muidugi oma koduturul ja pisut on läinud ka Soome. Kindlasti soovime oma nähtavust naaberriikides suurendada. Lisaks oleme seadnud eesmärgiks luua oma kohalolek Amazonis. Mis puudutab eksporti ja meie toodet ning olemust, siis nagu ikka, hakkad vaatama, kuhu maailmas võiks sinu toode sobida. Vahel juhtub nii, et riik, kus tegutsed, ei olegi selleks kõige parem koht. Me ei ole mingid suured eksperdid, aga hakkasime lihtsalt huvi pärast uurima teisi maailmaregioone. Koread uurides hakkas sealt palju positiivseid signaale tulema. Lõpuks mängis EIS-i roll selleks, et saime ühiselt minna sealsele messile, ja ülejäänu on ajalugu.
Mis sai otsustavaks just sinna turule sisenemisel?
Nagu eespool mainisin, siis kogusime palju positiivseid signaale ja teiseks sai otsustavaks ikkagi see, et leidsime usaldusväärse maaletooja. Meil kulus aastake tutvumisest kuni esimese müügini. Täna, tänu maaletooja sisendile, muutsime ka brändi, pakendit ja isegi kohvikogust selliseks, mis sobiks just Korea turule.
Millised on teie esimesed kogemused Korea turu eripäradega?
Tule selle küsimusega aasta pärast tagasi, meie esimene kaup liikus välja alles juuli keskpaigas.
Milline on teie pikem plaan Korea turule sisenedes? Millised on järgmised sammud/lähiaastate perspektiiv, kuhu soovite välja jõuda?
Ambitsioon on kasvada Koreas suurimaks lahustuva kohvi eribrändiks. Pärast Koread on meil pilgud suunatud Jaapani poole.
Kes on kohalikul turul teie koostööpartnerid, edasimüüjad (suured poed, restoranid)? Keda loodate veel endale partneriks saada?
Meil on Koreas sõlmitud eksklusiivne leping maaletoojaga. Uute klientide leidmine jääb maaletooja vastutusele, aga oleme loomulikult valmis tegema igasuguseid pingutusi, et seal edu saavutada.
Millist turuosa Koreas püüdma lähete?
Vara veel öelda. Meie esmane eesmärk oli turule jõuda ja näha, kuidas inimesed meie toote ja brändi vastu võtavad. Seejärel, koos maaletoojaga, hakata läbimõtlema reaalseid samme, kuidas realiseerida visioon olla suurim lahustuva erikohvi bränd riigis.
Milliste toodetega loodab Coffee Crystal Koreas läbi lüüa? Miks just need?
Meil on hetkel sortimendis Kolumbia ja Brasiilia kohvid. Need on kaks peamist kohvi, mis erinevate maitsenüanssidega, aga sobivad igapäevaseks joomiseks. Oleme oma sortimenti muidugi suurendamas. Järgmise aasta jooksul soovime ka kofeiinivaba kohviga turule tulla.
Millist abi olete saanud Korea turule sisenemisel?
EIS-iga oleme osalenud kahel messil, saanud nende kaudu palju häid kontakte ja kliente ning loomulikult aitab EIS ka ettevõtte imidži toetamisel. Seega on riigi panus olnud oluline.
Artikli fotol: Coffee Crystal OÜ asutaja Johan Rohtla ja müügi-ja ekspordijuht Jordan Vähesoo Lõuna-Koreas Seoul Food 2024 toidumessil.
Hea ettevõtja – Lõuna-Koreasse laienemise huvi korral tasub ühendust võtta kohapealse EISi esindaja Soonhee Baega.
Soohee Bae
ekspordinõunik (Lõuna-Korea)
+8201032513861
soonhee.bae@eas.ee