Vaata peasisu

Eesti eduka snäkitootja vägev läbimurre: araablastele miljon pakki kartulivahvlit!

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus
27. november 2024
3 min

Septembris toimus EISi korraldatud toidu- ja joogisektori ettevõtete ärimissioon Saudi-Araabiasse, millest võttis osa ka edukas snäkitootja Balsnack. Nüüd on ettevõte selle tulemusena jõudnud mitme uue lepinguni. Varasemalt on Balsnack leidnud Saudi-Araabias partneri Gulfoodi messilt, kellega koostöö on toiminud juba üle aasta.

Balsnack alustas Saudi Araabia turul koostööd rohkem kui aasta tagasi ettevõttega Bin Dawood Holding Co., mis haldab Danube kaupluste ketti. Selle koostöö algus ulatus Gulfood messile, kus Balsnack leidis oma esimese partneri. „Oleme müünud neile juba neli konteinerit Grand Chips kartulivahvleid ja uus tellimus läheb välja veel selle aasta detsembris,“ ütles Balsnacki ekspordijuht Marko Utsar.

Septembris toimunud Saudi Araabia ärimissioon tõi aga kaasa uusi koostöövõimalusi. Balsnack saavutas otsekontaktid kahe olulise jaeketi – Othaim Co. ja Panda – esindajatega.

„Othaim Co-ga, mis haldab suurima kaupluste arvuga jaeketti Saudi-Araabias, oleme juba koostööd alustanud. Nende esimene tellimus läheb välja detsembri lõpus. Panda hüpermarketiketiga on läbirääkimised lõpusirgel ning kõik peaks koostööks valmis olema jaanuaris 2025,“ lisas ta.

Saudi Araabia turule viib Balsnack Grand Chipsi brändi all olevaid kartulivahvleid. Hinnapoliitika osas on seal aga suur surve, sest kohalikud tootjad pakuvad oma tooteid madalate hindadega. „Väikesed pakid maksavad seal tugevalt alla 1 euro, mis teeb konkurentsi keeruliseks. Samuti on populaarsed family-pakid, kuna suured pered ostavad korraga rohkem,“ selgitas Utsar.

Suur töö alles ees

Mis puudutab uute lepingute mahtu, siis Utsar tunnistab, et see sõltub jaekettide väljapanekutest ja promokampaaniatest. „Eeldame, et mõlemad partnerid võivad tellida vähemalt 4–5 merekonteinerit aastas, mis tähendab 300–400 000 pakki Grand Chipsi.“

Peamised väljakutsed Saudi-Araabia turule sisenemisel on Utsari sõnul olnud seotud regulatsioonide ja kultuuriliste erinevustega. „Pakenditel peab olema araabiakeelne märgistus ja ilma kohaliku FDA heakskiiduta tooteid turule ei jõua,“ sõnas Utsar. Lisaks on olnud vajalik tooteid ja pakendeid kohandada vastavalt kohalike nõuetele ja tarbijate eelistustele.

Balsnacki otsesteks konkurentideks Saudi Araabias on Läti tootja Long Chips, samuti rahvusvaheliselt tuntud brändid nagu Lays ja mitmed Araabia kohalikud snäkitootjad. Ettevõtte eesmärk on aga saada Saudi Araabias armastatud ja tuntud brändiks, ütleb ekspordijuht.

„Kui oleme veebruariks kolmes suures ketis sees, siis on meie eesmärk kasvatada brändi tuntust ja nõudlust. Suurem töö alles seisab ees,“ ütles Utsar.

Tema sõnul onEttevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) panus Balsnacki edusse on olnud märkimisväärne. „EIS on olnud põhiline tugi, alustades edukatest ärimissioonidest kuni Gulfood messi korraldamiseni, kus saime oma esimese suure partneri, Danube keti,“ märkis Utsar.

Hea teada: 

  • Balsnack International Holding AS on 1992. aastal asutatud pereettevõte ja Eesti suurim (ainus) kartulikrõpsude tootja, kelle portfellis on üle 100 erineva toote. Private label ja Balsnacki enda tooted pooleks. 
  • 2008. aastast on ainsana Eestis tootnud ka kvaliteetset linnutoitu. 
  • Viimase viie aastaga on ettevõte panustanud palju väliskaubandusse, mille tulemusena on eksport kasvanud 500% (72 riiki), moodustades praeguseks poole ettevõtte kogukäibest. 
  • Kaks tehast: snäkitehas Ääsmäel ja linnutoidutehas Keilas. Müügikontor Tallinnas. 
  • Töötajad: üle 70, osad töötanud ettevõttes 30 aastat ehk algusest peale. 
  • Hitt-​toode:kartulivahvli seeria, mida müüakse miljon pakki aastas. 

Loe ka: 30-​aastase ettevõtte algus: „Peterburist rongiga toodud 6 tsisternitäit siirupit müüdi kohalikule magusatootjale 10-​kordse hinnaga ja selle rahaga osteti tehas“

Jaga postitust

Tagasi üles