Eesti turismiettevõtted pärast pikka pausi Berliinis Euroopa suurimal turismimessil ITB
EASi ja KredExi ühendasutus viis Eesti turismiettevõtted ja sihtkohad ühisstendiga Euroopa suurimale turismimessile ITB, mis toimus 7.–9. märtsini Berliinis taas pärast kolmeaastast pausi. Eestile oli Saksamaa enne kriiside algust turismiekspordi tulude mõistes kolmas turg soomlaste ja lätlaste järel.
Eriliseks tegi tänavuse messi see, et kolm aastat toimus mess veebi vahendusel – see tegi uute kontaktide sõlmimise raskeks ja pani paljud lõpuks ka osalemisest loobuma. Nüüd aga oli messil kohapeal uusi kontakte otsimas ligi 100 000 reisiprofessionaali, kes teevad äriotsuseid mitmeks aastaks ette.
Kui enne kriise oli ITB mess suunatud nii lõpptarbijatele kui ka reisiäri professionaalidele, siis tänavu olid esimest korda kohal ainult professionaalid. Eckerö Line Eesti rahvusvahelise müügi juhi Tiina Isotamme sõnul ollakse ITB-l juba staažikas osaleja: „Seekord oli kõige olulisem teha hea eeltöö ja leppida kohtumised eelnevalt kokku, sest juhukülalisi profimessile ei satu.“
Ühendasutuse Saksa, Austria ja Šveitsi turismiesindaja Evely Baum-Helmise sõnul tuli äripoolele keskendumine Eestile kasuks: „Sakslaste reisid ei saanud meil veel pandeemia mõjudest taastuma hakata, kui algas sõda, mis muutis reisikorraldajate kliendid terve Ida-Euroopa regiooni suhtes skeptiliseks. Nüüd saime skepsist vahetult hajutada. Sakslased tulevad küll mõnevõrra aeglaselt, kuid kindlalt tagasi ja turg on tasapisi taastumas.“
Paremini edeneb müük Baum-Helmise sõnul individuaalreisijate, tagasihoidlikumalt grupireisijate puhul. Endiste aegadega võrreldavat menu ei ole veel ka organiseeritud ringreisidel gruppidele, mida sakslased enne kriise armastasid üle Baltikumi ette võtta. „Reisikorraldajad kommenteerisid seda naljaga pooleks nii, et umbusklik ja uudistest vintsutatud Saksa klient tahaks justkui olla ühes kohas paigal, mitte ringi sõita – et kui midagi peaks juhtuma, saab kiiremini koju tagasi,“ kirjeldas ta.
Saksakeelsete riikide turismiesindaja sõnul paistavad sakslased Eestis teiste väliskülastajate seas silma selle poolest, et ei piirdu pealinna Tallinnaga. „Nende seas äratavad siirast huvi loodusteemalised ja aktiivse puhkuse tooted. Ja mis uus ja huvitav – seekord uuriti eriti palju võimaluste kohta müüki võtta tegevusi talvises Eesti looduses! See teeb meie turismiteenuse pakkujate ärivõimalused ühtlasemaks ja vähendab Eesti turismi hooajalisust,“ selgitas Baum-Helmis.
„Osalesime Berliini messil Eesti ühisstendil esimest korda ja jäin väga rahule. Kasulike kontaktide arv tuli palju suurem, kui julgesin loota,“ ütles Taisto Busside juhatuse liige Mari-Liis Luha.
Kuna suurimal messil püüdis pilku arvukalt turismisihtkohti ja -ettevõtteid üle maailma, valiti ka parima kujundusega stend. Eesti metsastend pälvis Euroopa stendide kategoorias koha TOP10 hulgas. Kokku osales messil üle 5000 eksponendi 161 riigist. Messil kuulutati välja ka üleilmse kestlikku turismi arendava organisatsiooni Green Destinations järgmine rahvusvaheline kongress, mis toimub 8.–10. oktoobrini Tallinnas.
Visit Estonia ühisstendil osalesid: Estravel, Baltic Tours, Reisiekspert, Go Travel, Eckerö Line Eesti, Taisto Bussid, Eesti Loodusturismi Ühing, Visit Hiiumaa, Visit Saaremaa, Visit Harju ja Visit Tallinn.
ITB messil osalemist kaasrahastas Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.