EISi Taani ekspordinõunik Kristi Kivi Frimpongi 6 nõuannet Taani turule sisenemiseks
Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse Taani ekspordinõunik Kristi Kivi Frimpongi sõnul tuleb ettevõtetel, kes soovivad Taani turule siseneda, selgelt eristuda. “Tootel või teenusel, mida ettevõte pakub, peab olema mingi lisandväärtus, mida turul ei ole,” ütleb ekspordinõunik, kes aitab Eesti ettevõtetel Taanis ärikontakte luua.
Kristi Kivi Frimpong selgitab, kuidas luua esimesi kontakte Taanis:
Taanis on ärikontaktide loomiseks, info jagamiseks, uute võimaluste leidmiseks ja turundamiseks väga levinud LinkedIn. Seega on just see õige koht, kus esimesi tutvusi luua, ennast turuga kurssi viia ja isegi targalt eelmüüki teha. Taanlased hindavad oma kontaktvõrgustikku väga kõrgelt, mistõttu LinkedIn-i ei kasutata pealiskaudselt. Mõned nüansid, millest lähtuda taanlastega kontakti luues:
Selged piirid – Facebook on sõprade ja LinkedIn ärikontaktide jaoks. Taanlased kasutavad Facebooki ainult oma sõpradega suhtlemiseks, äri eesmärgil pole siin sobilik kontakti luua ka mitte siis, kui üksteist juba isiklikult tuntakse, selleks kasuta LinkedIn-i.
Kasuta kõiki LinkedIn-i võimalusi. Liitu relevantsete gruppidega, tutvu sealsete profiilidega ja jaga ning kommenteeri artikleid, mis tunduvad huvitavad. Kvaliteetsed hästi hoitud kontaktid on olulisemad kui kontaktide kvantiteet.
Lähene kontaktile personaalselt. Kui oled leidnud relevantsed kontaktid, siis saada neile personaalne teade LinkedIn-i privaatse sõnumi kaudu: miks soovid just nendega kontakti ja mis teil võiks ühist olla. Enamikul juhtudel lisatakse sind kontaktiks.
Lisa väärtust. Uue kontakti puhul on oluline lähtuda küsimusest, kuidas saad LinkedIn-i kontaktile kasulik olla. Pikemas perspektiivis ole kontakt, kes oskab nii küsida kui ka anda. Taanlastele on ärisuhetes on väga tähtsal kohal usaldus ja kõhutunne. Tegu on üsna väikese turuga, kus kõik tunnevad kõiki, seega lähene väärtust pakkudes ja usaldust tekitades.
Kohtu päriselt – esmatutvuse loomine messil. Kui on selge, et teil on ühised ärihuvid, siis on väga sobiv viis esmakohtuda erialamessidel, kus saad osaleda külalisena ja nii kõik oma kohtumised messi raames ära teha. See nõuab eelnevat planeerimist, aga võib anda ettevõttele lühikese aja raames häid kontakte. Arvesta, et taanlased on läbirääkimistes tugevad ning ärialaste otsuste tegemine võtab aega.
Kristi 6 nõuannet Taani turule sisenemiseks:
- Taanis on ärikeelena aktsepteeritav inglise keel.
- Enne turule sisenemist tee ära kodutöö: millised on konkurentsieelised, kes on konkurendid, kui palju on võimalik ressursse panustada.
- Usaldusväärne kodulehekülg on ettevõtte visiitkaart internetis, seega peaks see kindlasti olema inglise keeles ning jätma professionaalse mulje potentsiaalsetele partneritele. Ära unusta välja tuua tehtud töid ja soovitusi, samuti ettevõtte tegevust ja saavutusi keskkonnasõbralikkuse vallas.
- Järjepidevus ja põhjalikkus on Taanis võtmesõnaks, alates esimesest kontaktist kuni lepingu sõlmimiseni. Varu kannatust!
- Pane rõhku efektiivsele ja kiirele kommunikatsioonile – helista ja vasta e-kirjadele kiiresti.
- Võta kontakti ekspordinõunikuga – Ekspordinõunike teenused sihtturgudel.
Taani turule sisenemise kogemusi jagavad ka mitmed ettevõtjad, kelle lood leiad siit Äripäeva artiklist.
Hea ettevõtja! Kui oled huvitatud Taani turust, siis lisainfot saab Taani ekspordinõuniku käest, kes aitab ka sektorit analüüsida, turuvõimalusi ning kontakte leida.
Kristi Kivi Frimpong
ekspordinõunik (Taani)+45 2711 5007
kristi.kivifrimpong@eas.ee
Keeled: eesti keel, inglise keel, taani keel