Vaata peasisu

Suur kokkuvõte: Eesti tutvustamine 2018. aastal

EASi ja KredExi ühendasutus
26. aprill 2019
3 min

Eesti brändi sõnumeid ja materjale kasutati 2018. aastal rohkem kui 100 üritusel üle maailma ning meie riiki tutvustavaid veebilehti külastati ligi 6 miljonit korda. Erinevad kampaaniad jõudsid enam kui 100 miljoni inimeseni.

Ürituste hulka kuulub osalemine 32 rahvusvahelisel messil, kus oma tooteid või teenuseid tutvustas üle 200 Eesti ettevõtte. Lisaks messidele kasutati ühtset visuaalset keelt ja sõnumeid konverentsidel, kõrgetasemelistel visiitidel, kontaktüritustel ning vastuvõttudel.

„Tänu kokkulepitud sõnumitele, kujunduskeelele ja ettevalmistatud materjalidele ei pea ettevõtted ja asutused igale üritusele ja kampaaniale nullist eraldi kujundust looma, vaid meil on tugev ja ühtne vundament juba olemas. Nii on meie tegevused Eesti tutvustamisel kuluefektiivsemad ja suurema mõjuga.“ selgitas EASi turundusjuht Elina Vilja.

Vilja sõnul toob riigi selge ja positiivne kuvand kasu meile kõigile. „See aitab edukamalt müüa Eesti tooteid ja teenuseid välismaal ning tuua siia rohkem turiste, üliõpilasi ja talente. Kuvand mõjutab lisaks majandusele ka riigi olulisust maailmas ehk aitab tagada meie julgeolekut,“ rääkis Vilja.

Eestit tutvustavaid materjale koondaval teenuskeskkonnal brand.estonia.ee oli 2018. aasta jooksul ligi 45 000 unikaalset külastust ning kokku lisandus 3370 registreeritud kasutajat. Materjalide allalaadimiste arv kasvas aastaga 61% ning jõudis peaaegu 20 tuhandeni. Eri osapoolte koostöö tulemusel lisandus tööriistakasti 557 uut materjali ning kasutajateks olid näiteks presidendi kantselei, ministeeriumid, erialaliidud jpt.

Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu klastri juhi Doris Põllu sõnul kasutavad nemad Eesti ettevõtete e-lahenduste tutvustamiseks ja müümiseks välismaal läbivalt Eesti brändi sõnumeid ja visuaalset identiteeti. „Koostöö on siin võtmesõna, sest me oleme liiga väiksed, et igaüks eraldi jaksaks oma brändi välja töötada ja turundada. Ühtseid materjale kasutades loome eeldused, et IT-ettevõtete lugu räägivad ka avaliku sektori esindajad – nii võimendame meie jaoks olulisi sõnumeid,“ ütles Põld.

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul kasutavad toidutööstused Eesti brändi ja sõnumeid välismesside ühisstendidel ning samuti ettevõtete ja erialaliidu tasandil tutvustades Eestit potentsiaalsetele koostööpartneritele. „Eestit tuntakse maailmas vähe ning peame väga oluliseks ühtsete sõnumite kasutamist mitte ainult toidusektoris, vaid ka teistes sektorites ja riigi poolt laiemalt. Peame ise end nähtavamaks ja suuremaks tegema ning siin näeme ka tugevat riigi rolli,“ tõi ta välja.

„Meie kogemuse vastu on huvi tundnud ka mitmed välisriigid nagu näiteks Taani, Holland ja isegi Aruba ning Eesti brändi tunnustati Londonis toimunud maailma juhtival asukohaturunduse konverentsil City Nation Place Global “Best Use of Design” auhinnaga,“ sõnas Vilja.

„Alates 2018. aastast on paljudel eestlastel tükike meie brändist ka rahakoti vahel. Nimelt on uute ID-kaartide ja digitaalsete isikutunnistuste disainis kasutatud Eesti brändi kujunduselemente,“ ütles Vilja.

2017. aasta alguses tutvustas EAS avalikkusele uuendatud Eesti tutvustamise põhimõtteid, esitluspõhju, graafikat, pildipanka ning unikaalset kirjatüüpi Aino.

Põhjalik kokkuvõte Eesti tutvustamisest 2018. aastal: https://brand.estonia.ee/et/2018-kokkuvote/

Inglise keeles: https://brand.estonia.ee/2018-summary/

Jaga postitust

Tagasi üles