Korraldame rahvusvahelisi ärimissioone, et aidata Eesti ettevõtetel siseneda uutele turgudele, kasvatada eksporditulu ja luua strateegilisi ärisuhteid.
Ärimissioon tähendab ettevõtete jaoks tegevuste paketti, mis aitab paremini mõista sihtturgu ja selle toimimist ning luua kontakte edasisteks sammudeks. See võib olla kasuks nii uuele turule sisenemisel kui ka olemasoleval turul laienemisel.
Tegevuste hulka võivad kuuluda näiteks sihtturu seminarid, võrgustumissündmused ja eksperttugi ärimissiooniks valmistumisel. Samuti sihtturul olulisel valdkonna suursündmusel osalemine, ettevõtete/delegatsiooni nähtavust toetavad tegevused, individuaalsete ja/või grupikohtumiste korraldamine ettevõtete jaoks oluliste osapooltega jmt.
Vajadusel kaasame ärimissiooni delegatsiooni ka valdkonnaga seotud võtmeisiku (VIP) Eestist, sihtriigi saatkonna esindajaid või kohalikku aukonsulit. See suurendab Eesti ettevõtete usaldusväärsust ja aitab luua kõrgema taseme kontakte.
- Uued ärikontaktid ja partnerlussuhted – võimalus kohtuda potentsiaalsete klientide, edasimüüjate, tarnijate ja koostööpartneritega ning saada vahetut tagasisidet toodete ja teenuste kohta.
- Suurem rahvusvaheline nähtavus ja usaldusväärsus – ametliku delegatsiooni koosseis ja riigi tugi loovad sihtturu võtmeotsustajate silmis usaldusväärsust ning avavad uksi, milleni iseseisvalt jõudmine oleks keerukas.
- Ligipääs turuteadmistele ja ekspertidele – sektoripõhised töötoad ja kohtumised annavad infot sihtturu nõuete, trendide ja konkurentsiolukorra kohta ning aitavad mõista turule sisenemise protsesse.
- Koostöö ja teadmiste vahetus – ühine missioon toetab ettevõtete vahelist kogemuste jagamist ekspordi, tootearenduse ja sihtturgude osas ning loob eeldusi sektoripõhiste ühisväärtuspakkumiste tekkeks.
- Investeeringute leidmine – ärimissioonid on sobiv platvorm tuvastamaks ka välisettevõtteid ja investoreid, kellel on huvi Eesti ettevõtetesse või ühistesse arendusprojektidesse investeerida.
Ärimissioonile kaasame ettevõtteid
- kelle strateegia ja eelarve osaks on vastavale sihtturule sisenemine või seal kasvamine,
- kes on viimastel aastatel näidanud märkimisväärset kasvu,
- kellel on jätkuv kasvupotentsiaal,
- kelle lisandväärtus töötaja kohta ületab sektori keskmist ning
- kes panustavad teadus-, arendus- ja innovatsioonitegevusse (TA&I).
Ärimissioonil ei saa osaleda ettevõtted, kes tegutsevad vähese tähtsusega abi määruse 2023/2831 artikli 1 lõikes 1 nimetatud välistatud majandusvaldkondades (kalanduse, vesiviljeluse ja põllumajandustoodete esmatootmine) või määruse nr 2021/1058 välistatud valdkonnas (tubaka ja tubakatoodete tootmine, töötlemine ja turustamine).
Samuti ei saa ärimissioonil osaleda ettevõte, kellel on riigi ees täitmata kohustusi (tal on maksuvõlg) või kui ettevõtte või tema üle valitsevat mõju omava isiku suhtes on algatatud likvideerimis-, sundlõpetamis- või pankrotimenetlus või tehtud pankrotiotsus.
EISi poolt ärimissioonide korraldamisel tehtud kulu on ettevõttele vähese tähtsusega abi (VTA). Infot VTA, ettevõtte VTA vaba jäägi ja osutatud abi kohta saab kontrollida koduleheküljel: https://fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused/riigiabi
Esialgne VTA broneering on arvestuslik ja seda korrigeeritakse pärast ärimissiooni toimumist vastavalt lõplikult kujunenud eelarvele ja osalenud ettevõtete arvule. Täpsemat infot ärimissiooni VTA summa kohta saad konkreetse ärimissiooni projektijuhilt.
Ärimissioonidel osalemist kaasrahastatakse Euroopa Liidu ühtekuuluvus- ja siseturvalisuspoliitika fondist või rahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavus-rahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.
Ärimissioonil osalemise tasu sõltub sihtturu kaugusest ja ettevõtte suurusest. Euroopas korraldatavate ärimissioonide korral on väike- ja keskmise suurusega ettevõtte (VKE) tasu 500 eurot ja suurettevõtte tasu 750 eurot. Teiste riikide puhul on summad vastavalt 1000 ja 1500 eurot ettevõtte kohta.
- Osalustasudest katame kulusid, mis on seotud ärimissioonil osalemise (sh majutus) ning korraldatavate tegevustega.
- Samuti rahastame ühiseid turundus- ja kommunikatsioonitegevusi delegatsiooni nähtavuse suurendamiseks.
- Ettevõtete kanda jäävad osaleja reisi- ja programmivälise toitlustuse kulud.