Vaata peasisu

INTERVJUU | Eesti ettevõtjaid aitab nüüd Lõuna-Korea turule sisenemisel kohapealne uus ekspordinõunik Soyoung Im. Kes ta on ja kuidas ta Eesti ettevõtteid aitab?

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus
13. oktoober 2025
6 min

Eesti ettevõtjaid aitab nüüd Lõuna-Korea turule sisenemisel Seoulis baseeruv uus ekspordinõunik Soyoung Im – kogenud rahvusvahelise kaubanduse ekspert, kes toetab Eesti ettevõtjaid nii sobivate äripartnerite leidmisel kui ka kasuliku turuinfo kogumisel. Uurisime temalt, kes ta on, milline on tema varasem kogemus selles valdkonnas ja kuidas ta Eesti ettevõtteid kohapeal aitab.

Soyoung, milline on sinu varasem töökogemus?

Enne liitumist Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusega töötasin ettevõttes TRIDGE, mis on rahvusvahelise kaubanduse platvorm. Seal vastutasin erinevate rahvusvaheliste toiduainete importimise ja turule toomise eest Korea turul.

Selle kogemuse kaudu omandasin põhjalikud teadmised Korea turu dünaamikast, jaotusvõrgustikest ja tarbijakäitumisest. See taust on andnud mulle väärtusliku oskuse navigeerida Korea impordi- ja levitussüsteemis – alates regulatiivsete protseduuride haldamisest kuni koostööni kohalike turustajate ja jaekettidega. EISi ekspordinõunikuna kasutan seda kogemust, et aidata Eesti ettevõtetel paremini mõista Korea turgu ning leida sobivaid võimalusi ekspordi ja turule sisenemise jaoks. Minu eesmärk on ühendada kohaliku turu tundmine ja ülemaailmne kaubanduskogemus, et muuta Korea turg Eesti ettevõtjatele kättesaadavamaks.

Oled nüüd ekspordinõunikuna juba mõnda aega töötanud. Millised on sinu esmamuljed?

Ekspordinõunikuna töötamine on olnud tõeliselt värskendav ja inspireeriv kogemus. EIS pakub loovat ja dünaamilist keskkonda, kus nõunikel on vabadus otsida uusi viise, kuidas aidata ettevõtteid uutele turgudele sisenemisel.

Kuigi olemas on kindlad programmid ja teenused, saab iga ekspordinõunik oma tegevusi kujundada ja kohandada vastavalt isiklikule strateegiale, võrgustikule ja kogemusele. See lähenemine muudab töö nii väljakutsuvaks kui ka väga rahuldustpakkuvaks. See eeldab suurt vastutust, kuid samas loob tugeva sünergia Eesti ettevõtetega ning võimaldab pakkuda neile tõeliselt sisukat ja kohandatud tuge rahvusvahelisel areenil.

Millised on Sinu peamised ülesanded ekspordinõunikuna ja kuidas toetad Eesti ettevõtteid Lõuna-Korea turule sisenemisel?

Minu põhiülesanne on toetada Eesti ettevõtteid nende edukal sisenemisel ja jätkusuutliku kohalolu loomisel Lõuna-Korea turul. Eesmärk pole üksnes turule sisenemine, vaid ka pikaajaliste partnerluste ja kasvu edendamine, mis tugevdaks Eesti majanduslikku jalajälge Koreas. Rahvusvahelise kaubanduse ja turuletuleku kogemus annab mulle sügava arusaama Korea turu, jaotuskanalite ja kaubandusreeglite toimimisest. Seetõttu saan pakkuda ettevõtetele praktilisi ja strateegilisi nõuandeid – alates turule sisenemise ettevalmistamisest ja kohalike partnerite leidmisest kuni tolliformaalsuste ja vastavusnõuete täitmiseni. Nii tagame, et nende ettevõtete laienemine Koreasse kulgeb sujuvalt ja püsivalt.

Milline Eesti ettevõte või toode, millega oled seni kokku puutunud – olgu juba Koreas tegutsev või sinna sisenemist kaaluv – on Sind kõige rohkem üllatanud?

Mind üllatas Bal Snacki “Grand Potato Chips” – mitte ainult sellepärast, et ma kunagi nendega koostööd tegin, vaid seetõttu, et nad on suutnud nii traditsioonilisele tootele nagu kartulikrõpsud anda loova pöörde nii kuju kui ka maitse osas. Toidutööstuse taustast tean, et just sellised unikaalsed omadused aitavad brändidel Korea turul läbi lüüa – need paistavad silma, äratavad kohalike huvi ja sobituvad hästi nii jaekaubanduse kui ka veebikanalitega.

Samuti on põnev näha, et üha enam Eesti piimatooteid on viimastel aastatel Koreasse jõudnud. Jälgin seda segmenti tähelepanelikult, sest usun, et Eesti kvaliteetsed piimatooted võivad peagi leida uusi võimalusi Korea toiduturul.

Mis innustas sind võtma vastu ekspordinõuniku rolli Lõuna-Koreas?

EISi tegemistega puutusin esmakordselt kokku mõned aastad tagasi Seoul Food Fair messil, kus nägin, kui aktiivselt organisatsioon Eesti ettevõtteid toetab. Töötades ise samal ajal sarnases valdkonnas, märkasin sageli ka nende projekte meedias ja mind paelus, kui loov ja julge oli nende lähenemine. Eriti inspireeris mind näha, kuidas EISi algatused olid aidanud saavutada peaaegu kahekordse ekspordikasvu aastatel 2022–2024. See tulemus ja ettevõtlik tegutsemine panid mind tundma, et soovin sellest teekonnast osa saada – ja just see motiveeris mind lõpuks ekspordinõunikuna Koreas liituma.

Millised on peamised väljakutsed, millega Eesti ettevõtted Lõuna-Korea turule sisenedes silmitsi seisavad?

Korea turg pakub suuri võimalusi, kuid samas ka mitmeid väljakutseid. Üks suurimaid takistusi on väga kõrge konkurents ja kohalike klientide nõudlikkus – kvaliteet, kiirus ja töökindlus on Koreas eeldus, mitte lisaväärtus.

Seetõttu peavad ettevõtted olema hästi ette valmistatud, paindlikud ja suutma järjepidevalt tarnida kõrgel tasemel juba algusest peale. Teine väljakutse on turu toimimise mõistmine – ärikultuur, otsustusprotsess ja usalduse roll pikaajaliste partnerluste loomisel. Edu Koreas ei tule üleöö; see nõuab kannatlikkust, järjekindlust ja siirast pühendumist suhete hoidmisele. Sellegipoolest on Korea turg vaeva väärt – tugeva majanduse, innovatsioonile orienteeritud tööstuse ja ostujõuga on see üks atraktiivsemaid sihtkohti neile, kes on valmis aega ja energiat panustama. Ja just sellepärast on olemas ekspordinõunikud – et aidata Eesti ettevõtetel navigeerida keerulistel turgudel enesekindlalt ja muuta väljakutsed tõelisteks võimalusteks.

Milliseid konkreetseid strateegiaid soovitaksid Eesti ettevõtetele, et Koreas edu saavutada?

Üht ainuõiget strateegiat pole, sest iga ettevõtte eesmärgid, valdkond ja kogemus on erinevad. Üldiselt toimivad aga Eestis pärit ettevõtete puhul Koreas hästi mõned põhimõtted. Esiteks – järjepidevus ja lokaliseerimine on väga olulised. Ettevõtted peaksid hoidma regulaarset kontakti nii olemasolevate kui ka potentsiaalsete partneritega ning kasutama aktiivselt EISi programme, et säilitada nähtavus ja usaldus turul. Teiseks – kohalike trendide, kultuuri ja tarbijakäitumise mõistmine on hädavajalik. Tihe ja järjepidev suhtlus ekspordinõunikega aitab seda saavutada.

Millistele Korea kultuuri eripäradele peaksid Eesti ettevõtted seal äri tehes tähelepanu pöörama?

Paljud teavad juba Korea kiiret “ppalli-ppalli” ehk “kiiresti-kiiresti” kultuuri ning suhetepõhist ärikeskkonda, mida minu kolleeg Soonhee on varem Eesti ettevõtetele tutvustanud. Minu arvates on tänapäeval üks silmapaistvamaid jooni Korea ärikultuuris selle trenditundlikkus ja dünaamilisus. Asjad võivad muutuda sõna otseses mõttes üleöö – brändid, kes suudavad õigel hetkel tähelepanu haarata, võivad saavutada märkimisväärse tuntuse ja edu. Korea turg hindab loovust, julgeid ideid ja täiuslikku ajastust. Eesti ettevõtetele tähendab see, et kultuuriline teadlikkus, paindlikkus ja kiire reageerimisvõime võivad olla edu võti. Eesti tugev innovatsiooni- ja kvaliteedibaas koos Korea kiirelt areneva turuenergiaga pakub suurepärast pinnast koostööks ja kasvuks.

Ja lõpetuseks – oled Eestit juba kaks korda külastanud. Millise mulje Eesti sulle jättis?

Mõlemad minu Eesti külastused olid täis soojust 😊 Ilm oli imeline – muidugi, see oli mais ja septembris –, kuid kõige erilisemaks tegid need reisid inimesed. Meie kolleegid ja tiimiliikmed olid nii soojad ja külalislahked, et just see jättis kõige sügavama mulje.

Hea ettevõtja – huvitud Lõuna-Korea turust? Võta ühendust EISi kohapealsete ekspordinõunikega:

Soonhee Bae
Ekspordinõunik Lõuna-Koreas
E-post: [email protected]

Soyoung Im
Ekspordinõunik Lõuna-Koreas
E-post: [email protected]

Jaga postitust