Toetame digitaliseerimist
Toetame ettevõtte digitaliseerimise teekaardi loomist, et suurendada ettevõtja teadlikkust tema ettevõtte digitaliseerituse ja automatiseerituse hetkeolukorrast ja küberturvalisuse esmasest tasemest.
Kelle jaoks on toetus mõeldud?
- Igas suuruses Eesti äriühingutele, kelle tegevusvaldkond ei ole toetuse saajate sihtrühmast väljas. Loe lähemalt, millistele valdkondadele toetus ei laiene.
- Eelneva kahe majandusaasta põhitegevusala keskmine müügitulu peab olema vähemalt 200 000 eurot.
- Vähese tähtsusega abi (VTA) ei ületa 300 000 eurot.
- Ettevõtted, kes pole varem saanud digidiagnostika toetust ning kes pole raskustes.
Mille jaoks toetust saab?
Mida digitaalne teekaart sisaldab?
Teekaardil on ülevaade ettevõtja ärimudelist, tarneahelast ning tootmise või teenuse osutamise protsessist.
Hinnang, milliseid kitsaskohti tarneahelas ja tootmise või teenuse osutamise protsessis saab lahendada või milliseid arenguvõimalusi ellu viia digitaliseerimise abil.
Hinnang kitsaskohtade kõrvaldamise ja asjakohaste arenguvõimaluste kohta tähtsuse järjekorras, lahenduste maksumusele, tasuvusajale, küberturvalisusele ning mõjule ettevõtja ärimudelile ja majandustulemustele.
Kitsaskohtade lahenduste ja arenguvõimaluste elluviimise kolme aasta tegevuskava.
Mis ettevõttes muutub?
teadlikkus digitaliseerituse hetkeolukorrast
lahendused innovaatiliseks ärimudeliks
toodete ja teenuste suurem lisandväärtus
Hea tavaga tutvumine
Digitaliseerimise teekaardi hea tava
Enne, kui asud taotlust koostama, tutvu digitaliseerimise teekaardi hea tavaga, milles on üksikasjalikult kirjeldatud, milline on teekaardi koostamise protsess ja kuidas seda täpselt tehakse.
Digitaliseerimise teekaardi heas tavas kirjeldatakse detailselt toetuse põhimõtteid, toetuse taotlemist ja digitaliseerimise teekaardi läbiviimise protsessi ning metoodikat. Hea tava järgimine on eelduseks edukaks digitaliseerimise teekaardi läbiviimiseks ja tingimustele vastava raporti koostamiseks.
Hinnapakkumiste küsimine
Hinnapakkumiste küsimine
Tegevuse elluviimiseks on vajalik vähemalt üks hinnapakkumus, kui teenuse maksumus käibemaksuta on väiksem kui 20 000 eurot
Kui teenus maksab 20 000€ ja rohkem, siis on vajalik küsida vähemalt kaks võrreldavat hinnapakkumist.
Hinnapakkumises peavad olema kirjeldatud vähemalt:
- teenuse pakkuja kompetentsid
- referentsid
- tööde tegemise ajakava
- teenuse maht
- hind
Taotluse esitamine
Taotluse täitmine ja esitamine
Taotluse saad koostada ja esitada struktuuritoetuse e-keskkonnas, kuhu pead sisse logima kas mobiil-ID või ID-kaardiga.
Lisaks taotlusele tuleb esitada järgmised dokumendid:
- Valitus ettevõtjavälise teenuseosutaja hinnapakkumine
- Kui teenus maksab rohkem kui 20 000€, siis vähemalt kaks hinnapakkumist.
- Lisa 1 – ettevõtjavälise teenuseosutaja referentsid (tuleb täita vorm).
- Taotleja bilanss ja kasumiaruanne taotluse esitamisele vahetult eelnenud kvartali seisuga
- Juhul kui taotleja kuulub kontserni, siis kontserni skeem (etteantud vorm)
- Konsolideeritud majandusaasta aruanne, kui kontserni info ei ole tuvastatav registrist.
Taotluse hindamine
Kuni 20 tööpäeva alates taotluse esitamisest
Pärast taotluse esitamist kontrollitakse nii taotluse sisu kui ka taotleja vastavust ja hinnatakse antakse positiivne või negatiivne hinnang valikukriteeriumitele:
- projekti kooskõla valdkondlike arengukavadega, mõju rakenduskava erieesmärgi ja meetme eesmärkide saavutamisele;
- projekti põhjendatus;
- projekti kuluefektiivsus;
- taotleja suutlikkus projekt ellu viia;
- projekti kooskõla „Eesti 2035” aluspõhimõtete ja sihtidega
Kui taotluses esineb puudusi, on võimalik kuni 10-tööpäeva jooksul need kõrvaldada. Taotluse menetlemise tähtaeg pikeneb puuduste kõrvaldamiseks antud aja võrra.
Projektid, mis vastavad etteantud tingimustele, saavad rahastuse.
Digitaliseerimise teekaardi loomine
Digitaliseerimise teekaart tuleb koostada kuni kuue jooksul alates projekti algusest.
Pane tähele, et projekti tegevustega ei tohi alustada enne taotluse esitamist ja projekti alguskuupäeva.
Aruandluse esitamine
Lõpparuande esitamine
Projekti kohta tuleb esitada aruanne taotluse rahuldamise otsuses näidatud tähtajal.
Aruandes peab olema:
- valminud digitaliseerimise teekaart;
- toetuse saaja hinnang projekti tulemuslikkusele ja elluviimisele;
- kirjeldust „Eesti 2035” aluspõhimõtetesse ja sihtidesse panustamise kohta.
Aruanne tuleb esitada e-Toetuse keskkonnas koos maksetaotlusega.
Toetuse summa makstakse välja pärast seda, kui on esitatud aruanne projekti tulemuste saavutamiste kohta.
Kui selgub, et töö ei vasta nõutud tingimustele, on meil õigus jätta toetus välja maksmata.
Projekti teekond
Infotunni slaidid.
Digitaliseerimise teekaardi hea tava
Enne, kui asud taotlust koostama, tutvu digitaliseerimise teekaardi hea tavaga, milles on üksikasjalikult kirjeldatud, milline on teekaardi koostamise protsess ja kuidas seda täpselt tehakse.
Digitaliseerimise teekaardi heas tavas kirjeldatakse detailselt toetuse põhimõtteid, toetuse taotlemist ja digitaliseerimise teekaardi läbiviimise protsessi ning metoodikat. Hea tava järgimine on eelduseks edukaks digitaliseerimise teekaardi läbiviimiseks ja tingimustele vastava raporti koostamiseks.
Hinnapakkumiste küsimine
Tegevuse elluviimiseks on vajalik vähemalt üks hinnapakkumus, kui teenuse maksumus käibemaksuta on väiksem kui 20 000 eurot
Kui teenus maksab 20 000€ ja rohkem, siis on vajalik küsida vähemalt kaks võrreldavat hinnapakkumist.
Hinnapakkumises peavad olema kirjeldatud vähemalt:
- teenuse pakkuja kompetentsid
- referentsid
- tööde tegemise ajakava
- teenuse maht
- hind
Taotluse täitmine ja esitamine
Taotluse saad koostada ja esitada struktuuritoetuse e-keskkonnas, kuhu pead sisse logima kas mobiil-ID või ID-kaardiga.
Lisaks taotlusele tuleb esitada järgmised dokumendid:
- Valitus ettevõtjavälise teenuseosutaja hinnapakkumine
- Kui teenus maksab rohkem kui 20 000€, siis vähemalt kaks hinnapakkumist.
- Lisa 1 – ettevõtjavälise teenuseosutaja referentsid (tuleb täita vorm).
- Taotleja bilanss ja kasumiaruanne taotluse esitamisele vahetult eelnenud kvartali seisuga
- Juhul kui taotleja kuulub kontserni, siis kontserni skeem (etteantud vorm)
- Konsolideeritud majandusaasta aruanne, kui kontserni info ei ole tuvastatav registrist.
Kuni 20 tööpäeva alates taotluse esitamisest
Pärast taotluse esitamist kontrollitakse nii taotluse sisu kui ka taotleja vastavust ja hinnatakse antakse positiivne või negatiivne hinnang valikukriteeriumitele:
- projekti kooskõla valdkondlike arengukavadega, mõju rakenduskava erieesmärgi ja meetme eesmärkide saavutamisele;
- projekti põhjendatus;
- projekti kuluefektiivsus;
- taotleja suutlikkus projekt ellu viia;
- projekti kooskõla „Eesti 2035” aluspõhimõtete ja sihtidega
Kui taotluses esineb puudusi, on võimalik kuni 10-tööpäeva jooksul need kõrvaldada. Taotluse menetlemise tähtaeg pikeneb puuduste kõrvaldamiseks antud aja võrra.
Projektid, mis vastavad etteantud tingimustele, saavad rahastuse.
Digitaliseerimise teekaart tuleb koostada kuni kuue jooksul alates projekti algusest.
Pane tähele, et projekti tegevustega ei tohi alustada enne taotluse esitamist ja projekti alguskuupäeva.
Lõpparuande esitamine
Projekti kohta tuleb esitada aruanne taotluse rahuldamise otsuses näidatud tähtajal.
Aruandes peab olema:
- valminud digitaliseerimise teekaart;
- toetuse saaja hinnang projekti tulemuslikkusele ja elluviimisele;
- kirjeldust „Eesti 2035” aluspõhimõtetesse ja sihtidesse panustamise kohta.
Aruanne tuleb esitada e-Toetuse keskkonnas koos maksetaotlusega.
Toetuse summa makstakse välja pärast seda, kui on esitatud aruanne projekti tulemuste saavutamiste kohta.
Kui selgub, et töö ei vasta nõutud tingimustele, on meil õigus jätta toetus välja maksmata.
Abiks taotlejale
Digidiagnostika toetuse saajad
Avasta, milliseid projekte ja mis mahus oleme aastate jooksul toetanud.
Uuri lähemalt