Messil osalemine tasus ära: tuntud Eesti toiduõlitootja sõlmis lepingu jaapanlastega

Eestis tuntud Oilio kaubamärki omav toiduõlitootja EBM Grupp AS sõlmis pärast osalemist Aasia juhtival toidu- ja joogisektori messil Foodex oma esimese lepingu Jaapanis, millega jõuavad nende tooted müügile Watahani poeketis.
„Jaapani leping on meile oluline samm, järgmisena vaatame aktiivselt ka Lähis-Ida ja Kagu-Aasia regiooni, näiteks Lõuna-Korea ja Singapuri, poole,“ ütleb EBM Grupi ekspordi projektijuht Valeria Belikova.
Kuigi EBM Grupi nime ei pruugi just paljud teada, siis ettevõttele kuulub lausa 13 erinevat toiduõli kaubamärki, tuntuimad neist Oilio ja Ovilo, mida leiab iga Eesti toidupoe riiulitelt.
Messil osalemine tõi edu
EBM Grupi ekspordi projektijuhi Valeria Belikova sõnul mõjutas Foodexi messil osalemine nende eksporti väga positiivselt ning saadud kogemus on olnud väärtuslik. „See andis meile võimaluse luua otseseid kontakte Jaapani ja teiste Aasia riikide potentsiaalsete partneritega,“ ütles ta.
„Esimesel korral, mil me messil osalesime, keskendusime eelkõige turu tundmaõppimisele, kontaktide loomisele ja klientide tagasiside kogumisele. See aitas meil paremini mõista Jaapani tarbijate ootusi ja kohandada oma tooteid vastavalt nende eelistustele,“ selgitas Belikova.
Tema sõnul suudeti teisel osalemisel potentsiaalsete partneritega juba edukamalt suhelda, mis viis lõpuks ka lepingu sõlmimiseni. „Esimene konteiner meie toodetega on Jaapani poole teele pandud ja nüüd vaatame, kuidas neil müük hakkab edenema. See leping on meile oluline samm ja loob eeldused pikaajaliseks koostööks,“ ütles projektijuht.
Eesmärk tugevdada kohalolekut Jaapanis
Sel aastal osaleb EBM Grupp Foodex-il kolmandat korda. „Seekord keskendume eelkõige kõrgkvaliteetsetele toiduõlidele, mis vastavad Jaapani turu nõudmistele – näiteks rapsiõli ja päevalilleõli. Valisime need tooted, kuna näeme neile Aasia turul kasvavat nõudlust ja Jaapani tarbijad hindavad kvaliteeti, läbipaistvat päritolu ning toote tervislikkust,“ märkis Valeria Belikova.
„Meie eesmärk on sel korral tugevdada oma kohalolekut Jaapanis – leida uusi usaldusväärseid edasimüüjaid ja jaemüügipartnereid ning pakkuda Private Label-i lahendusi Jaapani brändidele,“ lisas ta.
Jaapani turg nõuab kannatlikkust
EBM Grupi ekspordijuhi sõnul on kõige olulisem õppetund Jaapani turule sisenemisel kindlasti kannatlikkus ja järjepidevus. „Jaapani ärikultuur põhineb usaldusel ja pikaajalistel suhetel, mistõttu ei pruugi tulemused tulla kiiresti. Oluline on investeerida suhete loomisesse ja usalduse võitmisse,“ leiab ta.
„Samuti on väga tähtis kohandada oma tooteid vastavalt kohalikele nõuetele ja tarbijate ootustele, olgu see siis pakend, maitse või sertifikaadid,“ märgib ta.
Küsimusele, kas ettevõttel on silmapiiril ka teisi eksporditurge peale Jaapani, vastas ekspordijuht nii: „Järgmistest eksporditurgudest vaatame aktiivselt Kagu-Aasia regiooni, näiteks Lõuna-Koread ja Singapuri, samuti oleme huvitatud Lähis-Ida turgudest. Need piirkonnad on meie toodete jaoks paljulubavad.“
EBM Grupi ekspordi projektijuhi Valeria Belikova toob ka välja kolm peamist põhjust, miks peaksid Eesti ettevõtted messidel Eesti ühisstendis osalema:
• Suurem nähtavus ja usaldusväärsus – ühisstend toob rohkem külastajaid ja rõhutab, et esindame kvaliteetseid Eesti tooteid.
• Koostöövõimalused – võimalus vahetada kogemusi ja kontakte teiste Eesti eksportööridega, mis võib viia uute ärivõimalusteni.
• Riiklik tugi – ühisstend aitab kaasa Eesti toidusektori tutvustamisele ja loob usaldusväärsema kuvandi kohalike ostjate silmis.
Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) viib Eesti ettevõtted ühisstendiga rahvusvahelisele toidu- ja joogimessile Foodex Japan 2025, mis toimub 11.–14. märtsil Tokyos. Tänavu 50. toimumisaastat tähistaval Foodexil osalevad Eesti ühisstendil järgmised Eesti toidu- ja joogiettevõtted: Põhjala Brewery, EBM Grupp AS, Balsnack International Holding, Saku Õlletehas, Artisan Honey, City Cider, Astelpaju Eksport, Premium Brands, Revala, Junimperium Distillery ja A. Le Coq.
Foto: EBM Grupp AS