Vaata peasisu
Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU (RRF) (EST)

Toetame e-veoselehe andmevahetusteenusega liidestamisi

Toetame digipööret läbi süsteemide ja protsesside liidestamise e-veoselehe platvormidega.

19.04.2025 jõustus määruse uus redaktsioon. Olulised muutused:

  1. Laienes toetuse sihtgrupp –  taotlema võivad tulla kõik ettevõtted, mille jaoks on loogiline oma süsteemide ja protsesside liidestamine e-veoselehe platvormiga.
  2. Taotlusi saab esitada septembri lõpuni, projektid peavad algama hiljemalt 30.september 2025.
  3. Projekte saab ellu viia 31.03.2026

Taotluste esitamine on avatud 30.09 kell 9:00 kuni 30.09.2025 kell 16:00 

 

Nimi
E-veoselehe liidestamise toetus
Suurim toetus
15 000
Omafinantseering
10%
Kogu toetussumma
4 700 000
Staatus
Avatud

Kelle jaoks on toetus mõeldud?

  • Eesti äriregistris registreeritud äriühing, kõik ettevõtted, mille jaoks on loogiline oma süsteemide ja protsesside liidestamine e-veoselehe platvormiga.
  • vähese tähtsusega abi (VTA) ei ületa 300 000 eurot
  • temal või tema seaduslikul esindajal ei ole karistusseadustiku § 209, 2091, 210, 2601, 372, 373, 379 või 384 alusel määratud kehtivat karistust
  • majandustegevus ei ole lõppenud ega peatunud
  • maksuvõlg riigile koos intressiga ei ole suurem kui 100 eurot või see on ajatatud
  • maksudeklaratsioonid ja majandusaasta aruanded on esitatud
  • ei ole pankrotis ega sundlõpetamisel ja tema suhtes ei ole tehtud lõpetamise otsust

Mille jaoks toetust saab?

Toetatav tegevus on eCMR andmevahetusteenuse kasutamiseks e-veoselehe platvormiga liidestamiseks vajalik arendustöö.

  • e-veoseleht on digitaliseeritud veoseleht, mis vastab veodokumendile, veokirjale ja veoselehele seatud nõuetele
  • e-veoselehe platvorm on digitaliseeritud andmevahetusteenus, mis võimaldab kasutada e-veoselehte.
  • liidestamine on infosüsteemide omavahelise suhtluse jaoks vajaliku tarkvarakomponendi loomine

Toetuse suurus – 15 000€
Vähese tähtsusega abil (VTA) antav toetus – toetuse 90% – kõikidele tegevustele kehtib sama toetuse %.

Mis ettevõttes muutub?

Maksimaalne projekti pikkus on 6 kuud.

autokaubaveoalase teabevahetuse digitaliseerimine

ettevõtjate liidestamine e-veoselehe andmevahetusteenusega

Infopäev - 7. oktoober 2024

7. oktoobril kell 10.00–12.00 toimus üle veebi Teamsi keskkonna kaudu infotund

Slaididel ja infotunni salvestusel ei ole 19.04.2025 jõustunud muudatusi!

Slaidid leiad SIIT.

Salvestuse leiad SIIT.

Mis on E-veoseleht?

Palun vaadake Maakondlike Arenduskeskustega koostöös tehtud e-veoselehe ja võimalike teenusepakkujate tutvustust.

Digitaalsete veodokumentide arendused Eestis (youtube.com)

Võimalikud teenusepakkujad, tutvuge teenusepakkujatega ja leidke enda jaoks parim lahendus:

ATV Transpordi AS/Ybil OÜ –  info SIIN
Eveod OÜ – info SIIN
GoSwift OÜ – info SIIN
Live Technologies OÜ – info SIIN
Planlogi OÜ – info SIIN
Waybiller OÜ – info SIIN
Cargoson OÜ – info SIIN
Edisoft Estonia OÜ – info SIIN

Eelnõustamine

Kui vajate eelnõustamist, siis võtke ühendust:

Kristiina Niilits
[email protected]
7386 009

Leidke sobiv teenuseosutaja

Leidke endale parim lahendus, kuidas teha arendused enda meeskonna ja teenuspakkujaga koostöös.

Pange kokku enda projekti eelarve, tegevuskava  ja ajakava.

Leidke sobiv teenusepakkuja.

Mõelge läbi kulud.

Enda ettevõtte meeskonnaga arendustes osaledes, saate projekti panna järgmised kulud:

  • töötasu ja sellega seotud seadusest tulenevad maksud ja maksed
  • võlaõigusliku lepingu alusel makstav tasu, mida tasutakse maksud ja maksed.

Teenusepakkujaid kasutades, saate projekti panna järgmised kulud:

  • turutingimustel ostetud teenuste kulud

Taotluse esitamine

Taotluse saate koostada ja esitada struktuuritoetuse e-toetuse keskkonnas.

Taotlusdokumendid:

  • Taotlusevormi näidis 
  • Eelarve vorm 
  • Hinnapakkumine
  • Juhul kui teenust ostetakse 20 000€ ja suurema summa eest, siis 2 hinnapakkumist omavahel sõltumatutelt pakkujatelt.
  • majandusaastale eelnenud majandusaasta bilanss ja kasumiaruanne, kui majandusaasta aruande esitamise kohustus ei ole veel saabunud
  • esitamise majandusaasta bilanss ja kasumiaruanne taotluse esitamisele eelnenud kvartali seisuga
  • Kontserni liikmete skeem (juhul kui taotleja kuulub kontserni ja kontserni andmed ei ole äriregistris kuvatud)
  • Volikirja näidis (juhul kui taotluse allkirjastaja ei ole taotleja esindusõiguslik isik)

Taotlusvooru nimi e-toetuses: E-veoselehe liidestamise toetus

Taotluse hindamine

EIS hindab esitatud taotlust kuni 20 tööpäeva.

Taotlus rahuldatakse, kui taotleja ja taotlus vastavad määruses sätestatud nõuetele.

Projekti elluviimine

Ettevõtja viib projekti läbi vastavalt kokkulepitud tingimustele. 

Toetuse kasutamisest tuleb avalikkust teavitada.

Teavitama avalikkust alates taotluse rahuldamise otsuse saamisest, viidates sellele, et projekti on rahastanud Euroopa Liit taasterahastu NextGenerationEU vahenditest.

Logo failid, leiad siit: Toetusest teavitamine

 

Aruandluse esitamine

Lõpparuande esitamine 

Projekti kohta tuleb esitada aruanded taotluse rahuldamise otsuses näidatud tähtajal.

Aruandes peab olema:

  • valminud arendust tõendavad materjalid;
  • toetuse saaja hinnang projekti tulemuslikkusele ja elluviimisele;
  • toetuse saaja kinnitus ja allkiri andmete õigsuse kohta.

Aruanne tuleb esitada e-Toetuse keskkonnas koos kindlasummalise maksega.

Aruande kinnitamisel tehakse toetuse väljamakse.

Kui selgub, et töö ei vasta nõutud tingimustele, siis toetust välja ei maksta.

Projekti teekond

7. oktoobril kell 10.00–12.00 toimus üle veebi Teamsi keskkonna kaudu infotund

Slaididel ja infotunni salvestusel ei ole 19.04.2025 jõustunud muudatusi!

Slaidid leiad SIIT.

Salvestuse leiad SIIT.

Palun vaadake Maakondlike Arenduskeskustega koostöös tehtud e-veoselehe ja võimalike teenusepakkujate tutvustust.

Digitaalsete veodokumentide arendused Eestis (youtube.com)

Võimalikud teenusepakkujad, tutvuge teenusepakkujatega ja leidke enda jaoks parim lahendus:

ATV Transpordi AS/Ybil OÜ –  info SIIN
Eveod OÜ – info SIIN
GoSwift OÜ – info SIIN
Live Technologies OÜ – info SIIN
Planlogi OÜ – info SIIN
Waybiller OÜ – info SIIN
Cargoson OÜ – info SIIN
Edisoft Estonia OÜ – info SIIN

Kui vajate eelnõustamist, siis võtke ühendust:

Kristiina Niilits
[email protected]
7386 009

Leidke endale parim lahendus, kuidas teha arendused enda meeskonna ja teenuspakkujaga koostöös.

Pange kokku enda projekti eelarve, tegevuskava  ja ajakava.

Leidke sobiv teenusepakkuja.

Mõelge läbi kulud.

Enda ettevõtte meeskonnaga arendustes osaledes, saate projekti panna järgmised kulud:

  • töötasu ja sellega seotud seadusest tulenevad maksud ja maksed
  • võlaõigusliku lepingu alusel makstav tasu, mida tasutakse maksud ja maksed.

Teenusepakkujaid kasutades, saate projekti panna järgmised kulud:

  • turutingimustel ostetud teenuste kulud

Taotluse saate koostada ja esitada struktuuritoetuse e-toetuse keskkonnas.

Taotlusdokumendid:

  • Taotlusevormi näidis 
  • Eelarve vorm 
  • Hinnapakkumine
  • Juhul kui teenust ostetakse 20 000€ ja suurema summa eest, siis 2 hinnapakkumist omavahel sõltumatutelt pakkujatelt.
  • majandusaastale eelnenud majandusaasta bilanss ja kasumiaruanne, kui majandusaasta aruande esitamise kohustus ei ole veel saabunud
  • esitamise majandusaasta bilanss ja kasumiaruanne taotluse esitamisele eelnenud kvartali seisuga
  • Kontserni liikmete skeem (juhul kui taotleja kuulub kontserni ja kontserni andmed ei ole äriregistris kuvatud)
  • Volikirja näidis (juhul kui taotluse allkirjastaja ei ole taotleja esindusõiguslik isik)

Taotlusvooru nimi e-toetuses: E-veoselehe liidestamise toetus

EIS hindab esitatud taotlust kuni 20 tööpäeva.

Taotlus rahuldatakse, kui taotleja ja taotlus vastavad määruses sätestatud nõuetele.

Ettevõtja viib projekti läbi vastavalt kokkulepitud tingimustele. 

Toetuse kasutamisest tuleb avalikkust teavitada.

Teavitama avalikkust alates taotluse rahuldamise otsuse saamisest, viidates sellele, et projekti on rahastanud Euroopa Liit taasterahastu NextGenerationEU vahenditest.

Logo failid, leiad siit: Toetusest teavitamine

 

Lõpparuande esitamine 

Projekti kohta tuleb esitada aruanded taotluse rahuldamise otsuses näidatud tähtajal.

Aruandes peab olema:

  • valminud arendust tõendavad materjalid;
  • toetuse saaja hinnang projekti tulemuslikkusele ja elluviimisele;
  • toetuse saaja kinnitus ja allkiri andmete õigsuse kohta.

Aruanne tuleb esitada e-Toetuse keskkonnas koos kindlasummalise maksega.

Aruande kinnitamisel tehakse toetuse väljamakse.

Kui selgub, et töö ei vasta nõutud tingimustele, siis toetust välja ei maksta.

Abiks taotlejale

Kristiina Niilits
kristiina.niilits@​eis.​ee
7386 009

Avasta, milliseid projekte ja mis mahus oleme aastate jooksul toetanud.

E-veoselehe arendamise toetuse saajad.

Uuri lähemalt
E-veoselehe liidestamise toetust saab taotleda kuni 30. aprillini 2025

E-veoselehe liidestamise toetuse taotlemise tähtaeg on pikendatud kuni 30. aprillini 2025. Ettevõtjatel on võimalik taotleda kuni 15 000 eurot toetust, kusjuures toetuse osakaal on 90% abikõlblikest kuludest. Miks võtta kasutusele e-veoseleht? E-veoselehe platvormiga liidestamine annab logistikaettevõtetele suurepärase võimaluse ära kasutada digimaailma võimalusi, et hoida kokku aega ja raha. Üleminek paberilt digiks võib tunduda suur ja keeruline, kuid digitaalne asjaajamine efektiivistab ettevõtte protsesse tervikuna. Samasse suunda on liikumas ka Euroopa Liit, sest 2027. aastal jõustub kogu Euroopas määrus, mis loob seadusliku aluse paberivabaks kaubaveoks ELi liikmesriikide vahel. Digitaliseerimine Eesti logistikavaldkonnas on käima läinud ja meil on loodud mitmeid veodokumentide e-teenuseid, mida

Aasta eksportöör Nortal: kui meie klientidel läheb hästi, läheb ka meil hästi

Möödunud aasta tõi Eesti tehnoloogiaettevõttele Nortal märkimisväärset edu ja rahvusvahelist tunnustust. Majanduslangusest hoolimata kasvas ettevõtte müügitulu 224 miljoni euroni, millest 196 miljonit tuli ekspordist. Mis peitub edu taga ja millisena näeb äsja Ettevõtluse auhinna konkursil aasta eksportööri tiitli saanud Nortal tulevikku, selgitab Nortal Eesti juht Ats Albre. “See, et oleme olnud võimelised kasvama keerulises majanduskeskkonnas, on suur tunnustus meie tiimile,” ütleb Albre. Nortali kasvustrateegia on olnud tema sõnul mitmekihiline: osa kasvust on tulnud ettevõtete ostmise kaudu, kuid suur osa edust on saavutatud ka orgaanilise laienemisega. 2023. aastal ostis Nortal rahvusvahelise tarkvaraarendaja Questers, mis liideti tütarettevõtte Pwrteams alla, ja hiljuti ka

Ettevõtluse auhind 2024: Digitaliseerimise tipud nopivad oma sammude vilju

Ettevõtluskonkursi „Ettevõtluse auhind“ aasta tööstuse digitaliseerija nominendid astusid äri muutvaid samme olude sunnil, kuid nopivad nüüd automatiseerimise vilju. Digisammud aitavad lahendada töötajate puudust ja kasvatada tootlikkust. Esimene nominent Mistra-Autex teenib 90% käibest autodele interjöörimaterjalide tootmisega ja nende tooteid leiab nii pakiruumist kui ka salongist, alates Volvodest ja lõpetades Mercedese ning Porschega. Ülejäänud üheksa protsenti käibest moodustab üks välismaine vaikusekabiinide tootja ja viimase ühe protsendi seas on näiteks vaibad, mille peal viimastel kahtedel suveolümpiamängudel on medaleid püüdnud sportvõimlejad. „Vaip meie poolt, viimistlus ühe Soome ettevõtte poolt. See on imepisike osa meie ärist, aga selline ohoo-osa,“ räägib Mistra-Autexi omanik Priit Tamm. Mistra-Autex

Digitaliseerimise meistriklass andis Plaat Detailile uue suuna ja aitas ettevõtte protsessid põhjalikult ümber kujundada

Plaat Detail OÜ, spetsialiseerunud lamineeritud mööblikomponentide tootmisele, seisab silmitsi paljudele tootmisettevõtetele tuttavate väljakutsetega: keerulised protsessid, käsitsi haldus ja aegunud tööviisid. Kui ettevõte otsustas liituda EIS-i digitaliseerimise meistriklassiga, oli nende eesmärgiks leida lahendus eritootmise planeerimise ja tootmisinfo kättesaadavuse probleemidele. Kuid selle asemel, et keskenduda ainult konkreetsele tootmisprobleemile, avanes meistriklassis võimalus kaardistada ja uuendada kogu ettevõtte töökorraldus. Ettevõtte finants- ja arendusjuhi Annika Valksaare sõnul oli toona tootmine valdavalt paberil. Töökäsud liikusid mööda tootmisüksuseid käsitsi, mis tekitas infotõrkeid ja ebamugavusi. Kuigi ettevõte oli juba loonud mobiilirakenduse tööajaarvestuseks, oli selge, et paberipõhine tootmisjuhtimine ei suutnud enam toetada Plaat Detaili kasvuambitsioone. Ettevõte vajas kaasaegset ERP

Kati Kusmin: peame arendama oma tooteid ja viima need laia maailma

Konverentsi Industry 5.0 üks peaesinejatest oli tänavu EAS-i ja KredExi ühendasutuse – Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA (EIS) juht Kati Kusmin, kes leiab, et tööstuse digitaliseerimise kõrval on endiselt päevakorral kvalifitseeritud tööjõu puudus, mis võib saada kasvu piduriks.  Kati Kusmin on seisukohal, et kui tööstuse digitaliseerimine on endiselt fookuses ning aitab suurendada ettevõtete konkurentsivõimet, siis kasvu piduriks võib olla väljaõppinud spetsialistide puudus – jätkuv struktuurne tööjõupuudus erinevates sektorites, mitte ainult IKT-s, vaid tööstuses laiemalt.  „Järjest rohkem tööstusettevõtteid tunneb vajadust välisspetsialistide värbamise järele,“ tõdeb ta. „Värbamist pärsib aga üks suur probleem – välismaal tuntakse Eestit kui edukat IT-riiki, kuid meie tööstuse kuvand

Tagasi üles