Kontaktreisiga uutele turgudele!
Sisenemine uuele eksportturule nõuab tõsist kodutööd. Kuigi kodus töölaua taga on võimalik teha ära suur osa eeltööst, siis lõplik arusaamine oma võimalustest sihtriigis saabub siiski kohapeal käies ja potentsiaalsete partnerite või edasimüüjatega kohtudes. Sel aastal korraldab EAS ettevõtjatele kontaktreisid Rootsi, Norra, Taani, Saksamaale, Jaapanisse ja Hiina.
Kontaktreis on uue eksportturuga tutvumise teenus, mis aitab ettevõttel saada sihtriigis esmased ärikontaktid ja selgema teadmise, millised on tema toote või teenuse võimalused konkreetsel välisturul. Saadud kogemused ja loodud kontaktid on suurepärane stardipositsioon alustamaks eksporditegevust uuel sihtturul.
EASi pakutava kontaktireisi teenus jaguneb kolmeks etapiks – ettevalmistus, tegevused kohapeal ning järeltegevused. Esimeses etapis täpsustatakse kontaktreisil osalevate Eesti ettevõtete profiil ja eesmärgid seoses sihtriigi ning kontaktreisiga. Koostöös ettevõtjaga valmistatakse ette turundusmaterjal ja räägitakse läbi ettevõtja eeltöö. Sihtriigi konsultant alustab tööd ettevõtjale sobivate kontaktide leidmiseks. Igale osalejale korraldatakse sihtriigis vähemalt viis individuaalset kohtumist potentsiaalse koostööpartneri või kliendiga. Kõikide kohtumiste sobivus kinnitatakse eelnevalt ettevõtja poolt.
Kohale jõudes on kava üheks osaks äriseminar, kus sihtriigi spetsialiste kaasates antakse Eesti ettevõtetele kasulikku turuinfot ja tutvustatakse sihtriigi ärikultuuri. Järgnevad individuaalsed kohtumised potentsiaalsete partneritega, mis toimuvad personaalse ajakava alusel. Reeglina toimuvad kohtumised sihtriigi ettevõtetes.
Järeltegevuseks on osaleja enda töö saadud kontaktide edasiarendamiseks. Ka EAS võtab osalejatega paari kuu möödudes ühendust, et hinnata kontaktreisi kasulikkust.
Euroopa kontaktireisidel saab osaleda kuni kaheksa Eesti ettevõtet. Ühe ettevõtte osalemistasu on 1000 eurot, millele lisandub käibemaks. Jaapani ja Hiina turgu minnakse uurima viie ettevõttega. Nendel kontaktireisidel osalustasu pole, kuid osaleja tasub ise transpordi ja majutusega seotud kulud.
Esimene kontaktreis sel aastal toimub mai keskel Jaapanisse. Reisi piirkonnaks on Tokio ja selle lähiümbrus, kus on mitmete ettevõtete peakorterid ja esindused. Osaleja saab hea ülevaate sellest, kuidas Jaapanis äri tehakse, tutvuda sealse ärikultuuri ja tavadega ning muidugi kohtuda potentsiaalsete klientidega.
Juunis uurime lähemalt, milliseid võimalusi pakub Rootsi turg. Norra, Taani, Saksamaa ja Hiina kontaktreisid toimuvad teisel poolaastal.
Loe kontaktreiside kohta täpsemalt infot SIIT.