Frank Events sihib mentorprogrammi innustusel välisturge
Ürituste korraldamisega tegelev Frank Events osales kasvuettevõtete mentorprogrammis eesmärgiga valideerida koroonaajastusse sobiv uus toode. Programm innustas ideed edasi arendama nii kaugele, et tänaseks on loodud eraldiseisev kaubamärk välisturgude vallutamiseks.
Kuigi koroonapandeemia räsis üritusturunduse turgu põhjalikult, ei ole see suutnud kahandada ettevõtete indu leiutada uusi võimalusi ja lahendusi töökollektiivide vaba aja sisustamiseks. Frank Eventsi partner Taavi Puuorg sai mentorprogrammist teada tänu EASi uudiskirjas ilmunud artiklile, sest oli juba mõnda aega otsinud koolitusprogrammi, mis aitaks esimese pandeemialaine ajal arendatud mobiilimänge edukamalt välisturgudele viia.
Edukale kandideerimisele järgnes koolitusprogrammi avalöök, mis sõna otseses mõttes lõi nii mõnelgi osalejal jalgealuse kõikuma.
“Alar Kolk lasi meie tooteidee täiesti sõelapõhjaks, lugedes ette kõik nõrgad ja tugevad küljed, mida me ise igapäevaselt toimetades adunudki ei olnud. Nii tekkis värskem vaade ja see andis julgust teha oma põhibrändi kõrvale ka teine kaubamärk teistlaadi toodetega tegelemiseks,” räägib Taavi.
Teise laine piirangute tõttu jäi füüsiliselt koos teiste ettevõtjatega veedetud aega pisut väheseks, kuigi see oli kordades efektiivsem arvutiekraani vahendusel osalemisest. Programmi suure väärtusena toobki Taavi esile võimalust arutada koos teiste ettevõtjatega erinevatest valdkondadest, kel kõigil erinevad kogemused ja teadmised. “Töötubades käis aktiivne mõttevahetus ja tunnetasime igakülgselt teineteise toetust, tekkis väga mõnus kommuuniefekt, mida kindlasti kavatseme edasiste kokkusaamiste kaudu veelgi võimendada.”
Kiiret kasvu ei ole ürituste korraldamise valdkonnas veel niipea näha, kuid Taavi hinnangul aitas programm edasist teekonda paremini planeerida. Mentorprogramm peaks esile tooma, kas ettevõtjad teevad õiget asja ning kas nad teevad seda ka õigesti. “Näiteks välisturule minek peab olema läbimõeldud ja hästi ette valmistatud samm, sest head esmamuljet saab jätta vaid üks kord.”
Mentori valikuga pani Taavi enda sõnul kümnesse, sest suure turismi- ja turundusvaldkonna kogemustepagasiga mentoriga sujus koostöö väga hästi – mentor mõistis ettevõtte probleeme ja väljakutseid, osates samas ka suurt pilti näha. “Meil tekkis nii hea sünergia, et meie koostöö jätkub tänaseni, olemegi üht ideed koos edasi arendamas.” Tihedam suhtlus mentoriga jäi küll suvehooajal veidi soiku, sest kõik talvehooajal toimumata jäänud sündmused leidsid aset kolmel-neljal suvekuul. Igakuine infovahetus on samas piisav, et järgmiseid samme ning eesmärke planeerida.
Kui programmi alguses oli rõhk pigem ettevõtlusel ja tootearendusel, siis edasine fookus oli juba ettevõtjate endi arengul. Üks Pärnus toimunud koolitus pani Taavi tõsisemalt enda tegevuse mõtestamisega tegelema. “Delegeerida oskasin varemgi, kuid Kaljukitse tähtkujule omaselt on mul pidev soov ise käed külge panna. Koolitus aitas mind maa peale tagasi tuua ning andis energiat, et rohkem endale vaba aega juurde leida. Selles vallas oli mitme osaleja puhul märgata tõsist edasiminekut,” tõdeb Taavi.
Kasvuettevõtte mentorprogrammis osalemist soovitab Taavi sellistele ettevõtetele, kellel on suur soov ja tahe oma tootega välisturule minna, sest aitab paremini mõista toote kitsaskohti ja ka võimalusi. “Programmi käigus tekib väga hea ülevaade, mis on tegelikult meie kontseptsioon või üldisem mõte ning kas see on ikka õige asi, millega edasi liikuda. Meil aitas programmi läbimine näha suurt pilti veidi teise nurga alt. Juba programmis osalemise taotlus paneb mõtlema, kas ettevõtte missioon ja visioon on ikka kindlalt paigas, kas tootel on oma eripära. Seega annab juba pelgalt kandideerimine tõuke enda jaoks olulisi küsimusi lahti mõtestada,” võtab Taavi mentorprogrammis osalemise kasuteguri kokku.
Innovatsiooni teadlikkuse tõstmise tegevusi kaasrahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.