Silen: aasta eksportööri tiitel on riiklik usaldusväärsuse pitser
Aasta eksportööri tiitli noppinud vaikusebokside tootja Silen soovitab kõigil ettevõtluse auhinnale kandideerida, sest võidu korral aitab tunnustus talente värvata, toetab mainet nii Eestis kui välismaal, aga on eelkõige motivatsiooniks tiimile.
Sileni tegevjuhi Endrus Arge sõnul on sedasorti tunnustus eelkõige vajalik ettevõtte meeskonnale, kellele see on kinnituseks, et nende aastatepikkust panust on märgatud. “See on suur tänuavaldus inimestele ja täpselt nii me sedasorti tunnustusi ka võtame,” lisas Arge.
Sileni turundusjuhi Ulvi Vahtra sõnul avastas konkursi nende operatiivjuht Martin Kull, kes arvas, et Silen võiks kandideerida. „Mina ise sattusin aasta varem juhuslikult teleülekannet vaatama ja see jäi silma oma positiivsusega, sisendas usku, et Eestis on palju võimekaid ettevõtteid ja ettevõtjaid“ ütles Vahtra.
Kogu kandideerimisprotsess oli üdini positiivne kogemus. „Esimesena tuli valida kategooria, kus kandideerida. See võttis natuke aega, et aru saada, kuhu me kõige paremini sobituksime. Sealt edasi avalduse täitmine oli väga lihtne,“ kommenteeris Vahtra. „Ja lisan kindlasti, et avalduse täitmine oli samal ajal väga kasulik mõtteharjutus. Ankeet on küll pikk, aga ettevõte peab siiski üsna kontsentreeritud vormis suutma ennast tõestada, suureks rääkida. Selle käigus saime tublisti eneseusku juurde.“
Ankeedi täitmise järel tulid külla Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse töötajad. „Valmistusime kohtumiseks väga põhjalikult ja ma ütleks, et see oli pigem rõõmus tutvumine kui ülekuulamise laadne intervjuu. Me ei teadnud, mis ootustega meie juurde tuldi, aga meile jäi mulje, et me ise rääkisime külalised poolsurnuks ja väga palju aega küsimuste jaoks eriti ei jäänudki.“
Ettevõtte külastusele järgnes Sileni pikk ootamine, ettevalmistus ja ka võit. „Korraldajate poolne kommunikatsioon oli väga selge, meil oli alati ette teada, millal miski juhtub. Kui kategooria võit lõpuks tuli, siis tähistasime terve tiimiga. Omanikud, juhtkond tänasid inimesi, partnerid õnnitlesid meid.“
Aga miks siis konkursil ikkagi osaleda? „Kõigepealt on see tunnustus tiimile. Aga ühtlasi on see ka riiklik usaldusväärsuse pitser. Meie enda jaoks, aga ühtlasi ka meie partnerite jaoks. See tiitel võib lisada usaldusväärsust ka välispartnerite silmis. Näiteks meie Tšiili edasimüüja kasutab seda argumenti oma müügikohtumistel. Mõistagi aitab see ka Eestis pildile saada. Võrdlesime siin isegi, et ettevõtluskonkurss on nagu Eesti Laul, mis aitab ettevõtetel avalikkuse teadvusesse jõuda.“
Sileni aasta eksportööri tiitel tugevdab kindlasti ka tööandja brändingut. „Silenis me naudime hetkel olukorda, kus meie juurde jõuavad turu tipptegijad. Isegi siis, kui me ei värba, tulevad inimesed ise küsima, ehk teil on midagi toredat teha,“ ütles Vahtra. „Ja lisaks sellele, mis väljapoole paistab, on tiitlil väärtus ka juhtide jaoks, kes teisi päevast päeva tunnustavad, aga harva saavad ise tunnustust vastu. Ühesõnaga, meie kandideerimise kogemus oli üdini positiivne.“
Avatud on konkurss “Ettevõtluse auhind 2024”, mille raames tunnustame silmapaistvaid, leidlikke ja nutikaid Eesti ettevõtteid, kelle järjepidev töö on toonud edu nii ettevõttele, selle töötajatele kui ka laiemalt meie riigile. Kandideerimine ja nomineermine on avatud 7. juulini. Loe lisaks SIIT.
Ettevõtluse auhinna konkurssi kaasrahastab Euroopa Liit. Konkurssi korraldavad Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA ja Eesti Tööandjate Keskliit. Paralleelselt toimub Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ettevõtete konkurentsivõime edetabeli konkurss. Kahe konkursi parimatest valitakse välja aasta ettevõte 2024.