Vaata peasisu Kaasrahastanud Euroopa Liit kaksilogo, (EST)

Roheline Laine – Kestlikkus ilma rohepesu ja valehäbita

Kutsume ettevõtjaid ja juhte ärikonverentsile Roheline Laine, kus ühendame Eesti ja rahvusvahelise teooria ning praktika, et leida kestliku ettevõtluse vallas selged ja toimivad lahendused.  Konverentsil keskendume sellele, kuidas eelkõige turismi- ja loomemajanduse ettevõtted saavad edukalt navigeerida kestlikkuse väljakutsete keskel, vältida rohepesu ning leida tasakaal majandusliku kasu ja keskkonnateadliku tegutsemise vahel. Eesti ja rahvusvahelised eksperdid jagavad oma kogemusi ja teadmisi, et aidata ettevõtetel jõuda käegakatsutavate eesmärkideni ning kujundada tõeliselt jätkusuutlik ärimudel.

Kestlikkus ei ole vaid trend või regulatiivne kohustus – see on strateegiline võimalus ettevõtetele, kes soovivad püsida konkurentsis, luua pikaajalist väärtust ning vastata kasvavatele ootustele aususe ja läbipaistvuse osas. 

Päeva jooksul toimuvad inspireerivad ettekanded, praktilised arutelud ja töötoad, mis annavad selged suunised ning tööriistad, et viia kestlikkuse põhimõtted teadlikult ja strateegiliselt oma äritegevusse. 

Toimumise kuupäev
22. aprill 2025
Keel
eesti ja inglise keeles
Asukoht
Vabamu ja veeb
Kulu
kohapeal osaledes 25€, veebiülekanne 15€
Staatus
Registreerimine avatud
Osta pilet

Kellele konverents on mõeldud?

Konverents on mõeldud ettevõtjatele ja juhtidele, kes soovivad püsida konkurentsis, leida uuenduslikke lahendusi ning liikuda kindlalt edasi oma jätkusuutlikkuse teekonnal. Eelkõige on sündmus suunatud turismi- ja loomemajanduse ettevõtetele, kuid väärtuslikke teadmisi ja praktilisi suuniseid saavad ka kõik teised, kelle jaoks kestlik äritegevus on oluline.

 

Konverents kõnetab ettevõtjaid, kes:

  •  Soovivad paremini mõista kestlikkuse regulatsioone ja rohedirektiive ning nende mõju oma ettevõttele;
  • Otsivad viise, kuidas kestlikkust selgelt, ausalt ja veenvalt oma klientidele ja partneritele kommunikeerida;
  • Tahavad teada, kuidas kestlik äritegevus võib olla konkurentsieelis, mitte ainult kohustus
  • Huvituvad praktilistest tööriistadest ja lahendustest rohepesu vältimiseks
  • Otsivad inspiratsiooni ja parimaid rahvusvahelisi praktikaid kestliku brändi arendamisel 

Üritus toob kokku eksperdid, ettevõtjad ja valdkonna eestvedajad, kes jagavad oma teadmisi ja kogemusi kestliku ettevõtluse edendamisest. Päeva jooksul toimuvad ettekanded, arutelud ja praktilised töötoad, mis aitavad ettevõtjatel leida selge tee kestlikkuse ja vastutustundliku majandamise suunas.

  

Konverentsipäeva peateemad

Roheväidete korrektne esitamine

Jagame uusimat seadusandlusest tulenevat teavet, kuidas oma kestliku arengu võitudest korrektselt rääkida

Brändi kestlikkus

Kuidas ettevõtted saavad oma brändi kestlikkust teadlikult ja läbipaistvalt kommunikeerida.

Praktilised töötoad

Juhised ja lahendused kestlikkuse rakendamiseks ettevõtluses. Kestlikkuse integreerimine ärimudelisse ja praktilised sammud läbi töötubade.

Kestlikkus ilma rohepesu ja valehäbita

9.30 – 10.00
Registreerumine, tervitusamps ja kohv 

10.00 – 10.15
Konverentsi avamine ja päevajuhi tervitus
Melissa Korjus, päevajuht

10.15 – 10.45
Kuidas roheväidete rägastikus leida õige tee?
Kadri Koemets, Kliimaministeeriumi rohereformi osakonna nõunik

Anname ülevaate roheväidete direktiivi ettepanekust ning selgitame, milliseid aspekte peavad ettevõtted arvestama keskkonnaga seotud väidete esitamisel. Käsitleme ka seda, kuidas sõnastada väiteid nii, et need oleksid tarbijatele selged ja tõesed. 

10.45 – 11.30
Inspireerimise jõud jätkusuutlikus muutuses

Jonathan Lang, Interlinked.Agency brändistrateeg

Üle 20-aastase brändingu ja turunduse kogemusega Jonathan Lang näitab, kuidas kaasahaaravad narratiivid võivad muuta jätkusuutlikkuse abstraktsetest kontseptsioonidest tegelikeks muutusteks. Tema ettekanne demonstreerib, et autentne lugude jutustamine aitab ettevõtetel ületada lõhe rohelubaduste ja sisulise tegevuse vahel, kaasates samal ajal kõiki huvirühmi. Tegelike näidete kaudu näitab Lang, kuidas mõjuvõimsad narratiivid võivad käivitada organisatsioonilisi muutusi ja inspireerida tõelist pühendumist jätkusuutlikkusele. 

11.30 – 11.40
Paus

11.40 – 12.20
The power of positive messaging to drive behaviour change / Positiivse sõnumi jõud käitumisharjumuste muutmiseks
Ryan Tym, Lanterni asutaja ja direktor

Kuidas saaksime paremini edendada vastutustundlikku turismi maailmas, kus paljude reisijate kõige jätkusuutlikum tegu on hotellitoas tule kustutumine? Ryan tutvustab väljakutseid ja võimalusi, millega sektor seisab silmitsi jätkusuutliku reisimise ümberpositsioneerimises, kasutades positiivseid sõnumeid teadlikuma külastajate käitumise edendamiseks. 

12.20 – 13.00
P
aneelarutelu: Honesty as a business model /Ausus kui ärimudel
Katriin Hunt, arutelu moderaator,  KAGU kaasasutaja ja produtsent, Turundajate Liidu juhatuse liige
Rayan Tym, Lanterni asutaja ja direktor
Jonathan Lang, Interlinked Agency brändistrateeg
Kadri Koemets, Kliimaministeeriumi rohereformi osakonna nõunik

 

13.00 – 14.00
Lõunapaus 

14.00 – 15.30
Töötoad (saab osaleda ainult kohapeal)

Valige endale sobiv töötuba:  

Töötuba 1: Jätkusuutliku sõnumi edastamise komistuskivid ja praktilised strateegiad
Ryan Tym, Lanterni asutaja ja direktor *töötuba on inglise keeles

90-minutiline sessioon on loodud aitamaks turismiprofessionaalidel luua tõhusat jätkusuutlikkuse sõnumit. Sessioon käsitleb levinud komistuskive (sealhulgas negatiivset sõnumiedastust ja iganenud käitumismustreid) ning tõestatud taktikaid (sealhulgas positiivset raamistamist ja utsitusteooriat), mida illustreeritakse parimate näidete ja harjutustega. Osalejad lahkuvad päriselt elluviidavate ideedega, kuidas inspireerida reisijaid jätkusuutlikuma käitumise suunas. 

Töötuba 2: Sildade ehitamine visioonist tegelikkuseni 
Jonathan Lang, Interlinked Agency brändistrateeg

Interaktiivne töötuba, mis keskendub organisatsiooniliste muutuste juhtimisele läbi praktilise probleemilahenduse. Osalejad jagatakse ühiste eesmärkidega gruppidesse, et uurida, kuidas tõhusalt organisatsioonides muutusi ellu viia.

Töötuba 3: Keskkonnajuhtimissüsteemid ja ökomärgised
Maria Plink, Keskkonnaagentuuri peaspetsialist  ja Tatjana Rõõm, Keskkonnaagentuuri Ecolabel and EMAS spetsialist

Interaktiivne töötuba keskendub kahele peamisele valdkonnale – turismile ja loomeagentuuridele – pakkudes praktilist lähenemist keskkonnajuhtimissüsteemide ja EL ökomärgise rakendamisele.  

15.30 – 16.00
Päeva kokkuvõte ja aeg suhtlemiseks

Esinejad

Kadri Koemets, Kliimaministeeriumi rohereformi osakonna nõunik

Kadri on töötanud keskkonnavaldkonnas juba 16 aastat. Talle on oluline, et keskkonnaküsimustega tegeletaks läbimõeldult ja süsteemselt nii riigi kui ka ettevõtete tasemel. Ta teab, et vaid süsteemselt tegutsedes on võimalik saavutada päriselt kestlik ja keskkonda hoidev majandusmudel. Kadri hinnangul on reaalseid muutusi võimalik saavutada vaid eri osapoolte koostöös. Ettevõtted vajavad kestlikkusteekonnal tuge  ja tarbijad vajavad kestlike otsuste tegemiseks teadmisi. Kõigil inimestel on mõju keskkonnale, ühiselt tegutsedes saab saavutada vajaliku. 

Jonathan Lang, Interlinked.Agency brändistrateeg

Jonathan Lang on kogenud strateeg ja loovisik, kellel on üle 20-aastane kogemus brändingu, turunduse, kommunikatsiooni, loovtöö, aktiveerimise ja kultuuri valdkonnas. Viimased viis aastat on ta töötanud rohelise energia ülemineku ja eesmärgipärase kommunikatsiooni eesliinil. 

Ta aitab ettevõtetel integreerida eesmärgistatust ja jätkusuutlikkust brändingu ja turunduse strateegiaga vältides samal ajal rohepesu. 

Jätkusuutlikkus ei ole brändi positsioon, vaid ettevõtte kohustus ja meil kõigil on selles oma roll. 

Ryan Tym, Lanterni asutaja ja direktor

Ryan Tym on mitmete auhindadega pärjatud brändikonsultant, strateeg, copywriter ja disainer. Ta on Londoni brändinguagentuuri Lantern asutaja, kus ta nõustab sihtkohti ja ettevõtteid, kes kujundavad homse maailma nägu. Tänaseks on agentuur üks enim auhinnatud kohabrändingu ja brändimuutuste stuudioid Euroopas. 

Ryanil on laialdane kogemus rahvusvaheliste sihtkohtade, kogukondade ja organisatsioonidega, aidates kliente sealhulgas ka Visit Estonia, Euroopa Turismikomisjon, Alternative Airlines ning linnad nagu Westminster, Milton Keynes ja Basel. Ta peab eriti oluliseks lugude jutustamise oskust ning osaleb regulaarselt turismi, sihtkohtade ja kohaidentiteedi teemalistes aruteludes – olles esineja konverentsidel, külalislektor, podcast’ide külaline ja artiklite autor üle kogu maailma. 

Katriin Hunt, KAGU kaasasutaja ja produtsent, Turundajate Liidu juhatuse liige

Katriin Hunt on tuline turundaja, kes tegutseb mitmes turundusvaldkonnas. Üle kümne aasta turunduses töötades on ta panustanud Kuldmuna korraldamisse, osalenud Turundajate Liidu juhatuses, loonud Roheline TULI algatuse ning hiljutise saavutusena asutanud on-demand agentuuri KAGU. Tema eesmärk on arendada turundusmaastikku, luua agentuuridele parem kasvupinnas ning edendada koostööd nii agentuuride kui ka klientide vahel.

Ehitame tuleviku heaks

Ootame kuulajaid ka päev hiljem, 23. aprillil toimuvalt konverentsile “Roheline Laine – Ehitame tuleviku heaks”, kus jagame teadmisi kõigile, kes soovivad lahendada hoonete energiatõhususe vallas eesseisvaid väljakutseid. Konverentsi vältel jagavad praktikud kogemusi, kuidas saavutada senisest efektiivsem ressursikasutus kaasaegsetes elukeskkondades ning jõuda käegakatsutavate eesmärkideni.  

Roheline laine

9.30 – 10.00
Registreerumine, tervitusamps ja kohv 

10.00 – 10.15
Konverentsi avamine ja päevajuhi tervitus
Melissa Korjus, päevajuht

10.15 – 10.45
Kuidas roheväidete rägastikus leida õige tee?
Kadri Koemets, Kliimaministeeriumi rohereformi osakonna nõunik

Anname ülevaate roheväidete direktiivi ettepanekust ning selgitame, milliseid aspekte peavad ettevõtted arvestama keskkonnaga seotud väidete esitamisel. Käsitleme ka seda, kuidas sõnastada väiteid nii, et need oleksid tarbijatele selged ja tõesed. 

10.45 – 11.30
Inspireerimise jõud jätkusuutlikus muutuses

Jonathan Lang, Interlinked.Agency brändistrateeg

Üle 20-aastase brändingu ja turunduse kogemusega Jonathan Lang näitab, kuidas kaasahaaravad narratiivid võivad muuta jätkusuutlikkuse abstraktsetest kontseptsioonidest tegelikeks muutusteks. Tema ettekanne demonstreerib, et autentne lugude jutustamine aitab ettevõtetel ületada lõhe rohelubaduste ja sisulise tegevuse vahel, kaasates samal ajal kõiki huvirühmi. Tegelike näidete kaudu näitab Lang, kuidas mõjuvõimsad narratiivid võivad käivitada organisatsioonilisi muutusi ja inspireerida tõelist pühendumist jätkusuutlikkusele. 

11.30 – 11.40
Paus

11.40 – 12.20
The power of positive messaging to drive behaviour change / Positiivse sõnumi jõud käitumisharjumuste muutmiseks
Ryan Tym, Lanterni asutaja ja direktor

Kuidas saaksime paremini edendada vastutustundlikku turismi maailmas, kus paljude reisijate kõige jätkusuutlikum tegu on hotellitoas tule kustutumine? Ryan tutvustab väljakutseid ja võimalusi, millega sektor seisab silmitsi jätkusuutliku reisimise ümberpositsioneerimises, kasutades positiivseid sõnumeid teadlikuma külastajate käitumise edendamiseks. 

12.20 – 13.00
P
aneelarutelu: Honesty as a business model /Ausus kui ärimudel
Katriin Hunt, arutelu moderaator,  KAGU kaasasutaja ja produtsent, Turundajate Liidu juhatuse liige
Rayan Tym, Lanterni asutaja ja direktor
Jonathan Lang, Interlinked Agency brändistrateeg
Kadri Koemets, Kliimaministeeriumi rohereformi osakonna nõunik

 

13.00 – 14.00
Lõunapaus 

14.00 – 15.30
Töötoad (saab osaleda ainult kohapeal)

Valige endale sobiv töötuba:  

Töötuba 1: Jätkusuutliku sõnumi edastamise komistuskivid ja praktilised strateegiad
Ryan Tym, Lanterni asutaja ja direktor *töötuba on inglise keeles

90-minutiline sessioon on loodud aitamaks turismiprofessionaalidel luua tõhusat jätkusuutlikkuse sõnumit. Sessioon käsitleb levinud komistuskive (sealhulgas negatiivset sõnumiedastust ja iganenud käitumismustreid) ning tõestatud taktikaid (sealhulgas positiivset raamistamist ja utsitusteooriat), mida illustreeritakse parimate näidete ja harjutustega. Osalejad lahkuvad päriselt elluviidavate ideedega, kuidas inspireerida reisijaid jätkusuutlikuma käitumise suunas. 

Töötuba 2: Sildade ehitamine visioonist tegelikkuseni 
Jonathan Lang, Interlinked Agency brändistrateeg

Interaktiivne töötuba, mis keskendub organisatsiooniliste muutuste juhtimisele läbi praktilise probleemilahenduse. Osalejad jagatakse ühiste eesmärkidega gruppidesse, et uurida, kuidas tõhusalt organisatsioonides muutusi ellu viia.

Töötuba 3: Keskkonnajuhtimissüsteemid ja ökomärgised
Maria Plink, Keskkonnaagentuuri peaspetsialist  ja Tatjana Rõõm, Keskkonnaagentuuri Ecolabel and EMAS spetsialist

Interaktiivne töötuba keskendub kahele peamisele valdkonnale – turismile ja loomeagentuuridele – pakkudes praktilist lähenemist keskkonnajuhtimissüsteemide ja EL ökomärgise rakendamisele.  

15.30 – 16.00
Päeva kokkuvõte ja aeg suhtlemiseks

Kadri Koemets, Kliimaministeeriumi rohereformi osakonna nõunik

Kadri on töötanud keskkonnavaldkonnas juba 16 aastat. Talle on oluline, et keskkonnaküsimustega tegeletaks läbimõeldult ja süsteemselt nii riigi kui ka ettevõtete tasemel. Ta teab, et vaid süsteemselt tegutsedes on võimalik saavutada päriselt kestlik ja keskkonda hoidev majandusmudel. Kadri hinnangul on reaalseid muutusi võimalik saavutada vaid eri osapoolte koostöös. Ettevõtted vajavad kestlikkusteekonnal tuge  ja tarbijad vajavad kestlike otsuste tegemiseks teadmisi. Kõigil inimestel on mõju keskkonnale, ühiselt tegutsedes saab saavutada vajaliku. 

Jonathan Lang, Interlinked.Agency brändistrateeg

Jonathan Lang on kogenud strateeg ja loovisik, kellel on üle 20-aastane kogemus brändingu, turunduse, kommunikatsiooni, loovtöö, aktiveerimise ja kultuuri valdkonnas. Viimased viis aastat on ta töötanud rohelise energia ülemineku ja eesmärgipärase kommunikatsiooni eesliinil. 

Ta aitab ettevõtetel integreerida eesmärgistatust ja jätkusuutlikkust brändingu ja turunduse strateegiaga vältides samal ajal rohepesu. 

Jätkusuutlikkus ei ole brändi positsioon, vaid ettevõtte kohustus ja meil kõigil on selles oma roll. 

Ryan Tym, Lanterni asutaja ja direktor

Ryan Tym on mitmete auhindadega pärjatud brändikonsultant, strateeg, copywriter ja disainer. Ta on Londoni brändinguagentuuri Lantern asutaja, kus ta nõustab sihtkohti ja ettevõtteid, kes kujundavad homse maailma nägu. Tänaseks on agentuur üks enim auhinnatud kohabrändingu ja brändimuutuste stuudioid Euroopas. 

Ryanil on laialdane kogemus rahvusvaheliste sihtkohtade, kogukondade ja organisatsioonidega, aidates kliente sealhulgas ka Visit Estonia, Euroopa Turismikomisjon, Alternative Airlines ning linnad nagu Westminster, Milton Keynes ja Basel. Ta peab eriti oluliseks lugude jutustamise oskust ning osaleb regulaarselt turismi, sihtkohtade ja kohaidentiteedi teemalistes aruteludes – olles esineja konverentsidel, külalislektor, podcast’ide külaline ja artiklite autor üle kogu maailma. 

Katriin Hunt, KAGU kaasasutaja ja produtsent, Turundajate Liidu juhatuse liige

Katriin Hunt on tuline turundaja, kes tegutseb mitmes turundusvaldkonnas. Üle kümne aasta turunduses töötades on ta panustanud Kuldmuna korraldamisse, osalenud Turundajate Liidu juhatuses, loonud Roheline TULI algatuse ning hiljutise saavutusena asutanud on-demand agentuuri KAGU. Tema eesmärk on arendada turundusmaastikku, luua agentuuridele parem kasvupinnas ning edendada koostööd nii agentuuride kui ka klientide vahel.

Ootame kuulajaid ka päev hiljem, 23. aprillil toimuvalt konverentsile “Roheline Laine – Ehitame tuleviku heaks”, kus jagame teadmisi kõigile, kes soovivad lahendada hoonete energiatõhususe vallas eesseisvaid väljakutseid. Konverentsi vältel jagavad praktikud kogemusi, kuidas saavutada senisest efektiivsem ressursikasutus kaasaegsetes elukeskkondades ning jõuda käegakatsutavate eesmärkideni.  

Kontakt

Kontakt

Kadi Haljand
loomemajanduse teemajuht

Sind võib veel huvitada

Avatud
Toetus

Arendusosak

Suurim toetus 35000
Avatud
innopööre

Tippinnovaatorite programm

Hind 5000 eurot + km
Kestus 8 kuud (okt 2025 – mai 2026) + 6 kuud jätkuprogramm
Avatud
Toetus

Rakendusuuringute programmi väikeprojektide taotlusvoor

Suurim toetus 150 000
Avatud
Toetus

Rohetoetus: tootmisettevõtja ärimudeli muutmise toetus

Suurim toetus roheaudit kuni 10 000, arendustegevuse elluviimine kuni 200 000
Avatud
Toetus

Euroopa Horisont EIC Accelerator

Suurim toetus €2.49mln (millele lisandub kuni €10mln omakapitaliinvesteeringuna)
Kestus kuni 2 aastat
Avatud
arendamine

Innovatsioonivõimekuse diagnostika

Hind tasuta
Avatud
innovatsioon

Intellektuaalomandi strateegia nõustamine

Hind 100 €/h + km
Kestus 5 esimest tundi tasuta
Avatud
Toetus

Sektoritevahelise mobiilsuse toetamine

Kestus 3 – 24 (48) kuud
Avatud
äri arendamine

Arenduspartnerite otsing ja arenduskoostöö nõustamine

Hind 6 tunni järgselt 100 €/h
Kestus kuni 6 tundi tasuta
Avatud
Toetus

Ettevõtte arenguprogramm

Suurim toetus arenguplaanile kuni 500 000
Kestus kuni 3 aastat
Avatud
Toetus

Innovatsiooniosak

Suurim toetus 7500
Avatud
Toetus

Tootearenduse toetus

Suurim toetus 500 000
Avatud
fookusvaldkond

Tehnoloogiate otsing, seire ja analüüs (technology intelligence)

Hind alates 5-st töötunnist 100 €/h
Kestus kuni 5 tundi tasuta
Avatud
Toetus

Rakendusuuringute programm

Suurim toetus 2 000 000
Suletud
Toetus

Reaalajamajanduse kliendi tundmise andmevahetusteenus prototüübi arendamise toetus

Suurim toetus 100 000
Suletud
innopööre

Tööstussümbioosi algatamine Eesti maakondades

Hind i faas - seminaril ja töötoas osalemine tasuta
ii faas – 2-kuulise sümbioosi raames mentori kaasamise arvestus vta (selgumisel)
Kestus seminar: 1 päev
järgnev programm: 3 kuud
Suletud
Toetus

Reaalajamajanduse uudse lahenduse tervikprotsessi väljatöötamise toetus

Suurim toetus 100 000
Suletud
Toetus

Reaalajamajanduse e-kviitungi prototüübi väljatöötamise toetus

Suurim toetus 100 000
Suletud
Toetus

Reaalajamajanduse andmepõhise aruandluse prototüübi arendamise toetus

Suurim toetus 150 000
Suletud
Toetus

Ida-Viru ettevõtjate teadmusmahukate tegevuste toetus

Suurim toetus 5 000 000
Tagasi üles