Eesti tutvustas end Riias 26 000 reisihuvilisele
11. veebruar 2015
14 turismiettevõtet ja -organisatsiooni üle Eesti tutvustas oma võimalusi Riias lõunanaabrite suurimal turismimessil Balttour.
“Läti puhul tuleb turismitulu suurendamiseks hoida pidevalt meeles Eesti lähedust ning meeldida noortele inimestele,” ütles Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso. „Statistika näitab, et kõige rohkem teevad välisreise kuni 34-aastased lätlased (39%), pärast 55. eluaastat langeb välisreisijate arv järsult (21%). Ka Eestisse reisida soovijate seas on ülekaalus nooremad ja keskeas inimesed. Läti on tegelikult tänuväärne turg: kui üldiselt on turismi murekohaks hooajalisus, siis lätlaste huvi meie vastu on sellest palju vähem mõjutatud,” sõnas Mutso.
Messil osalenud Lottemaa hinnangul läks sündmus korda. „Balttouri külastajate seas oli Lotte tuntus suur, sellele jäi veel alla Lottemaa tuntus. Samuti oli mess meile hea võimalus B2B kontaktide loomiseks,“ sõnas Lottemaa müügi- ja turundusdirektor Jorgen Sumin. Sumin peab Läti turgu väga perspektiivikaks: „Lottemaa esimesel hooajal, ainult mõne kuu jooksul külastas meid juba ligi 15 000 lätlast.“
Peale Lottemaa olid Eestist end lõunanaabritele tutvustamas veel AHHAA Teaduskeskus ja Ajakeskus Wittenstein, spaasid esindasid Eesti Spaaliit, Estonia SPA, Toila ja Värska sanatooriumid ning Grand Rose ja Viimsi spaad opereeriv SPA Tours, turismiorganisatsioonidest olid Riias Maaturismi ning Tartu, Lõuna-Eesti, Saaremaa, Narva ja Peipsi regiooni esindajad.
EAS toetas meie osalejaid kommunikatsiooniga Läti turul, kutsudes Läti elanikke külastama Eesti stende. Eeskätt tuletati lätlastele meelde lähimate sihtkohtade Otepää, Tartu ja Pärnu võimalusi. Uutest atraktsioonidest sai eelreklaami Lottemaa, mis oli messil ehtsa Lotte maja ning lätikeelse Leiutajateküla tegelasega. “Pereatraktsioonid on lätlaste puhul väga olulised. Lätlaste Tartu-huvi on tõusnud tänu Ahhaa-keskusele ning ka kallimate Rootsi ja Soomega konkureerime just pereatraktsioonidega,” selgitas Mutso.
Balttour toimus sel aastal juba 22. korda. Mess on mõeldud nii lõpptarbijatele kui ka turismiprofessionaalidele. Läti on Eesti turismis üks kasvavatest sihtturgudest. Mobiilpositsioneerimise andmetel tuli 2013. aastal Lätist Eestisse üle poole miljoni külastaja.
Eesti kui reisisihi tutvustamist kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.