Kriisis kasvamise meistriklass ootab ettevõtteid, kes mõtlevad COVID-järgsele kliendile
Oktoobris alustav „Kriisis kasvamise meistriklass“ ootab taas kandideerima ettevõtteid, kes soovivad turbulentsetel aegadel uusi tooteid või teenuseid turule tuua. Programmil on tänaseks selja taga juba kaks edukat lendu, kust on välja kasvanud mitu põnevat toodet-teenust, mida nutikad tegijad kriisis ootele ei pannud.
EASi innovatsiooni teenusejuhi Aigi Kuke sõnul on juba kolmanda lennuga alustav programm “Kriisis kasvamise meistriklass” ajendatud ettevõtete vajadusest koroonakriisis. „2020. aasta kevadel olid paljud ettevõtted sunnitud kriisi tõttu senist toodete turule toomise strateegiat muutma. Plaanid jäid pooleli ja muutunud ärisituatsioonis tuli teha nii suuremaid kui väikesemaid muudatusi. Meistriklass saigi ellu kutsutud vahetult pärast tervishoiukriisi algust, et aidata organisatsioonidel hoida ettevõtlustempot ja leida kasvuvõimalusi olenemata piirangutest või isegi nendega koosmõjus,“ ütles Kukk.
Programmi partneri ja strateegilise innovatsiooniagentuuri Quantitas asutaja Kaarel Oja lisas, et tänased targad ja tulevikku vaatavad ettevõtted ei mõtle vaid kriisis ellu jäämisele, vaid ka COVID-järgsele maailmale. „Ettevõtted vajavad uues reaalsuses toodete-teenuste lansseerimiseks ambitsioonikat teostust, aktiivset dialoogi kliendiga juba enne turule tuleku faasi, aga ka digitaalsete kanalite oskuslikku kasutamist. Meistriklassis õpitaksegi parimast rahvusvahelisest praktikast, välditakse kulukaid vigu ning tuuakse turule COVID-järgse kliendi ootustele vastav toode või teenus.“
„Kriisis kasvamise meistriklass“ on välja töötatud toetudes maailma kaasaegsematele äripraktikatele ja tegeleb tulemuse saavutamisega läbi praktilise töö. Nelja koolituspäeva, iseseisva kodutöö, kogenud mentorite toe ning unikaalse õppekeskkonna kombinatsioonina väljuvad ettevõtjad programmist selge tegevuskavaga – mida, kuidas ja millal turule tuua, et oma äri kiiremini kasvama panna.
Farmaatsiast, innovaatiliste sisustuslahenduste ja vegan-gurmeeni
Programmi kahe eelneva lennu vilistlaste seas kümneid kõnekaid näiteid seinast seina valdkondadest ja väga eriilmelistest toodetest-teenustest, mida juba täna Eesti või välisturgudel näha saab.
Näiteks osales programmis Cleveron, et saada oma ärikaasustele värske pilk tulevaste laienemiste eel.
Meistriklassi läbinud Cleveroni järelteeninduse juht Rasmus Sillamaa tõdes, et ettevõtluses kiputakse tihti kliendile ütlema, mida nad vajavad kui peaks aga hoopis turu tagasisidet kuulama.
„Sisukas meistriklass aitas meil näha oma turule tulevat toodet teise nurga alt, saada jooksvat tuge mentoritelt ja koolitajatelt ning korjata turult paremini tagasisidet. Programmi käigus selgus, et meie pakirobotid lahendavad probleeme ka klientidel, kelle poole me seni polnud vaadanud,“ ütles Sillamaa.
IoT lahenduste pakkuja Thinnect liitus aga programmiga, et arendada edasi oma varajase staadiumi targa hoone IoT-lahendust, mis aitab kinnisvarahaldajatel kulusid säästa. Programmi käigus läbitud praktiliste töötubade, kliendiintervjuude ja väärtuspakkumise prototüüpe luues hakkasid nad paremini mõistma kliendi sisulisi väljakutseid.
Thinnect juht ja asutaja Jürgo Predeni sõnul avas meistriklass nende jaoks uue perspektiivi uue toote välja arendamise protsessile. „Saime programmis kasutatud teenusedisaini ja innovatsiooni meetodeid rakendades oluliselt kiiremini ja eneselegi ootamatule uuele turule. Programmi andis meile ka uue lähenemise kliendi probleemi mõistmiseks ja kliendisegmentide defineerimiseks.“
Kolm kuud pärast programmi lõppu alustas Thinnect koostööd mitmete koolide haldajaga, et leida lahendus Eesti koolides parema sisekliima tagamiseks ning viiruse leviku takistamiseks. Thinnect on paigaldanud mitmesse Tallinna kooli süsihappegaasi ehk CO2 taseme jälgimiseks juhtmevabad andurid. Need võimaldavad jälgida, kuidas CO2 tase üksikutes päeva jooksul muutub ning informeerida kooli töötajaid ventileerimisvajadusest õhukvaliteedi tõstmiseks, et tagada õpilastele paremad õpitingimused ja õpetajatele paremad töötingimused.
Uued edulood ootavad kirjutamist. Kandideeri programmi!
EASi “Kriisis kasvamise meistriklassi” on oodatud osalema ambitsioonikad ettevõtted, kellel on olemas uue toote prototüüp, mis ootab lansseerimist. Töötoad on avatud kahe- kuni kolmeliikmelistele tiimidele, kuhu kuulub ka vähemalt üks otsustaja. Tutvu koolitusprogrammi ning mentorite ja koolitajatega SIIN.
Kandideerimine on avatud 10. septembrini, aga ära jää kauaks mõtlema ja kandideeri kohe. Esita taotlus SIIN. Kohade arv on piiratud.