Praktilised sammud andmepõhise juhtimiseni
Praktikum on mõeldud ettevõtetele, kes soovivad täiustada oma andmetöötluse oskusi ja rakendada andmepõhist juhtimist oma igapäevases tegevuses. See pakub praktilist kogemust andmetöötluse ja automatiseeritud analüüsivahendite kasutamisel, keskendudes ärianalüüsi ja andmeanalüüsi metoodikatele.
Praktikum sisaldab kolme etappi:
- Ärianalüüs – Esimeses etapis saavad osalevad ettevõtted ülevaate oma olulisematest äriprotsessidest ning saavad praktilisi soovitusi, kuidas neid andmetöötluse vahenditega parendada.
- Detailne andmeanalüüs – Teises etapis viiakse läbi süvitsi minev andmeanalüüs, et selgitada välja olemasolevad andmeallikad ja nende kvaliteet.
- PoC (Proof of Concept) loomine – Kolmandas etapis luuakse konkreetse ettevõtte jaoks PoC lahendus, rakendades andmeid reaalses ärivajaduses.
Praktikumi eesmärk on aidata ettevõtetel leida lahendusi oma andmetöötlusprobleemidele, automatiseerida protsesse ja saavutada paremaid ärilisi tulemusi. Praktikum annab ettevõtetele võimaluse täiendada oma andmeanalüüsi võimekusi, luua tõhusaid lahendusi ja saada väärtuslikke teadmisi andmetöötluse ja automatiseerimise valdkonnas.
Praktikumi kandideerimine on avatud kuni 19. veebruar 2025!
Kellele on praktikum mõeldud?
Praktikum on suunatud väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele (VKE), kellel on soov arendada oma andmepõhiseid lahendusi ja suurendada protsesside efektiivsust. Programm sobib eelkõige ettevõtetele, kes vastavad järgmistele tingimustele:
- Ettevõtte suurus ja müügikäive: Viimase kahe aasta müügikäive on minimaalselt 500 000 eurot, soovitatavalt ületades 2 000 000 eurot.
- Digitaliseerimise tase: Tarkvaralahendused on vähemalt baastasemel, kasutades näiteks ERP või CRM süsteeme, mis võimaldavad andmete kogumist ja analüüsi.
- Ressursid ja osalejad: Ettevõttel on piisavalt ressursse, et programmis osaleda 2-3 esindajaga, kellest vähemalt üks on juhtivtöötaja või võtmeisik (näiteks tegevjuht, IT-juht), kes vastutab andmetöötluse ja analüüsi strateegiate eest.
- Panustamisvalmidus: Ettevõte on valmis aktiivselt osalema kogu programmiperioodil, jagama vajalikku teavet oma tarkvarasüsteemide API-de aktiveerimiseks ja pühendama oma aega andmeanalüüsi ning praktikumi ülesannete täitmiseks.
- Seos TAIE fookusvaldkondadega: Eelistatud on ettevõtted, kelle tegevus panustab vähemalt ühte viiest TAIE fookusvaldkonnast: digilahendused, tervisetehnoloogiad, nutikad energialahendused, kohalike ressursside väärindamine (sh toit ja puit) ning teisese toorme ja jäätmete valdkond.
Programmi valitakse/pääseb 10 ettevõtet. Programmi valituks osutumisel tasub ettevõte osalustasu arve summas 500 eur + km. Praktikumil osalemise VTA (vähese tähtsusega abi) broneeritakse maksimaalselt 12 135 eurot ettevõtte kohta, mis kantakse riigiabi ja vähese tähtsusega abi registrisse. Pärast praktikumi toimumist korrigeeritakse VTA summa vastavalt tegelikele kuludele. Lõplik arvestus kujuneb vastavalt ka programmis läbitud etappidele.
Seega kujuneb eeldatav VTA arvestus programmi käigus järgmiselt:
- etappi jõudnutel on 4435 eurot (4 ettevõtet)
- etappi jõudnutel on 8285 eurot (3 ettevõtet)
- etappi jõudnutel on 12 135 eurot (3 ettevõtet)
Mis sinu ettevõttes muutub?
Uued oskused digitaalsete protsesside rakendamiseks ja andmete kasutamiseks
Valmib strateegiline plaan ettevõtte protsesside parendamiseks
Paraneb meeskonnatöö - ühine õppimine ja kogemuste vahetus
Kandideerimine
Kandideerimiseks tuleb ettevõtetel täita ankeet, milles kirjeldatakse oma andmetöötluse vajadusi, eesmärke ja valmisolekut panustada praktikumi tegevustesse. Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EISi hindamiskomisjon. Programmi valitakse osalema 10 ettevõtet, kes vastavad järgmistele tingimustele:
- panustamine vähemalt ühte viiest TAIE fookusvaldkonnast: digilahendused, tervisetehnoloogiad, nutikad energialahendused, kohalike ressursside väärindamine, sh toit ja puit, teisese toorme ja jäätmete valdkond
- vähemalt 500 000 euro suurune müügitulu viimase kahe aasta jooksul
- digitaliseerimise baastase (näiteks ERP, CRM või muu äritarkvara kasutamine)
- vähemalt üks osaleja peab omama ettevõtte juhtimises olulist rolli (näiteks tegevjuht, juhatuse liige) või vastutama IT projektide, tarneahela haldamise või muude võtmeprotsesside juhtimise eest.
Oodatav panus praktikumis
- Praktikumis võib ühest ettevõttest osaleda kuni kolm esindajat.
- Ettevõtted peavad osalema kõikides praktikumi etappides, alates avapäevast kuni lõpupäeva kokkuvõtete tegemiseni.
- Ettevõtted peavad pakkuma andmeanalüüsiks ja ärianalüüsiks vajalikku sisendit ning olema valmis koostööks praktikumi meeskonnaga, sealhulgas intervjuude ja andmete valideerimise kaudu.
- Valitud ettevõtted, kes osalevad PoC (Proof of Concept) arenduses, peavad tagama andmete ja äriliste väljakutsete piisava kvaliteedi ja mahu, et lahendust oleks võimalik teostada.
- Ettevõtted kellele teostatakse PoC arendus, peavad olema valmis seda lõpupäeval esitlema teistele praktikumis osalevatele ettevõtetele.
Ajakava
19.02.2025 Kandideerimine lõppeb
28.02.2025 Teavitatakse praktikumis osalevaid ettevõtteid
05.03.2025 Praktikumi avapäev (10 ettevõtet)
10.03.2025 Töötuba 1. grupp (5 ettevõtet) – Tallinnas kohapeal
12.03.2025 Töötuba 2. grupp (5 ettevõtet) – Tallinnas kohapeal
17.03-18.03.2025 Kodutöö
17.03-04.04.2025 Hindamine ja intervjuud ettevõtetega, et selgitada välja järgmise etappi pääsejad
04.04-11.04.2025 Ärianalüüsi etapi lõppraportite vormistamine ja üleandmine
12.04.2025 Teavitatakse 6 ettevõtet, kes pääsevad II etappi ja kellele teostatakse andmeanalüüs
12.04-04.05.2025 II etappi valitud ettevõtete andmetega tutvumine. Andmeanalüüsi raportite vormistamine ja üleandmine
21.04-04.05.2025 Hindamine ja vajadusel külastused või videointervjuud ettevõtetega, et selgitada välja järgmisesse etappi pääsejad
05.05.2025 Teavitatakse 3 ettevõtet, kes pääsevad III etappi ning saavad PoC lahenduse
06.05-25.05.2025 PoC-i arendus ja jooksvalt tulemuste valideerimine
26.05.2025 III etapi ettevõtetele PoC lahendite üleandmine ja koolitused
17.06.2025 Programmi lõpupäev ja PoC lahendite tutvustus ning koolitus (kõigile 10-le ettevõttele)
Koolitajad
Avapäev
Toimub 10 praktikumi pääsenud ettevõttega 05.03.2025.
Toimumiskoht: Trinidad Wiseman kontor, Meistri 14, 4. korrus, Tallinn
- 09.45 -10.00 Kogunemine, hommikukohv
- 10.00-10.15 Avasõnad ja tutvumine koolitajatega – Paul Vasemägi ja Reigo Roasto
- 10.15-11.15 Programmi põhjalik tutvustamine, hindamiskriteeriumid
- 11.15-11.45 Ettevõtete lühitutvustused
- 11.45-12.00 Osalejatevaheline võrgustumine ja üldised küsimused, gruppide moodustamine ja edasised tegevused
Avapäeva järgselt moodustatakse 5 ettevõttega töötubade grupid.
Töötoad
Kõik programmi töötoad toimuvad füüsiliste koolitustena Tallinnas ja iga ettevõte on oodatud osalema kuni 3 liikmega.
Töötoad toimuvad:
10.03.2025 Töötuba 1. grupp (5 ettevõtet)
Toimumiskoht: Trinidad Wiseman kontor, Meistri 14, 4. korrus, Tallinn
12.03.2025 Töötuba 2. grupp (5 ettevõtet)
Toimumiskoht: Trinidad Wiseman kontor, Meistri 14, 4. korrus, Tallinn
Praktikumi etapid
Praktikum koosneb kolmest etapist. Ettevõtete valimine etapidesse selgub jooksvalt programmi käigus ja vastavalt etappide hindamiskriteeriumitele.
I etapp – Äriprotsesside raport
Praktikumi esimeses etapis osaleb 10 ettevõtet, kellele pakutakse ärianalüüsi ja andmeanalüüsi töötlust. Iga ettevõtte kohta valmib kodutöö ja intervjuu tulemusel protsesside raport, milles üks protsess oma probleemidega on kirjeldatud detailsusega, millega on võimalik liikuda järgmisesse etappi. Protsesside raportis sõnastame ka üldised soovitused, mis aitavad protsesse ja andmete struktuuri edaspidi parendada.
II etapp – Detailne andmeanalüüsi raport
Ettevõtted, kes suudavad kõige paremini oma andmete kvaliteedi ja analüüsi potentsiaali tõestada, pääsevad järgmisesse etappi, kuhu valitakse 6 ettevõtet. Töö tulemiks on detailanalüüsi raport kättesaadavatest andmetest, mis sisaldab ülevaadet fakti- ja dimensioonitabelitest, ärianalüütika arendaja hinnangut andmekvaliteedile. Lisaks tehakse ka ettepanekuid, milliseid protsesse tuleks standardiseerida või andmete kogumist parendada, et ettevõte saaks enda tööprotsessi käigus tekkivatest andmetest rohkem kasu.
III etapp – PoC ehk Proof of Concept lahendus
Viimasesse etappi valitakse 3 ettevõtet, kellel on valmisolek ja tehniline suutlikkus. Neile pakutakse PoC-lahendusi (Proof of Concept), mis on kohandatud ettevõtte ärivajadustele. Need lahendused aitavad optimeerida protsesside juhtimist ja suurendada andmete analüüsi efektiivsust. PoC-lahendused võimaldavad praktiliselt rakendada uusi analüüsivahendeid ja -tehnoloogiaid, et saavutada mõõdetavaid tulemusi ja suurendada äritegevuse tõhusust.
III etapp - PoC
Viimasesse etappi valitakse kolm ettevõtet, kellel on valmisolek ja tehniline suutlikkus. Neile pakutakse PoC-lahendusi (Proof of Concept), mis on kohandatud ettevõtte ärivajadustele. Need lahendused aitavad optimeerida protsesside juhtimist ja suurendada andmete analüüsi efektiivsust. PoC-lahendused võimaldavad praktiliselt rakendada uusi analüüsivahendeid ja -tehnoloogiaid, et saavutada mõõdetavaid tulemusi ja suurendada äritegevuse tõhusust.
Mida saab PoC raames lahendada?
Ettevõtted, kes jõuavad programmi kolmandasse etappi, saavad võimaluse katsetada oma andmepõhiste väljakutsete lahendamist praktiliste prototüüpide abil. Siin on mõned võimalikud suunad, mida PoC lahendus võiks käsitleda:
- Ettevõtte sisemine otsingusüsteem – kiire ja nutikas viis leida vajalikku teavet organisatsiooni dokumentatsioonist, kasutades tekstianalüüsi, indekseerimist ja tehisintellekti.
- Kirjakasti analüüs – ettevõtte üldisele e-posti aadressile saabuvate päringute ja teemade analüüs, et tuvastada korduvaid küsimusi ja mustreid, automatiseerida vastamist ning täiustada klienditeenindust.
- Tekstianalüüs ja teemamudelid – korduvate teemade ja päringute tuvastamine masinõppe abil, et paremini mõista klientide muresid ja optimeerida protsesse.
- Prognoosimismudelid – müügi-, tellimuste- või laovarude prognooside loomine, mis aitavad ettevõttel paremini planeerida.
- Turvalisus ja GDPR-i nõuetele vastavus – lahendused, mis tuvastavad automaatselt potentsiaalseid isikuandmete rikkumisi või GDPR-iga seotud riske dokumentidest.
- Tehnilise dokumentatsiooni analüüs – seadmete konfigureerimisjuhiste või protsesside dokumentatsiooni parem haldamine ja analüüs.
- Protokollimine ja anomaaliate tuvastamine – ettevõtte süsteemide ja võrkude tegevuse jälgimine, et avastada ebanormaalseid sündmusi ja potentsiaalseid tõrkeid.
- Keskkonnaandmete analüüs – ettevõtte keskkonnamõju mõõtmine ja säästlikumate lahenduste leidmine.
- Töötajate koostöö ja tootlikkuse analüüs – tootmisettevõtetes andmepõhiste analüüside kasutamine, et tuvastada, millised töötajad moodustavad kõige efektiivsemad meeskonnad ja kuidas minimeerida veaprotsenti.
- Energiahaldusteenused – ettevõtte energiatarbimise analüüs ja optimeerimine, et leida energiasäästlikumaid lahendusi.
Kõik need PoC-lahendused lähtuvad konkreetse ettevõtte vajadustest ja võimalustest. Kuigi kõik ettevõtted III etappi ei jõua, saavad juba varasemates etappides osalejad väärtuslikke teadmisi ja soovitusi, mida oma igapäevatöös rakendada. Programmi lõpus tutvustatakse kõikidele osalenud ettevõtetele valminud PoC-lahendusi ja vahetatakse kogemusi ja õpikohti.
Lõpuüritus
Programmi lõpuüritus toimub 17.06.2025 ning seal osalevad kõik programmist osa võtnud ettevõtted, koolitajad, korraldajad ning EISi esindajad. Lõpuürituse eesmärk on esitleda programmis osalejatele PoC lahendusi, mis koostati kolmele ettevõttele.
Teekond
Kandideerimiseks tuleb ettevõtetel täita ankeet, milles kirjeldatakse oma andmetöötluse vajadusi, eesmärke ja valmisolekut panustada praktikumi tegevustesse. Peale kandideerimisperioodi lõppu teeb osalejate lõpliku valiku EISi hindamiskomisjon. Programmi valitakse osalema 10 ettevõtet, kes vastavad järgmistele tingimustele:
- panustamine vähemalt ühte viiest TAIE fookusvaldkonnast: digilahendused, tervisetehnoloogiad, nutikad energialahendused, kohalike ressursside väärindamine, sh toit ja puit, teisese toorme ja jäätmete valdkond
- vähemalt 500 000 euro suurune müügitulu viimase kahe aasta jooksul
- digitaliseerimise baastase (näiteks ERP, CRM või muu äritarkvara kasutamine)
- vähemalt üks osaleja peab omama ettevõtte juhtimises olulist rolli (näiteks tegevjuht, juhatuse liige) või vastutama IT projektide, tarneahela haldamise või muude võtmeprotsesside juhtimise eest.
- Praktikumis võib ühest ettevõttest osaleda kuni kolm esindajat.
- Ettevõtted peavad osalema kõikides praktikumi etappides, alates avapäevast kuni lõpupäeva kokkuvõtete tegemiseni.
- Ettevõtted peavad pakkuma andmeanalüüsiks ja ärianalüüsiks vajalikku sisendit ning olema valmis koostööks praktikumi meeskonnaga, sealhulgas intervjuude ja andmete valideerimise kaudu.
- Valitud ettevõtted, kes osalevad PoC (Proof of Concept) arenduses, peavad tagama andmete ja äriliste väljakutsete piisava kvaliteedi ja mahu, et lahendust oleks võimalik teostada.
- Ettevõtted kellele teostatakse PoC arendus, peavad olema valmis seda lõpupäeval esitlema teistele praktikumis osalevatele ettevõtetele.
19.02.2025 Kandideerimine lõppeb
28.02.2025 Teavitatakse praktikumis osalevaid ettevõtteid
05.03.2025 Praktikumi avapäev (10 ettevõtet)
10.03.2025 Töötuba 1. grupp (5 ettevõtet) – Tallinnas kohapeal
12.03.2025 Töötuba 2. grupp (5 ettevõtet) – Tallinnas kohapeal
17.03-18.03.2025 Kodutöö
17.03-04.04.2025 Hindamine ja intervjuud ettevõtetega, et selgitada välja järgmise etappi pääsejad
04.04-11.04.2025 Ärianalüüsi etapi lõppraportite vormistamine ja üleandmine
12.04.2025 Teavitatakse 6 ettevõtet, kes pääsevad II etappi ja kellele teostatakse andmeanalüüs
12.04-04.05.2025 II etappi valitud ettevõtete andmetega tutvumine. Andmeanalüüsi raportite vormistamine ja üleandmine
21.04-04.05.2025 Hindamine ja vajadusel külastused või videointervjuud ettevõtetega, et selgitada välja järgmisesse etappi pääsejad
05.05.2025 Teavitatakse 3 ettevõtet, kes pääsevad III etappi ning saavad PoC lahenduse
06.05-25.05.2025 PoC-i arendus ja jooksvalt tulemuste valideerimine
26.05.2025 III etapi ettevõtetele PoC lahendite üleandmine ja koolitused
17.06.2025 Programmi lõpupäev ja PoC lahendite tutvustus ning koolitus (kõigile 10-le ettevõttele)
Toimub 10 praktikumi pääsenud ettevõttega 05.03.2025.
Toimumiskoht: Trinidad Wiseman kontor, Meistri 14, 4. korrus, Tallinn
- 09.45 -10.00 Kogunemine, hommikukohv
- 10.00-10.15 Avasõnad ja tutvumine koolitajatega – Paul Vasemägi ja Reigo Roasto
- 10.15-11.15 Programmi põhjalik tutvustamine, hindamiskriteeriumid
- 11.15-11.45 Ettevõtete lühitutvustused
- 11.45-12.00 Osalejatevaheline võrgustumine ja üldised küsimused, gruppide moodustamine ja edasised tegevused
Avapäeva järgselt moodustatakse 5 ettevõttega töötubade grupid.
Kõik programmi töötoad toimuvad füüsiliste koolitustena Tallinnas ja iga ettevõte on oodatud osalema kuni 3 liikmega.
Töötoad toimuvad:
10.03.2025 Töötuba 1. grupp (5 ettevõtet)
Toimumiskoht: Trinidad Wiseman kontor, Meistri 14, 4. korrus, Tallinn
12.03.2025 Töötuba 2. grupp (5 ettevõtet)
Toimumiskoht: Trinidad Wiseman kontor, Meistri 14, 4. korrus, Tallinn
Praktikum koosneb kolmest etapist. Ettevõtete valimine etapidesse selgub jooksvalt programmi käigus ja vastavalt etappide hindamiskriteeriumitele.
I etapp – Äriprotsesside raport
Praktikumi esimeses etapis osaleb 10 ettevõtet, kellele pakutakse ärianalüüsi ja andmeanalüüsi töötlust. Iga ettevõtte kohta valmib kodutöö ja intervjuu tulemusel protsesside raport, milles üks protsess oma probleemidega on kirjeldatud detailsusega, millega on võimalik liikuda järgmisesse etappi. Protsesside raportis sõnastame ka üldised soovitused, mis aitavad protsesse ja andmete struktuuri edaspidi parendada.
II etapp – Detailne andmeanalüüsi raport
Ettevõtted, kes suudavad kõige paremini oma andmete kvaliteedi ja analüüsi potentsiaali tõestada, pääsevad järgmisesse etappi, kuhu valitakse 6 ettevõtet. Töö tulemiks on detailanalüüsi raport kättesaadavatest andmetest, mis sisaldab ülevaadet fakti- ja dimensioonitabelitest, ärianalüütika arendaja hinnangut andmekvaliteedile. Lisaks tehakse ka ettepanekuid, milliseid protsesse tuleks standardiseerida või andmete kogumist parendada, et ettevõte saaks enda tööprotsessi käigus tekkivatest andmetest rohkem kasu.
III etapp – PoC ehk Proof of Concept lahendus
Viimasesse etappi valitakse 3 ettevõtet, kellel on valmisolek ja tehniline suutlikkus. Neile pakutakse PoC-lahendusi (Proof of Concept), mis on kohandatud ettevõtte ärivajadustele. Need lahendused aitavad optimeerida protsesside juhtimist ja suurendada andmete analüüsi efektiivsust. PoC-lahendused võimaldavad praktiliselt rakendada uusi analüüsivahendeid ja -tehnoloogiaid, et saavutada mõõdetavaid tulemusi ja suurendada äritegevuse tõhusust.
Viimasesse etappi valitakse kolm ettevõtet, kellel on valmisolek ja tehniline suutlikkus. Neile pakutakse PoC-lahendusi (Proof of Concept), mis on kohandatud ettevõtte ärivajadustele. Need lahendused aitavad optimeerida protsesside juhtimist ja suurendada andmete analüüsi efektiivsust. PoC-lahendused võimaldavad praktiliselt rakendada uusi analüüsivahendeid ja -tehnoloogiaid, et saavutada mõõdetavaid tulemusi ja suurendada äritegevuse tõhusust.
Mida saab PoC raames lahendada?
Ettevõtted, kes jõuavad programmi kolmandasse etappi, saavad võimaluse katsetada oma andmepõhiste väljakutsete lahendamist praktiliste prototüüpide abil. Siin on mõned võimalikud suunad, mida PoC lahendus võiks käsitleda:
- Ettevõtte sisemine otsingusüsteem – kiire ja nutikas viis leida vajalikku teavet organisatsiooni dokumentatsioonist, kasutades tekstianalüüsi, indekseerimist ja tehisintellekti.
- Kirjakasti analüüs – ettevõtte üldisele e-posti aadressile saabuvate päringute ja teemade analüüs, et tuvastada korduvaid küsimusi ja mustreid, automatiseerida vastamist ning täiustada klienditeenindust.
- Tekstianalüüs ja teemamudelid – korduvate teemade ja päringute tuvastamine masinõppe abil, et paremini mõista klientide muresid ja optimeerida protsesse.
- Prognoosimismudelid – müügi-, tellimuste- või laovarude prognooside loomine, mis aitavad ettevõttel paremini planeerida.
- Turvalisus ja GDPR-i nõuetele vastavus – lahendused, mis tuvastavad automaatselt potentsiaalseid isikuandmete rikkumisi või GDPR-iga seotud riske dokumentidest.
- Tehnilise dokumentatsiooni analüüs – seadmete konfigureerimisjuhiste või protsesside dokumentatsiooni parem haldamine ja analüüs.
- Protokollimine ja anomaaliate tuvastamine – ettevõtte süsteemide ja võrkude tegevuse jälgimine, et avastada ebanormaalseid sündmusi ja potentsiaalseid tõrkeid.
- Keskkonnaandmete analüüs – ettevõtte keskkonnamõju mõõtmine ja säästlikumate lahenduste leidmine.
- Töötajate koostöö ja tootlikkuse analüüs – tootmisettevõtetes andmepõhiste analüüside kasutamine, et tuvastada, millised töötajad moodustavad kõige efektiivsemad meeskonnad ja kuidas minimeerida veaprotsenti.
- Energiahaldusteenused – ettevõtte energiatarbimise analüüs ja optimeerimine, et leida energiasäästlikumaid lahendusi.
Kõik need PoC-lahendused lähtuvad konkreetse ettevõtte vajadustest ja võimalustest. Kuigi kõik ettevõtted III etappi ei jõua, saavad juba varasemates etappides osalejad väärtuslikke teadmisi ja soovitusi, mida oma igapäevatöös rakendada. Programmi lõpus tutvustatakse kõikidele osalenud ettevõtetele valminud PoC-lahendusi ja vahetatakse kogemusi ja õpikohti.
Programmi lõpuüritus toimub 17.06.2025 ning seal osalevad kõik programmist osa võtnud ettevõtted, koolitajad, korraldajad ning EISi esindajad. Lõpuürituse eesmärk on esitleda programmis osalejatele PoC lahendusi, mis koostati kolmele ettevõttele.
Infopäeva salvestus
Teenuse partner ja lisainfo
Meie partneriks teenuse elluviimisel on:
Kontakt
