Eesti-Läti-Vene programm aitas kaasa 50 piiriülese algatuse elluviimisele
27. mai 2015
Täna, 27. mail tähistab Eesti-Läti-Vene programm Tartus Vanemuise kontserdimajas senist edukat piiriülest koostööd. Koos vaadatakse tagasi programmiperioodil 2007-2013 tehtud projektidele, mis on sündinud kolme naaberriigi ühistegevuses.
Selle aja jooksul toetati programmist 50 koostööprojekti kogumahus 58,89 miljonit eurot. Üritusel „Piiriülese koostöö maagia“ („Magic of CBC“) saavad osalejad ülevaate senistest tegevustest, keskendudes enam piiriäärsete piirkondade arendamisele keskkonna– ja looduskaitse ning taastuvenergia allikate edendamise alal. Ühtlasi heidetakse pilk uutele koostöövõimalustele ja -plaanidele, mis Eesti-Vene ja Läti-Vene programmide perioodil 2014-2020 avanevad.
Eesti-Läti-Vene programmi 2007-2013 viidi ellu Euroopa naabrus- ja partnerlusinstrumendi raames ja projekti 58,89 miljoni euro suurusest kogumahust eraldati 15,04 miljonit eurot Eesti partneritele. Eesti Siseministeerium eraldas täiendavalt 9,08 miljonit eurot Eesti ja Venemaa suuremahuliste piiriüleste koostööprojektide elluviimiseks, mis on panustanud veeturismi võimaluste arendamisse läbi rajatud kaasaegsete paadisadamate Tartus, Räpinas, Mustvees ja laevaremondislipi Kallastel. Venemaal rekonstrueeritakse ja ehitatakse reovee puhastusseadmed Pihkva, Oudova ja Petseri linnas ning Pihkva ja Palkino rajoonis. Samuti rekonstrueeritakse Narva-Ivangorodi kindluste ansamblit, mille ehitus lõppeb sügisel. Lisaks suurendati liiklusohutust ning arendati teede taristut Värska- Petseri kloostri teel Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni territooriumidel. Mahukad ehitus- ja arendustööd toimuvad Narva ja Ivangorodi piiripunktides, mille tulemusena paraneb piiripunktide läbilaskevõime ja piiriületus muutub mugavamaks.
Täiendava infoga Eesti-Läti-Vene programmist saab tutvuda www.estlatrus.eu Eestis koordineerib programmi siseministeerium. Tegevuste elluviimist toetab Tartus Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuses asuv programmi ühise tehnilise sekretariaadi harukontor.