Vaata peasisu

Parim praktika: Roofit.solar hindas strateegia praktikumis teiste kogemustest õppimist

EASi ja KredExi ühendasutus
14. oktoober 2020
3 min

Uuenduslikke elektrit tootvaid metallkatuseid arendav Roofit.solar on EASiga koostööd teinud juba aastaid. Ettevõtte ekspordijuht Helen Anijalg hindab kõrgelt EASi teenuste mitmekesisust, mis pakuvad tuge ja annavad hoogu ettevõtte erinevates arenguetappides. “Meiegi leidsime tee EASi teenusteni läbi oma ettevõtte vajaduste hindamise ja kasvuambitsioonide seadistamise,” selgitab Helen.

2019. aasta alguseks oli Roofit.solar jõudnud arenguetappi, kus tuli mõtestada pikaajalist strateegiat ning kasvatada tuumikmeeskonda. Ettevõtte tippjuhtkonda innustas strateegia praktikumi koolitusprogrammiga liituma võimalus kuulda teiste praktikute kogemusi ja leida inspiratsiooni laiemat pilti vaadates. “Kätte oli jõudnud hetk, mil oli hea koos maha istuda, mõelda ja asjad selgeks rääkida, sest päikeseenergeetika on üks kiireima kasvuga valdkondi kogu maailmas.”

Kliimakriisi valguses otsitakse kõikjal lahendusi, mis aitaksid CO2 taset vähendada ja inimtegevuse jalajälge pisendada. Roofit.solari elektrit tootev metallkatus pakub võimalust  koguda rohelist energiat elegantselt ja esteetiliselt, nagu ettevõte ise seda kirjeldab. “Meie strateegiline eesmärk on kasvatada oma toodangumahtu igal aastal vähemalt viis korda – hetkel olemegi tegemas ettevalmistusi automatiseeritud tootmisliini käivitamiseks ja uute toodete turule toomiseks.”

Kiirelt kasvaval väledal ettevõttel peab Heleni sõnul olema kõik agiilne, kaasa arvatud  strateegia. “Roofit.solari strateegia on vägagi elav, sest uusi ideid ja võimalusi lisandub igal nädalal, hoolimata koroonakriisist põhjustatud tagasilöökidest mõnedel eksportturgudel. Strateegilised plaanid on meie ettevõttel vägagi põhjalikud, kuid oleme muutuvas maailmas valmis pidevalt kohanema – oleme nagu osavad surfajad, kes peavad õige suuna leidma enne selle päris laine tulekut,” toob Helen paralleeli.

Helen Anijalg

Roofit.solari strateegiameeskond meenutab oma ülesehituselt tuntud inglise kirjandusklassikat – kolm meest paadis, koerast rääkimata. “Meie strateegiameeskonna tuumiku moodustavad meie asutaja Andri Jagomägi, tema Chief Happiness Officeri ametinimetust kandev koer Elli, äriarenduse juht Andres Anijalg ja finantsjuht Raimond Russak.” Lisaks löövad strateegiaaruteludes kaasa ka päikeseenergia entusiastid. Avatud ja paindliku organisatsioonikultuuriga ettevõttes on strateegiaprotsessi aruteludel ja iganädalastel tiimikoosolekutel oodatud sõna sekka ütlema kõik ettevõtte töötajad, müügitiimist kuni tootmisliini operaatoriteni.

Heleni sõnul hindas ettevõte strateegia praktikumi ühe väärtusena väga kõrgelt mentori kasutamise võimalust. “Töötasime koos Argo Sildveega ning sellest kujunes tõeliselt innustav teekond, kus leppisime kokku igakuised väljakutsed ja nii muutus iga järgmise takistuse ületamine meie jaoks lausa hasardiks.“

Strateegia praktikum oli Roofit.solari juhtkonnale vajalik selleks, et omavahel arutada, plaane sättida ning kuulata teiste ettevõtete lugusid. “EASi programmis osalemine sundis meid järjepidevalt ja struktuurselt läbi mõtlema kõiki tahke ettevõtte arenguteel. Saime võrrelda oma ideid ja väljakutseid teiste ettevõtete murede ja võimalustega, õppisime hindama tiimi tugevust ja mitmekülgsust. Ning lisaboonusena tulid peale lõpuesitlust meilt hinnapakkumisi küsima nii mõnedki grupikaaslased ja koolitajadki,” muigab Helen.

Ettevõtte strateegilise arengukavaga on töö jätkunud pidevalt ka peale praktikumi. Roofit.solar on otsimas uusi investoreid uute ambitsioonikate plaanide elluviimiseks, seega on strateegilisest plaanis saanud väärtuslik materjal, mida esitleda uutele potentsiaalsetele investoritele, kellel sügavam huvi ettevõtte plaanide ja ambitsioonide vastu.

Projekti rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

EASi Strateegia praktikumi kandideerimine on AVATUD kuni 25.10.
Tutvu programmiga ja registreeru SIIN.

Jaga postitust

Tagasi üles