Strateegia praktikum aitab viia ettevõtte arengu uuele kasvuteele
Novembri lõpuni saavad ekspordist huvitunud Eesti ettevõtted kandideerida Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) strateegia praktikumi, et õppida kogenud ekspertide käe all oskuslikult planeerima uutele sihtturgudele sisenemist. Kokku oodatakse praktikumi 16-32 väikse ja keskmise suurusega ettevõtet. Programmi viib läbi Marketingi Instituut.
EASi ettevõtluse keskuse juhi Tanel Rebase sõnul oodatakse programmiga liituma vähemalt kaheksa töötajaga ettevõtteid ning praktikumi tulemusena oodatakse senisest parema strateegilise sihi tekkimist ja seeläbi vähemasti kahele uuele välisturule sisenemist kahe aasta jooksul. “Strateegia praktikumi eesmärk on aidata osalejatel luua konkurentsivõimeline strateegia järgmiseks kolmeks kuni viieks aastaks koos tegevuskavaga selle elluviimiseks,” selgitas Rebane.
„Suurt tähelepanu pööratakse just konkreetsete osalevate ettevõtete tootlikkuse tõstmisele ning praktiline kuuepäevane koolitus on kombineeritud ettevõtte iseseisva töö ja seda toetava personaalse mentoriga,” ütles Rebane.
“Meie pikaaegne kogemus Saksamaal ja teistel eksporditurgudel ettevõtteid nõustades ning koolitades on näidanud ära selgelt kõige nõrgema koha,” rääkis Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. “Selleks on paljude Eesti ettevõtete vähesed teadmised strateegilise kasvu ja fokusseerimise kohta, mis väljendub tihtipeale selles, et korraga võetakse ette mitu turgu ning kõigi jaoks ei jätku ressursse. Rahvusvahelised partnerid aga eeldavad, et strateegilised valikud on oskuslikult tehtud ning uued partnerid suudavad pikaajaliselt valitud strateegiasse investeerida,” sõnas Naarits.
Strateegia praktikumis osalevate ettevõtete omaosalus on 950 eurot ja ühest ettevõttest võib osaleda mitu inimest. Ettevõtetest moodustatakse kaheksaliikmelised grupid, kes töötavad paralleelselt 2019. aasta algusest juunini. Kandideerimisavaldusi oodatakse novembri lõpuni.
Rohkem infot leiab programmi kodulehelt: https://www.eas.ee/teenus/strateegia-praktikum