Eesti merendussektori õppetund idufirmadelt – mõtle suurelt, julgelt ja piiridest välja!

Eesti merendussektori ettevõtetel, mis paistavad silma tugeva toomise ja moodsate tehastega, tasuks õppust võtta Eesti idufirmadelt, sõnas Estonian Marine and Manufacturing Initiative (EMI) asutaja ja juht Argo Sildvee, ehk mõelda kohe suurelt ja Eesti piiridest välja.
Eestis merendussektoris on Argo Sildvee sõnul täna väga tugevad toomisüksused, moodsad ja võimsad tehased, lisaks ka väga hea ülemaailmne kontaktide võrgustik. „Me oleme 1200 aastat laevu ehitanud. Meil on ajalugu, inimesed, network. Meil on inseneeria, tootmine, paigaldus,“ selgitas ta. „Tegelikult me oleksime võimelised tugevalt ehitama ise otse, täna me kahjuks teeme seda aga väga palju Soomes.“ See tähendab, et ollakse põhjanaabrite juures suuresti alltöövõtjad ehk kõik suured kruiisilaevad valmivad Sildvee sõnul väga tugevalt Eesti panusega, ainult et sellest ei teata.
Alltöövõtjatena soomlastele, prantslastele, sakslastele ei paista lihtsalt Eesti ettevõtete töö kaugemal silma. „Me ei suuda veel täna ennast piisavalt hästi müüa,“ toonitas Sildvee. Oluline on leida julgus tulla n-ö kapist välja ja rääkida sellest, mida ja kuidas tehakse.
Paljusid Eesti IT-lahendusi saab merendusse viia, ka Eesti tootmised on väga moodsad ja võimsad, aga see on väikse ringi teadmine. „Just oli kaks päeva ühe maailma suurima laeva omaniku ostujuht Eestis. Ta ütles ka, et ta pole kuulnud-näinudki, et meil nii ägedad tehased on, et miks me varjame seda. Ütlesin, et me ei varjagi, me lihtsalt oleme toimetanud allhankijatena,“ selgitas Sildvee. „Me peame näitama, mis on meie võimekused, mis on meie tehased, juhid ja digitaliseerimine. Meil on tegelikult väga-väga võimsaid asju olemas,“ lisas ta.
Millised merendussektori ettevõtted hea müügiga täna silma paistavad, kuidas Eesti merendusel läheb, mis on Eesti merenduse tugevused ja nõrkused ning kuidas üldine majanduspoliitika saab aidata merendussektoril kasvad, vaata pikemalt videost:
Artikli foto autor: Rene Lutterus