Vaata peasisu

Põhjalik ekspordijuhtide koolitus aitab süsteemselt jõuda Rootsi, Norra ja Saksamaa turule

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus
30. november 2018
3 min

EAS avab 2019. aasta alguses uue koolitusprogrammi „Süsteemne eksport Euroopas“, mis aitab ekspordijuhtidel valmistuda Euroopa turgudele sisenemiseks. Viiekuulise koolituse jooksul kohtutakse kaheksa korda grupis ja ning kaks korda individuaalse konsultatsiooni vormis, et iga osaleja saaks just oma küsimustele vastused. Koolitus katab olulisemad ekspordiks ettevalmistumisega seotud teemad ning seda veavad suurte kogemustega väliseksperdid ja praktikud, kes räägivad müügitööst Rootsi,  Norra ja Saksamaa turul.

Ettevõtjad teavad, et nii mõnigi potentsiaalne leping või uus võimalus on jäänud ressursinappuse taha – pole inimest, kes kliendiga suhet hoiaks. Hakkajaid töötajaid on ettevõttes küll, aga tihti puudub neil vastav ettevalmistus ja rahvusvahelise müügi kogemus. Uus ekspordijuhtide koolitus ongi mõeldud nii tugeva ettevõtte uuele ekspordijuhile kui ka neile, kes välisturgudel juba tegutsevad, kuid tahavad oma erialaseid teadmisi korrastada ning tööd süsteemsemaks ja efektiivsemaks muuta. Tegemist on praktilise kursusega, mis toetab ekspordijuhi igapäevatööd ning annab võimaluse oma ideid professionaalidega läbi arutada.

Kuigi rahvusvaheline müügitöö,  suhete arendamine ja hoidmine on oma põhiolemuselt sarnane nii Aasias kui ka Ameerikas, nõuab iga turg erinevat lähenemist. Seetõttu oleme ka fookust pisut kitsendanud ning keskendunud Eesti ettevõtete kõige populaarsematele uutele turgudele: Rootsile, Norrale ja Saksamaale. Nii saame minna teemadega rohkem süvitsi ning tegeleda juba detailide ja turu eripäraga. Etteruttavalt võib mainida, et „Süsteemse ekspordi“ koolitusprogramm on kavas ka Hiina suunal.

Koolitus „Süsteemne eksport Euroopas“ toimub inglise keeles ja koosneb järgmistest moodulitest:

  1. Parima turu valimine oma ettevõtte jaoks (koolitaja Jean Sutton on turundusstrateegia ja uuringute ekspert Suurbritanniast).Vaatame üle metoodikad, kuidas valida oma ettevõtte jaoks kõige suurema ekspordipotentsiaaliga turg. Tegeleme riskide hindamisega ning arvutame turule sisenemise maksumuse.
  2. Turu olukord ja kliendi vajadused (koolitaja Jean Sutton; praktikuks on Argo Sildvee, kes on eksportinud 50sse riiki). Põhjalikum eeltöö turu tundmaõppimiseks enne turule sisenemist – kas toode ja ärimudel sobib valitud turule.
  3. Turule sisenemise strateegiad (koolitaja Markus Johnsson on rahvusvaheline ärinõustaja ja coach Rootsist). Kuidas jõuda kliendini võimalikult väheste vahendajate abil?
  4. Ekspordikuvandi loomine ja lugude jutustamine (endine BBC TV News ajakirjanik ja praegune BBC Academy koolitaja Steve Rawling Suurbritanniast). Mida endast ja oma ettevõttest rääkida nende 3 või 10 minuti jooksul, kui lõpuks on avanenud võimalus end potentsiaalsele kliendile tutvustada? Kuidas teisi ennast kuulama panna ja nii enda kui ka ettevõtte isikupära kõige paremini välja tuua?
  5. Digitaalsed müügikanalid (koolitaja Artem Daniliantson on veebiturunduse ekspert Soomest). Ettevõtte koduleht kui olulisim visiitkaart ning turunduskanal, müük oma e-poe ja Amazoni kaudu.
  6. Müügioskused (koolitaja Uwe Sponholz on Skandinaavia ja Saksamaa müügikogemusega marketingi ja müügijuht Saksamaalt). Harjutame läbirääkiste ja tehingu sulgemise tehnikaid.
  7. Ekspordipartnerite juhtimine (koolitaja Uwe Sponholz; praktik Christian Testman on Norra-Eesti ettevõtte Ocan Visuals tegevjuht Norrast). Kuidas koguda ettevõtte jaoks vajalikku turuinfot ja  motiveerida oma müügipartnereid?

Programmi läbimine aitab kokku hoida aega ja raha, mida ettevõtted sageli juhuslike katsetustega välisturgudel kaotavad. Hea ettevalmistus ja süsteemne lähenemine on rahvusvahelise müügi võtmesõnad.

Täpsema info ja kandideerimistingimused leiad SIIT

Jaga postitust

Tagasi üles