Vaata peasisu

India turu ekspert: võtke abiks (äri)kultuuritõlk, kes mõistab teie mõtteviisi

EASi ja KredExi ühendasutus
22. november 2022
5 min

India turu potentsiaalist, uutest trendidest ja turule sisenemisest kirjutab EASi ja KredExi ühendasutuse India ekspordinõunik Vinod Basliyal. Täpsemalt saab erinevate Aasia turgude kohta kuulda 8. detsembril toimuval “Big in Asia” ärikonverentsil, kus toimub Vinodi, teise EASi India eksperdi Grace Nathanieli ja Ekaga Groupi juhi Harkaran Singh Sachdevi eestvedamisel ka eraldi India töötuba.

India puhul on tegemist kahtlemata väga suure potentsiaaliga turuga, aga ka väga suurt  pühendumust nõudva turuga. Turule sisenemisel on mõistlik kaasata kohalik ekspert-teejuht, kellel on lisaks tugevale India turu ja erinevate regioonide äripärade tundmisele ka põhjalik kogemus Euroopast pärit ettevõtetega. Konsultant, kellel pole korralikku kogemuste pagasit Euroopast pärit klientidega võib osutuda mahavisatud investeeringuks, sest ootuste tõlkimine võtab nii palju aega, et enamasti lüüakse enne tulemusteni jõudmist käega.  

India turg väga suures plaanis ehk kümme ükssarvikut saja päevaga

Hetkel maailma suuruselt kuuenda majandusega India majanduskasvuks oodatakse sel aastal enam kui seitse protsenti, mis on suurte majanduste seas kiireim. Prognoositakse, et 2030. aastaks on India maailma suuruselt kolmas majandus ja jaeturg ning IMFi kohaselt jääb see ka edaspidi kõige kiiremini kasvavaks suurmajanduseks maailmas. Eelmisel aastal sai ainuüksi esimese 100 päeva jooksul ükssarvikuks (väärtus üle miljardi) kümme India ettevõtet.

Peaministri Narendra Modi valitsuse viimaste aastate reformid seoses majandus-, maksu-, töö- ja maapoliitikaga on taaselustanud turu usalduse India suhtes. Samuti on toimunud märkimisväärne nihe puhtalt ekspordil ja impordil põhinevatelt majandussuhetelt rahvusvahelise koostöö ja välispartneritega koostootmise suunas. Nii on India tänu oma suurele majandusele, tohutule tarbijaturule ning rohketele oskustele ja talentidele ahvatlev sihtturg igale rahvusvahelisele ettevõttele.

Eesti majanduskoostöö Indiaga kasvab

Kui 2020. aastal oli Eesti kaubaeksport Indiasse 64,9 miljonit eurot siis 2021. aastal ulatus see juba 98,3 miljoni euroni – sellega on nad Eesti suuruselt 26. ekspordipartner. Suurema osa ekspordist moodustavad õlid ja muud sellised tooted (35,7%) ning puidutselluloosi tooted (24,2%).

Riiklikult on mõistlik ekspordi sihtriike mitmekesistada ning traditsioonilistest eksporditurgudest ka kaugemale vaadata. India aga ka laiemalt Aasia riigid tulevad oma äripotentsiaaliga aina enam ka meie ettevõtete huviorbiidile ning EASil on hea meel neile sellel kannatlikust nõudval teekonnal toeks olla.

Näiteks on juba peaaegu kümme aastat maailma ühel suurimal ja kiiremini kasvaval mobiilimaksete turul Eesti taustaga Fortumo. IT ettevõtetest tasub veel ära mainida SK ID Solutionsi, Adcashi ja Dexateli, kellel on Indias edukas kogemus olemas. Samuti teatas telemeditsiini ettevõte Viveo Health oma tegevuste laiendamisest Indias.

Mööblitööstuse eksportijatest väärib äramärkimist Silen ning on ka puidu ja tselluloositööstusest on kaugel turul mitmeid edukaid tegijaid (Thermory, Puidukoda, Toftan, Estonian Cell jne). Eksportööre leidub ka metalli-, elektroonika ja toiduainetööstusest ning need on ainult mõned näited Eesti ettevõtetest, mis illustreerivad India turu laia võimaluste spektrit.

Uued trendid ja ambitsioonikad huvid

Rohepööre ja kestlikkus on globaalne teema. India eesmärk on 2030. aastaks katta pool oma energiavajadusest taastuvatest energiaallikatest ning 2070. aastaks saavutada nullheite tase. Puhtale energiale üleminekuks on vaja uusi lahendusi. Näiteks elektrisõidukitele üleminek võtab aega, kuid see on juba avanud võimalusi ettevõtetele akude tarneahelas, autotööstuses, teeninduses, laadimisinfrastruktuuris ja elektrivõrgus.Elektriseadmed moodustavadki hetkel India impordist suurima osa.

Suurriigina on India koduks väga erinevatele ambitsioonikatele huvidele, mis eeldab uuenduslikkust ja konkurentsieelist. Näiteks tasub silmas pidada ka erinevate osariikide erinevusi

Tehke turu-uuring, võtke abiks (äri)kultuuritõlk ja valige turule sisenemise strateegia

Indias eduka äritegevuse eelduseks on strateegiline lähenemine, kannatlikkus ja pühendumus. India ärikultuur põhineb silmast silma suhtlemisel ja enne tööalaste partnerluste või lepingute vormistamist on tavaliselt nõutavad isiklikud kohtumised – suhte ja usalduse loomine. See kõik eeldab ressursse ja läbimõeldud plaani. Mõelge pikas perspektiivis, õppige põhjalikult turgu, selle regulatiivset keskkonda ja konkurentsi tundma.

Turule sisenedes tuleb paika panna müügikanalid, turustus- ja turundusprotsessid, hinnakujundus, märgistused ning intellektuaalomandi kaitse. Seda kõike saab kõige tõhusamalt lahendada India partneri või agendi kaudu, kes on protseduuriliste küsimustega hästi kursis. Head suhted oma agentide ja koostööpartneritega on kriitiliselt tähtsad. Kui ambitsiooni ja huvi on, siis julgustan kõiki minu ja mu EASi Aasia keskuse kolleegidega ühendust võtma – võimalik, et India asemel sobib sinu ettevõttele hoopis mõni teine Aasia turg. Igal –juhul saame aidata nii turutunnetuse andmisel kui ka viia kokku esmaste kontaktidega.

Ärikonverents “Big in Asia” – miks ja kellele?

Aasia majandus on praegu läbimas enneolematut kasvu! Eesti ettevõtjatele on see kahtlemata suurepärane võimalus turule siseneda, et Aasia tohutut potentsiaali ära kasutada.

Aasiale keskenduv konverents “Big in Asia” toob Tallinnasse eksperdid Koreast Indiani ja Jaapanist Vietnamini, et arutada sealsete kaubandustrendide üle, uurida võimalusi ja koguda praktilisi teadmisi kaasettevõtjatelt. Seda kõike saab iga osaleja kogeda ka enda täpsele huvile ja küsimustele vastavalt riigi- ja regioonipõhistes praktilistes töötubades.

Jaga postitust

Tagasi üles