Mull° drinks laieneb Lõuna-Koreasse: eesmärgiks müüa 300 000 pudelit aastas
Eesti joogitootja Mull° drinks, tuntud oma kvaliteetse vahuveini ja alkoholivabade jookide poolest, on sihikule võtnud elava Lõuna-Korea turu. Pühendudes kvaliteedile ja jätkusuutlikkusele, soovib ettevõte tutvustada oma tooteid nõudlikele Korea tarbijatele.
„Aasia, eriti Lõuna-Korea ja Jaapan, pakuvad sarnast majanduslikku maastikku Balti regiooniga,“ ütles Mull° drinks’i tegevjuht ja asutaja Lauri Sild mõni kuu tagasi. Mull° drinks tunnistab regioonidevahelisi majanduslikke paralleele ja valmistub nüüd debüteerima Koreas. Ettevõtte laienemisstrateegia tugineb ühistele kultuurilistele nüanssidele ja tarbijate eelistustele.
Lõuna-Korea on üks ettevõtte peamistest sihtturgudest, kus elab üle 51 miljoni inimese, ning meeskond on optimistlik piirkondlike väljavaadete osas.
Mull° drinks’i edu südames peitub pühendumine puhtusele. Ettevõte väldib lisaaineid, tuginedes ainult kvaliteetsetele toorainetele. Koostisosad hangitakse otse Põhja-Euroopast, kus rabarber mängib keskset rolli.
Küsimustele vastab Lauri Sild, Mull° drinks’i tegevjuht ja asutaja:
Kuidas huvitusid Korea turust teiste maailma riikide seas?
Paljud korealased, kes on maitsnud Mull° drinks jooke üle kogu maailma, on soovitanud siseneda Korea turule. Tänu neile isiklikele kogemustele, Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) ja Eesti saatkonna Korea jõupingutustele suutsime muuta meie sisenemise Koreasse realistlikumaks.
Oled külastanud Koread kaks aastat järjest, et osaleda Seouli rahvusvahelisel toidutööstuse messil Seoul Food. Milline on Mull° drinks’i nägemus Korea turust?
Mull° drinks armastab Koread. Oma Korea külastuste ajal ja kohtudes Korea tarbijatega märkasin palju sarnasusi korealaste ja eestlaste vahel. Mõlemad on väga huvitatud toidu- ja joogikultuurist ning on sõbralikud ja soojad, mis lihtsustas meil ühenduse leidmist. Lisaks laieneb alkoholivabade jookide turg peamiselt Ameerika Ühendriikides ja Euroopas ning eeldatakse, et Korea järgib sarnast trendi.
Millistel turgudel Mull hetkel tegutseb ja miks sisenete nüüd just Korea turule?
Meie müügikäive Eesti turul on suur. Selleks, et edasi areneda oleme otsustanud siseneda Korea (Lõuna-Korea) ja Jaapani turgudele. Seal on väga palju inimesi kes hindavad põhjamaist puhast toitu ja jooki ja kelle ostujõud on kõrge. Lisaks tunneme me isiklikult sügavat sümpaatiat ja tõmmet korea inimeste vastu, kas see on oluline, sest oleme väärtuspõhine ettevõte.
Millised on esimesed kogemused Korea turu eripäradega?
Aasia turgudel ei juhtu reeglina asjad kiiresti. Läheb aega. Tuleb kohal käia ja olla. Näidata üles siirast tahet koostööd teha. Lõpuks kui asjad liikuma hakkavad, siis võib tulla korralik purakas, aga võib muidugi ka mitte tulla.
Korea inimesed on väga sümpaatsed ja kummalisel kombel hetkega eestlastele väga lähedased. Kui alkoholivabade jookide buum on Ameerikas ja Euroopas täiega võimust võtmas, siis Korea on hetkel kuskil poole peal. Seega on see meiesugustele õige hetk trummi taguda ja palvetada ja loota 😊
Milline on teie pikem plaan Korea turule sisenedes? Millised on järgmised sammud/lähiaastate perspektiiv, kuhu soovite välja jõuda?
Müüme hetkel Eestis laias laastus aastas 0,5 miljonit meie head jooki. Korea turule soovime müüa kolme aasta pärast tänasest 300 000 head jooki.
Kes on kohalikul turul teie koostööpartnerid, edasimüüjad (suured poed, baarid, restoranid)? Keda loodate veel endale partneriks saada?
Hetkel on huvi väga kõrge meiega koostööd teha ja pigem valime kellega jätkata ja kellega mitte… Ideaalses maailmas võiks Koreas olla saadaval meie tooted nii keskmise suurusega jaekettides, kui ka restoranides.
Milliste toodetega Mull loodab Koreas läbi lüüa? Miks just need? Kas ka alkohoolsete jookidega?
Meie peamine fookus on alkoholivabad joogid. Aga kaasa võtame ka alati meie rabarberi vahuveinid ning need leiavad samuti sooja vastuvõttu. Meeldib põhjamaine eripära, toodete värske maitse, naturaalsus, null-keemia poolitika.
Millist välist abi olete kasutanud Korea turule sisenemisel?
EIS on suureks abiks olnud. Oleme väga õnnelikud ja tänulikud, et EISi kaasabiga saame meie jooke nii kaugetesse maailma nurkadesse müüa. EISi inimesed on asjatundlikud ja väga ägedad. Lõppude lõpuks on kõigil ju ühine eesmärk Eesti kihvtid tooted laia maailma viia ja seeläbi Eestit suuremaks teha. Lihtne.
Räägime natuke ka toodetest. Millised Mull° drinks omadused köidavad Korea tarbijaid ja kes on teie peamised sihtrühmad Korea turul?
Korealastele köidab kõrgekvaliteediline jook Põhja-Euroopast. Keemiliste lisaaineteta rabarberil põhinevad Mull° drinks joogid suudavad tõenäoliselt köita Korea tarbijaid.
Kuidas suudab Mull° drinks toota jooke ilma kunstlike säilitusainete, maitsete, lisaainete või muude kemikaalideta?
Kuigi keemilised lisaained on odavamad ja lihtsamini toodetavad, hoidub Mull° drinks nende kasutamisest. Me püüame säilitada oma jookide värvi, maitset ja kvaliteeti looduslike koostisosadega. Võin öelda, et see on pühendumine maitsele ja kvaliteedile.
Lisaks vahuveinidele ja alkoholivabadele vahujoogidele on Mull° drinks orgaanilised rabarberijoogid tuntud kui ettevõtte esindustooted. Kas saaksid kirjeldada Mull° drinks toodete omadusi, eriti orgaanilisi rabarberijooke?
Rabarber koristatakse otse meilt, Eestist ja Põhja-Euroopast. See on põhiline koostisosa joogitootmises ning tuntud oma suurepärase koostise ja maitse poolest. Eestis peetakse rabarberit “Prantsuse viinamarjaks” ja seda iseloomustab tugev happesus ja värskendav maitse. Tuginedes meie müügikogemusele Korea turul, on 96,3% korealastest, kes on rabarberit proovinud, valmis seda uuesti proovima.
Hea ettevõtja – Lõuna-Koreasse laienemise huvi korral tasub ühendust võtta kohapealse EISi esindaja Soonhee Baega.