Vaata peasisu
Rahastanud Euroopa Liit kaksilogo, (EST)

Aitame leida ärikontakte

Ärimissioon on terviklik lahendus, mis aitab Eesti ettevõtetel kiirendada sisenemist uutele ja kaugematele turgudele, kasvatada ekspordikäivet ja luua kestvaid ärisuhteid, kasutades ära riigi, ekspordinõunike ja diplomaatilise võrgustiku teadmisi ning kontakte

 

Nimi
Ärimissioonid eksporditurule
Hind
Täpsustatakse iga ärimissiooni juures

Teenusest

Korraldame rahvusvahelisi ärimissioone, et aidata Eesti ettevõtetel siseneda uutele turgudele, kasvatada eksporditulu ja luua strateegilisi ärisuhteid.

Ärimissioon tähendab ettevõtete jaoks tegevuste paketti, mis aitab paremini mõista sihtturgu ja selle toimimist ning luua kontakte edasisteks sammudeks. See võib olla kasuks nii uuele turule sisenemisel kui ka olemasoleval turul laienemisel.

Tegevuste hulka võivad kuuluda näiteks sihtturu seminarid, võrgustumissündmused ja eksperttugi ärimissiooniks valmistumisel. Samuti sihtturul olulisel valdkonna suursündmusel osalemine, ettevõtete/delegatsiooni nähtavust toetavad tegevused, individuaalsete ja/või grupikohtumiste korraldamine ettevõtete jaoks oluliste osapooltega jmt.

Vajadusel kaasame ärimissiooni delegatsiooni ka valdkonnaga seotud võtmeisiku (VIP) Eestist, sihtriigi saatkonna esindajaid või kohalikku aukonsulit. See suurendab Eesti ettevõtete usaldusväärsust ja aitab luua kõrgema taseme kontakte.

  • Uued ärikontaktid ja partnerlussuhted – võimalus kohtuda potentsiaalsete klientide, edasimüüjate, tarnijate ja koostööpartneritega ning saada vahetut tagasisidet toodete ja teenuste kohta.
  • Suurem rahvusvaheline nähtavus ja usaldusväärsus – ametliku delegatsiooni koosseis ja riigi tugi loovad sihtturu võtmeotsustajate silmis usaldusväärsust ning avavad uksi, milleni iseseisvalt jõudmine oleks keerukas.
  • Ligipääs turuteadmistele ja ekspertidele – sektoripõhised töötoad ja kohtumised annavad infot sihtturu nõuete, trendide ja konkurentsiolukorra kohta ning aitavad mõista turule sisenemise protsesse.
  • Koostöö ja teadmiste vahetus – ühine missioon toetab ettevõtete vahelist kogemuste jagamist ekspordi, tootearenduse ja sihtturgude osas ning loob eeldusi sektoripõhiste ühisväärtuspakkumiste tekkeks.
  • Investeeringute leidmine – ärimissioonid on sobiv platvorm tuvastamaks ka välisettevõtteid ja investoreid, kellel on huvi Eesti ettevõtetesse või ühistesse arendusprojektidesse investeerida.

Ärimissioonile kaasame ettevõtteid

  • kelle strateegia ja eelarve osaks on vastavale sihtturule sisenemine või seal kasvamine,
  • kes on viimastel aastatel näidanud märkimisväärset kasvu,
  • kellel on jätkuv kasvupotentsiaal,
  • kelle lisandväärtus töötaja kohta ületab sektori keskmist ning
  • kes panustavad teadus-, arendus- ja innovatsioonitegevusse (TA&I).

Ärimissioonil ei saa osaleda ettevõtted, kes tegutsevad vähese tähtsusega abi määruse 2023/2831 artikli 1 lõikes 1 nimetatud välistatud majandusvaldkondades (kalanduse, vesiviljeluse ja põllumajandustoodete esmatootmine) või määruse nr 2021/1058 välistatud valdkonnas (tubaka ja tubakatoodete tootmine, töötlemine ja turustamine).

Samuti ei saa ärimissioonil osaleda ettevõte, kellel on riigi ees täitmata kohustusi (tal on maksuvõlg) või kui ettevõtte või tema üle valitsevat mõju omava isiku suhtes on algatatud likvideerimis-, sundlõpetamis- või pankrotimenetlus või tehtud pankrotiotsus.

EISi poolt ärimissioonide korraldamisel tehtud kulu on ettevõttele vähese tähtsusega abi (VTA). Infot VTA, ettevõtte VTA vaba jäägi ja osutatud abi kohta saab kontrollida koduleheküljel: https://fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused/riigiabi

Esialgne VTA broneering on arvestuslik ja seda korrigeeritakse pärast ärimissiooni toimumist vastavalt lõplikult kujunenud eelarvele ja osalenud ettevõtete arvule. Täpsemat infot ärimissiooni VTA summa kohta saad konkreetse ärimissiooni projektijuhilt.

 

Ärimissioonidel osalemist kaasrahastatakse Euroopa Liidu ühtekuuluvus- ja siseturvalisuspoliitika fondist või rahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavus-rahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Ärimissioonil osalemise tasu sõltub sihtturu kaugusest ja ettevõtte suurusest. Euroopas korraldatavate ärimissioonide korral on väike- ja keskmise suurusega ettevõtte (VKE) tasu 500 eurot ja suurettevõtte tasu 750 eurot. Teiste riikide puhul on summad vastavalt 1000 ja 1500 eurot ettevõtte kohta.

  • Osalustasudest katame kulusid, mis on seotud ärimissioonil osalemise (sh majutus) ning korraldatavate tegevustega.
  • Samuti rahastame ühiseid turundus- ja kommunikatsioonitegevusi delegatsiooni nähtavuse suurendamiseks.
  • Ettevõtete kanda jäävad osaleja reisi- ja programmivälise toitlustuse kulud.

 

Teenusest

Korraldame rahvusvahelisi ärimissioone, et aidata Eesti ettevõtetel siseneda uutele turgudele, kasvatada eksporditulu ja luua strateegilisi ärisuhteid.

Ärimissioon tähendab ettevõtete jaoks tegevuste paketti, mis aitab paremini mõista sihtturgu ja selle toimimist ning luua kontakte edasisteks sammudeks. See võib olla kasuks nii uuele turule sisenemisel kui ka olemasoleval turul laienemisel.

Tegevuste hulka võivad kuuluda näiteks sihtturu seminarid, võrgustumissündmused ja eksperttugi ärimissiooniks valmistumisel. Samuti sihtturul olulisel valdkonna suursündmusel osalemine, ettevõtete/delegatsiooni nähtavust toetavad tegevused, individuaalsete ja/või grupikohtumiste korraldamine ettevõtete jaoks oluliste osapooltega jmt.

Vajadusel kaasame ärimissiooni delegatsiooni ka valdkonnaga seotud võtmeisiku (VIP) Eestist, sihtriigi saatkonna esindajaid või kohalikku aukonsulit. See suurendab Eesti ettevõtete usaldusväärsust ja aitab luua kõrgema taseme kontakte.

  • Uued ärikontaktid ja partnerlussuhted – võimalus kohtuda potentsiaalsete klientide, edasimüüjate, tarnijate ja koostööpartneritega ning saada vahetut tagasisidet toodete ja teenuste kohta.
  • Suurem rahvusvaheline nähtavus ja usaldusväärsus – ametliku delegatsiooni koosseis ja riigi tugi loovad sihtturu võtmeotsustajate silmis usaldusväärsust ning avavad uksi, milleni iseseisvalt jõudmine oleks keerukas.
  • Ligipääs turuteadmistele ja ekspertidele – sektoripõhised töötoad ja kohtumised annavad infot sihtturu nõuete, trendide ja konkurentsiolukorra kohta ning aitavad mõista turule sisenemise protsesse.
  • Koostöö ja teadmiste vahetus – ühine missioon toetab ettevõtete vahelist kogemuste jagamist ekspordi, tootearenduse ja sihtturgude osas ning loob eeldusi sektoripõhiste ühisväärtuspakkumiste tekkeks.
  • Investeeringute leidmine – ärimissioonid on sobiv platvorm tuvastamaks ka välisettevõtteid ja investoreid, kellel on huvi Eesti ettevõtetesse või ühistesse arendusprojektidesse investeerida.

Ärimissioonile kaasame ettevõtteid

  • kelle strateegia ja eelarve osaks on vastavale sihtturule sisenemine või seal kasvamine,
  • kes on viimastel aastatel näidanud märkimisväärset kasvu,
  • kellel on jätkuv kasvupotentsiaal,
  • kelle lisandväärtus töötaja kohta ületab sektori keskmist ning
  • kes panustavad teadus-, arendus- ja innovatsioonitegevusse (TA&I).

Ärimissioonil ei saa osaleda ettevõtted, kes tegutsevad vähese tähtsusega abi määruse 2023/2831 artikli 1 lõikes 1 nimetatud välistatud majandusvaldkondades (kalanduse, vesiviljeluse ja põllumajandustoodete esmatootmine) või määruse nr 2021/1058 välistatud valdkonnas (tubaka ja tubakatoodete tootmine, töötlemine ja turustamine).

Samuti ei saa ärimissioonil osaleda ettevõte, kellel on riigi ees täitmata kohustusi (tal on maksuvõlg) või kui ettevõtte või tema üle valitsevat mõju omava isiku suhtes on algatatud likvideerimis-, sundlõpetamis- või pankrotimenetlus või tehtud pankrotiotsus.

EISi poolt ärimissioonide korraldamisel tehtud kulu on ettevõttele vähese tähtsusega abi (VTA). Infot VTA, ettevõtte VTA vaba jäägi ja osutatud abi kohta saab kontrollida koduleheküljel: https://fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused/riigiabi

Esialgne VTA broneering on arvestuslik ja seda korrigeeritakse pärast ärimissiooni toimumist vastavalt lõplikult kujunenud eelarvele ja osalenud ettevõtete arvule. Täpsemat infot ärimissiooni VTA summa kohta saad konkreetse ärimissiooni projektijuhilt.

 

Ärimissioonidel osalemist kaasrahastatakse Euroopa Liidu ühtekuuluvus- ja siseturvalisuspoliitika fondist või rahastatakse Euroopa Liidu Taaste- ja vastupidavus-rahastu „NextGenerationEU“ vahenditest.

Ärimissioonil osalemise tasu sõltub sihtturu kaugusest ja ettevõtte suurusest. Euroopas korraldatavate ärimissioonide korral on väike- ja keskmise suurusega ettevõtte (VKE) tasu 500 eurot ja suurettevõtte tasu 750 eurot. Teiste riikide puhul on summad vastavalt 1000 ja 1500 eurot ettevõtte kohta.

  • Osalustasudest katame kulusid, mis on seotud ärimissioonil osalemise (sh majutus) ning korraldatavate tegevustega.
  • Samuti rahastame ühiseid turundus- ja kommunikatsioonitegevusi delegatsiooni nähtavuse suurendamiseks.
  • Ettevõtete kanda jäävad osaleja reisi- ja programmivälise toitlustuse kulud.

 

Tulevased ärimissioonid

{{translations[activeLanguage].noEventsFound}}
{{ getEventDateRange(event).dayRange }}
{{ getEventDateRange(event).monthRange }}

No events found on given month

Kontakt

Kontakt

Ille Metsla
projektijuht
Kogemuslood
Rootsi kaitse-eelarve on 138 miljardit krooni – millist ampsu sellest võiksid püüda Eesti ettevõtted? Vastab Tom Holgersson, EISi Rootsi ekspordinõunik

Rootsi on olnud üks olulisemaid Eesti eksporditurge alates taasiseseisvumisest 1991. aastal. Mitmed Eesti ettevõtted erinevatest sektoritest on Rootsi klientidega koostööd teinud juba üle kolme aastakümne. Uued võimalused on esile kerkinud seoses Ukraina sõjaga. Rootsi liitus NATOga 2024. aastal ning on sellest ajast alates läbinud kogu kaitsesektori ulatusliku kasvu ja ümberkujundamise. Rootsi kaitse-eelarve on 2020. aastast 2025. aastaks kahekordistunud – 59,8 miljardilt Rootsi kroonilt 138 miljardi kroonini (ehk ca 12,5 miljardi euroni). See enam kui 78 miljardi kroonine kasv tähendab sõjalise kaitsevõime tugevdamist. Kasvu on soodustanud halvenenud julgeolekuolukord ning uus kaitsepoliitiline otsus perioodiks 2021–2025, mis näeb ette ajateenijate arvu suurendamist ja

Kogemuslood
Alumiiniumpaatide tootjale Alunaut tõi “kogemata” võidetud riigihange suure ekspordilepingu Hollandi kaitsejõududega

Eesti ettevõte Alunaut on tuntud kvaliteetsete alumiiniumpaatide tootjana, mille suurem osa toodangust liigub välisturgudele. Ettevõtte juht Mark Muru ütleb, et nende peamised eksporditurud on praegu Saksamaa, Holland ja Šveits, kuid huvi tuntakse ka teistest riikidest. „Aeg-ajalt annavad endast märku ka huvilised Rootsist ja Norrast,“ kirjeldab Muru. „Praegu hoiame kindlasti oma fookuse eelkõige Saksamaal, kuna seal on tekkinud võimalusi meie jaoks uutele turusegmentidele sisenemiseks.“ Messid andsid turulepääsu ja enesekindluse Muru sõnul sai ettevõte välisturgudele laienemiseks olulise tõuke Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) abil Eesti ühisstendiga rahvusvahelistel messidel osalemisest. „Hanseboot ja Boot messidel ühisstendil osalemise kaudu tekkis meile võimalus turule pääsemiseks ning

Kogemuslood
Kasulik käik: Eesti ettevõte sõlmis tehnoloogiamessil märgilised lepingud Lähis-Ida ja Põhja-Aafrika turgudel

Eesti tehnoloogiaettevõte Bamboo Group OÜ sõlmis Dubais toimunud maailma suurimal tehnoloogiamessil GITEX Global 2025 kaks olulist koostöölepet, mis avavad ettevõttele uusi võimalusi Lähis-Ida ja Põhja-Aafrika turul. Need kokkulepped rõhutavad ühtlasi Eesti tehnoloogiaettevõtete kasvavat rolli rahvusvahelistes digitaliseerimisprojektides, kus hinnatakse innovatsiooni, paindlikkust ja kõrget tehnilist kompetentsi. Üks leping sõlmiti Dubai teede- ja transpordiametiga (RTA), et arendada välja digilahendusi mereühenduste teenuste moderniseerimiseks. Koostöö eesmärk on hinnata ja piloteerida tehnoloogiaid, mis muudavad veetranspordi kasutamise mugavamaks, lihtsustavad piletisüsteemi ning toetavad uue põlvkonna laevade rakendamist. Kohtumisele RTAga jõuti tänu Eesti ühisstendile, mida korraldas Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) koos välisministeeriumiga ning mida rahastati Euroopa Liidu taasterahastu

Kogemuslood
Ettevõtjate sõnul vaevavad eksporti ebastabiilsus ja bürokraatia: Eesti ei pea alati olema Euroopa parim õpilane

Eesti ettevõtjad tunnevad, et nende rahvusvahelist konkurentsivõimet pärsivad ebastabiilne maksukeskkond, ülereguleeritus ja liigne bürokraatia. Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) kohtumisel Eesti eksportivate ettevõtjatega arutati, mida peaks Eesti tegema teisiti, et ekspordis samm edasi astuda. Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse sügisene kohtumine paarikümne Eesti eksportiva ettevõtjatega tõi lavale ausa arutelu ettevõtete väljakutsetest ja võimalustest. Oma kogemusest rääkisid BLRT Grupi juhatuse nõunik Roman Vinartšuk, Nortali kaitsevaldkonna asepresident Marko Kaseleht, YOOKi tegevjuht Katre Kõvask ja EISis eksporti vedanud Eva-Kristiina Ponomarjov. Ettevõtjate sõnul vajab Eesti ekspordipoliitika selgemat fookust, pikaajalisemat plaani ja suuremat paindlikkust kiiresti muutuvas maailmas. Riik on täpselt sellised sihid omale ka seadnud. Maksud,

Kogemuslood
Arvamuskonkursi Tark Turundus žüriiliige Kadri Gröön: Eesti lugu müüb, kui seda õigesti rääkida

Turundus on investeering, mitte kulu. Kultuuritundlikult ja läbimõeldult tegutsedes on see välisturgudel uste avaja, osa ekspordistrateegiast, lausus EISi ekspordiosakonna rahvusvahelise turunduse valdkonna juht ja arvamuskonkursi Tark Turundus žüriiliige Kadri Gröön. Eesti turundusmaastikul püsib visalt uskumus „hea toode müüb end ise.“ Kadri Grööni sõnul võib see väide koduturul vahel isegi paika pidada, kuid rahvusvahelises B2B kontekstis on see pigem õhkõrn lootus kui toimiv strateegia. „Globaalsel areenil konkureerivad kümned sarnased tooted ja teenused. Ilma sihitud, kultuuritundliku turunduseta jäävad ka tugevad lahendused enamjaolt nähtamatuks,“ sõnas Gröön.   Seega oluline on kohaliku kultuuri tundmine, olgu see seotud ärikommete, meediatarbimise, keelekasutuse või väärtushinnangutega. “Ilma kultuurilise tunnetuseta võib kampaania