Smarten Logistics tegevjuht Mark Paves: ükskõik kui kiire ka poleks, strateegia jaoks tuleb aega leida!
Olenemata ettevõtte suurusest või tegutsetud aastatest – värske pilk, oma ala tippkoolitajate nõuanded ja süsteemne lähenemine strateegiale tuleb kasuks kõigile.
Just nii võttis Smarten Logisticsi tegevjuht Mark Paves kokku kogemuse, mis aitas ettevõttel ka kiirel ajal hoida fookust uuendatud strateegia koostamisel.
Smarten Logistics on üle 300 töötajaga Eesti ettevõte, mis on juba 29 aastat tegutsenud kolmanda osapoole logistika valdkonnas. Suurim käive tuleb esmatarbe- ja toidukauba ning e-kaubanduse sektorist; ladudest leiab muuhulgas ka meditsiini-, elektroonika- ja ehituskaupasid ning tööstustehnikat.
Koostööd tehakse ka Eesti riigiga. „Laologistika ja transport on tarneahela selgroog. Tõrgeteta logistika omab sellises kobarkriisis veel suuremat tähtsust. On väga oluline, et kõik meie klientide kaubad jõuaksid alati õigel ajal õigesse kohta,“ lisas Paves.
Oluline tugi kiirel ajal
Möödunud aastal otsustas ettevõte, et 2022. aastasse minnakse uuendatud strateegiaga. Senise viie aasta asemel plaaniti strateegiat kolmeks aastaks. Samal ajal kuuldi ka EASi strateegia praktikumi teenusest.
„Olime kindlad, et praktikum aitab meil strateegiat fokuseeritult, süstemaatiliselt ja kiiresti uuendada,“ sõnas Paves. Lisaks ootusele, et strateegiale lähenetakse struktuurse plaaniga, oodati ka kindlakäelist mentorit, kes hoiaks fookust strateegia koostamisel – ükskõik, kui kiired ajad ettevõttes parasjagu ka poleks.
Praktikumi üheks osaks on töötoad, millest võtavad ettevõtted osa üheskoos. „Praktikum on kiire ja tempokas. Seal olid inspireerivad ja asjakohased välisesinejad, teiste ettevõtete edulood. Meie poolt oli igatahes väga äge kogemus!“ kirjeldas Paves.
„Kuna me ise müüme oma teenuses ideed, et andke oma peavalu meile, siis loogika on selles, et kui keegi teeb midagi paremini, siis tuleks seda kasutada,“ julgustas Paves ettevõtteväliste ekspertide abi kasutama.
Samuti andis praktikum kasulikke tööriistu ja teadmisi, mida ka edaspidi kasutada. „Strateegiakaardi koostamine oli meie jaoks kõige väärtuslikum tööriist,“ tõi Paves näiteks. Strateegiakaart võimaldas jõuda arusaadava visuaalse pildini, kuidas püstitatud eesmärgini jõuda.
Personaalne lähenemine
Eriti tänulik on Paves EASi ja KredExi ühendasutuse meeskonnale ettevalmistuse ja ka personaalse lähenemise eest. „Juhendaja sai väga hästi aru, millisele ettevõttele mingi mudel paremini sobib ja ka mentor oli meil selline, kes sai meie vajadustest aru.“
Pavese sõnul võiks tänases kiirelt muutuvas maailmas iga ettevõte vaadata pigem tihedamini oma strateegia üle. EASi strateegia praktikum on universaalne teenus nii nooremale kui ka kauem tegutsenud ettevõttele, kes vajab uut ja värsket pilku oma strateegiale. „Ka väga kogenud ettevõte saab töötoast kasu,“ lisas Paves.
Smarten Logisticsi uus äristrateegia keskendub uutele ärisuundadele ja kasvule. „Kui Smarten teeb täna logistika- ja tarneahelas kindlat osa, siis me teadsime, kuhu tahame oma äriga laieneda ning selle praktikumi lõikes saime selle hästi sõnastada,“ märkis Paves.
Tänu strateegia praktikumile sai ettevõte tuge mentorilt, kellelt saadi konsultatsioone ka pärast töötubade lõppu. Järgmise sammuna plaanib Smarten Logistics liituda EASi digitaliseerimise meistriklassi programmiga.
Mis on strateegia praktikum?
Strateegia praktikum keskendub äri arengule ja kasvule. Neli kuud kestva praktikumi jooksul on võimalik luua ettevõtte konkurentsivõimelise strateegia plaan kolmeks kuni viieks aastaks.
Praktikum on mõeldud ekspordikogemusega, ambitsioonikate eesmärkide ja kasvupotentsiaaliga ettevõtetele. Ettevõte peab olema tegutsenud vähemalt kolm aastat ning seal peab olema vähemalt kaheksa töötajat.
Praktikumi käigus toimub kuus praktilist töötuba, mida viivad läbi oma ala tippkoolitajad; lisaks jagavad oma kogemusi Eesti ambitsioonikad ettevõtjad.
Samuti saab iga ettevõte endale personaalse mentori, kes aitab läbi mõelda kasvustrateegia erinevaid aspekte ning aitab ettevõtet näha kõrvaltvaataja pilguga.
Kogu praktikaprogrammi ajal saab programmis osalev ettevõtte meeskond teha iseseisvaid töid, mis koonduvad lõpuks strateegiliseks plaaniks.